رواية القلب المجروح البارت الرابع 4 بقلم نور عصام
رواية القلب المجروح الفصل الرابع 4
مالك. بعد سماع اسم نغم من ابوها انصدم واتوتر وحاول يداري توتره علشان الكل قاعد وف نفسه قال معقول تكون نغم لا لا مش ممكن مستحيل وبعدين قال جايز تشابهه اسماء وف نفسه تاني قال اسمها مش متداول يعني علشان يكون منه كتير وف تشابه وبص لابوها وعمها وافتكر كلامهم مع نغم عالفون وحاول يكدب نفسه علشان ما يتوتر اكتر من كدا ولا يبان عليه اي شئ
امها. دخلت عندها وانصدمت لما لقت
نغم. معها مشرط وبتحاول تقطع شريان ايدها
امها. جريت عليها وقالت ليه كدا يا بنتي ليه مش حرام عليكي عاوزه تموتي كافره عاوزه تحرقي قلبي عليكي وبصتلها بلوم وعتاب وقالت كدا يا نغم هو انا عندي غيرك ف الدنيا وعيطت
نغم. بدموع انهارت اكتر وبعدين قالت اسفه يا ماما حقك عليا بس انا موجوعه قوي يا ماما والله قلبي مجروح وموجوع ومحدش حاسس بيا ورمت نفسها ف حضنها وقالت تعبت يا ماما تعبت قوي وقلبي وجعني قوي قوي
امها. ضمتها لصدرها اكتر وقالت اهدي يا قلب ماما وعلشان خاطري قومي اغسلي وشك واجهزي الناس برا وعمك مش هيسكت وهيقوم ابوكي علينا انتي عرفه انو مش بيطيقني واهو شايفه بنفسك كل يوم يعايرني اني مخلتفتش غيرك وعلطول يقول لابوكي يتجوز حتي بعد العمر دا كله، ام نغم وهي بتولدها تعبت ونزفت كتير وللاسف اتطرو يشيلو الرحم وابو نغم بيحبها جدا رفض الزواج بعدها ولكن اخوه دايما يقوله اتجوز وخلف ولد يسندك بالدنيا نورعصام تفكير خاطي ولكن للاسف حال ناس كتير المهم امها قالت يلا يا قلبي واللي فيه الخير يقدمه ربنا وكله نصيب يا بنتي ف النهايه
نغم. بتعيط
امها. مسحت دموعها وقومتها ودخلتها الحمام وحاولت تساعدها وبعد دقائق
نغم. جهزت وكانت عروس تجنن من شدة جمالها برغم حزنها وعيونها اللي باين عليها اثر الدموع
روايات بقلم نور عصام
امها. ببتسامه حزينه قالت بسم الله الله اكبر عليكي حبيبتي زي القمر ربنا يحفظك وحضنتها
نغم. اتنهدت وسكتت
امها. يلا يا حبيبتي واخدتها من ايدها وخرجو وهنا كانت الصدمه ل مالك
مالك. اول ما شافها انصدم ودقات قلبه ذادت ووشه كان بيطلع نار وحاسس انو هيموت
نغم. لسه ما شافته لانها بصه ف الارض
محمود. ابتسم اول ما شافها وفرح جدا
ام مالك. اعجبت بيها وبجمالها وهدوئها وشكلها البريئ
ابوها. تعالي يا نغم سلمي
نغم. ببتسامه حزبنه ومكسوره راحت علي ام مالك وسلمت عليها وقالت برعشه وصوت مبحوح ازيك يا طنط
ام مالك. ابتسمت واخدتها ف حضنها وقالت ما شاء الله ربنا يحفظك من العين حبيبتي وبصت ل محمود وقالت عرفت تنقي يا محمود ربنا يسعدكم وقالت سلمي علي عريسك وشاورت علي محمود بقلمي نور عصام
نغم. راحت عليه وعيونها ف الارض ومدت ايدها وسلمت
ابوها. قالها ودا دكتور مالك اخو العريس سلمي عليه
نغم. هنا رفعت وشها وفتحت عيونها وبس شافته اغمي عليها وراحت ف دنيا غير الدنيا
الكل قام وقف وحاله من الخوف والتوتر والقلق ولا يعلمو سببهم سوي اثنين وهما القلوب المجروحه
ابوها. شالها ودخلها اوضتها
امها. بتحاول تفوقها
مالك. بخوف عليها قال لو سمحتي يا طنط ممكن اشوفها
امها. اتفضل يا بني
ابوها وعمها ومحمود وامه خرجو برا الاوضه
امها. واقفه
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
مالك. راح عليها وقاس نبضها وقال ضغطها ونزل معلش يا طنط ممكن تعملي كوباية عصير
امها. بالهفه حاضر يا بني وخرجت
مالك. مال علي نغم وباسها من جبينها بدون وعي وفوقها تماما وبصلها وعيونه كلها دموع
نغم. بتتنفس بصوت عالي ودموعها نزله
مالك. حبيبتي اهدي اهدي يا عمري
نغم. رمت نفسها ف حضنه وعيطت
مالك. طبطب عليها
نغم. وهي ف حضنه قالت معقول اللي انا فيه دا معقول تكون دي النهايه وبعدين قالت انت انت كنت تعرف
مالك. لا محمود من يومين جه وقال انو شاف بنت عند واحد صاحبه وعجبته وهيتجنن عليها وانا وقتها كنت فاتحت ماما ف موضوعنا بس هو صمم علي جوازه والباقي انتي عرفاه وطبعا انا معرفش عنوانك بالظبط لاني كنت اوصلك برا المنطقه خوفا عليكي
نغم. بدموع قالت طيب هنعمل ايه دلوقتي
مالك. محمود هيتجنن عليكي
نغم. طيب وانا وبعدت عنه شويه
مالك. اهدي وهنتكلم
نغم. قبل ترد
امها. دخلت ومعها العصير وام مالك
مالك. اخد منها العصير وقالها اتفضلي اشربي دا لأن ضغطك نازل جدا
نغم. اخدته وهي بترتعش
ام مالك. اهدي يا عروسه كدا دي فرحه ولا ايه
ام نغم. هي كانت ف الشغل وعندها نبطشيه ودي الي تعبها
ام مالك. بصت ل مالك وقالت طيب هي كويسه دلوقتي
مالك. الحمد لله يا ماما
ام مالك. مسكتها من ايدها وقالت سلامتك يا حبيبتي وقالت يلا نطلع دا الواد محمود هيتجنن من خوفه عليكي
نغم. فرت دمعه من عينها غصب عنها
امها. اومئت لها بعيونها علشان تطمنها وخرجو
عمها. بعند فيها قال اعتقد عروستنا احسن دلوقتي يبقي لازم نتفق علي كل حاجه
جروب روايات بقلم نور عصام
نغم. بتسرع قالت عمي اناا
ابوها. بصلها بنظره ارعبتها
نغم. سكتت
محمود. طيب نتكلم احنا جاهزين لكل طلباتكم وطلبات العروسه واي شئ هتقولو عليه احنا موافقين
عم نغم. احنا نتشرف بيك يابشمهندس والدكتور وست الكل طبعا ودخلتكم بيتنا علي راسنا
محمود بكرا باذن الله هاجي اخد نغم ونروح نشتري الشبكه
عم نغم. زي ما عرفت منك يا بشمهندس انك جاهز يبقي كتب الكتاب والشبكه مع بعض يوم الخميس
مالك ونغم مصدومين من تسرع الأحداث اللي بتحصل
محمود. تمام بس انا ليا طلب عند حضرتك يا عمي
ابو نغم. اتفضل يا بني
محمود. بدل ما يكون كتب كتاب وشبكه بس يبقي دخله كمان انا جاهز
ابو نغم. وليه التسرع دا اهدو وخدو علي بعض شويه
محمود. ونستني ليه يا عمي مادام جاهزين
ابو نغم. قال ايه رأيك يادكتور
مالك. لسه هيرد
عم نغم. قال اسف يا دكتور اني بقاطعك بس احنا اصولنا صعيديه والبشمهندس معاه حق احنا نكتب الكتاب والدخله يوم الخميس واهو خير البر عاجله
محمود. فرح جدا
مالك. بص لاخوه وقلبه ينفطر وقال مبروك وتمت قرائة الفاتحه والكل بارك
ام مالك. الف مبروك يا حبايبي وقالت عقبالك يا مالك
نغم. دموعها نزلت
امها. حضنتها وقالت دموع الفرح وحاولت تداري
محمود. بفرحه بص ل نغم وقال مبروك يا نغم قلبي
مالك. اتعصب ومسك نفسه بالعافيه وقال طيب نستأذن احنا بقا وقام وقف بقلمي نور عصام
ابو نغم. لسه بدري يادكتور
مالك. معلش علشان الانسه نغم تعبانه وفعلا مشيو
وبعد بعض الوقت وصلو بيتهم
محمود. ايه رأيك فيها يا ماما
ام مالك. زي القمر وبصراحه اهلها كمان محترمين وهي باين عليها مؤدبه ومحترمه بس ليه حسيت انها كانت معيطه
محمود. ما انتي عرفه يا ماما دلع البنات
امه. جايز بردو وبعدين قالت محمود انت هتتحوز هنا معانا
محمود. يعني ايه يا ماما والشقه
امه. انا متعبتش عليكم كل العمر دا وف الأخر تروح تتجوز بعيد عني الشقه هنا واسعه وبدورين واوضتك كبيره هات اوضة نوم جديده وغير فيها اللي يعجبك لكن تعيش معايا انا عاوزه افرح بيكم وبولادكم حواليا
محمود. بص لاخوه
مالك. بوجع قال كلام ايه دا يا ماما خليه علي راحته
امه. بدموع قالت الكلام ليك انته كمان الدور التاني واسع وكبير واوضة كل واحد فيكم تعمل شقة ف اي مكان
محمود. يا ماما
امه. عيطت وقالت خلاص قبل تخرج من هنا لازم توديني دار مسنين انا مش هعيش لوحدي
محمود. ماما حبيبتي مالك لسه قاعد معاكي والشقه مش بعيده دي كلها خمس دقايق
امه. مستكتر عليا افرح بيكم وبولادكم حواليا ودموعها ذادت
محمود. خلاص يا ماما اللي تشوفيه وانا هقول ل نغم
امه. معتقدش هترفض
محمود. ان شاء الله يا ماما
مالك. بقهر قال انا داخل انام علشان عندي عمليه بدري
امه. تصبح علي خير يا حبيبي
عند نغم
ابوها. بصراحه الناس كويسين ومحترمين
امها. فعلا بس البت مش مرتاحه
ابوها. عقلي بنتك الواد مفهوش حاجه تتعيب
امها. ربنا يهديها
نغم. غيرت هدومها وراحت نامت علي سريرها تعيط وبتفكر ف الحيره اللي مالك بقا فيها وفتحت فونها ودخلت عنده عالواتس لقته صاحي بعتت رساله باسمه مالك
مالك. شافها وقالها نغم انتي كويسه
نغم. بدموع قالت هموت
مالك. بعد تفكير قالها لازم .....
توقعاتكم ايه اللي مالك قاله
وهل نغم هتوافق عليه ام هترفض
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية القلب المجروح" اضغط على أسم الرواية