رواية عشق يونس البارت الخامس 5 بقلم دهب مبروك
رواية عشق يونس الفصل الخامس 5
يونس.. اممم بالضبط كداا ولو ممضتيش اختك هنقرا عليها الفاتحه
رقيه بزعيق.. انتا اي يااخي انتا مش بني ادام مكفكش اللي عملتوه فياا عايز تقتل اختي
يونس بصوت جمهوري..... امضي
ودخل لها....
يونس.... شطره مسكتي القلم امضي بقاا
رقيه... بصت لاختها اللي في الشاشه والراجل اللي حطط مسدس علي دماغها وبصت ليونس بقرف وحزن ومضت علي عقد الجواز
يونس.... قرب منها وباسها في خدها وقال مبروك يمراتي
رقيه.... اااااه ااااه بطني يونس بطني همووووت
يونس بلهفه... في اي
رقيه بتعب... مش قادره بجد بطني واغمي عليها
يونس.... شالها
وهو بيجري علي العربيه طلعوا وودها مكان مجبتوها
وركب رقيه العربيه واتحرك في اتجاه المشتشفي....
والشخص سمع كلام يونس وفك خديجه وركبها العربيه وهي فاقت بس كان في لزقه علي بوقها ومكتفها
في المستشفي......
يونس... واقف ومستني الدكتوره يقول اي
بعد شويه الدكتوره خرجت
الدكتوره..... حضرتك جوزها
يونس.. ها اها انا جوزها
الدكتوره.. مبروك المدام حامل في الشهر الاول
يونس... نعمممممم!!
الدكتوره... هو في حاجه حضرتك
يونس.... لاحظ رد فعلوه وقال لا دي الفرحه بس مش اكتر
الدكتوره....تقدر تطمن عليها وهي تقدر تخرج انهرضه
يونس.... تمام ودخل لي رقيه
يونس.... مبروك اتتي حامل انتي هتبقي ام وانا هبقاا اب
رقيه...في نفسها.... نفسي اجيب ربع البرود والاستفزاز اللي عندك ده،مش عارفه اني بقيت مراتك وانتي بقيت حامل منك انا اكمل في كداا ولا اطلق منك مشاعري متلغبطه وكل حاجه اتلغبطت
يونس.... روحتي فين
رقيه.... هو انتا اي معندكش دم
يونس... رقيه الزمي حدودك معايا انا مش عايزه اتصرف معاكي تصرف مش هيعحبك
رقيه.... هتضربني اضرب براحتك
يونس بغمز... لا حاجه تانيه خالص زي ابوسك مثلا
رقيه.... يسافل
يونس.... ما اتتي قرده اهووو يلا بينا نمشي
رقيه.... بارد اهووو
وخد رقيه وخرج بيها وراح علي شقه....
********************
عند خديجه...
خديجه.... يالهوووي انا كنت مخطوفه طب اي السبب وايه اللي حصل رقيييييه
وطلعت العماره
*********************
في بيت رقيه...
الام.... خديجه بنتي اي اخرك كداا وتلفونك مقفول ليه
خديجه.. اصل يماما الشغل كان كتير وانهرضه اول يوم وكداا بس متقلقيش مش هتأخر كداا تاني
الام.... ماشي يحبيبتي هغرف الاكل وناكل سوااا
خديجه... ماشي يمامتي يقمر انتي انا هغير هدومي واجي اكل
الام.... راحت علي المطبخ
الام.... ياها يرقيه واحشتني اوووي يبنتي نفسي اخدت في حضني زي زمان
وكلووا همة الاتنين وكل واحد بعد تفكير طويل
*****************
عند رقيه ويونس...
رقيه.... احممم انا جت معاك لحد هنا لانك حوزي فا وقاطعها
يونس... بصي هتكلم معاك بهدوء ومن غير عصبيه انا اتحوزتك علشان اصلح غلطتي انا من يوم ما انتي جيتي الفيلا مع بابا وانا عارف انك انتي الصراحه من قبلها ومن ساعه ما عملت كداا وانا ناوي اصلح غلطتي فا انا عارف انك عنيده ومش هتوافقي فا علشان كداا خليتك تمضي علي عقد الجواز بالطريقه دي واسف علي اي حاجه حصلتلي بسببي
رقيه... انا حياتي ادمرت بسببك انتي وصحبك اللي كان معاك في المكتب يوم ما عرفت انك انتا انا عارفه شكلوه كويس ده هو اللي وداني الشقه علشان ضربتوه بالقلم
يونس... اوعدك اني اصلح كل ده انا ندمان بجد وب..سكت لما......
رقيه... دخلت اوضه كانت في وشها واول ما دخلت قاعدت علي السرير وسمحت لدموعها تنزل وبدموع وهي حطه ايديها علي بطنها انا مش عارفه اعمل اي اوافق بالجوازه دي ولا اخدك بعيد واربيك بعيد او بعيده عن بابكي حقيقي انا تعبت من كل ده ومش قادره استحمل ونامت من كتر التعب
يونس... نفسي اعرفك وافهمك قد اي انا بحبك اوووي في المده القصيره ديه،بس انا مش همل ابدا وهخليكي تحبيني يرقيه ودخل اوضه وغير هدومه ونام بعد ما اتصل بي بابها وفهموا انوا نايم عند واحد صحابوا
رقيه... هي كمان نامو
*****************
يوم جديد....
أحمد... مش فاهم
الشخص.. يباشا بقولك في ولد كده فضل ماشي ورايا لحد ما خرجت من الحاره وقال لو اللي بتسأل عليها تخصك فا انا هقولك الحقيقه اديتوه مبلغ علي حسب ما طلب بس قال اللي مش هتتوقعوه انها اغتصبت ومامتها تردتها من البيت والناس فاهمه انها مسافره بس هي دي الحقيقه وهو جار ليهم في وشهم بس اي شمام وكدااا علشان كداا باع الكلام اللي عندوه أحمد...فضل ساكت صدمتوه كانت اكبر من انوا يتخيلها وقفل بهدوء
دخل عليه صحاب عمروه محمد
محمد... أحمد أحمد يأحمااااااااد
أحمد.. ها اي في ايه يمحمد
محمد...لا انتا اللي فيك اي
أحمد... حكالوه المكالمه
محمد... اي طب انت ابعد نفسك عنها بقاا الله واعلم اي وراها احنا مش عايزين ندخل نفسني في حورات من دي
أحمد وهو سرحان وباصص في اللاشي.... قلبي حبها قلبي مش بأيدي مش هقدر أشيل حبها من قلبي كنت عرفت في ال٧ شهور اللي فضلت متابعها فيهم خايف اعمل حاجه اندم عليها يمحمد
محمد... لازم قرارك يكون البعد
أحمد... البعد صعب اوووي عليه
محمد.... انتا هتقدر
أحمد... اها بقولك في صفقه مع شركه فاروق المهدي بعد ساعتين
محمد... تمام هروح اكمل شغل بقاا
أحمد... ماشي
****************
عند رقيه ويونس
رقيه... صحيت من نومها وبصت حوليها وافتكرت اني يونس موجود هنا معاه
قامت وراحت عند الاوضه بتاعتوه وخبطت بس مفيش رد رقيه... يعني افتح الباب ولا اي ياربي وفتحت الباب وقربت من يونس
رقيه.. احم احم يونس اصحاا يونس ييونس اصحا علشان الشغل
يونس... هاخد اجازه وشدها من ايديها ووقعت علي السرير وخدها في حضنها
يونس... بصلها وابتسم وقال كملي نوم لسه بدري
رقيه.. حولت تقوم بس معرفتش واستسلمت ونامت تاني
*****************
في الشركه...
ريماس... ممكن تجيبلي تسجل الكاميرات بتاع مكتب يونس بيه
هو... ليه
ريماس... هتهومه واتتا ساكت
هو... شغل التسجيلات
وريماس... فضلت تتفرج علي التسجيلات وشافت
الموقف بتاع لما رقيه عرفت ان ده يونس وفضلت تزعق وبعدين نزلت وهو نزل وراها وبعدين طلع وهو متعصب
ريماس... ايوا شكي طلع صح وانتوا الاتنين السبب، يبقاا ما اسميش ريماس لو معرفت الحقيقه كامله انهرضه وراحت علي البيت
*********************
بعد ساعات....
يونس.. يصحي عن رن فونه باسم فاروق ويرد...
يونس.. الو يبابا
فاروق... تيجي حالا البيت مسافه الطريق وتكون هنا
يونس بعدم فهم... حاضر جاي
رقيه.. هو انا اي جابني هنا اها اها،احم هو في اي
يونس...بابا بيتكلم في الفون وكان متعصب وبيتكلم بصوت عالي وعايزني هشوف عايز اي اها وانتي هتفضلي هنا مش هتخرجي خالص كل حاجه انتي محتاجها موجوده
رقيه... طب انا هفضل كداا لحد امتا
يونس ببرود... هتخرجي من هنا بمزاجي كل حاجه بمزاجي
رقيه... بصوت واطي ده انتا بارد
يونس.. مش ابرد منك والله
وخرج من الاوضه ولبس ونزل في اتجاه فيلا فاروق المهدي
وبعد شويه وصل.....
يونس... داخل من الباب
الكل متجمع... " فاروق، منال، ريماس".....
فاروق... قام وقف مع دخول يونس الصالون
فاروق بصوت عالي جداا..... فين رقيه ييونس
يونس... احمم رقيه تبقاا مراتي علي سنه الله ورسوله
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشق يونس" اضغط على أسم الرواية