Ads by Google X

رواية عشقي الاول الفصل الخامس 5 - بقلم مريم صابر

الصفحة الرئيسية

رواية عشقي الاول البارت الخامس 5 بقلم مريم صابر

رواية عشقي الاول كاملة

رواية عشقي الاول الفصل الخامس 5

*لقيت قلم نازل ع وشي*
منطقتش ب ولا حرف.. دخلت الاوضه قفلت ع نفسي وقعدت اعيط
عند يوسف وفيروز..
_حرام عليك يا يوسف اي ال عملتو دا
_انتي مش سامعه هي بتقول اي
_انت ال مش سامع نفسك بتقول اي ضربتها عشان بتحب طب م انت حبيت وهتخطب اهو انت مسمي ال عملتو دا اي
_معرفش
_يوسف انت بتحبها؟!
_لا طبعا دي اختي
_خلاص سيب اختك تعيش حياتها مع ال بتحبو
_اخرسي بقولك محدش هيدخل البيت دا غير ع جستي
_انت جرحتها يا يوسف مريم محدش مد ايدو عليها وعمرها م تتوقع منك حاجه زي دي انت طول عمرك حنين عليها اي ال حصلك دا بدال م تفرحلها
_افرحلها عشان هتبقا ل غيري
_انت بتقول اي انا مبقتش فهماك
_ولا انا فاهم نفسي 
_انت محبتش تارا يا يوسف دا مجرد اعجاب وبعدين مستحيل واحده زي تارا تقدر تعيش معاك هي غيرك تماما اه هي حلوه وبتجذب كمان بس مفيش روح خالص وبعدين دي ع طول حاطه ميكب يعني انت ذات نفسك متعرفش شكلها من غير ميكب عكس مريم تماما وبتلبس قصير وچينز وانت مبتحبش كده انا مستغرباك جدا 
_اخرجي برا يا فيروز
_فكر ف كلامي
_اخرجي...
*اااااااااه يا خدي يكش كانت تتقطع ايدك قبل م تمدها عليا يا ابن شوشو يا بتاع تارا اي تارا دي اصلا اسم ملزق زيو*
الباب خبط...
=مين
_اي يبنتي مش هتاكلي
=سبيني يا فيروز معلش
_افتحي طيب عايزه اتكلم معاكي
=بقولك سيبيني
_اطلعي بس كلي عشان محدش يلاحظ صوتكو كان عالي وهم حاسين ان في حاجه
=طيب طالعه اهو
*مسحت دموعي وطلعت عشان اكل وانا واعده نفسي اني مش هبصلو حتي*
خرجت وسلمت ع شوشو وقعدتني جمبها بس دورت عليه ملقتهوش قاعد معقول مشي
_قومي يا مريم هاتي الاكل يلا
=حاضر يا ماما 
دخلت لقيتو لسه واقف جوا... لسه باخد الاكل مسك ايدي
_مريم
=.......
شيلت ايدي وخرجت من غير م ارد عليه.. وهو خرج ورايا قعدنا عشان ناكل وانا فضلت ماسكه المعلقه ومش باكل
_اي يا مريومه مش بتاكلي ليه
=عادي يا شوشو مليش نفس والله
_اي يبنتي مال خدك احمر لي كده
بصتلو وانا مدمعه ورجعت بصتلها تاني
=لا دا انا كنت بجرب ميكب جديد وحطيت هنا عماله اشيلو مش راضي يطلع
_وانتي من امتي بتحطي ميكب
=عادي تغيير بقا
_صحيح احنا كنا متقدمين ل بنت هي صاحبه يوسف ف الشغل واهلها اتصلو بيا النهارده وقالو انهم موافقين
*مكنتش قادره اكتم العياط بس مش عايزه ابان ضعيفه*
_الف مبروك يا يوسف يابني ربنا يسعدك انت طيب وتستاهل كل خير
*قام خرج من غير ولا كلمه.. حتي بصتو ليا مكنتش فهماها.. اه ما اكيد رايح يكلمها الخاين المهزأ*
_لسه قدامك فرصه يا مريم قوليلو انك بتحبيه انتي مش شايفه كان غيران عليكي ازاي
=دي مش غيره يا فيروز دا مرض اخوكي مريض شوفو دكتور كويس يعالجو
_يا مريم عشان خاطري اعملي حاجه قبل م يخطب انتي لي مستسلمه كده
=حاجه اي ال هعملها واحد بيحب واحده وهيخطبها اقوم انا راحه قيلالو متحبهاش وحبني انا انتي بتقولي اي
_لا مش كده يوسف بيحبك بس هو ال مش عارف يعترف ل نفسو حتي
=وانا ميخصنيش 
_يا مريم انتي متعرفيش تارا دي مش كويسه اصلا ومستحيل يكون بيحبها.. مختلفه عنو وعننا ومش محجبه ولبسها ضيق ومدلعه يعني مش مستوعبه ازاي اصلا هيخطبها
=ميخصنيش باردو هو حر يعمل ال هو عاوزو
_طيب هخلي عمر ييجي بكره مش بعدو وانتي هتيجي عشان تبقي جمبي
=حاضر يا روز هو انا عندي اغلي منك
_تارا هتيجي
=ما تيجي انا مالي بيها
_هستناكي
=عيوني
*تاني يوم*
صحيت بدري عشان ابقا جمبها زي م اتعودت
روحت خبطت وشوشو فتحتلي
_القمر ال جاي ينور البيت
=انتي ال قمر يا شوشو هي فين البت ال هتتخطب وتتنك علينا دي
_جوا اهي ادخلي 
*دخلت لقيتها قاعده مع يوسف*
=هستناكي بره
_تعالي يا هبله اقعدي عشان تقوليلي البس اي
*هه افتكرتو لما كان بيخليني اختارلو كل حاجه*
=امممم بصي يا عروسه عندي شويه ماسكات لازم نعملها مع بعض بس عايزين حد ينزل يجيب المكونات بتاعتها.. هنزل انا
_لا مفيش نزول انا ال هنزل اجبلكو ال انتو عايزينو
*مردتش عليه واخدت كراسه كتبت فيها الحاجات ال هنجيبها وادتها ل فيروز وخرجت م الاوضه*
_بصراحه تستاهل اكتر من كده يا چو
_انا مش ناقصك يبت انتي ابعتي الحاجات دي ع الواتس عشان اتنيل اجيبها
خرج وبصلي بعصبيه... _ مريم
=لو سمحت مبقاش في كلام بينا
_مش انتي ال تقولي في كلام بينا ولا مفيش
=سبني ف حالي بعد اذنك انت خاطب مبقاش من حقك تتكلم معايا
_يا مريم اسمعيني عشان خاطري
=مش عايزه اسمعك ابعد عني بقااا
قرب مني جامد _انتي بجد بتحبي حد يا مريم
=ملكش دعوه
خبط ع الحيطه جامد _ردي علياااااااااا متعااانديييش
زقيته =قولتلك ملكش دعوه بيا روح شوف خطيبتك وسبني بقا ياشيخ حرام عليك بدال م تعتذر ع ال عملتو امبارح جاي تزعقلي كمان
_اسمعيني طيب
= مش عايزه اسمع منك ولا كلمه
_طب خليكي فاكره ان محدش هياخدك مني فاهمه
*عليا النعمه اهبل وعايز يتعالج*
*سبني ومشي.. انا مبسوطه من نفسي عشان معنتش بضعف  اهو سقفولي قدرت احافظ ع الجزء الباقي من كرامتي*
الباب خبط روحت فتحت عشان الأبله كانت بتكلم خطيبها
*اي دا اكيد مش ممثله من بتوع هوليود مين المزه دي يخراااابي ع الجمال ما تيجي ناخد سلفي يا بت يا قمر انتي بس دي اي ال جابها هنا هي البت فيروز عارفه ناس نضيفه كده*
=مين حضرك
_انتي ال مين
=انا مريم بنت عم فيروز
_وانا تارا خطيبه يوسف
google-playkhamsatmostaqltradent