رواية عريس الغفلة البارت الخامس بقلم الاء فرج
رواية عريس الغفلة الفصل الخامس
ناهد بصدمه : ايببيييببيبببيي دبدوب انت جايبني هنا عشان تشتري دبدوب انت مش مفروض تقبض علي البوص يا حضره الظابط اي التهريج ده
كان أريان متابع الحوار من بعيد وبرق بصدمه اول لما اتكلمت
أريان بخوف :الله يخربيتك
بصلها حازم بغضب وبص على البوص وقال بتوتر : احم في اي يا ناهد يا حبيبتي هههههه ناهد بتحب تهزر كده دايماََ هههههه
ناهد بغباء : انا مش بهزر مش انت هتضحك على البوص عشان انت ظا
حط حازم ايده علي بوقها بسرعه وابتسم بتوتر
البوص بغضب :اي اللي بيحصل ده
حازم بتوتر :ما فيش ما فيش حاجه خالص اصل بعيد عنك ناهد مجنونه ايوه يا حرام مجنونه وبتقول اي كلام سيبك منها، هات الدبدوب وخد الفلوس اهي سلاام
سحب حازم ايد ناهد بسرعه و لسه هيمشي لقا البوليس في وشه فضي المكان من كل الناس وجاء عندهم ومعاهم أريان
البوص بزعيق :سيب ايدي انت اتجننت هتقبض عليا بتهمه اي
حازم :اتفضل يا سياده الرائد اهو الدبدوب
قعد حازم على الأرض وفتح في الدبدوب والبوص واقف مكانه بيبتسم بخبث
After 5 Mintes
فضل حازم يفضي في الدبدوب ما لقاش فيه اي حاجة
الظابط بعصبيه :اي يا سياده الرائد انت مش قولت ان البوص اكبر تاجر مخدرات وهتستلم منه البضاعة وجاءت من مصر مخصوص فين البضاعة دي بقا
حازم بغضب : كانت في الدبدوب انا متأكد شوفتها بعيني
البوص بتمثيل : اي التهريج ده انتوا عارفين انا مين انا هقدم فيك بلاغ بسبب اللي عملته دي
قرب البوص من ودن حازم وقال بخبث : تاني مره خلي بالك كويس يا سياده الرائد انا البوص
مشي البوص من قدامه هو ورجالته بعد ما لقوش معاهم اي حاجة وحازم كان في أقصى مراحل غضبه
حازم بغضب :انا متأكد ان كان في مخدرات في الدبدوب ادوني فرصه كمان وانا هقبض ليكم على البوص
الظابط بجديه : استاذ حازم انت دورك خلص خلاص هترجع مصر كمان يومين في أول طياراه نازله مصر وهتتشال من منصب الرائد لأنك غلطت غلطه كبيره اوي وهتتحاسب عليها كويس بس في مصر مش هنا
مشي الظابط واللي معاه وخرج حازم وراهم وركب عربيته وجرى وراه أريان اللي كان زعلان علي صحبه وركبت معاهم ناهد اللي مش فاهمه اي حاجه
After 1 hours
نزل حازم من العربيه وهبط باب العربيه وراه جامد وركب الاسانسير وطلع على اوضته
نزلت وراه ناهد بسرعه ووراها أريان
ناهد بخوف :هو اي اللي حصل انا مش فاهمه حاجة وازاي حازم ظابط
أريان بغضب :اسكتي خالص اسكتي يا بوما انت السبب اكيد البوص كان شاكك فيها بعد كلامك الأهبل يا غبيه وراح مبدل الدبدوب ده حازم مش هيرحمك
ناهد بخوف :يلهويييي هيتعمل مني بطاطس محمره صح
أريان بزعيق :اخلصي واركبي الاسانسير عشان نطلعله ونشوف هنعمل اي
بعد دقايق طلع المصعد قدام اوضه حازم وفتح أريان الباب ودخل لقى حازم قاعد علي الكرسي الهزاز وعينه حمراء ومكور ايده وعمال يهز في الكرسي اللي قاعد عليه
ناهد بخوف :بدايه غير مباشره خالص
أريان بحزن :معلش يا حازم انت علطول بتطلع مهمات وبتكسب ما جاتش على المره دي
ناهد بخوف من حالته :احم احم معلش إن شاء الله المره الجايه هتطلع الأول على الظباط
قام حازم من على الكرسي وهو مكور ايده وراح ناحيه ناهد
جريت ناهد ونطت على السرير ووقفت عليه ومسكت المخده كسلاح
ناهد بخوف :طبعاً لو حلفتلك اني ما كنتش قاصده افضحك مش هتصدقني
حازم بحده :أريان اطلع برا واقفل الباب وراك بالمفتاح يلاااااااا
ناهد ببكاء :يلهويييي يلهويييي
حازم بصريخ :اطلع برااااااااا
طلع أريان بسرعه وقفل الباب زي ما حازم قال
خلع حازم الحزام ورماه على الأرض وشمر كم القميص
ناهد ببكاء : يلهويييي هموت يا صغيره على الضرب يا ناهد يا بنت ام ناهد عاااااااااااااا
ضرب حازم الحزام في الهوا
حازم بحده :انزلي من على السرير وتعالي هنا
ناهد ببكاء :لا مش هاجي
حازم بزعيق : انزلييييييي
نزلت ناهد من علي السرير بسرعه ومشيت ناحيته براحه ووقفت قدام بخوف
مسك حازم ودنها جامد وراحت هي مصوته
حازم وهو بيمسك ودنها جامد :قوليلي اعمل فيكي اي ها انطقييييي اعذبك ولا اجيب سكينه واقتلك واريح العالم من غبائك ولا اجيب سيخ نار وامشيه على ايدك ولا اقص شعرك الطويل ده ولا اخنقك واموتك مخنوقه
ناهد بوجع :ااااااه ودني ودني اي ده هو انت اخو ابو لهب ما تحط طوب على ضهري احسن اي شغل قريش ده، سيب ودني بقولك
ساب حازم ودنها وبصلها بحده ونظره لا تبشر بالخير ابداً
ناهد بخوف :انت بتبصلي كده ليه عااااااااا
في المستشفى
عند ام ناهد
كانت أم ناهد في المستشفى وبتجهز للعمليه اللي كمان يومين
خال ناهد : انا كنت عايز اقولك حاجة مهمه بخصوص ناهد
ام ناهد بقلق :في اي يا سعيد
سعيد بخوف :اصل اصل انا عرفت امبارح ان حازم مريض نفسيا عنده حاله نفسيه وبقي بشخصتين الشخصيه الأولى اللي هو بيبقى طبيعي عادي زينا اللي هو بيفرح عادي وبيزعل عاديي اما الشخصيه التانيه بتظهر لما حد بيقوله انت مجنون او لما بيضايق وبيتعصب جامد بتظهر الشخصيه التانيه واللي هي عباره عن راجل مجنون حرفياً وممكن توصل انه يقتل اللي قدامه
ام ناهد بخوف :يلاهوي قصدك تقول اي يا سعيد
سعيد بتوتر : يعني لو اضايق من ناهد او اي حد تاني يقتله بالبطئ بعد ما يجرب في كل أنواع التعذيب بس هو مش بيبقى في حالته الطبيعيه وبيكبر الموضوع حتى لو صغير
ام ناهد بخوف : يعني لو ناهد ضايقته يعذبها وبعدين يقتلها
سعيد بتوتر :ايوه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عريس الغفلة" اضغط على أسم الرواية