رواية ماسة الفهد البارت الخامس 5 بقلم حبيبة محمد
رواية ماسة الفهد الفصل الخامس 5
دخل فهد وماسة كانت بتغير هدومها وفجأة
ماسة:اعااااا اطلع برهه وجريت على الحمام
فهدمن بره:متخفيش مشوفتش حاجهه
ماسة:انت على فكره قليل الادب
فهد:اما تطلعي انا اعرفك مين قليل الادب ياماستي
ماسة:اهه ماشي ماشي مش هتعرف تعملي حاجه
فهد:خلي بالك انا اقدر اخشلك بس قولت مش من اولها كده
ماسة:اطلع برهه طب عشان لو حد دخل يحبيبي
فهد:ماشي هطلع عشان كلمة حبيبي بس
وخرج
وبليل اتجمعوا العيلة كلها
فهد:بابا انا كنت عايز اقولك حاجه كده
معتز:قول يبني في اي
فهد:انا هتجوز
معتز بضحك وفرحة:مين تعيسة الحظ
فهد:ماسة
معتز وقام وقف :ماسة
فهد:اهدى في اي ماسة مالها
معتز:تعالى معايا يبني
وطلع على اوضة فهد
فهد بغضب:في اي اتصدمت لي ايوا ماسة وهتجوزها
معتز:ماسة كانت بتكلم واحد بقالها سنتين هيا اهه بنت اخويا بس انت بردوا ابني وهخاف عليك
فهد:انا عارف على فكرة وانا فاهم قصدك ماسة مش من نوع البنات دي وهيا اصلا نسيتوا وهتجوزها حط الكلمة دي في بالك
معتز:ونا قولت لاا
فهد:ونا مش محتاج رايك
وسابوا ومشي
معتز:اما نشوف اخرتها معاك
فهد:وهو طالع خبط في ماسة وكان على وشه علامات الغضب
ماسة:في اي مالك
فهد بعصبية :اوعي انتي دلوقتي
وخرج وركب عربيتوا وفضل يلف بيها عشان عصبيتوا تروح
الساعة 5:00.
ماسة في البلكونة:ياترى انت فين دلوقتي
شافت فهد وهو راجع وراحت جري عليه
فهد: انا طالع دلوقتي عشان تعبان
ماسة: لا مش هتروح يافهد مالك اي اللي حصل
فهد ومسكها من دراعها :اي اللي انتي لابساهه ده ياماسة كانت لابسة بيجامة النوم
ماسة:انا اسفة والله كنت قلقانة عليك فانزلت كده
فهد:متتكررش وسابها وطلع
وهيا طلعت وراه ودخلت عليه الاوضة
فهد:انتي عارفة يعني اي بنت تتدخل لولد في الوقت ده اوضته
ماسة:اه عارفة وبعدين هتبقا اوضتنا خليك فاكر
فهد وافتكر كلام ابوه: اهه
ماسةوقربت منه وحطتت ايديها على رقبته:مالك في اي
فهد بكدب: مفيش ياماسة
ماسة:لا في واحكيلي
فهد: مشاكل في الشغل
ماسة:بجد
فهد: اهه يست مش بتصدقيني ولا اي
ماسة:اكيد بصدقك يعني
فهد:طب يلا روحي نامي عشان محدش يشوفك
ماسة:ماشي تصبح على خير
فهد لنفسـه:لي كده يابابا ليي بس بردوا هتجوزها وناام
الصبح
اسيل: اي ياجاسم مس هتكلم بابا
جاسم:مستني بس في سفرية هسافرها بكره و اول ماارجع هقول علطول للعيلة كلها
اسيل:ماشي ياحبيبي وانا واثقة فيكك
جاسم: ماشي ياحبيبتي انا هروح افطر
ماسة ودخلت اوضة فهد من غير مايحس
ماسة وبتصحيه بحنية:دودي حبيبي اصحى
فهد:..
ماسة:يادودي اصحى بقاا
فهد: ينفع كده انا مبحبش حد يصحيني
ماية:لا اتعود بقا عشان لما نتجوز هصحيك كل يوم اه صح انت قولت لعمي
فهد بتوتر:لسا هقوله
ماسة:ماشي يروحيي لما تقوله ابقى قولي يلا بااي
فهد:باي ياماستي
تاني يوم
ماسة:دوديي انا كل يوم هصحيك نفسي اشوفك مره صاحي قبلي اصحى بقاا
فهد:انتي تاني انتي يابنتي لي مش عايزاني ارتاح
ماسة:لا والله انا دايما عايزة راحتك كنت جاية اسئلك على حاجه
فهد:حاجه اي
ماسة:قولت لعمي
فهد وبيتهرب منها: لا جيت امبارح متأخر من الشغل ملحقتش هقوله انهارده
ماسة بحزن:هو في حاجه
فهد: مفيش حاجه صدقيني
ماسة:ماشي سلام
وعلامات الحزن باينة عليها
فهد لنفسه:ماستي متزعليش مني انا اسف
عند اسيل وجاسم
اسيل:جيت اودعك قبل ماتمشي
جاسم:هتودعيني باالبوق يعني مفيش حاجه افتكرك بيها
اسيل حضتنه ومشيت
جاسم:مجنونة والله رجعتي تاني لي في حاجه ولا اي
اسيل:اهه نسيت اسئلك هتيجي امتى
جاسم:بعد اسبوعين عشان عندي حاجات هناك هخلصها
اسيل:هتوحشني اويي اسبوعين كتير
جاسم:معلش يروحي هكلمك فيديو كل يوم
اسيل:ماشي
يونس :انتوا كنتوا بتقولوا اي انا سمعت كل حاجه بقا من ورانا مااشي ياجاسم
جاسم:واطي صوتك يخربيتك
يونس: اوطي صوتي اي دي اختي وانتي يااسيل اللي بنقول عليكي بريئة مش زي ماسة وفجأة فهد بعصبية وضرب يونس بالقلم مالها ماسة هاا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ماسة الفهد" اضغط على أسم الرواية