رواية حب الطفولة البارت السادس 6 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل السادس 6
وفاء:يلهوي دي ماتت😳
اميره شالت ايديها بسرعه: اي اي اي ماتت لاء دى بتصطعبط وبدأت تضربها علي وشها براحه :امينه امينه امينه ولكن امينه لا ترد
وفاء بدأت تلطم علي وشها:يلهوي يلهوي يلهوي ليه يا اميره وديتي نفسك فداهيه عشان واحده متستاهلش يلهوي ياني
اميره حطط وكأنها علي قلبها: وبفرحه:ده ده في نبض يعني هي عايشه
وفاء بأمل: بجد 😍😍😍
اميره:اه اه اتصلي بالاسعاف
وفاء:حالا واتصلت والاسعاف جت وشالوا امينه ووفاء بس اللي راحت واميره خلتها مع العيال اصلا أعصابها سايبه
مالك:ماما وبابا فالمستسفي وانا لوحدي ليه كده حلام🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
اميره:متزعلش يا حبيبي هيجوا بالسلامه
مالك بزعيق:أنا مش حبيبك انتي اللي وديتي ماما المستسفي انا سفتك وهقول لبابا انتي وحسه🥺🥺🥺🥺🥺🥺
نبض:ايوا يا عمتو انتي وحسه طط امينه لاحت المستسفي بسببك
مازن:ليه يا ماما انا كنت بحبك ليه طلعتي وحسه
ملك:ماما طط امينه خلطط بس مس ينفع تعملي كده
اميره اتصدمت لأنها مكتش تعرف أن العيال شافوها ودلوقتي واخدين عنها الفكره دي :أنا انا انا مكنتش اقصد والله هي اللي غللطط عشان هي عملت حجات وحشه وبسببها اخويا فالمستشفي
مالك بعياط:لاء بسبب ملك عسان ملك هي اللي ساعتتها انتي مس علفتي تلبي بنتك أنا مالي ماما وبابا يلوحوا المستسفي😭😭😭
ملك:والله ياخويا أنا مالي مامتك اللي وحسه وهي اللي قالتيلي اعمل كده
مالك:ماما مس وحسه انتو اللي وحسين وطلع جري علي فوق ونبض وراه وطلعوا عالسطح
نبض:ألك ألك متسعلش هيجوا تاني
مالك:ليه كده يا نبض ليه عمتو تعمل كده ماما عملت ايه
نبض:احنا صخيرين يا ألك مس فاهمين ايه اللي بيحصل بس ماما قالتلي مره لازم نخلي إيمانا كبير بربنا عسان لو حاجه وحسه حصلت ربنا يقف معانا
مالك:بس بس أنا خايف علي بابا وماما 🥺🥺🥺🥺
نبض:متخفس هيخفوا😊
مالك حضنها وهي حضنته واعدوا جنب بعض يبصوا عالشمس وهي بتغرب واميره كانت مرقباهم وعيطط عاللي هي عملته وهي مش واعيه وبسببها الطفل البرئ ده خايف علي أهله بس هو مش فاهم حاجه للاسف ونزلت رنت علي وفاء
اميره:الو ايوا يا وفاء ايه الاخبار
وفاء:خير لحقوها الحمد لله وهي كويسه بس مصره تعملك محضر
اميره:خليها تعمل
وفاء بصدمه:ايه😳
اميره:تعمل اللي تعمله أنا غلط فعلا
وفاء:بس بس انتي مش كنتي واعيه انتي حزينه علي اخوكي
اميره:عادي خليها تعمل سلام
وفاء:الو الو اميره الوووو :لا اله الا الله منك لله يابنت عمي خليتي العيله كلها حزينه بسببك منك لله ودخلتلها:امينه زودتيها اتلمي بقا كفايا
امينه:ابدا والله لادخلها السجن
وفاء:حرام عليكي مش كفاية اللي هببتيه فجوزك عوزه تحبسي أخته كمان انتي جنسك ايه
امينه:المفروض تقفي معايا أنا بنت عمك
وفاء:بلا بنت عمي بلا زفت انتي ايه مبتحسيش ايه جبروت من ساعه ما خلفتي ابنك وانتي شغاله مشاكل مشاكل ايه مفيش غيرك خلف واد يعني بقا انتي يا وليه يالللي معندكيش دم بتتضحكي علي جوزك وتمضيه تنازل علي بيته لا ويبجاحتك رفعتي عليه قضيه وعوزه تحبسيه ومتهزتلكيش شعره وعوزه تحبسي أخته انتي ايه ايه مفيش دم مفيش احساس ايه خلي عندك رحمه حتي بابنك اللي عوزه ترمي أبوه فالشارع أو تحبسيه ايه كفايا حاولتي تفرقيني عن جوزي ومكلمتش حاولتي تقتلي بنتي وتكرهي ابنك فيها ومكلمتش عاوزه ايه تاني في ايه متحسي
امينه:كل ده وشايلاه فقلبك صحيح من بره هلا هلا ومن جوه يعلم الله
وفاء جابت اخرها؛طب وقسما عظما يا امينه لو مارجعتي البيت لجوزك واتنازلتي عن المحضر واتلميتي لهتندمي
امينه:هتعملي ايه يعني😒😒
وفاء:فكره زمان لما كنتي السبب فقتل وليد بن عمك سالم وانتي اللي زقتيه فالبير ومحدش عرف لحد انهارده وممكن بسهوله اروح اقول للحج سالم وانتي عارفه هيعمل فيكي ايه
انصدمت امينه ورجعت ذكراها لليوم ده
Flash back
من ٧سنين فاتوا بالظبط قبل كتب الكتاب بتاع امينه بيوم واحد
وليد اعد عالبير وامينه واقفه ادامه تترجاه
امينه:والنبي يا وليد مش عوزه اتجوزه أنا بحبك انت والنبي
وليد ببرود:اعملك ايه يعني أنا مش عاوز اتجوزك ومش بحبك اصلا
امينه؛از أز ازاي وكل مقابلاتنا وكلامك الحلو والهدايا كل دول ايه هوي
وليد :وانا مالي انتي اللي كنتي مرميه عليه وبتحبيني وانا كان عندي فراغ عاطفي وانتي مليتيه يعني مجرد تسليه مش اكتر
امنيه :يعني ايه فراغ وانا مليته مش فاهمه انتي كنت بتضحك عليه
وليد:لاء يا حلوه انتي اللي وهمتي نفسك اني بحبك لكن أنا عمري ما قلتلك اني بحبك وبعدين يوم مااتجوز اتجوزك انتي ليه من جمال عيونك مثلا اتجوز وفاء اى بنت مؤدبه ومحترمه وكل البلد بتممناها بس مليش نصيب فيها جه محمود اخو محمد وخدها يلا ربنا يهينه بيها
امينه بغضب:وفاء😠😠😠
وليد:يلا يابت روحي من هنا أنا مش فاضيلك روحي شوفي كتب الكتاب اللي بكره ده
امينه والله مانا مهنياك يا حيوان وهوب زقته فالبير وهو اعد يبلبط لحد ما مات غرقان وهي طلعت تجري لأنها خافت ومكتش تعرف أن وفاء حضرت الحوار من أوله
Back
امينه:أن أن انتي بتقولي ايه
وفاء:والله مش عارفه تحبي افكرك بوليد حبيب القلب
امينه:اخرسي انتي هتلبسيني تهمه ولا ايه امشي من هنا
وفاء:امينه انتي فاهماني كويس ورحمه ابويا لو ما سمعتي الكلام لهقول للحاج سالم وعند بعند
امينه خافت لانها عارفه ان وفاء مش بتحلف كدب:طب طب خلاص هعمل بس متجبيش سيره لحد
وفاء؛اما نشوف انا ماشيه وان معملتيش اللي قلنا عليه اترحمي علي نفسك ومن غير سلام
ومشيت وفاء وأمينه أعدت تلعنها وتتوعدلها وفعلا امنيه اتنازلت عن المحضر وقطعت ورق البيت ورجعت ملكيته لجوزها أو طليقها وهجت مالبلد خالص وبعد ٦ شهور محمد بقا كويس ورجعت صحته تاني بس كل البيت مش فاهم ازاى امينه عملت كده وكل أما يسألوا وفاء تقولهم حست بالزنب ومحدش فيهم مقتنع ومالك اتأسف لعمته بعد ما فهم اللي حصل من أبوه واتولد جواه كره لامه وبقت وفاء هي امه ومحدش عرف أن اميره خنقت امينه لأنهم قالوا للعيال ميجيبوش سيره ونجري بالاحداث ٥سنين فالمطار
محمود:يعني لازم تمشي🥺
محمد:معلش يا محمود سيبني علي راحتي عاوز ابدأ من جديد والفرصه دي مش هتتعوض
محمود:تروح وتيجي بالسلامه يا حبيبي خليك علي اتصال
محمد:الله يسلمك
اميره؛هتوحشني اوي يا محمد😭😭
محمد:خلاص متعيطيش هرجع والله
اميره:برضو هتوحشني🥺
محمد:وانتي كمان يا قلب محمد
نبض:خلاص يا مالك هتمشي🥺🥺🥺
مالك:للاسف لازم امشي مس هسيب بابا لوحده
نبض:طب وانا
مالك:هنرجع تاني وهجوزك يا قمر
نبض:ليه انت عاوز ترجع أنا تكبر😳😳
مالك:معرفش لسه بس متخفيش هكلمك فيديو كول دايما ونشوف بعض واحنا بكبر
نبض:هتوحشني اوي يا تؤمي وحضنته
مالك:وانتي اكتر يا تؤمي وبادلها الحضن
وسلموا كلهم علي بعض والطياره اتحركت وسط دموع نبض ومالك وحسوا أن في حاجه راحت منهم بعد ما بعدوا وفات ١٥ سنه وكبروا أبطالنا ونبض بقت دكتوره اطفال اد الدنيا ومالك بقا اكبر محامي فالبلاد والكل بيكلم عنه بس للاسف من بعد ما سافر ب٥سنبن الاتصالات انقطعت بنهم وفي ١٠ سنين محدش فيهم عرف حاجه عن التاني ولا عارفين شكل بعض بس مش نسيوا بعض وهنعرف سبب انقطاع الاتصالات فالبارت القادم😉
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب الطفولة" اضغط على أسم الرواية