Ads by Google X

رواية ملاكي البرئ الفصل السادس 6 والاخير بقلم اسماء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

رواية ملاكي البرئ البارت السادس 6 والأخير بقلم اسماء ابراهيم

رواية ملاكي البرئ كاملة

رواية ملاكي البرئ الفصل السادس والأخير 

حسين..الحقني يا سليم رحمه انتحرت..
سليم بصدمه..اااااي 
آسر.. مالك يا سليم في اي.. 
سليم.. رحمه.. رحمه يا آسر انتحرت.. 
آسر.. اااي طب يلا بسرعه علي المستشفى.. 
سليم كان في حالة انهار تم.. لان مش اول مره رحمه تنتحر.. 
آسر.. سليم سليم رد عليا انت ساكت ليه.. رحمه هتبقا بخير يا سليم.. هي بتحبك و اكيد هتصدق كلامك.. 
سليم بدموع.. كل ما احاول ارجعها لييه تحصل حاجه تبعدني عنها.. انا خايف عليها يا آسر.. 
آسر.. اهدا كده و ادعيلها.. 
********
وصلوا المستشفى و راحوا عند العمليات.. 
سليم بلهفه وخوف.. عمي رحمه كويسه رحمه عملت كده ازاي.. 
حسين.. مش عارف يا بني اقولك اي بس ادعيلها.. 
سليم فضل برا وخايف عليها.. مهما كان هي حبيبته.... 
آسر وهو في الطريق لـ سليم خبط في بنت.. 
آسر.. انا اسـ.. خو انتِ تاني.. 
جميله.. انت!! لا كده كتيير..
********
  ريهام بفرحه..خالتوا يا خالتوا..
مامت سليم..اي يا بت مالك فرحانه كده ليه ولا كأن فرحك علي سليم اليله..
ريهام..لا خلاص رحمه انتحرت وهنخلص منها..
مامت سليم..بتتكلم بجد يعني خلاص هنخلص منها للأبد..
ريهام..ادعي بس يا خالتوا محدش يلحق ينقذها..
مامت سليم بشر..و لو و فضلت عايشه..يبقا لازم تموت علي ايدي..
ريهام..هتعملي اااي..
مامت سليم.. كل خير..
*********
بعد شويه وقت خرج الدكتور وقال..فين اهل المريضه..
سليم بلهفه..خير يا دكتور انا جوزها..
الدكتور..مرات حضرتك اتعرضت لصدمه كبييير جداً وده خلاها تنتحر..بس دي مش اول مره..ولو حصلت تاني الله اعلم اي الا هيحصل يعني خلي بالك منها اكتر من كده..هي دلوقتي حالتها مستقره..
سليم..تمام يا دكتور شكرا..
الدكتور..علي اي دا واجبي..
مشي الدكتور..ودخل سليم الاوضه الا فيها رحمه..
********
آسر..انتِ بتعملي اي هناا..
جميله..بستجم هناا.
آسر..بطلي كلامك الدبش ده و اتكلمي جد لو مره واحده..
جميله..قرب كده هقولك عشان محدش يسمع..
آسر قرب منها..هااا قولي جايه ليه..
جميله..جيت اجبلك سم مخصوص عشان اخلص منك..
آسر..يا شيخه ربنا ينتقم منك بقا عايزه تخلصي مني..بس اقولك سر..لو هموت علي ايدك انا موافق..
جميله..اي المحن الا انت فيه ده..وسع كده عشان مش فاضيه..
آسر..دبش والله دبش..بس جميله وهي جميله..اي يا عم آسر انت حبتها ولا اي..بس هي تتحب اصلا..قطع تفكيره..هي مين دي الا بتحبها..
آسر وهو سرحان..جميله..
جميله بصدمه..نهارك اسود..
آسر..يا خربيتك يا شيخه انتِ بتطلعي منين..
جميله..بطلع من بين صوابع رجليك..
*********
سليم قرب من رحمه..ليه يا رحمه مُصممه تبعدي عني..كل حاجه بعملها عشان نقدر نعيش بسلام..يا رحمه انا محبتش حد في الدنيا قدك..حتي امي طلعت مجرمه وبتقتل ومستعده تقتل اي حد عشان الفلوس..يا رحمه فوقي بقا بُعدك عني بيقتلني..انا بحبك مهما حصل..بس خلاص هانت كلها كام ساعه وكل حاجه هتظهر..هخرج دلوقتي واسيبك ترتاحي بس هرجعلك بعد ما كل حاجه تتحل..
خرج سليم..و بعد شويه دخل آسر..رحمه..رحمه انا آسر اصحي..
رحمه صحيت و الدموع علي وشها..
آسر..اهدي كل حاجه تمام بس المهم انتِ جهزه للا الجاي..
رحمه مسحت دمعها وقالت..ااه جهزه 
*********
ريهام بعصبيه رمت التليفون علي الارض و قالت..ما تموتي بقا خلصيني منك..
مامت سليم..اهدي كده و ركزي معايا في الا هقوله...............فهمتي هتعملي اي..
ريهام بشر...اااه فهمت..
********
جميله..طمني يا دكتور هو عامل اي..
الدكتور..محتاج عمليه ضروري..
جميله بدموع بعكس طبيعتها..طب فلوس العمليه دي قد اي..
الدكتور..عشر تلاف جنيه..ولازم العمليه تتعمل خلال 24ساعه..
جميله..تمام يا دكتور..
اتصرف ازاي دلوقتي ياارب انا مليش غيره ياارب هو الوحيد الا فضل من اهلي يارب انقذه ياارب...
كان هناك من يسمعها..ولكن قرار..هسعدك يا جميله ومش هسيبك ابدا مهما حصل..
******
آسر..لو سمحت يا دكتور..
الدكتور..اتفضل..
آسر..انا سمعت كلامك مع الانسه الا برا..ممكن تبدأ في العمليه و كل المصريف عليا..
الدكتور..و حضرتك تبقا مين..
آسر..ابقا خطيب الانسه الا برا..
الدكتور..اه تمام تقدر تدفع الملغ في الخزنه..
آسر..تمام عن اذن حضرتك..
خرج آسر و راح عند جميله..احم احم..بتعيطي ليه..
جميله وهي بداري دموعها..هااا لا أبداً دي حاجه دخلت عيني..
آسر..انتِ قويه اوووي كده ازاي..
جميله..افندم..
آسر..انا اسف بس سمعت كل حاجه غصبن عني بس خلاص كل حاجه هتبقا تمام و اخوكي هيعمل العمليه..انا دفعت الملغ..وعارف انك هترفضي..تقدري ترجعي الملبغ في اي وقت..
جميله بدموع...اناا انااا مش عارفه اشكرك ازاي..
آسر..نطمن علي اخوكي الاول وبعد كده تشكريني براحتك..
آسر في سره..ان شاءالله تشكريني في بيتي..
******
في اوضته رحمه دخلت ممرضه..و رحمه كانت نايمه..الممرضه حاولت تموت رحمه بس رحمه فاقت ومسكت ايدها..و صرخت بصوت عالي..يا آسرررررر الحقني...
آسر دخل و معاه سليم..
سليم بصدمه..ريهاااام..
ريهام بشر..اه ريهام..ريهام الا بتحبك ومستعدها تعمل اي حاجه عشان تخدك ليها..بس دي لازم تموت هي اخدتك مني ومن مامتك..مامت حاولت كتير تفرق بينك وبينها بس كل مره ترجعوا اقوي من الاول..هي لازم تموت..وحولت تخنق رحمه..سليم جري عليها مسكها...ضربها بالقلم...
سليم..انتِ واحده مجرمه انتِ وامي..هي اصلا مش امي..مفيش ام بتعمل كده في ابنها..وهي خلاص اخدن جزاها والدور عليكي...اتفضل يا حضرت الظابط..
الظابط دخل واخد ريهام..مش هسيبك يا سليم انت ليا انااا..مش هسمحلها تخدك مني...
سليم قرب من رحمه..افهم بقا انتِ فوقتي ازاي..
آسر بضحك..مش لما تكون نايمه الاول قصدي انتحرت..
سليم وعيونه بطلع شرار و بيقرب من رحمه..كنتي بتمثلي عليا..
رحمه بترجع لوراء..افهمك والله..
سليم..يعني انا خايف عليكي وانتِ بتمثلي..
رحمه وهي بتحاول تكتم ضحكتها..آسر هو الا قال اعمل كده..
آسر..آسر مين انا فين اي جابني هناا انا عايز اروح الحمام..وقفل الباب عليهم وخرج..
رحمه..يا جبان بتسبني وتخلع..اما وريتك..سليم انت بتقرب ليه خلاص بقا قلبك ابيض يا حبيبي..طب بُص نروح بيتنا وبعدين اعمل الا انت عايزو..
سليم قرب منها وشالها وخرج من غير ما يتكلم..
رحمه..سليم الناس بتبص علينا..
........
رحمه.. سليم كده مينفعش..
........
رحمه.. يا سليم بالله نزلني الناس بتبص علينا..
سليم بعصبيه...ما تخرصي بقااا..
**********
جميله كانت قلقانه علي اخوها و آسر جنبها بيحاول يهديه..
خرج الدكتور..جميله جريت عليه..طمني يا دكتور..
الدكتور..الحمدلله العمليه نجحت و كام ساعه واخوكي يقدر يخرج معاكي..
جميله بفرحه..شكرا شكرا جداً يا دكتور مش عارفه اشكرك ازاي..
الدكتور..الشكر لله..و ده وجبي والفضل يرجع لـ آسر بيه بعد ربنا..مشي الدكتور 
جميله قربت من آسر..بجد مش عارفه اقولك اي بس حقيقي شكرا علي وقفتك جنبي..
آسر..عايزه تشكريني بجد..
جميله..ياريت..
آسر..تقبلي تتجوزيني..
جميله بتوتر وبكسوف..اااازاي و حضرتك خاطب..
آسر قرب منها ومسك ايدها..انا مش خاطب انا قولت كده عشان اخلص المشكله بس حقيقي في حاجه شدنى ليكي..فيكي تقولي حب من اول خناقه..
جميله بضحك..حب من اول خناقه؟!
آسر..تتجوزيني..
جميله..موافقه..
*******
في شقه سليم و رحمه..
سليم بعصبيه..فهميني بقا دا حصل ازاي..
رحمه..بُص يا سيدي..بعد ما سيبتك و رجعت البيت..آسر كلمني قبل ما يروحلك و اتفقنا ان انا انتحر كده وكده يعني عشان الا بيحاول يخرب بيني و بينك يقع ويتقبض عليه و كمان سمعني كل حاجه وانت بتكلمه علي البحر..وووو..في اي بتقرب ليه..
سليم بحب قرب منها..ومسك وشها بين ايده.. انا بحبك اوووي يا روحمتي..
رحمه ضمته ليها..انا بحبك اكتررر يا سليم ومستحيل ابعد عنك مهما حصل أبداً أبداً..
سليم شالها ودخل بيها الاوضه وقال قبل ما يقفل الباب..الحكايه لسه مخلصتش بس الحب الا بينا اقوي بكتيير من ان حد يخلينا نخسر بعض..وقفل الباب..
‏"لا نهايات للحب الحب الذي ينتهي لم يكن حباً"🖤.
تمت*
رحمه و سليم..قصه غير رغم ان سليم شك فيها بس ندم اووي علي الا عمله لان اخد القرار قبل ما يفكر..التسرع وحش.. امسك في الشخص الا بيحبك..الحب حلوه بس في مع الشخص الا يستاهل..
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية محبوبتي الصغيرة كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent