رواية فضول بنيت عليه حياة البارت السادس 6 بقلم سما المغربي
رواية فضول بنيت عليه حياة الفصل السادس 6
بعد فتره صغيره جه يوم العزومه يوم الخميس
صحي فهد و كانت عائشه لسه نايمه فهد قام دخل الحمام وخرج كانت عائشه صحيت اول ما شافته : عااااااااا انت أزاي تخرج كده انت اتجننت
....كان فهد خارج من الحمام لابس بنطلون بس
فهد بلا مبالاه: اظن دي اوضتي البس فيها الي انا عايزه وبعدين قال وهو بيقرب منها :و بعدين انتي مراتي ولا انتي مش واخده بالك
عائشه بغضب واحراج :مراتك على الورق على الورق يعني انت ملكش اي حق انك تلبسي كده قدامي ولا انك تقرب مني كده
فهد بخبث :على فكره أنا أقدر اخليه جواز حقيقي دلوقتي حالا ..تحبي تشوفي
عائشه وقد تخلت عن خوفها وبدون وعي ضربته بالقلم
فهد بصدمه حط ايده على وشه مكان صفعتها وبصلها بغضب جحيمي :أنا مش هحاسبك دلوقتي لكن متفتكريش اني مسكت مش انا الي واحده زيك تمد ايديها عيا سامعه
وتركها وغادر الغرفه بل الفيلا بأكملها
ركب عربيته وبيكلم نفسه :أنا الي غلطان اني اخدتك عليا اه يا *** أنا تمدي ايدك عليا أما وريتك وكلم رامي
فهد : ايه يا زفت مبتردش بسرعه ليه
مراد :ايه يا عم انت اول ما رنيت أنا رديت مالك في ايه ع الصبح
فهد : أنا رايح الشركه تعالى أنا على اخري وعايز اطلع غضبي في حد .... و رحمه امي لو ما روحتش لقيتك هاجي اجيبك من قفاك سامع
مراد :خلاص يا ع......ايه ده ده قفل يا ابن **
عند عائشه
احلام في المطبخ مع الخدامين
احلام :يلا يا جماعه خلصوا الفطار على ما اطلع اصحي عائشه هانم
الداده :حاضر يا احلام هانم تحت امرك
طلعت احلام لكن قبل ما تروح لقت انعام في وشها
انعام :صباح الخير يا احلام ...اومال الولاد لسه مصحيوش
احلام باحترام :صباح الخير يا ماما ...فهد مشي أنا شوفت عربيته وهي طالعه ..وكنت لسه هطلع اصحي عائشه (انعام أم والده فهد يعني ام احلام كمان)
انعام بأبتسامه :ماشي يا حبيبتي اطلعي أنا فطرت وهروح اقعد في الجنينه شويه
احلام أومأت لها وذهبت
احلام خبطت على الباب :عائشه حبيبتي صحيتي عائشه
كانت عائشه في الحمام
قلقت احلام فدخلت وكانت عائشه خارجه من الحمام لابس الروب وشعرها مبلول وكانت حلوه اوي
احلام تنحت اول ما شافتها لأنها كانت اول مره تشوف شعرها أو لأنها كانت فاكرها حاطه مكياج
احلام بمرح : وانا اقول الواد فهد اتسربع ليها على الجواز اكيد مقدرش يقاوم المنظر شوفي اهو أنا ست اهو وبعد ما شفتك هروح أشيل كلمه أنثي من البطاقه
عائشه بكسوف :ازاي بس يا لولي دا حضرتك احلى مني بمراحل
احلام :صدقت لما قولت عليكي بكاشه تلاقي الواد فهد بهت عليكي ..المهم يلا يا حبيبتي البسي وانزلي افطري
عائشه : حاضر
في الشركه
فهد متعصب ورايح جاي في المكتب و رامي قدامه
رامي :اهدي يا عم بقى أنا اتحولت
فهد :أهدى ازاي ها أهدى ازاي ما انت ايدك في المائه البارده
رامي :طب انت مش جايين هنا عشان تحكيلي احكي يلا ايه الي حصل بس
فهد حكاله الي حصل وطول ما هو بيحكي رامي كاتم ضحكته بالعافيه
رامي بضحك : ههه طب كانت تستاهل انت بقيت قليل الادب اوي يا فهودي
فهد بغيظ :انت بتضحك على ايه يا بارد .....بس ايديها تقيله بنت اللذينه أنا هوريها النجوم في عز الظهر
رامي بجدية:يبقا بتطين الدنيا اكتر حاول تقررها منك يا جبله
فهد يتوعد : ماشي حاضر بس لما اخد حقي الاول
رامي :طيب يا خويا ....المهم هتيجي النهارده يعني ولا ايه
فهد بعدم فهم : اجي فين يلا ما تظبط
رامي بيشتمه في سره وبيقول بإبتسامه مصتنعه : مش انا عازمك انت وعائشه جاي ولا ايه ولا انتوا تتخانقوا وانا البس
فهد بتذكر : ااااااه فهمت لا جاي جاي في بيتك مش كده
رامي : اه يا خويا في بيتي
فهد و هو بقلم حاجته :ماشي ..امشي أنا عشان أنا لسه مقولتش لعائشه .. سلام
رامي :اخلع اخلع ..سلام
في مكان تاني
سامح : فهمتي هتعملي ايه ولا لا
اسيل :طبعا يا روحي مش عاوزاك انت تدايق نفسك بس كله هيبقى تمام ..أنا هروح واحاول اخلي الحاجه انعام تكره مرات فهد ألا هي اسمها ايه
سامح :اسمها عائشه ..في اي حاجه تانيه عاوزه تعرفيها
اسيل بدلع و هي تقترب منه :لا يبيبي مش ناوي تحن عليا بقا
سامح وهو يبعدها : لا يا ماما مش عليا الحبتين دول .... مفيش مانع لو لفهد عشان زي ما قولتلك الحاجه انعام اكتر حاجه بتعصبها في فهد انو بيحب الستات عشان كده مصدقت أنه يتجوز
اسيل :ماشي يا روحي مسيرك تجيلي ...يلا باي بقا
سامح بعد ما مشيت اسيل : أما وريتك يا فهد مبقاش أنا سامح الاسيوطي
في الفيله
وصل فهد البيت وقال لعائشه على عزومه رامي وهي فرحت جدا عشان هنشوف ليلى وراحت لبست على طول
فهد كان لابس بنطلون اسود وتيشيرت لبني وعائشه كانت لابسه فستان نبيتي وعليه طرحه سودا ولأن بشرتها بيضا كانت لايقه عليها جدا وجزمه سودا وطلعت لفهد
عائشه :حلو كده
فهد تنح فيها كانت فعلا جميله اوي : زي القمر
عائشه اتفاجأت واتكسفت:احم ميرسي
فهد رجع لوعيه:احم يلا بينا
عائشه وهي بتتجه للتسريحه وتقعد ...فهد افتكرها هتحط مكياج
فهد بسرعه :لا لا متحطيش حاجه على وشك انتي كده كويسه
عائشه :أنا مش هعمل حاجه هحط كريم وايلاينر بس
فهد :بعيدا عن اني مش فاهم ايه الحاجه التانيه دي بس واضح انها حاجه خفيفه المهم متطيش اي الوان فاقعه تمام
عائشه : حاضر ...خلصت ونزلوا
وصلوا بيت رامي وقابلوا ليلى على الباب ... عائشه اول ما شافت ليلى جريت عليها حضنتها جانت وعيطت
عائشه بعياط : وحشتيني اوي اوي
ليلى بتعيط هيا كمان : انت اكتر والله
رامي بمرح بعد ما فهد خبط وهو فتح : ايه واصله الدراما دي في ايه
عائشه و ليلى مسحوا دموعهم زي الاطفال و قالت ليلى : خلاص خلاص خلصنا
ودخلوا القعده مبتخلاش من مشاكسات ومرح رامي وكسوف البنات و أوئات كان بيحس فهد بالغيره على عائشه لكن بيتصنع البرود وغير كده كان بيتجنب الكلام معاها بسبب الي عملته معاه الصبح واكلوا وخلاص هيمشوا
فهد : تعالي يا انسه ليلى نوصلك في تريقنا
ليلى : لا شكرا ان...
عائشه بمقاتعه : لا تعالي والنبي عاوزه اشبع منك
ليلى : والله ان......
رامي :خلاص يا جماعه انا هوصل الانسه ليلى ومش عاوز اي اعتراض
ليلى بقله حيله :حاضر شكرا ليك
واخد رامي ليلى وركبوا العربيه وطلعوا على بيت ليلى
أما عند فهد ركبوا العربيه وطلعوا هما كمان على بيتهم
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية فضول بنيت عليه حياة" اضغط على أسم الرواية