رواية تزوجنا لمنع الثار البارت السابع 7 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل السابع 7
وقفناا البارت اللي فاات ع خروج الدكتووور من اوضة الكشف لمااا مروة وقعت ع الاارض و دخلوووهاا اوضة الكشف
حسين: طمنااا ي دكتوووور ماالهاا
اسد: ماا تتكلم ي دكتوووور
الدكتوور: للاسف المداام حاالتهاا صعبة جدااا انااا قولتلكم ابعدوهاا عن الزعل خاالص و هي باينلهاا زعلت جداااا و ده خلاا حااالتهاا اتدهوورت جداا ف لااازم نعملهاا العملية فوراااا
حسين: تماااام ي دكتوووور مستني اي ابدأ الااجراءت بسرررررعة اهم حاااجة مرووة
الدكتوور: تماام حضرتك لااازم تمضي ع اقراار لااان العملية صعبة جداااا
حسين: تماااام هنبدأ الاااجراءااات حااالاا اهم حااجة صحتهااااا
الدكتووور: تمااام ربناا يقومهااا بالسلااامة
*******************
بعد فترة كاااانت مروة ف العمليااات و الكل ع اعصااابة و ابرار كمااان دخلت العمليااات بس ابراار عملية عاادية اماا مرووة عمليتهاا صعبة جداااا
فرااس جة من برررة يجررري
فراااس: طمني ي باااابا مااما اخباارهاا اي ارجووك قوولي حااجة اي اللي حصل
حسين: اطمن هي دخلت دلووقت العمليااات لااان خاالتهاا اتدهوورت و كمااان مرااات اخووك التااانية ف العمليااات
فرراس: لية ي باابا اي اللي حصلهااا هي كمااان
حسين: الزايدة ي ابني الزايدة
فراس موجهاا كلاامة: ربناا يقومهاا بالسلااامة ان شاء الله
اسد: باذن الله
**************
ف بيت حساام الانصااري
نلااقية قااعد ف اوضة ابراار و مااسك صورة هو و هي و زعلاان ان بنتوا مشيت و سابتة
حساام: بااااه ي حسااام كنت متأكد ان هييجي اليوووم اللي بنتك تمشي فية و تسيبك
بس مكنتشمتخيل انو هييجي بسرررعة كده
ياااه الاايااام بتجرري اوووي ده انااا لسة حااسس انهاا كاانت امباارح لسة طفله بجد و كمل و هو بيمسك صورة تاانية تشبة ابراار كثيراا ف الشكل: وحشتيني اوووووووي ي ابراار ي حبيبتي شووفتي اديني وفيت بوعدي ليكي اهووو و كبرت بنتناا و جوزتهااا اناا عاارف انك اكيد مبسوو......
قطع تفكيرة دخوول البواب حمدي
حمدي: حسن بية و عيلتة برا ي بية مستنينك
حساام: مااشي ي حمدي رووح انت خلي مرااتك تعملهم حااجة يشربوهاا و بعدين تجهز الغدااء
حمدي: اوامرك ي بية
***************
ننزل تحت بقى ف بيت حساام
نلااقي رااجل كبير نسبياا ف السن و معااه مرااتوا و ابنه و ابنة التااني و مرااتوا
حسام: وانااا اقووول البيت نوووور
حسن قاام و حضن حسام: منورة بيك ي اخوياا وحشتني اوووي كده متسألش ع اخووك الكبير
حساام: وانت اكتر والله ي اخوياا
نوال (مراات حسن ): ازيك ي حساام ي اخوياا اوماال ابراار فين
حسن: ايووة فعلاا ابراار فين دي وحشتناا اووووي مش كده ي يووسف
يووسف (ابن حسن): ايوووة طبعااا ي عمي ابراار فين
حسااام: ابرار اتجووزت ي ولدي
يوووسف بخضة: ازاااي ي عمي اي اللي انت بتقوولوا ده
حسن: ازااي يعني ابراار اتجووزت ي حسن من غير ماا نعررف
يااسين( اخو يوسف ابن حسن يعني) : صح ي عمي ازاااي ابرااار اتجوووزت و احناا حتى ماا نعرفش
نوال: كده ي حساام دي ابراار ف مقاام بنتي ازااي جوزتهااا من غير مااا نحضر
يووسف بزعيق: ازااااااااي ي عمى وانت عاااارف اني بحبهاااا وقولتلك اني هتجوزهااا وانت وافقت و قولت لماا تخلص تعليم ازاااااااااي يعني تجوزهاااااا لحد غيرررررري
***********************
ف المستشفى
قلق و هرع و فزع و الكل ع اعصاااابة
وفجأة خررجت الممرضة
الكل جرى عليهاااا
حسين: اي اللي حصل ي بتي قوليلناااا
الممرضة: محتاااجيين دم بسررررررعة
اسد: اي حاااجة تجتاااجهااا المهم امي تكوووون بخيير فاااهمة
الممرضة: تمااااام سيبووووني اناا بقى اروووح بنك الدم بسررررررعة
فراااس: تماااام يلاا بسررررعة
وفي نفس الووقت خرجت الدكتووورة اللي بتعمل العملية ل ابراار
اسد: اخبااارهاا ي دكتوورة
الدكتوور: اطمن حضررتك العملية عدت ع خيرر و هي كووويسة جدااا و هنوديهااا اوضة عاادية
اسد: تماام ي دكتوورة ممكن اشووفهاا
الدكتوورة: عااادي بس هي لسة تحت تأثير البنج
اسد: ماااشي ي دكتوووورة
و بعد شووية خرجت ابراار و هماا حطينهاا ع ترولي و بيزقووهاا الممرضااات
و اخدوووها الممرضااات ودخلووها اوضة عاادية من اوض المستشفى
بعد وقت طووووووويل و الكل قااعد ع اعصاابة و خاايف
خرج الدكتووور من اوضة العمليااات
حسين: طمنااااا ي دكتووووووور مروووة اخباااارهاا اي
الدكتوور: ******
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية