رواية في بيتي رجل ابله البارت الثامنة 8 بقلم ميمي وائل
رواية في بيتي رجل ابله الفصل الثامنة 8
طب سيني بس افهمك الاول
ندي _تفهمني انا مانت لو ماشي عدل زى النااس مكنوش عملوا كده لكن لا لبسلي محزق وملزق وماشي تتمخطر تستاهل
عمرو _بنرفزه ندي سيبني في حالي لو سمحتى
ندي _خير ياعمرو في ايه مالك
عمرو _ندي انا اتكشفت
ندي _اتكشفت ازاي مش فاهمه فهمنى
عمرو في سره انا مقدرش اقولك في ايه هتكرهيني
ندي _عمرو في ايه انطق قلقتني
عمرو _انتي شفتي الاخبار
ندي _لا انتي عارفني متبعش الحجات دي اخري الكرتون
عمرو _طب افتحي نشره الاخبار علي تليفونك
ندي _حاضر فتحت اهو.. ندي بصدمه ايه ده
عمرو _انا مكسوف منك جدا
ندي _عمرو انت بقيت تريند انت بقيت اشهر واحد في مصر ومش هيبقي مصر بس لا ده الخبر هينتشر
عمرو _انا عارف اننا اخري هموت مفضوح وده ملفتش نظرك لحاجة يامرات المفضوح
ندي _حاجه ايه
عمرو _اننا اتفضحت ياهانم
ندي _عادى
عمرو _هو ايه الي عادى ندي انا اتنشر عني اننا اعتدى عليا
ندي بثقه _انت مكسوف من ايه ولا خايف كنت غلطت في حاجه بالعكس دي فرصه عشان تجيب حاجه
عمرو بحزن _يعني انتي شايفه كده
ندي _اه واكتر من كده انت دلوقتي قضيه راي عام لازم تجيب حق كل شاب حصله كده
عمرو _طب انا ماشي
ندي _رايح فين
عمرو _هروح عند محمد وهشوف هنعمل ايه في المصيبه دي
ندي _طب خلي بالك وانت ماشي في الطريق لواحده تستفرد بيك كده ولا كده
عمرو _ندي انا اعرف ادافع عن نفسي كويس
ندي _اها انا عارف
عمرو بزعيق نداااااااااي الحقينااااي
ندي _اتفضل وصلتك للعربيه
عمرو _مش عارف اشكرك ازاي والله
ندي _علي ايه انت جوزي اياكش بس يطمر
محمد _يعني هنعمل ايه دلوقتي ياعمرو
عمرو _ولا حاجه
محمد _يعني ايه ولا حاجه
عمرو _يعني ولا حاجه المره دي كانت قرصه ودني المره الجايه اخاف يعملوا في حد حاجه وانا مش هقدر استحمل
محمد _قصدك ندي صح خايف ليؤذوها طب كنت فكرت في كده قبل ماتعمل كل ده
فلاش باك
الكينج _هديكم قضيه تجارة اعضاء بشريه عصابه متخفيه علي هيءه اسره عاديه مهمتك كصحفي انت وهو تجمعوا معلومات عنهم دي هتبقي صفقه العمر بالنسبالكم
محمد _بس احنا كده هنعرض حياتنا للخطر انا مش موافق
عمرو _استنى انت يامحمد احنا موافقين
محمد _موافقين ازاي ياعمرو واحنا هنقرب منهم ازاي
عمرو _الموضوع محتاج تفكير شويه وهنلاقي طريقه
محمد _يعنى بقالنا ايام بتفكر ومفيش حاجه طرقت
عمرو _مش عارف عاوزين حاجه نكون جمبهم علي طول ومحدش يشك
محمد _انا عرفت ان واحد منهم عنده بنت
عمرو _وهعمل اي انا ببنته مثلا
محمد _تتجوزها مثلا
عمرو _نعم
محمد _فتره يعنى
عمرو _اها بحسب طب ياناصر هي وافقت ابوها هيوافق ازاي
محمد _اه تصدق بس سهله ارمي عليه رجاله وانقذه هيفضلك فاكرهالك العمر كله
عمرو _تصدق فكره
محمد _اها اومال بصدمه نعم انت هتاخد كلامي بجد
عمرو _ليه لا
محمد _عمرو انت بتلعب بالنار
عمرو _وانا قدها
محمد _دلوقتي مبقتش قدها
عمرو _دلوقتي عندي مسؤليه يامحمد انا بحب
محمد _استنى اشوف مين بيرن الاول
الو مين حضرتك
_"**"""""""""
عمرو _مين دول
محمد _منظمه بتطالب بحقوق الانسان طالبانا في مؤتمر هتروح
عمرو _مش عارف
محمد _لازم نروح
_ومعانا النهارده المعتدي عليه عمرو سعيد الساكن فى حي الزقازيق عماره خمسة شقه اربعه رقم التليفون خمسه خمسه اربعه
_خلاص فهمنا انا الزفت المعتدي عليه الساكن فى حي الزقازيق عماره خمسة شقه اربعه رقم التليفون خمسه خمسه اربعه ها ايه تاني
_احساسك ايه وانت بيعتدي عليك
_والله حضرتك دي تاني مره اتسال السؤال ده وهرد نفس الرد اسالوهم هما
_تحب تعيد التجربه تانى يااستاذ عمرو
_ومالوا يااخويا ومالوا
_بصدمه وشرقه ها اخوك
_اه ياعسل امال اختي
_طب ماتخليها مراتك هي هي هي
_نهار اسود محمد الواد ده مش مظبوط
محمد _!!!!!!!!
_محمد بتبص لايه
محمد _عمرو هو ايه العلم ده الملون ده العلم ده انا شفته قبل كده
عمرو _تصدق واشمعنا المنظمة الوحيده دي الي كلها رجاله هي رءيستها واحده ست
محمد _تقرييا
_استاذ عمرو دلوقتي هتشرحلنا ازاي تم الاعتداء عليك تعالوا ياشباب
عمرو _ايه ده في ايه هما اتلموا حواليا كده ليه
_انت هتمثل كل حاجه حصلتلك وازاي كنت بتدافع عن نفسك وهما هيعملو انهم بيعتدو عليك يلا ياشباب عاوز احساس عاوز احس ان حقيقي البوس حقيقي والحضن حقيقي يلا عاوز شغف
عمرو _نعم ياروح امك
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية في بيتي رجل ابله" اضغط على أسم الرواية