رواية حمقاء في المخابرات الجزء الثاني من رواية حمقاء في الموساد البارت الثامن 8 بقلم ايزيس
رواية حمقاء في المخابرات الفصل الثامن 8
سيف وقف عربيته قريب من فيلا إياد
سيف بجمود ...وصلتي
ملك قربت تحضنه عشان تصالحه بس هو بعد عنها وقال بجمود....انزلي
ملك نزلت والدموع اتجمعت في عينيها
ودخلت الفيلا ولسه هتطلع فوق لبدر لكن وهي ماشية قريب من مكتب إياد
و اتفاجئت لما سمعت إياد بيتكلم ف الفون ويقول
إياد....اسمع دي مجازفة خطيرة اني أقدم عمل سينمائي زي دا ابقي بخاطر بمستقبلي الفني ..عايزني اوصل للناس أنه تجارة المخدرات شطارة وتعاطي المخدرات رجولة وجدعنة ..واني لو بحب صاحبي أعزمه نشرب سوا ..وتقولي أوافق ع المبلغ الغبي دا ..لا أنا عايز الضعف ومش هاقبل مساومة انت فاهم
ملك واقفة نتتصنت ومصدومة وفجأة
ندا....انتي وافقة كده ليه انتي بتتصنتي
ملك ارتبكت واتوترت وهي اصلا مضايقة عشان سيف زعلان منها ..أنا أنا ما بعملش حاجة ..وفجأة قعدت ع سلم الفيلا وبدأت تعيط بجد
ندا...بعصبية..انتي بتعيطي ليه دلوقتي ولا عايزة مستر إياد يزعقلي
اياد خرج من المكتب علي صوتهم
إياد ...فيه يا ندا مالها ملك
لقي ملك بتعيط وجري قعد جمبها ..ملك بتعيطي ليه
ملك...مافيش يا استاذ إياد فين بدر
إياد ..بدر فوق بيلعب في أوضته
ملك صرخت في وشه وهي بتعيط...انت ليه
حابسه ليه حارمه أنه يخرج ويلعب زي باقي الاطفال اللي ف نفس سنه كل دا عشان خايف يدفع تمن عمايلك السودة صح
إياد ..بصدمة...عمايلي أنا ..انتي بتقولي ايه وعمايل ايه اللي بتحكي عنها انطقي
ملك....بتوتر ...أنا أنا قلت كده ا ا أنا اسفة لما بتوتر بقول اي كلام وخلاص أنا هاطلع لبدر ..ولسة هتقوم
إياد ... استني عندك
ملك...غمضت عينيها ...نعم
إياد ...أنا جي معاكي لبدر
ملك...اتنهدت ...يلا
طلعوا لبدر ..كان بيلعب ومعاه عروسة لعبة سماها ملك
بدر...رحتي فين يا ملك انا بدول (بدور)عليكي
ملك من وراه...أنا هنا يا بيدو يا قلبي
بدر حضنها واياد مراقب المشهد وفرحان جدا لانه ملك بتعامل بدر علي أنه ابنها مش واحد مسؤولة عنه وبس
قعد إياد وملك وبدر يلعبوا مع بعض ويضحكوا وسيف كان بيراقب وهيتجنن من ملك وفجأة ملك سرحت واتخيلت أنها بتلعب هي وسيف مع البيبي بتاعهم وعيطت
إياد ...ملك فيكي ايه انتي مش كويسة صح ..صعب نحب شخص ويخذلنا
ملك....هزت راسها وما اتكلمتش ...وبعدين قالت ..ممكن تسمحلي اروح اوضتي أنام
إياد ...اكيد اتفضلي
ملك ف أوضتها
ملك ...اكلم سيف لالا ..لا مش هكلمه ..بصراحة أنا مهزأة وممكن اجي علي كرامتي وأكلمه عادي ..لا هو اللي زعلني لازم يصالحني ...وبعدين ابتسمت بخبث ..عندي خطة
اتصلت علي سيف
ملك ...صرخت ...سييييييف الحقني إياد عايز يموتني هو عرف حقيقتي
سيف......
&&&&&&&&&&&&&&
في سينا
حازم ...كله تمام يلا كل واحد يلزم مكانه وخليكم مصحصحين ساعة الصفر قربت
الجنود بصوت واحد...تمام يا فندم
حازم بصوت عالي ...انتشروااا
&&&&&&&&&&
سيف ...ضحك بس ما حابش يبين واتكلم ببرود هواصلا تقريبا شايفها
سيف....خليه يموتك احسن برضو عشان اخلص منك
ملك...بصدمة ودموع (هرمونات حمل بقا)
يعني ايه يا سيف انت مابقتش تحبني صح
سيف ...صح يلا ادي الفون لإياد عشان أقوله اقتلها وخلصني منها
ملك....بكت بصوت عالي
سيف ...ضحك ..اسحبي منديل من العلبة اللي جمب سريرك ونشفي دموعك وقفل
ملك....عضت شفايفها ...يا كسفتي كان شايفني ..مااااشي يا سيف
بعد دقيقة اتصل سيف
ملك...بخجل.....احم عايز ايه
سيف ضحك......أخبار المرحومة ايه ..اتقتلتي ولا لسة
ملك بغيظ...علي فكرة انت غلس وبارد وانا هاقتلك لما اشوفك
&&&&&&&&&&&&
في سينا
حازم اخلي المكان من السكان والساعة ٣منتصف الليل
بدأت جنود الأعداء تظهر عشان يزرعوا قنابل ومتفجرات في كل مكان بس اتفاجئوا بجنود حازم اللي حاصرتهم من كل اتجاه وانهال عليهم الرصاص من كل حدب وصوب ..
&&&&&&&&&&
في اسرا...ئيل
الرئيس وباقي القيادة قاعدين مستنين يسمعوا اخبار حلوة وعدنان قاعد اخر انبساط وراحة وبيبتسم كل ما يتخيل نسور مصر واللي بيعملوه دلوقتي
وفجأة الاخبار توصل
الرئيس قام واقف بغضب ...كيف هذا أنا لا أصدق المهمة فشلت وجنودنا قوتلوا ...من وراء هذا الفشل
عدنان ...بغضب قام خبط علي مكتب الرئيس ...ماذا قلت المهمة فشلت ماذا فعلتوا في غيابي لقد اعتمدت عليكم أنا لم أحضر الاجتماع ولكنني اثق بك سيدي كيف يحدث هذا
الرئيس ...آران عليك معاقبة كل جنودك
آران ...بيتصنع الغضب ...أجل سيدي لهم اشد العقاب ..وسأعرف من وراء ذلك
&&&&&&&&&&&
في الصبح
ملك...ندا أنا خارجة اشتري شوية حاجات لبدر ..اومال فين النجم
ندا...بضيق ...مستر إياد عنده تصوير وخرج ولا أنتي فاكرة أنه ماوراهوش غيرك
ملك ....بضيق...غلوية اوي انتي أنا خارجة ومش هتأخر
ندا...همست...في ستين داهية
&&&&&&&&&
بعد شوية ملك راحت عند سيف
ملك..بتكشيرة ...أنا مش جاية علي فكرة عشانك ..أنا جاية اقولك معلومات عن إياد
سيف ابتسم....ادخلي
ملك....أنا امبارح بعد ما جيت من عندك سمعت إياد بيقول .......وبدأت تحكيله وأثناء ما بتحكي جسي علي ركبته وحط أيده علي بطن ملك هي انتبهت وسكتت
سيف....كملي سامعك أنا بس بصبح علي البيبي بتاعي مالكيش فيه لاني لسة مخاصمك
ملك ابتسمت ..ومسكته من مناخيره ...أنا ما اقدرش اخاصمك يا سيفووو يا روحي
قعد جمبها وحاوطها بأيديه واتنهد أنا مش زعلان منك أنا بس خايف عليكي
ملك نامت علي كتفه وانا مرعوبة من الجاي خليك معايا يا سيف أنا خايفة ع البيبي بتاعنا ...
&&&&&&&
عدنان دخل مكتبه وفضل يكسر في كل حاجة كأنه مضايق بس فيه هدف روا تصرفاته دي
دخل الرئيس ...آران ما هذه الفوضي ولما انت بهذه الحال اعلم ما حدث صعب جدا ولكن لن نستسلم ونحن نعرف أن عدونا قوي ..
آران عمل نفسه بيعيط...أنني أشعر بإحباط اريد الانتقام اعصابي متعبه لا أقوي علي العمل ..
الرئيس ...آران خذ إجازة واسترح قليلا
عدنان ماصدق قاله الكلمة دي وابتسم
عدنان بقي عامل زي الولد اللي بيروح المدرسة غصب عنه وبعدين يقول عندي مغص عشان يروح ..هو نفسه يشوف نور ويعتذرلها ع سوء التفاهم بس مش بسهولة ياخد إجازة و يسافر ويرجع علي كيفه ..
&&&&&&&&&&&&
بالليل في شقة عدنان كلم إليان وقالها تعالي نسهر سوا وهي ما صدقت أنه كلمها وراحت جري عنده
عدنان ...بخبث ...ما هذا الملل .الا تشعرين بملل يا صغيرتي
إليان....قلت لك لا تقول صغيرة...ونعم أشعر بملل كبير
عدنان...إذاً ما رأيك نسافر اي بلدا سياحيا
إليان ...بفرحة ...أنها فكرة رائعة نذهب الي باريس
عدنان ...لا سنذهب الي مصر ما رأيك
إليان ....واااو أنا أريد أن أراها لانني لم اذهب اليها قط ..أنا موافقة
عدنان..ابتسم ...إذاً عليكي أن تقنعي الرئيس بالرحلة ولا تذكري له إنني من اقترح عليكي لانه سيغضب مني ويرفض
إليان ...لا تقلق لن أخبره اي شئ عنك
عدنان ....ابتسم ..وقال ف نفسه (كان عندي حق لما قلت إن المفعوصة دي هتنفعني...جايلك يا نوري يا مجنونة بقا تقولي طلقني بسهولة أنا هعاقبك ع الكلمة دي )
&&&&&&&&&&&&
في الصبح
ملك صحيت الصبح هي وبدر ونزلوا يلعبوا ف الحديقة في اللحظة دي إياد ما كانش موجود في الفيلا كان عنده تصوير لغاية من بالليل لغاية الصبح
ملك و بدر بيلعبوا
ملك بصت ع البيسين وقالت ....الله حمام سباحة أنا عمري ما جربت اني اعوم اصلا.. طب دي فرصة حلوة اوي اني اختبر قدراتي ف العوم
ملك....بيدو بتعرف تعوم
بدر...لا بس كنت بالعب أنا وبابي في البيسين
ملك...بفرحة ...طب يلا يسطا نعوم سوا واهو فرصة نتعلم بقا
بدر....يلا بينا
دخلوا هما الاتنين البيسين وكان غير توقعات ملك كانت فاكرة أنه مستوي المية قليل لكن فجأة
بدر ....ملاااااااك الحقيني ب ب بغ بغرق
ملك....اعاااااا الحقونيييييي بن بنغرق دا غويطط ..يا اياااااااااد الح....قو ....ني ..... يتبع
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حمقاء في المخابرات كاملة" اضغط على أسم الرواية