رواية حب الطفولة البارت التاسع 9 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل التاسع 9
مارتينا:شو😳😳
نبض:في ايه
مارتينا:مالك اغمي عليه وهلا موجود بالمشفي
نبض:يلاهوي 😳😳😳كل يلا بينا وفعلا طاروا عالمستشفي ونبض مستنتش ونزلت جري وسألت فالاستقبال وطلعت جري لقا محمد عمها اترمت فحضنه وعيطط كتير جدا وهو حضنها بشوق ولهفه وعيونه دمعت
نبض:عمو حبيبي وحشتني اوي اوي
محمد:وانتي كمان ياحبيبتي ليكي وحشه اوي
نبض:مالك مالك عامل ايه مالك
محمد:هو كويس دلوقتي بس نايم
نبض:طب ممكن ادخله
محمد:خشي يا بنتي ودخلت فعلا واعدت جنبه ومسكت ايده وبدأت تعيط وتكلم:مالك أنا اسفه بجد اسفه اوي مكنتش فهمه انت عارف اد ايه انت بحبك من يوم ما اتولدنا واحنا لبعض وعمري ما نسيتك لحظه بجد عمري ما نسيتك وحبي ليك زاد ومزعلتش منك وكنت دائما مستنيه اتصالك عارفه ان أنا كمان مااتصلتش بس أنا تخيلت انك نسيتني وكنت بكدب نفسي وأما شفتك وانت بترقص مع مارتينا مشفتش ادامي غير الوعد اللي خنته أنا اسفه بجد قوم بقا عشان نتجوز بجد اسفه أنا بحبك اوي اوي اوي يا مالك انت تؤمي من يوم ما اتولدت وانت روحي قوم يلا عشان خاطري واعدت تعيط جامد وحطط راسها علي ايده وهي بتعيط وبعدين حست بإيد ماشيه علي شعرها وامت بلهفه لقت مالك باصصلها ومبتسم وهي من فرحتها محستش بنفسها وحضنته فورا وهو بادلها الحضن وقالها :بحبك
نبض:وانا كمان بحبك اوي اوي اوي قوم بقا
مالك:هننسي اللي فات ومبدأ من جديد اتفقنا
نبض:اتفقنا قوم يلا
مالك:طيب المفروض يتكتبلي خروج 😂
نبض ضحكت وسط دموعها:ايوا صح هشوف الدكتور واجي وباسته من خده وجريت علي بره وهي مبصوته
محمد:مالك مبسوطه كده ليه🤨
نبض:صحي يا عمو وهو كويس
محمد:بجد ابني حبيبي ودخله
مكه:راحه فين
نبض:هشوف الدكتور عشان اكتب خروج وراحت لمارتينا:بشكرك من كل قلبي لولاكي مكناش هنزصل لبعض 😊
مارتينا:هاد واجبي تجاه رفيقي
نبض ابتسمتلها وخدت مكه وراحوا عشان يكتبوا خروج لمالك ومارتينا بقت حزينه من جواها بس مبصوته أن مالك هيبقي سعيد مع حبيبته ومشيت من غير ماحد يعرف ونبض جابت إذن الخروج وروحوا كلهم علي بيت مالك
نبض:ايه رأيكوا ننزل بقا مصر ونعمل الفرح هناك
مالك:مفيش مشاكل
محمد:بس😔😔
نبض:متخفش يا عمو أنا هفهم بابا كل حاجه متقلقش
محمد: بجد
نبض:ايوا كفايه بعد بقا
مالك:تمم هحجز التذاكر ونسافر بكره لحظه هو ايه اللي حصل بالظبط وجيتي ازاى نسيت أسألك
نبض :مارتينا جت وحكتلي كل حاجه
مالك ببتسامه؛بنت جدعه والله هي فين صحيح
نبض:معرفش هي كانت معانا فالمستشفي
مكه:يمكن مشيت
مالك:ثواني هرن عليها ورن
مالك:الو مارتينا انتي فين
مارتينا:أنا بالبيت
مالك:روحتي ليه
مارتينا:انت هلا مع حبيبتك كيف بدك ياني ضل وانا كنت ممكن فرقن اكتر واكتر
مالك:ايه اللي بتقوليه ده تعالي يلا
مارتينا؛مالك بترجاك هلا انت رح تتجوز صح ما بيصير تحكي معي
مالك:انتي هبله يا بت انتي تعالي بقولك نبض شدت منه الفون:الو مارتينا تعالي يلا كلنا مستنينك وتعملي حسابك هتنزلي معانا مصر عشان الفرح يلا وبعدين انتي صديقه مالك المقربه وانا واثقه فيكي اكيد مش هخاف منك تعالي يلا
مارتينا:بس
نبض:مبسش يلا
مارتينا؛اوك
نبض:شفت
مالك:خطيره 😉
نبض اتكسفت؛ايه عمو هو المطبخ فين اعمل عصير
محمد:هناك اهو
نبض راحت وسابت مكه ومكه أعده مكسوفه اوي
محمد:انتي من مصر
مكه:ايوا
محمد:منين فمصر
مكه:سهاج
محمد:امممم بس انتي مش بتتكلمي بلهجتهم
مكه:اصل انا يعني كنت بلف كتير فمصر وكده فمش بكلم سوهاجي كتير
محمد:بنت مين بقا ليه معارف كتير هناك
مكه:اسمي مكه مصطفي كامل الجمال
محمد:اه عارفه مش ده العمده بتاع المنطقه
مكه:ايوا هو
محمد:ده حبيبي انتي مكه اخر مره شفتك كنتي صغيره
مكه:احم مش فكره الصراحة
محمد:اكيد مش هتفتكري ده من ٢٢سنه
مكه:اها
محمد:طب اتعرفتي علي نبض ازاى
مكه:كنا فنفس الاوتيل وكنا احنا بس اللي من مصر فاتعرفنا وبقينا بيست
محمد:ربنا يخليكوا لبعض يا حببتي
مكه :يارب
مالك:أنا هشوف مكه واجي
محمد:مالك
مالك:ايه يا حج متقلقش وراحلها وهي واقفه ومندمجه وبتقطع الفراوله مالك نط مره واحد:بخ نبض صوتت وقلبت العصير علي هدومها وبصتله بغضب ونظره هو عارفها كويس وفأقل من ثانيه كان طار عالصاله وهي جريت وراه
نبض:والله مانا سيباك
مالك:اسف اسف والله نسيت انك خوافه
نبض:خوافه الله يرحم اللي عنده فوبيه مالضلمه
مالك:ده كان زمان انا دلوقتي راجل ومبخافش
نبض بصت بصه استهزاء:بجد😏
مالك بخوف سيكا؛اه بجد
نبض:ماشي يامالك ومشيت وهو عرف انها طالما هديت كده يبقا ناويه علي حاجه (مهما مرت السنين مش هينسوا طباع ونظرات بعض)
كل ده ومحمد ومكه اعدين يضحكوا علي منظرهم الباب خبط ومالك فتح وطلعت مارتينا
نبض وهي ورا الستاره:احم اونكل محمد
محمد:نعم يا نبض
نبض:احم هدومي اتوسخت وانا معييش هدوم
محمد:احنا معندناش هدوم بناتي هنا اصل محدش ساكن غيري انا ومالك
مالك بضحك:هههههه احسن خشي شوفي التيشرتات بتاعتي هتلاقيها علي ادك مانتي من صغرك وانتي بتلبسي هدومي ههههههههه
نبض:مسألتكش يا تنح بسأل عمي 😒
مالك:تنح بقا كده طب ايه رأيك انك مش لابسه خليكي بقا كده من غير هدوم 😏😏
محمد:بس يا مالك خشي يا حببتي والبسي اللي انتي عايزاه
نبض:ربنا يخليك يا حبيبي
مالك:ايه ايه دي هدومي أنا
نبض:بس يلا
وكله عمال يضحك عليهم وبعد شويه طلعت نبض وهي لابسه تيشرت اسمر رسمه جميله وبنطلون ابيض حلو كده
مالك صفر:اووووو اول مره اعرف ان خدوني حلوه كده
نبض:بس يلا اسكت واعدت جنبهم
مارتينا:اي انتي كتير جميله يا نبض
مكه:جامد يا صاحبي
نبض:تسلمولي يا حبايبي
مالك؛والله اشمعني أنا بتقوللي بس يلا😒😒
نبض طلعتله لسانها😜😜😜
مالك:ده انتي رخمه يابت
نبض:أنا رخمه يا عمو🥺
محمد:لاء انتي قمر يا قلب عمو
مالك:هو انا ابنك ولا هي
محمد:انتو الاتنين ولادي أنا قايم انام مكه مارتينا البيت بيتكوا
مكه:ربنا يخليك يا اونكل
مارتينا:تسلم كتير
نبض:تعالوا بقا نلعب لعبه
مكه:ايوا في لعب ايه هنا
مالك:عندى كوتشينه وبنك الحظ كنت عاينهم من ساعه ما جيت
مارتينا:شو يعني كوتشينه وبنك الحظ 🤨
نبض:دى لعب عندنا فمصر
مارتينا:اي كيف بتلعبوها
نبض:لاء ده انتي عوزه دماغ رايقه عشان نشرحلك اركني انتي علي جنب واتفرجي علينا
مارتينا:ايه مو مشكله
نبض:يلا يا اخينا هات الكوتشينه
مالك:انتي دكتوره حسني الفاظك دي
نبض:نينينينينينينينينينيننينيني
مالك:تاني يا نبض
نبض:أنجز بقا هات الكوتشينه
مالك:طايب وراح جابها وبدؤا يلعبوا ومارتينا بصالهم وبتتعلم وفرحانه وكله بيضحك ويهزر نسيبهم بقا ونروح لجانب مخيف 😈😈😈
شعبان:ايوا يعني انتي عوزه اخلصلك عليها
امينه؛ايوا عشان كفايه بقا بقالي كتير سايبه البيت ابني وحشني
شعبان:طب وليه صبرتي كل ده
امينه؛علي ما كونت نفسي وبقا معايا فلوس عشان ادفعلك
شعبان:امممم بس ده مش سبب
امينه؛بص دماغك هتخلصني منها ولا لاء
شعبان؛تمم موافق امته
امينه:بكره الساعه ١٢😈
شعبان:تمم
نرجع بقا للحلوين اللي بيلعبوا
نبض:لاء كده ظلم بقا انتوا بتسطعبطوا
مكه ومالك خبطوا ايديهم فبعض:اللي مبيعرفش يلعب يقوم😂😂😂😂
نبض:بقا كده اتفقتوا عليه ماشي مارو
مارتينا:ايوا
نبض:مش أنتي اتعلمتي
مارتينا:اي شوي
نبض:تعالي يلا نلعب
مارتينا؛عنجد😍😍😍😍
نبض:ايوا تعالي
مارتينا:أنا كتير مبصوته يلا نلعب
وبدؤا يلعبوا ومارتينا بتلعب هي ونبض ومتألقين وبيكسبوا
مالك:لاء أنا مش لاعب
نبض:ليه يا قطه خايفه
مالك:نبض
نبض:ايه هتقوم ولا تكمل
مكه؛يلا يا مالك هنلحق متقلقش
مالك:طيب يلا وكملوا لعب وبعد شويه مالك :أنا هقوم اجيب عصير وراح جاب وجه واكعبل والعصير وقع عليه وقالهم أنا رايح اغير
نبض:دلوقتي هنشوف مبتخافش مالضلمه ولا لاء😈😈وقالتلهم ميكلموش وقفلت تيار البيت كله وكانوا الساعه ١٢ بليل
مالك:نبض مارتينا مكه هو النور قطع
نبض وهي كاتمه ضحكتها:ايوا يا مالك قطع
مالك بخوف:طب طب فوني بره حد يجيبه
نبض:الجو ضلمه مش شايفين حاجه اطلع بسرعه
مالك بخوف اكبر:ايه ايه أنا كمان مش شايف
نبض:هو انت خايف ولا ايه
مالك:ها لاء مش خايف
نبض:طب تعالي يلا
مالك:ها طايب وهما بره التلاته ميتين مالضحك بس كاتمين صوتهم ومالك جوه بدأ يهلوس لانه عنده فوبيه مالضلمه اصلا وبدأ يعرق جامد واعد فركن وضم ركبه عن رقبته وهما بره قلقوا عشان اتاخر حتي محمد صحي وبيخبطوا وهو مش بيرد نبض راحت فتحت النور وجريت عليه خببطط بس مبيردش أبوه فتح الباب وانصدموا أما شافوه😳
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب الطفولة" اضغط على أسم الرواية