رواية عندما يعشق الجاسر الفصل التاسع عشر بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل التاسع عشر بقلم ريم محمد
جاسر:ممكن افهم انتي واقفه معاه لوحدك ليه
مليكه :انا موقفتش معاه انا كنت وأقفه لوحدي ولقيته جي يكلمني
جاسر :تمام مش عايزك تتكلمي معاه بعد كده
مليكه :ممكن اعرف ايه السبب وكمان ايه الخلاك تتدخل في حياتي كده ومين الداك الحق ده
جاسر :انتي مراتي وكمان تكوني بنت صاحب بابا ال كان بيعتبره اخوه واخوكي موصيني عليكي يبقي لازم احافظ عليكي
مليكه :شكرا انا هعرف احافظ علي نفسي مش محتاجه مساعده من حد انا مش صغيره عن اذنك هشوف مايا
جاك :بجد بهينك مسيو جاسر علي مرتك بجد كثير حلوه
جاسر بعصبيه :افندم بتقول ايه عشان مسمعتش
جاك :بقول ام المدام كثير حلوه
جاسر :طب بص بقا يا روح امك لو سمعتك بتقول الكلام ده تاني انت مش عارف هعمل ايه ورد فعلي هيكون ايه عمرك ما هتتخيل جاسر الدمنهوري هيعمل فيك ايه
جاك :مش بقصد مستر جاسر بجد بس لما بشوف الجمال بحب اعبر عنه
جاسر :بس يبني انت شكلك مش هترتاح الا لما تموت انهارده صح
مايكل :اسف مسيو جاسر هو مش قصده يقول كده بس هو شكله تقل في الشرب شويا انا اسف بعتذر من حضرتك بالنيابه عنه
جاسر :طلاما هو كده لو سمحت خده من هنا بسرعه قبل اما افقد اعصابي عليه لو سمحت
مايكل :حاضر جاك يلا عشان نمشي مش عايزين فضائح
محمد :ايه الحصل
جاسر :حوار رخم هقولك عليه بكره بس ثواني كارمن بترن هي كانت المفروض هتيجي الحفله كارمن في حاجه وليه مجتيش
كارمن :الحقني يا جاسر بسرعه تعال علي الاوتيل بسرعه
جاسر :كارمن ايه الحصل
وفجأه تيلفونها اتقفل
محمد :في ايه يا جاسر ايه الحصل
جاسر :معرفش بس اكيد حاجه من خطط كارمن الغريبه دي هروح اشوفها عايزه وانت تغطي علي غيابي شويا عشان مش عايز حد يحس وأبقا وانت مروح خد مايا وانا لما هاجي هاخد مليكه اتفقنا
محمد :تمام روح انت وانا هظبط الدنيا
*********************************************
في غرفه كارمن في الاوتيل
***********************
جاسر :كارمن في ايه ايه الحصل
كارمن :جاسر انت لازم تتجوزني
جاسر :اكيد هنتجوز بس مش دلوقتي مش كل شويا نفس الموضوع انا زهقت
كارمن :جاسر بابا مستلف فلوس من ناس هنا ومش معاه يسددها والناس دول مافيا يا جاسر والزعيم بتاعهم جي هددني اني لازم اتجوزه واقلا هيموتني انا وبابا وماما قلتله هرجع الفلوس رفض وقلي اني لازم اتجوزه
والحل الوحيد أنه يعرف اني مراتك يا جاسر حتي لو مش مصدقني هو بيرن اهو
الزعيم :قررتي ايه مهلتك خلصت خلاص
كارمن :انا مش موافقه انا بحب حد ومش هتجوز غيره حتي لو هتموتني
الزعيم :يبقي استحملي الهيحصلك فاهمه
جاسر :انتي ازاي باباكي يعمل كده ممكن افهم
كارمن :خلاص يا جاسر انا ممكن اموت فداك عادي المهم انك تكون مبسوط ده اهم حاجه عندي
جاسر :انا موافق يا كارمن بس هيكون في السر لغايت اما اطلق مليكه وبعد كده هروح اتقدملك ونعلن جوازنا وجوازنا هيكون ورق بس للوقت ده اتفقنا
كارمن :اكيد ده اصلا ال انا عايزاه يا جاسر اكيد مش هجرح مليكه هي ملهاش زنب فعلا
جاسر :انا هبعت حد يجيب المأذون هنا من رجالتي
بعد ساعه جاسر اتجوز كارمن بس ميعرفش ليه حس باحساس غريب كأنه بيخون مليكه وحس أن هو هيندم علي الحصل كثير جدا بس هو مش قدامه حل تاني هو السبب أنها تيجي هنا ومينفعش يسببها في نص الطريقه وفي الوقت اتمني أنه سمع كلام محمد وبعد عن كارمن حس بالشعور الغريب ده
كارمن :جاسر في حد بيخبط علي الباب انا خايفه يا جاسر اكيد هيقتلوني
جاسر :متخافيش يا كارمن انا جمبك مفيش حد يقدر يقرب منك
جاسر قام وفتح الباب
الزعيم : جاسر الدمنهوري انت بتعمل ايه هنا جيباك عشان تحيمها بس هي متقدرش تحميها لانك مش قريبها متنشاش الموضوع ده
جاسر :انت المتنسهوش انا جاسر الدمنهوري الحوت وانت اكيد عارف مين الحوت مش كده ولا ايه وكمان ممكن اعرف انت بتعمل ايه في اوضه مراتي
الزعيم :مراتك بس علي حد علمي انك متجوز واحده تانيه اسمها ايه يا جون
جون :مليكه عصام
جاسر :انت تعرف اسم مراتي منين
الزعيم :اه اعرفها بس طلاما انت بقا عملت كده معني كده انك عايز تحمي كارمن مني وكده في العالم بتاعي انا مش معترف بيه صح ولا ايه مسيو جاسر
جاسر :انا مليش دعوه بالعالم بتاعك ده فاهم ولا لاء
الزعيم:اه بس لسه لغايه دلوقتي مفهمتش انت بتحب مين فيهم
كارمن :جاسر قوله انك بتحبني قوله الحقيقيه لانه ممكن يقتلني يا جاسر هو ميعرفش مليكه مش هيعرف يأذيها
الزعيم :ايه يا جاسر باشا اخترت ايه
جاسر :انا اكيد بحب كارمن لانها مراتي ومليكه كمان مراتي
الزعيم:بس مش معاك حق مسيو جاسر المدام مليكه كثير حلوه بطير العقل من جماله الصراحه شكله بيهوس بس طلاما انت بتحب كارمن يبقي مدام مليكه ليا انا بقا اين رايك متكونش طماع مسيو جاسر وتاخد الاثنين صح جون ولا ايه
جون :اكيد صح زعيم
جاسر :فكر تقرب منها وانا همحيك من علي وش الدنيا
الزعيم :توءتوء مستر جاسر بس الكلام ده متاخر لأن رجالتي شايفين مراتك قدامي دلوقتي ايه قعده علي البحر ولبسه فستان حلو جدا
جاسر :بص انت لو قربت منها هنسفك من الوجود
الزعيم :وقتك خلص وانا اديتك الاختيارات القدامك
جاسر مكنش عارف يعمل ايه خايف يسيب كارمن بس قرر أنه لازم يسيب مليكه مش هيخلي يحصلها حاجه بسبب غبأه هي الهتتأذي بسببه هو
*********************************************
مايا :اه محمد بطني وجعاني جدا مش قادره خدني علي المستشفي
محمد :حاضر مليكه انتي جايه معايا ولا هتستني جاسر هو احتمال يتأخر تعالي معايا احسن
مليكه :لاء روحوا انت عشان متتاخروش انا هستني جاسر
محمد : تمام يلا يا مايا بسرعه
بعد ثلاث ساعات الحفله خلصت ومليكه لقت جاسر لسه مجاش وهي مش عارفه تعمل ايه ومش معاها فلوس قررت انها تروح وتمشي علي البحر شويا كان قدام القاعه ال حجزها جاسر للحفله
بعد ساعه
مليكه حست بحركه غريبه حوليها المكان كام فاضي بس فجأه لقي فيه ناس وحاسه أنهم جايين نحيتها هي
شخص :انتي مليكه
مليكه :اه بس حضرتك
فجأه الشخص ده شدها وهو الكانوا معاه وواحد مسك دراعها جامد لدرجه انه كسره
مليكه :ااااااه اابعدوا عني سيبوني جاسر جاسر انتم مين وعايزين مني ايه قولولي
الشخص :شكلها مش هتيحي بسرعه
جه شخص من وراها وضربها علي دماغها جامد بالعصايه وهي حست انها بتنذف والرؤيه اتشوشت عندها واغم عليها
ولكن ا هيحطوها في العربيه
جاك :نزل ايدك انت وهو وارموا المسدسات يلا
جاك كان فاق وقرر أنه يرجع الحفله وكان راجع مع رجالته
الاشخاص ال تبع الزعيم قرروا أنهم يسيبوا مليكه لأن رجاله جاك أكثر منهم في العدد ومحاطنهم
جاك بسرعه شال مليكه وراح المستشفي
جاك :لو سمحت شوفوها بسرعه
الدكتور :حاضر
بعد ساعه
الدكتور :هي في جرح في دماغها جامد هنا وهي وقعت علي دماغها قبل كده وده اثر عليه بس لو وقعت عليه بعد كده هيحصل مضاعفات وتدخل في الغيبوبه وكمان لازم متضايقهوش ابدا ولا تعرضوها لضغط عصبي
وكمان في كسر في دراعها وكدمات في جسمها وواضح أن في حد ضربها لازم ابلغ البوليس
جاك :مفيش داعي للبوليس لو سمحت احنا هنحل الموضوع ده ممكن
جاسر رجع مكان الحفله وملقاش مليكه وقعد يدور عليهم حس برعي أن ممكن الزعيم يكون خطف مليكه
جاك :مسيو جاسر مراتك في المستشفي
جاسر:مليكه بتعمل ايه معاك
جاك :لما تيجي هتعرف
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عندما يعشق الجاسر" اضغط على أسم الرواية