Ads by Google X

رواية غرام الرعد الفصل الخامس عشر بقلم رحمة أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية غرام الرعد الفصل الخامس عشر بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس عشر بقلم رحمة أشرف

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
البارت 15 ♥️
رحمه مشيت واتجهت لعنده وهي تدخل التراس تنصدم بورد كتير في كل مكان وشمووع ورعد مديها ظهرا 
رحمه بصدمه. ر. رعد 
رعد بيبص وراه. رحمه ......... بعدين حضنها بعفويه.. وحشتيني  
رعد بعد عنها 
رحمه. كنت عيزني في ايه 
عند زهراء
زهراء قعده مع مروان على الكرسي في الجنينه 
سميحه. زهراء ازيك يا حبيبتي 
زهراء وهي تقوم من مكانها وتحضنها. انا تمام وانتي عامله ايه وصحتك عامله ايه 
سميحه وهي تتركها. انا تمام يا حبيبتي وحشتيني 
زهراء بابتسامه. انتي اكتر 
سميحه وهي تكلم مروان. ازيك يا بيه 
مروان وهو يحضنها. انا تمام يا دادا قولتلك ميت مره اسمي مروان بلاش بيه دانتي الي مربياني 
سميحه بابتسامه. ماشي يا ابني...... يلا انا هروح اعمل الغدا علشان رحمه وزهراء يتغدو معانا قبل ميمشو
مروان. ماشي 
سميحه مشيت 
زهراء كانت عايزه تسأل عن ام مروان بس انكسفت 
مروان بخبث. دادا هي الي ربتني انا ورعد وامي وابي ميتين ورعد كذالك 
زهراء بصتله بصدمه. 
مروان بضحك. ههههههههه هههههههه ايه انا حسيت انك عايزه تسالي 
زهراء ضحكت. ههههههه
مروان وقف بيبصلها بسرح في جمال ضحكتها 
زهراء وهي تحط اديها امام وجه. هااااي رحت فين 
مروان. مفيش تعالي نتمشا ومسك اديها 
عند رحمه 
رعد وهو يمسك ايد رحمه. تعالي ووقف بيها عند مكان فيه ورد وشمووع كتير 
رحمه كانت مصدومه 
رعد وهو يقرب منها. اعتبري ده اعتزار  
رحمه كان قلبها فرحان بس هي بتعاند معاه 
رعد بابتسامه. بحبك 
رحمه. كل ده الاعتزار ولا لتقلي بحبك 
رعد بضحك. علشان اعتزر 
رحمه بضحك . خلاص خليك في الاعتزار
رعد. ههههههههه حاضر تعالي  
اخدها وقعدها على كرسي وقام 
رحمه قعده مبسوطه و بتضحك ورعد كان مبسوط علشان شايف ضحكتها
عد من جنب رحمه قطر لعبه فيه ريموت ورعد شورلها تمسكه
رحمه مسكت الريموت وضغضت على الزر ظهر قدامها شاشه كبيره فيها صور ليها من قريب وبعيد.. حتي وهي في البيت عنده لم كانت بتاكل أو قاعده في الجنينه 
رحمه انصدمت ..ايه ده 
رعد قرب منها ومسك اديها وقومها...بصي يا ستي الصراحه.. كنت عارف ان هيجي اليوم انك لازم فيه انك تمشي وكده ..فا 
رحمه بابتسامه..فا تصورني صور تغفيله شكلها وحش 
رعد .هههههههه كل الي همك انهم وحشين ...وقرب وجهه منها... بس انا ليه شيفهم قمر 
رحمه بخجل. لا ده بقا عيب في نظرك 
رعد .هههههههه 
رحمه كانت بتبص حوليها بفرح وبتضحك
رعد شدها في حضنه ورقص معاها وكان في ورد بينزل عليهم
رحمه بابتسامه .. كل ده ليا انا
رعد بحب ... ايوه
رحمه ضحكت
رعد قرب منها. اسف ممكن تقبلي اسفي و تسمحيني ......بحبك
رحمه بخبث .. على سامحيني مسمحاك بس على بحبك دي ... استنا يوم عيد ميلادي 
رعد بصلها بابتسامه وبس  
عند زهراء
زهراء الي كانت بتمشي مع مروان
زهراء وهي تضع يدها على قلبها. رحمه
مروان. ايه
زهراء بضحك. ههههههههه رحمه مبسوطه انا حسه بيها
مروان قرب منها. انتي شغله نفسك برحمه وسيباني
زهراء. آهاا
مروان بصلها وسرح فيها قرب منها وباسها بعنف بوسه تلو الأخرى فقد السيطره على نفسه وقلبه الي مش راضي يبعد
زهراء وهي تزقه ودموعها نزلت وهي بينعاد قدامها الي حصل زمان . مروان لو سمحت
مروان مستمر في الي بيعمل 
زهراء زقته وضربته بالقلم على وجهه 
مروان وهو يضع يده على وشه بصدمه
زهراء عيطت ومسكت طرحتها الي اتفكت
مروان كان مصدوم من الي عمله ومش عارف ازاي عمل كده 
زهراء عيطت. كلكو زي بعض...... انا بكرهك زيك زيه ........ وسبته وجريت لبره البيت ونسيت رحمه
مروان كان واقف مصدوم وجسمه اتبرجل مكانه .......... وتايهه
مروان بعدها رجع لنفسه. زهراء زهرااء
مروان قعد يدور عليها في كل مكان واتجه نحو رحمه
رحمه كانت قعده مع رعد وحسه ان قلبها زعلان وفي نفس الوقت فرحان ... مش عارفه تحدد مشعرها
دخل مروان 
مروان . بخضه.. رحمه مشفتيش زهراء
رحمه قامت مصدومه. ايه هي مش معاك 
مروان. لا انا وهي حص بينا سوء تفاهم ومشيت 
رعد بتفهم ... حصل ايه 
رحمه عيطت وحطت اديها على قلبها. زهراء 
رعد حضن رحمه. اهدي اكيد هترجع هتروح فين 
رحمه وهي توجه كلامها لمروان. حصل ايه بينكوو 
مروان قعد بزعل وحكالهم الي حصل 
رحمه ورعد كانو مصدومين ورعد مصدوم من الي عمله صاحبه 
رحمه وهي تقرب منه. انت واحد حيوان وضربته بالقلم على وجهه
رعد وهو يقرب من رحمه. اهدي 
رحمه. ابعد عني مش عايزه حد يكلمني انتوو الاتنين لو حصل حاجه لاختي هنسفكو فهمين قالت الكلمه الاخيره بصوت عالي ومشيت
مروان كان قاعد مصدوم ودمووعه نزلت
ورعد كان واقف واتحرك. مروان..... مروان فووق يلا نشوفها فين 
مروان رجع لنفسه. ايوه يلا
رعد ومروان جروو لبره ورعد قعد يدور على رحمه مش لقيها
رعد ومروان قعدين يدورو عليهم
رعد شاف رحمه بتجري من بعيد وهو يكلم مروان. رحمه اهي تعالا
رعد و مروان جريو وراا رحمه 
رحمه قعدت تدور على زهراء لقتها قعده على الأرض في مكان مش بعيد عن بيت رعد وبتعيط وبتقول رحمه بصوت واطي 
رحمه وهي تتجه نحو زهراء بدمووع. زهراء
زهراء قامت من مكانها وحضنتها وعيطت بصوت شبه عالي. شوفتي قلتلك كلهم زي بعض...انتي مصدقتنيش
رحمه وهي تحضن اختها الي قلبها. انا السبب معلش انا اسفه 
كل ده بيحصل أمام مروان و رعد الي مروان بيبص على زهراء بحزن ورعد بيبص على رحمه بابتسامه شاف قد ايه بتحب اختها
زهراء وهي لسه حضن رحمه بهمس . انا كنت بقول خلاص هفتح قلبي تاني بس طلعت غلطانه...
رحمه. هشششش اهدي يا حبيبتي
زهراء بعد شويه هديت شويه
مروان وهو يكلم رعد. انا ريحلها
رعد وهو يمسكه. لا تعالا انا هروح اجيب رحمه الاول
مروان. ماشي
رعد اتجه نحو رحمه
رعد وهو يضع يده على كتف رحمه. انتو كويسين
رحمه الي كانت واقفه جنب زهراء . لا زهراء مكسوره
رعد بشرح. مروان غلطان وبهمس لرحمه. تعالي نمشي علشان مروان عايز يصلحها ...اديله فرصه تانيه ...
رحمه هزت راسها بنعم ووجهت كلامها لزهراء. اهدي يا حبيبتي ومشيت مع رعد
مروان وهو يقرب لزهراء بحزن. انا اسف
زهراء بصتله في عنيه بحزن وسكته ودموعها بتنزل
مروان وهو يقرب منها اكتر. مش بحب اشوفك بتعيطي
زهراء بنبرت حزن. لو سمحت امشي مش عايزه اشوفك
مروان بحزن. انا بجد اسف
زهراء وهي تضربه بايدها وتزق فيه. انت انت ايه قلتلي انك هتكسر حاجز الخوف بس انت عملت ايه قلي ..انت نيلت الدنيا اكتر. انت واحد حيو....سكتت وبصتله بقرف 
مروان وهو يمسك اديها بحزن . لو سمحتي سمحيني انا بجد اسف كان غصب عني انا اسف ..عارف انها غلطه كبيره بس بجد مش عارف حصل كده ازاي انا بجد اسف 
زهراء شدت اديها وبصتله بحزن وخيبت أمل ومشيت 
رحمه ورعد كانو بيبصو عليهم 
رحمه بحزن. زهراء زعلانه انا لازم امشي انا كمان
رعد وهو يحضنها. اهدي هتكون بخير
رحمه. وهي تطلع من حضنه.. انا لازم امشي باي
رحمه جريت لي زهراء. عملتي ايه يا قلبي
زهراء.بزهق.. مش جبيلي سرته تاني انا مش عايزه اشوفه
رحمه. اهدي يا زهراء لازم تفكري انتي بتحبيه
زهراء وقفت مره وحده. لا مش بحبه ولا هحبه
رحمه.بتفهم . برحتك يلا نروح
مروان كان واقف بحزن ومش مصدق الي حصل وبيبص علي أثرها 
رعد وهو يضع يده على كتفه. تعالا نروح
مروان بحزن. لا انا ماشي
رعد باستغراب ... هتروح فين
مروان بحزن. مش عارف عايز امشي لوحدي
رعد. لا انا مستحيل اسيبك
مروان. معلش يا رعد سبني ومشا
رعد بص عليه بحزن اول مره يشوف صاحب عمره كده وهو يمسك تلفونه ويرن على فهد 
فهد. ايوه يا بيه
رعد. فهد مروان لسه ماشي من عندي عايزك تراقبه وتشوفه رايح فين 
فهد . حاضر يا باشا
رعد فصل معاه وتجه للبيت
عند رحمه وزهراء
زهراء ورحمه. وصلو البيت
الام بقلك. مالك يا زهراء
رحمه مفيش ياماما بس هي شافت محمد فديقت
الام وهي تحضنها. اهدي يا حبيبتي
رحمه بابتسامه. شوفتي الإعلام انهرضه
الام. لا
رحمه وهي تفتح التلفزيون. محمد الباشا الاسهم بتاعته كلها نزلت على الأرض ... وصفا علي الحديده 
الام بفرح. بجد الحمد الله ربنا مش بيسيب كلمت هفف 
رحمه فتحت التلفزيون وامها كانت قعده ومعاها زهراء
زهراء شافت مروان في التلفزيون عيطت ودخلت اوضه
الام . مالها زهراء يا رحمه. 
رحمه بتوتر ... اصل هي ومحمد اتعركو وكده فا لسه زعلانه ... 
الام. طيب روحيلها هديها 
رحمه وهي تقوم من مكانها. حاضر
في بيت الجارحي 
رعد كان قاعد بيفكر في رحمه. فاق لنفسه على صوت موبايله
رعد. ايوه 
فهد. رعد بيه مروان بيه في البار و سكران جامد 
رعد. بتسرع ..خليك معاه على ماجي
فهد. حاضر 
رعد قام من مكانه وركب عربيته واتجه للبار 
مروان كان قاعد بيصقر علشان ينساا زهراء بس صورتها بتظهر قدامه 
... ايه يا بيه غبت غيبه طويله 
مروان بتضحك..بين كده مش هتتقرر 
.. والله ليك واحشه 
مروان بصقر. أموت انا .... ههههههههه
.. ههههههههه لسه دمك شربات 
مروان بتوهان. انا عيزك تنسيني اسمي دلعيني يا نانا
.. حاضر من عنيا هههههههه..يا باشا أن تأمر و نانا عليها التنفيذ
مروان بتوهان. امووت فيكي...مت قربي اقولك علي حاجه هتعجبك
... ههيهيهيهيههي .وقرب منها وهو بأس خدها ...هيهيهيهيه... 
مروان بضحك وهو بيطوح..اموت في قلت ادبك.
........ايه ده رعد بيه بنفسه هنا 
مروان سكران ... رعد هنا ..ايه ده ده المكان بينور 
رعد وهو يقرب لمروان. يالا علشان اوصلك 
مروان بتوهان .. لا سبني انا مرتاح كده وامشي انت 
.. ايه يا بيه متقعد شويه 
رعد وهو يرفع السبابه أمام وجهها. انت متتكلميش معايا فاهمه .....ووجه كلامه لمروان بعصبية ..قوم يا حيوان معايا 
.. وهي تضع يدها على صدره. اهدي بس يا با... 
رعد وهو يمسك اديها. انتي يا حيوانه اديكي دي متتمدش عليا فاهمه وسابه بقوه 
.. اااااه اااااه ايدي 
مروان بضحك. يخربيتك يا رعد كسرتها دراعها علشان حطتها على صدرك امال لو حطتها في حاجه تانيه 
رعد.بعصبيه .. بطل قلت أدب وسفاله ويلا نمشي...
مروان زق رعد. يا عم هو انت ابويا. ابعد مش عايز امشي. أنا مرتاح كده 
رعد شمر كم القميص وبيبص لمروان بعصبية... بين كده انا فعلا لازم ابقا في الوقت ده ابوك وراح ضربه بالبوكس في وجهه 
مروان وقع علي الارض والكل اتجمع 
مروان بالم .ااااااه ..ااااااه. 
واحد من العمال في البار ..في ايه يا نانا ومين ده 
واحد تاني. انت مين يا اخ انت.. انت مش عارف انت بتعمل ايه 
رعد بصلهم بثقه وعصبيه وعيونه الرمادي الهادي اتحولت للون الدم فهو بيبقا حد تاني لم بيتعصب .علشان كده سموه الوحش النائم علشان لم بيتعصب بيظهر فعلا وحش داخلي ومحدش بيعرف يسيطر عليه ..
فهد وهو خايف من رد فعل رعد ..انتو متعرفوش مين ده ده البش مهندس رعد الجارحي
الكل رجع للخلف بخوف 
رعد شال مروان علي كتفه وخرج وفهد وراه 
رعد اخد مروان ووصلو للقصر ودخل بيه 
رعد وهو يضع مروان على السرير. مكان موضوع البار ده انتها 
مروان بدموع وسكر.. لا منتهاش 
رعد بتفهم.... انت رحت علشان تنسا زهراء ...
مروان وهو يحضن رعد ودموعه نزلت. ومعرفتش انساها ...
رعد وهو يبادله الحضن. اهدي اكيد هنلاقي حل .....وبعدين انت حمار ازاي تعمل كده 
مروان بعد عنه..ايه يا عم ماخلاص عارف اني غلط بس .
رعد باستغراب .بس ايه 
مروان بابتسامه خفيفه ..اديك تقيله ابو شكلك 
رعد مسك في هدومه واتكلم بعصبية .. ورحمة ابويا. لو اتكررت لكون مموتك ورميك للكلاب 
مروان .وهو يفك نفسه من ايد رعد ...اوع بس كده يا رعد يعني انا مجروح وانت جي تزود عليا يا خي 
رعد حضنه ..طيب اهدي..وهنلاقي حل الهباب الي هببته ده 
رعد فاضل حاضن مروان لحد منام و تلفونه رن برقم غريب ..عدل مروان علي السرير وغطاه كويس ولقا أن تلفونه بطل رن اتجاها الرقم بس وصلتله رساله ..
(رد يا عم متخفش مش حد بيعاكس دانا رحمه )
رعد ضحك علي الماسج الي بعتاه تلك المحنونه التي عشقها 
رعد بابتسامه . ألوو 
رحمه بتظمر طفولي..الو ايه مش بترد عليه ..متخفش مش هنعاكس في جمالك يعني 
رعد بابتسامه..خلصتي 
رحمه ..ايوه 
رعد بابتسامه..كنتي عايزه ايه 
رحمه بهدوء ..زهراء هنسافر لبابا 
رعد . ايه ليه كل ده 
رحمه بشرح وهدوء . رعد زهراء انكسرت بدل المره اتنين انت و صاحبك مش حسين بيها بس انا حسه بيها 
رعد . انا عارف انها مجروحه ومروان منهار برضو لسه ..(رعد سكت مرداش يقلها أن مروان كان بيسهر في بار وكده )..مروان برضو زعلان علي الي حصل 
رحمه بطيبه . خلي بالك منه 
رعد.بهدوء. هو عندي في البيت. بس هنعمل ايه في زهراء الي هنسافر 
رحمه. زهراء هتسافر بكره بعد المدرسه 
رعد. خلاص ماشي اكيد هنلاقي حل ....بقولك بدل ما تاخدي رقمي من مروان ..كنتي اطلبيه مني 
رحمه باحراج وصدمه ..احم .كحكحكح
رعد بابتسامه .ههههه خلاص خلاص ... هتموتي 
رحمه بتوتر وكسوف . ماشي انا لازم اقفل سلام
رعد. خلي بالك من نفسك ومن زهراء سلام يا روحي 
رحمه قفلت وهي بتضرب بايديها علي راسها  
رعد ضحك علي كسوفها وبص علي صحبه بحزن 
في الصباح 
رحمه صحيت وهي بتصحي زهزاء
رحمه. زهراء زهراء يا قلبي 
زهراء بنوم. نعم 
رحمه. يلا علشان المدرسه 
زهراء. مش ريحه انا هسافر انهرضه بعد متيجي وهقدم هناك 
رحمه. يلا يا زهراء بطلي كسل 
زهراء في سابع نوومه........ 
رحمه بصتلها شويه ومشيت غيرت هدومها وخرجت بره الاوضه
الام. امال فين زهراء
رحمه . مهيش رايحه 
الام. ليه 
رحمه. مانتي عرفه هتسافر انهرضه وعلشان كده نامت اصل هتقدم ورقها هنا 
ألام. ماشي سبيها براحتها 
رحمه. حاضر يلا انا ماشيه 
الام. روحي 
رحمه مشيت للمدرسه 
عند رعد ومروان 
مروان قام من النوم اخد دووش ولبس 
رعد. انت رايح فين 
مروان بابتسامه. لزهراء في المدرسه 
رعد بتوتر . لا...
لمتابعة الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent