رواية غرام الرعد الفصل التاسع بقلم رحمة أشرف
رواية غرام الرعد الفصل التاسع بقلم رحمة أشرف
متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
التاسع ..💜💜
رعد .. انا كتبت كتابي علي رحمه
مروان بصدمه. ايييييييه.
رعد بابتسامه. ههههه ايه اهدي
مروان . وانا معرفش .
رعد. تعالي بس علي المكتب وهنتكلم
مروان بهزار. لا والله مش هتعرف تصالحني
رعد انت مجنون يا بني ادم انت. تعالي
♥️♥️♥️♥️💜💜💜💜♥️♥️♥️♥️
عند رحمه راحت جايبه ملاية السرير وعملتها حبل ودلدلتها من الشباك ونزلت
في نص طريقها لتحت وهي ماسكه في الملايه و بتتكلم بصوت واطي .قال مش هخليكي تشوفي الشارع لو حولتي تهربي. جتك قرف في حلوتك .وربنا ما انا قعدالك فيها. ......ايه يا رحمه مش قعدالك فيها دي هو جوزك وريحه تغضبي عن امك اهدي يا ختي. يا رب استرها معايا ونزلت لتحت بسلام بس بعد عناء. عاقله عن من كان يراها ويسمع ما تقوله
واحد من الحراس. اروح امسكها يا بيه
رعد بابتسامه هادئه ..لا سيبها وخلي الحراس ميمنعهاش
الحارس..تمام يا بش مهندس..ومشي ورعد فضل يبص عليها وهي ماشيه بتحاول تهرب وهو خاطت أيده في جيب بنطلونه بكل شموخ اعتاد عليه ورحمه اتسحبت لبره القصر وهو بتنهج وبصت حواليها هامشي من فين مش عارفه
رحمه بتظمر طفولي .. يا ربي يعني لم اطلع من السجن ده. اكون خلاص مش فاكره الطرق. عوض عليا يا رب. ...يخربيت الزهايمر الي انا فيه .... رحمه مشيت في شارع بس كان مظلم بس اتطرت تمشي.فيه
وشويه وسمعت صوت كلاب قريبه منها وقفت مكانها وهي مرعوبه وبترتعش ..
الكلاب كان صوتها قرب من رحمه ...وهي دموعها نزلت خوف....
....رحمه
رحمه سمعت صوته ايوه هو. صوته خرجها من نوبة الخوف الي كانت فيها. ورجع لقلبها الامان. بصت وراها لقت رعد واقف بكل شموخ
رحمه بصتله بدموع وجريت عليه وحضنته.
رعد محضنهاش لانه كان متعصب علشان مسمعتش كلامه
رحمه بدموع. انا خايفه اوي
رعد طلعها من حضنه ورجع لوره خطوه ...وقال بعصبية ...روحي وقفتي ليه. ....رجعتتتتي.... ليييييه
رحمه بصتله بخوف ودموعها نزلت
رعد بزعيق . اااااامشي
رحمه بدموع.وضعف .. مش عايزه
رعد بصلها باستغراب
رحمه راحت مسكت أيده ..خدني معاك علشان خاطري..انا خايفه هنا
رعد شدها في حضنه. هشششش خلاص اهدي
رحمه حضنتها وهي منهارة جدا
ورجعو للقصر
في غرفت رعد رحمه قاعده علي السرير ورعد كان هيمشي ..لولا رحمه الي وقفته .
رحمه بدموع... سبني امشي. والله انا تعبانه هنا مش عايزه ابقا هنا
رعد بصلها.ونزل.
رحمه قعدت تعيط
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت زهراء .
زهراء قاعده علي السرير وبتعيط علي اختها
ريتاج بعتتلها رساله .القمر عامل ايه
زهراء ..زعلانه
ريتاج .ليه يا قلبي
زهراء ..رحمه بقالها اكتر من اسبوع مش بينه ..
ريتاج..هترجع خلي عند امان شويه
زهراء .ونعم بالله....انتي عامله ايه
ريتاج . كويسه يا عمري..سوسو عامله ايه
زهراء. بقت تايهه اوي يا ريتاج. دي حتي. في ساعات ممكن تسيب البوتجاز مولع. وانا اروح اقفله وراها. وفي سعات يكون التلفزيون شغال وهي تقولي تعالي شغل التلفزيون. نا خايفه عليها اوي يا ريتاج
ريتاج . يا حبيبتي. ...معلش يا روحي خلي بالك منها. وإن شاءالله خير...بقولم يا قلبي هكلم بابا وجيه
زهراء ماشي سلام
ريتاج..سلام
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت الجارحي
رعد بص من ورا الباب لقا رحمه بتصلي وهي بتبكي . .
بعد مده
الخادمه . . انسه رحمه
رحمه . . نعم
الخادمه . . البش مهندس رعد عايز حضرتك تحت
رحمه . . حاضر نازله
الخادمه مشيت
رحمه لبست هدوم واسعه وخرجت . .
المكتب . .
رعد . . ادخل . .
رحمه وهي تدخل . . طلبتي
رعد وهو يقوم من علي المكتب . . ايوه تعالي يا رحمه . .
رحمه دخلت . . نعم
رعد . . نعم . . ما انتي . . بتقولي نعم زي البني ادمين أهو
رحمه . . يووووه خلاص انا غلطانه . . وجت تمشي رعد مسك اديها . . هههههه تعالي خلاص
رحمه بصت علي أيده الي ماسكه اديها . . قلبها دق بعنف كبير . . . حاولت تسحب ايديها بس رعد كان ماسك ايديها جامد . .
رعد . . تعالي اقعدي
رحمه فعلا قعدت ورعد قعد علي الارض
رحمه . انت قاعد كده ليه
رعد بهدوء. سالتيني سأل من يومين...وقلتلك هجاوبك عليه في الوقت المناسب صح
رحمه بتزكر..ايوه حصل
رعد مسك اديها و بصلها وبعدين حط راسه علي رجليها وهو يغمض عنيه
رحمه كانت مستغربه منه أوي. ومتوتره في نفس الوقت
رعد اتكلم ورحمه حست من نبرت صوته أنه مجروح ..
رعد ..وانا عندي 6 سنين. امي وابويا ماتو في نفس اليوم وقدام عيني..... وبعد كده ..دخلت الميتم قضيت في الميتم سنتين لحد ما مروان جه هو كمان الميتم ... اتصاحبني وبقا اكتر من اخويا بقا ابويا واخويا وابني وكل حاجه في حياتي . ولم بقا عندي 18 سنه خرجت من الميتم ومروان كان فضله شهر و يخرج خرجت لقيت كل شركات ابويا واملاكه . . اتخدت من حامد
رحمه وهي تملس علي شعره . . العجوز الي كان هنا انهرضه. .
رعد . هز رأسه بايوه
رحمه وهي تلعب في شعره . . كمل
رعد بعد شهر خرج مروان من الميتم قعدنا في بيت صغير كده . . . و قعدنا شهور نشوف هنرجع كل ده ازاي . . بس بعد تعب كبير عرفت ارجعهم تاني . . . شايفه كل الاملاك دي . . . انا الي عملتها . .
رحمه . . ممكن اسال سأل
رعد بصلها . . ايه
رحمه . . طيب بعد ما رجعت كل ده . . ليه لسه بينكو كلام يعني ليه منحبسش مثلا
رعد ابتسم علي برأتها . . ورفع رأسه من علي رجليها . . . حق ابويا وامي وطفولتي الي راحت . . انا اخدهم بايدي . . . لو اتسجن مش هيطفي النار الي جوايا
رحمه بحزن . . طيب ما انت كده هتدخل نسفك . . في مشاكل وحورات .. وممكن يحاول يقتلك ..مش هو برضو الي باعت الراجل الي كان عايز يقتلك من يومين
رعد . بغمزه . انا ليه حاسس انك خايفه عليا
رحمه بتوتر . انا. لا طبعا
رعد ابتسم علي كسوفها . .وقام قعد علي الكنبه جنبها ..خلاص خلاص
رحمه ممكن اسال سأل كمان
رعد بابتسامه رجع نام علي الكنبه وحط راسه علي رجليها. .متجوزتش. علشان كان في بالي اني عمري في حياتي ما هحب حد...... وكمان انا كنت مش بأمن بحاجه اسمها حب.
رحمه بصتله بصدمه. نعم. انت عرف ميني اني هسال السأل ده
رعد . .ههههههههههههه من توترك وكمان ليا نظره في الي قدامي اعرف هو بيفكر في ايه
رحمه ابتسمت ابتسامه خفيفه . . واتوترت تاني
رعد .. قولي عايزه تقولي ايه تاني
رحمه.يوووووه هو سؤال واحد صغير قد كده
رعد قام قعد جنبها وحصر وجهها. كل مره بتقولي كده
رحمه ابتسم بكسوف.
رعد. بعد أيده علشان ميكسفهاش اكتر من كده.
رحمه ..انت بتقول انك مش بتأمين بالحب. ازاي وانت انبارح قلتلي انك بتحبني
رعد ابتسم ابتسامه عريضه وهو يقرص خدها. انا قلت كنت مش بأمن بيه. كان حاجه فاضيه بالنسبالي ... بس بعد ما ظهرتي انتي كل حاجه اتغيرت.وحبيتك انت اول واخر واحده تدخل قلبي
رحمه انكسفت من كلامه
رعد مسك ايديها وقال بضعف. انا كلمت مروان وقلتله أنه يجيب زهراء بكره تشوفيها. وممكن تمشي معاها. لو حابه انا مش هينفع اضغط عليكي اكتر من كده .
رحمه دموعها كانت بتنزل. علي خدودها شلال .
رعد قرب منها ومسح دموعها . ليه بس كده. دانا قلت هتفرحي بالخبر .
رحمه .. بجد هشوف اختي
رعد هز رأسه بايوه وهو حزين. علي زعلها.
رحمه بحزن شديد..ممكن تاخدني في حضنك
رعد . . يا روحي أنا كلي ليكي واخدها في حضنه. هششششش اهدي يا حبيبتي
رحمه ..ليه عايز تسبني دلوقتي ارجع
رعد وهو يبوس شعرها. علي عيني انك تمشي. وتسبني. بس عايزك تكوني مبسوطه. ... حتي لو ده بعيد عني
رحمه حضنته جامد ...
لمتابعة الفصل العاشر اضغط هنا