رواية هو والشرسة البارت العاشر 10 والأخير بقلم نور عصام
رواية هو والشرسة الفصل العاشر والأخير
نور. بس سمعت صوت عربية مراد عملت نايمه ولكن كانت هتتجن ومش عرفه هو راح فين
مراد. طلع ودخل بص عليها عرف انها صاحيه من حركة عيونها راح وغير هدومه وبعدين نام بدون ما يلمسها
نور. اتعصبت بس سكتت
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
مراد. صباح الخير حبيبتي
نور. ما ردت ونزلت تحت
مراد. اتنهد وقال ماشي يا نور لازم اعرف اليوم مالك ونزل
كمال وزينب. صباح الخير الكل رد الصباح
يوسف. بص لاخوه وغمز بعينه
مراد. ابتسم وأومئ بعيونه
كمال. ايه مالكم
يوسف. ابدا يا بابا
زينب. يوسف رجعت متأخر ليه امبارح
يوسف. اناا
زينب. لا امي
يوسف. بمرح قال خلاص اسأليها هي انا مالي
زينب. اتعدل احسنلك
مراد. خلاص بقا يا ماما اخر مره
زينب. علشانك بس انا هعديها بس تاني مره متسمعش كلامه
مراد ويوسف فهمو انها شافتهم وهما راجعين وبعد انتهاء الفطار الكل قام بقلمي نور عصام
يوسف. ها يا نوري ايه رأيك نخرج شويه
نور. لا لا مليش نفس
يوسف. يابنتي هتندمي هو انا اي حد
نور. ابتسمت وقالت خليها مره تانيه لاني بجد تعبانه ودايخه
يوسف. دايخه لا دا كدا بقا الموضوع كبير قوي
نور. بس يا يوسف مش قادره بجد
كمال. يلا بينا يا مراد
مراد. حاضر يا عمي وراح علي نور وقالها عاوزه حاجه
نور. شكرا
مراد. بحبك وبموت فيكي
نور. راحت علي يوسف وحضنته
مراد. شوف انا اقولها كدا وهي تروح تحضن اخوها
كمال وزينب ويوسف. هههههه هههههههههه هههههههههه
يوسف. حبيبت اخوها
كمال. عاوزه حاجه يا حبيبتي
نور. متشكره يا بابا ومشي هو ومراد
زينب. تعالي يا نور عوزاكي
نور. نعم يا طنط
يوسف. بمرح اجي معاكم ولا سر
زينب. روح زاكر شويه
يوسف. اووف بقا
زينب. غور يا يوسف وبعدين اخدت نور من ايدها وراحو قعدو وقالتلها مالك يا حبيبتي بقالك كام يوم شكلك مش مبسوط انتي زعلانه مع مراد ولا تعبانه
نور. ابدا يا طنط
زينب. بقا كدا يا نور هتخبي عليا وبصتلها بحب وقالتلها اعتبريني امك والله بحبك زي ولادي بالظبط
نور. عيطت
زينب. اخدتها ف حضنها وطبطبت عليها وقالتلها اهدي يا حبيبتي خلاص متزعليش وانا صدقيني بس يرجع مش هسكتله مش علشان هو ابني هسكت علي انو يزعلك
نور. محصلش حاجه يا طنط
زينب. ابتسمت وقالتلها يعني بردو مش عاوزه تقوليلي
نور. خليني علي راحتي
زينب. اللي يريحك حبيبتي وكانت مبسوطه انها مش حابه تقل من جوزها قدامها مهما كان اللي عمله
وبعد بعض الوقت
يوسف. نزل وقال ل نور تعالي نقعد شويه بالجنينه
زينب. وانا هقوم اشوف الأكل
يوسف. اخد اخته وطلعو وبس قعدو عالمرجوحه قالها مالك يا قلبي ولو بتحبيني متخبيش عني حاجه انا مش صغير يا نور انا كبير واخوكي وبحبك جدا وزعلك مموتني واوعي تقولي مفيش حاجه نور عصام
نور. بدموع قالت خاني
يوسف. انصدم وبعدين قالها مييين آبيه مراد
نور. هيكون مين غيرو
يوسف. مستحيل مراد بيحبك وبيموت فيكي دا بيعشقك يا بنتي دا انا نفسي لاحظته من اول ما جيتي البيت وهو اتجنن عليكي برغم معاملتك له ف الاول
نور. للاسف انا كمان حبيته بس اهاني وقهرني بخيانته ليا
يوسف. مين قالك كدا
نور. مش مهم
يوسف. لا مهم لان مراد مش بتاع الحاجات دي ولا هو من النوع الزباله دا مراد محترم وعمره ما حب بنت قبل كدا انتي اول واحده يحبها ماما دايما كانت تجيبله عرايس وهو يرفض لوقت بقلمي نور عصام حبيبت اخوها شرفت مصر يبقي ازاي يعمل كدا وهو بيحبك كل الحب دا
نور. قالت لحظه وفتحت فونها وطلعت صوره وقصت جزء منها وقالت مين دي
يوسف. دي ماهي السكرتيره بتاعت مراد
نور. كمان سكرتيره يبقي انا كدا اتأكدت فعلا انو خاني وأكيد دي مش اول مره دول اكيد علي علاقه مع بعض من زمان
يوسف. ليه قصيتي الصوره
نور. معلش مينفعش تشوفها كلها
يوسف. خايفه علي شكله قدامي
نور. عيطت بشده
يوسف. حضنها وقالها مراد مظلوم وانا بنفسي اللي هثبلك
نور. لا مش محتاجه اثبات اخوك المحترم مكفهوش طول النهار معها ف الشركه راح وقابلها باليل بعد ما رجع لا وكمان الهانم اتصلت عليه الساعه اتنين ونزل جري
يوسف. باسها من ايدها وابتسم
نور. بزعل قالت بتضحك
يوسف. ايوا علشان هو مكنش بيقابل حد دا كان جايلي انا
نور. انته وبعدين قالت متحاولش تداري عليه يا يوسف
يوسف. والله ابدا هو مش انا امبارح كنت ف عيد ميلاد صاحبي وانتي بنفسك اللي خليتي ماما توافق اروح
جروب روايات بقلم نور عصام
نور. ايوا ودا مالو بموضوعنا
يوسف. العربيه عطلت والعيال كانو حابين يسهرو ويقولو لسه بدري وانا لما لقيت الوقت اتأخر قوي اتصلت علي مراد وفعلا جه واخدني وصدقيني مراد زعلان جدا عليكي زعلان لانه مش فاهم انتي زعلانه ليه
نور. من عمايله
يوسف. يا حبيبتي مراد مش كدا وبعدين انا هكلمه
نور. لا انا خلاص قررت اطلق منه
يوسف. بزعل قال ليه كدا يانور اتكلمي معاه الاول من حقه وكمان من حقه ياخد فرصه يثبت فيها برائته قدامك
نور. مش بتتكلم
يوسف. حبيبتي مراد عمره ما حب بنت قبل كدا ومستحيل دا يحصل ادي نفسك فرصه واديله هو كمان واتكلمو مع بعض وصدقيني مراد مظلوم روايات بقلم نور عصام
نور. حضنته
يوسف. طبطب عليها وقالها مش عاوز اشوفك زعلانه تاني انا بحبك قوي يا نور
نور. بمرح قالت لا يا يوسف انت تستاهل حد احسن مني
يوسف. ههههههههه يخرب بيت كدا وبعد شويه
مراد. اتصل عليها
نور. ردت وقالت نعم
مراد. ايه نعم دي
نور. عاوز ايه يا مراد انا مش فيقالك
مراد. تمام يا نور خليكي كدا مش فيقالي بس بعد كدا متزعليش وتغلطيني
نور. قفلت وهي زعلانه
يوسف. ليه كدا يا نور
نور. يوسف لو سمحت ممكن اقعد لوحدي شويه
يوسف. حبيبتي
نور. علشان خاطري
يوسف. ماشي يا نور ومشي طلع اوضته واتصل علي اخوه وقاله ان ماهي بعتت صوره ل نور وهما مع بعض والصوره واضح انها مش كويسه ودا سبب تغير نور وزعلها
مراد. مستحيل انا عمري ما كلان بيني وبينها اي علاقه غير ف الشغل والكل عارف كدا وبعدين قاله تمام يا يوسف
يوسف. آبيه آبيه
مراد. بعد ما قفل مع اخوه اتصل ب ماهي
ماهي. دخلت وقالت نعم يا فندم
مراد. حاول يكون هادي قالها اتفضلي خدي باقي حسابك ومشوفش وشك ف الشركه تاني
ماهي. بستعباط قالت خير يا فندم انا عملت ايه
مراد. قام لف ووقف قدامها وقالها من زمان وانا عارف انك معجبه بيا دا ان مكنش حب كمان وانا وبعاملك انك اختي وعمري ما اتعاملت معاكي غيركدا لكن توصل بيكي الدرجه انك تفبركي صوره وتبعتيها لمراتي
ماهي. مش قادره تاخد نفسها وبعدين قالت لا يا فندم انااا
مراد. قالها اخرصي وقسما عظما لو ما عامل علي ولدتك الغلبانه واخواتك كنت حبستك وانتي عرفه كدا كويس
ماهي. مش بتبصله وعيونها ف الارض
مراد. قالها اتفضلي ونصيحه مني خليكي ف حالك وكوني امينه وبلاش تهور علشان محدش غير اهلك هما اللي هيدفعو التمن اما انتي فتستاهلي اللي يجرالك لانك
ماهي. قاطعته بنظرتها ليه
مراد. اتفضلي
ماعي. مشيت وندمت علي تصرفها لكن بعد فوات الاوان
مراد. اتنهد واتصل علي نور من تليفون الشركه لانها متعرفوش وحاول يغير صوته وقالها مراد بيخونك دلوقتي وعطاها عنوان الشقه وقفل بسرعه قبل تكشفه
نور. اتجننت وركبت العربيه وطلعت علشان تروح العنوان
يوسف. اتصل علي اخوه وقاله ان نور خرجت زي المجنونه
مراد. ابتسم وقاله تمام انا ف الطريق للشقه
يوسف. آبيه صالحها ومتزعلهاش
مراد. متقلقش يا يوسف وقفل وبعد شويه وصل الشقه ومستني قطته الشرسه
نور. وصلت العنوان خبطت عليه دقات متتاليه بدون توقف
مراد. كان غير هدومه ولبس لبس بيتي ابتسم وراح فتحلها
نور. بعصبيه اول ما شافته بلبس البيت قالت انت بتعمل ايه هنا ومين اللي معاك بقلمي نور عصام
مراد. بكل هدوء قالها ابدا يا روحي كنت بروق نفسي شويه
نور. مرااااد
مراد. ايه بس مش انتي اللي منعاني عنك وكمان بتبعدي عني ومش طيقاني وعاوزه تطلقي
نور. رفعت حاجبها وقالت هي فين
مراد بمكر هي مين يا حبيبتي
نور. الحيوانه الحقيره اللي بتخوني معها
مراد. قالها تفتكري تكون فين
نور. هتكون فين يعني أكيد ف اوضة النوم يا بيه
مراد. طيب ماانتي حلوه اهو وبتفهمي
نور. بصتله وبحزن قالت انا تخوني يا مراد
مراد. انتي السبب وانا راجل وليا احتياجات
نور. بغضب وغيره دخلت جري عالاوضه واول ما شافتها انصدمت وفتحت عيونها
مراد. دخل وراها وابتسم
نور. هي فييين
مراد. وقف قدامها ومسك ايدها وقال هي حبيبتي ونور عيني ودنيتي كلها موجوده بين ايديا وجوا حضني وضمها لصدره
نور. ابتدت تستوعب كلامه
مراد. قالها عمري ف حياتي ما حبيت غيرك ولا عشقت غيرك يبقي ازاي اخونك
نور. الصوره
مراد. كانت جنان من واحده غيرانه وانا طردتها
نور. خرجت من حضنه لانها حست بصدق كلامه وقالت طيب ليه بقا الحوار اللي عملته معايا دا اول ما وصلت
مراد. ببتسامه حنونه قالها دا كان اختبار غيره مش اكتر
نور. اختبار وبمرح قالت شكلي كدا هصحي ف يوم الاقيك متجوز وتقولي لا اختبار غيره بردو
مراد. بمرح قالها عادي ياروحي معنديش مانع اتجوز تاني
نور. دا انا كنت قتلتك وقتلتها وقتلت نفسي بعدكم
مراد. هههههههه وحضنها وقالها بعد الشر عنك ياروحي
نور. ابتسمت وبصت للسرير اللي كان مزين بالورود
مراد. عجبتك المفاجأه
نور. تجنن
مراد. طيب ايه هنقضيها كدا كلام
نور. اتصنعت عدم الفهم وقالت لا طبعا احنا لازم نمشي علشان نطمن يوسف لانو شافني من اوضته واتصل عليا
مراد. حاوطها بين ايديه وقرب منها
نور. قالت مرتينها مع بعض صح
مراد. حبيبتنا ومنقدرش علي زعلك وانقض علي شفتيها
نور. بعد لحظات بعدت لتتنفس
مراد. بصلها وعيونه كلها شغف وحب وقرب عليها
نور. بمرح قالت لا لازم تستأذن الاول
مراد. بصلها واستغرب
نور. ابتسمت ومسكت ايده وحطتها علي بطنها وقالت الاول تستأذن استاذ مراد الصغير روايات بقلم نور عصام
مراد بفرحه قالها نور معقول معقول انتي حامل
نور. ايوا يا حبيبي ولفت حواليه وقالت ايوا حامل ياعمري كله وان شاء الله لو ربنا رزقنا بولد هسميه مراد
مراد بفرحه لا تقدر قالها بعشقك ولو فيه كلمه اكبر من العشق كنت قولتها وبكل حب شغف قالها بحبك وشالها وراح عالسرير وحط ايدو علي بطنها وقال استاذ مراد انا بستأذنك شويه مع مراتي لاني بجد مش قادر اقاوم وضحك وقال معلش بقا امك اصلها حلوه قوي وانقض عليها وبعد بعض الوقت مراد قال حبيبتي حد يعرف انك حامل
نور. لا يا روحي حبيت تكون اول واحد يعرف
مراد. ببتسامه قالها بعشق امك
نور. هههههه
مراد. يلا بينا نقول للكل انا فرحان قوي وعاوز اقول للدنيا كلها وضمها لصدره وبعدين قال الواد يوسف هيتجنن من الفرحه هيبقي عمو وخالو ف نفس الوقت وباسمها من خدها وقالها انا مبسوط وفرحان بوجودك جنبي وجوا حضني
نور. ربنا يفرحك دايما يا حبيبي وبعدين قالت شقة مين دي
مراد. شقتي انا وبابا الله يرحمه اللي كنا عايشين فيها
نور. حضنته وقالت ربنا يخليك لينا يا عمري كله 💕💕
وانتهت روايتنا بالحب والسعاده 💕💕💕
رواية هو والشرسه بقلمي نور عصام
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية اللطيم كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية هو والشرسة" اضغط على أسم الرواية