Ads by Google X

رواية مابين الحلم والحقيقة الفصل العاشر 10 بقلم اميرة اسامة

الصفحة الرئيسية

رواية مابين الحلم والحقيقة البارت العاشر 10 بقلم اميرة اسامة الجزء الثاني من رواية دار الايتام

رواية مابين الحلم والحقيقة الفصل العاشر 10

اما عند ليل....خرج الدكتور من الاوضه
ليل....خير يادكتور طمني.
الدكتور....خير ان شاء الله هي عندها شرخ جامد اوي في مفصل ايدها الشمال الجمب الشمال في جسمها في كدمات جامده جدا يظهر انها وقعت جامد وده اللي أدي لشرخ المفصل ضغطها كان واطي جدا وضربات قلبها مكانتش منتظمه كانت بتعاني من نقص اكسچين في الجسم والحمد لله انكم جيتوا في الوقت المناسب وده طبعا نتيجه الحاله اللي هي فيها عندها انهيار عصبي حاد دخلت في
نوبة هلع ودي بتبقى نوبة مفاجئة من الخوف الشديد اللي بتخلي الجسم ياخد ردود افعال شديدة زي ما أثرت كده على النفس عندها يمكن مفيش خطر حقيقي أو سبب واضح للخوف بس في اوقات لما بتحصل نوبات الهلع دي بتحس انك بتفقد السيطرة علي نفسك وفي ناس بتتصاب بنوبة قلبية وفي ناس ممكن لا قدر الله تموت..لكن هي الحمد لله محصلش كل ده النفس بس اللي اتأثر وطبعا لو مكانتش اتلحقت كان لاقدر الله جرالها حاجه اخطر
ليل...طيب يعني هي الوقت احسن
الدكتور ...هي اتحطت على جهاز اكسجين النفس اتحسن كتير الحمد لله ادتها حقن تفتح الشعب الهوائيه عندها القلب والضغط انتظموا معاها دكتور الوقت بيعملها جبيره على الشرخ اللي في ايدها بس طبعا انا مضطر اني ابلغ واعمل محضر بالواقعه لاني شاكك ان الكدمات والحاله اللي هي جت عليها دي جر وسحل
زهره ونور....😱😱 الدكتور...وتقريبا ده حد كان بيحاول يعتدي عليها او حد كان بيحاول يتخلص منها..دكتورة النسا كشفت عليها ومفيش اعتداء الحمد لله بس هي بتقول كان في محاوله عموما ده هيكون شغل النيابه
ليل....بعد اذن حضرتك ياريت بلاش شوشره عشانها هي وعشان اريحك فعلا كان في حد بيحاول يعتدي عليها
نوح...وادم...😳
الدكتور...ايوه بس في الحاله دي انا لازم ابلغ لان ده حقها
ليل...ومين قالك اني مش هجيبلها حقها
الدكتور...ايوه بس
ليل..بص عشلن ترضي ضميرك اكتر استنى لما تفوق لو هي قالتلك اعمل كده انا مش هعترض وبنفسي هسلم اللي كانوا بيحاولوا يعملوا كده
الدكتور...حضرتك تعرفهم
ليل...لا بس تقدر تقول انهم بقوا تحت ايدي خلاص
الدكتور...هو حضرتك تعرف المريضه.
ليل...سكت ثواني...ايوه تبقى قريبه راجل طيب شغال معايا في المجموعه وهي كمان بتشتغل معايا انا ليل السيوفي صاحب مجموعه السيوفي للعقارات
الدكتور....طبعا يا افندم اسف اني معرفتكش في الاول
ليل...مفيش حاجه انا طبعا بقولك الكلام ده عشان أعرفك اني مش هسيب حقها وبطمنك بس انا مش حابب اي شوشرة عشانها
الدكتور...تمام ياليل باشا تحت امرك بس خليني امشي ورا اقتراحك الاول اني أسالها عشان مبقاش حاسس بذنبها
ليل...طبعا ولو ده اللي يرضيها انا اللي هعمله مش انت
الدكتور...تمام جدا الوقت طبعا هي واخده مهدأ ونايمه وانا بفضل انها تأعد هنا في المستشفي لحد ما نطمن عليها اكتر
زهره...بدموع يعني هي ممكن يحصلها حاجة وحشه
الدكتور...لا خالص ان شاء الله بس انا بقول لو حصل مضاعفات يعني ممكن يوم او اتنين
ادم...اللي تشوفه احسن ليها يادكتور اعمله
ليل...زي ماقالك يا دكتور اللي في مصلحتها اعمله
الدكتور... تمام
ليل...هو انا ممكن اشوفها
الدكتور...هي الوقت تخلص الجبيره وهتتنقل اوضه لوحدها تقدروا تشوفوها بس محدش يحاول يصحيها او يكلمها عشان حالتها
ليل...شكرا يا دكتور
الدكتور...العفو بعد اذنكم.
نوح....ليل فهمني ايه اللي بيحصل
ادم...انت كنت عارف اللي حصل ده يعني وجودك هناك مكنش صدفه
نور....طيب هي كلمت حضرتك تلحقها.
ليل....بغضب...ممكن كفايه أسئله مش وقته خالص.😡
زهره... بغضب اكبر هو ايه اللي كل شويه تقول مش وقت اسئله انا من حقي اطمن على اختي واعرف حصلها ايه...ولا انت عارف اللي عمل كده وعايز تداري عليه
في اللحظه دي ليل مقدرش يتحكم في اعصابه وبحركه سريعه منه مسك زهره من دراعها بغضب صرخت و
أقسمت زهره ان عظام دراعها كانت على وشك انها تتهشم في ايده
أدم...بسرعه مسك ايده ليل انت بتعمل ايه
نوح ..اهدى ياليل في ايه
ادم...سيبها ياليل بقولك
ليل....وهو مقرب من وش زهره بغضب اللي عمل كده مرميين في المخزن تحت ايدي مستني بس اطمن على عشق وبنفسي همحيهم من على وش الدنيا...
اما اللي انتي قولتيه ده مش هحاسبك عليه عشان انتي مش عارفه بتقولي ايه وبتتكلمي مع مين😡😡😡وبعدها عن ايده بغضب
ادم...في ايه ياليل من امته وانت بتطلع عصبيتك بالشكل ده وبعدين ده حقها عايزه تطمن على عشق
ليل...حط ايده على وشه وفضل يمرر ايده كذا مره عشان يحاول يهدي نفسه شويه وبعد عنهم عشان ميتعصبش على اي حد تاني
ادم بصلها وهي بتعيط انتي كويسه
زهره...بصت في الارض ودموعها نازله هزت راسها بلا
نور....عشان خاطري متزعليش
نوح ..حقك عليا انا يا زهره متزعليش امسحيها فيا انا
ادم...بلاش عياط بقى وعايز بس اقولك على حاجه ليل ادام وصل للمرحله دي من العصبيه تعرفي ان هو الوقت الغضب عاميه..وربنا يستر من غضبه هو اكيد ميقصدكيش بس يمكن كلمتك ضايقته لان ليل مش كده يا زهره واستحاله يعمل فيها كده
زهره...وانا مش عايزة اي حاجه منه غير انه يطمني عليها هو مهما كان زعلان عشانها عمره ما هيحس الاحساس اللي جوايا الوقت
ادم...اكيد طبعا بس بردو احنا لحد الوقت منعرفش ايه اللي حصل احنا شوفنا ليل نازل وشايلها منعرفش شاف ايه وحصل ايه فوق يوصله للحاله دي صح؟
زهره...صح
ادم...يبقى بلاش عياط بقى ومش عايزك تزعلي وعموما انا هسيبه يهدي خالص وهخليه يجي يعتذرلك بنفسه
زهره..انا مش عيزاه يعتذر انا عايزه اطمن بس على عشق
ادم...هتطمني متقلقيش هتبقى بخير
نور...ايه ده عشق اهي بيخرجوها
جريو كلهم عليها كانت نايمه ومش دريانه بيهم في دنيا تانيه
زهره...عشق عشق سمعاني ردي عليا
دخلوا بيها الممرضين الاوضه
ودخلوا معاهم البنات نقلوها سريرها بهدوء وظبوطها وركبولها محلول وسابوها وخرجوا
فتح ليل الباب...ووقف ادم ونوح بأشاره من ايده لحظه
ليل....لنور وزهره ارفعوا الطرحه على شعرها...
نور حاولت تغطي شعرها بسرعه وهنا كانت صدمه ادم ونوح..
بصوا لبعض باستغراب🙄
نور...خلاص
دخل نوح وادم بعد ماليل بعد عن الباب ووسع لهم الطريق
وقف ليل ادامها بحزن على منظرها ايدها متجبسه وشها كله كدمات وجروح و شاحب
فضل يلعن في نفسه ازاي كدبها ومصدقهاش ليه حتى مدهاش فرصه انه يصدقها
زهره...فضلت تعيط هي ونور
ادم...زهره انتي ونور اهدو شويه الدكتور طمنا عليها شويه وهي ادامنا الحمد لله كويسه ولحقناها
زهره...لحقناها ايه بس شايف منظرها عامل ازاي عملوا فيها ايه كانت حاسه بأيه وهي لوحدها معاهم
حس ليل بالغضب اكتر من كلامها وفكر نفس تفكيرها ياتري حست بايه وهي لوحدها من غير اي حد لو مكنتش شوفتها كان زمان ايه اللي حصلها
ادم بص لليل شايف عروق وشه ورقبته كلها بارزه
ادم...خلاص بقى يازهره مش وقته الكلام ده وبعدين لاحظي انها ممكن تفوق في اي وقت ومينفعش تشوفك كده
نوح....فعلا هي مش عايزه اي ضغط الوقت خالص حاولو تهدوا شويه وتعالو اعدو وارتاحوا
اعدو البنات ادامها وفضل ليل ادامها ساكت باصصلها بس وطول الوقت بيحاسب نفسه عاللي حصلها.
.........
اما عند جاسر وتمارا عدي الوقت عليهم بسرعه
نزلت الطياره اخيرا
جاسر لسه ايده في ايدها
جاسر...حمدالله على السلامه
تمارا....الله يسلمك
جاسر...بأبتسامه بسيطه يلا بينا
بعد دقايق بسيطه كانوا خرجوا بره المطار كلم جاسر السواق ثواني وكان وقف ادامهم وركبوا
جاسر...اتصل على ادم
ادم....ايوه يا جاسر
جاسر...ايه فينكم
ادم...لسه في المستشفى
جاسر...طيب ابعتلي اللوكيشن انا جاي لكم الوقت
ادم...نعمممم انت في القاهره
جاسر...ايوه تمارا صممت تنزل
ادم...طيب وليه قولتلها بس
جاسر...والله ابدا لما اجي هفهمك
ادم...طيب تمام هبعتلك اللوكيشن حالا
قفل معاه جاسر واستلم الرساله بعتها للسواق
جاسر...حسين افتح اللوكيشن اللي جالك ده وامشي عليه
حسين...تمام يا باشا
تمارا...هو احنا رايحين فين وديني الاول البيت اطمن عليهم وبعدين امشي انت
جاسر...لا ما احنا هنروح الاول المشوار ده مع بعض وبعدين نروح البيت
تمارا...بخوف وعيون مليانه دموع جاسر هو في ايه.
جاسر...متخافيش مفيش والله اهدي
تمارا...عشان خاطري قولي في ايه
جاسر...بارتباك ياستي مش عارف انا كلمت ادم ادامك اهو قاللي لازم نروح سوا هما كلهم مع بعض يمكن ليل عامل اجتماع او في حاجه
تمارا....اجتماع ايه الوقت انت عارف الساعه كام الساعه واحده ونص بليل تمارا نزلت دموعها بابا حصله حاجه صح
جاسر...لا لا محصلوش حاجه والله اطمني وبعدين استني هنروح الوقت ونطمن ونعرف في ايه
تمارا...انت مش شايف نفسك مرتبك ومش على بعضك ازاي
جاسر...ياستي والله ابدا انا بس مضايق عشانك مش عايز اشوفك كده
تمارا...لو عرفت ان في حاجه وانت مخبيها عليا مش هكلمك تاني عشان انت بتكدب وانا مش مصدقاك
جاسر...هو انا مش كنت معاكي هكدب عليكي ليه بس اهدي بس عشان خاطري والوقت نوصل ونعرف ومد ايده بهدوء مسح دموعها
بصت تمارا ادامها باحراج وفضلت ساكته ...
نوح....هو جاسر رجع
ادم...اه بيقول تمارا صمتت قلقانه
نوح...حد فيكم قالها حاجه
زهره...لا انا مكلمتهاش من الصبح ومش عارفه اصلا فين موبايلي ادم...اطمني معايا في العربيه
نور...وانا مقولتلهاش هي كلمتني وانا معاك
نوح...بس كان باين عليكي انك مرتبكه اكيد مصدقتش
زهره...ربنا يستر
........
بعد فتره بسيطه وصلوا المستشفى واللي كانت نفسها المستشفى اللي فيها حاج محمد
اول ما تمارا لمحت العربيه بتقف ادام المستشفى زادت ضربات قلبها وفضلت مبرقه عينها بخوف
جاسر...يلا انزلي
فتحت تمارا الباب ونزلت براحه مسكها جاسر من ايدها
تمارا...جاسر بابا جراله حاجه صح
جاسر....تعالي ياتمارا متخافيش مشي بيها زي الطفله وهي ماشيه وراه تمسح دموعها وواثقه انها طالعه على كارثه...
وصل جاسر بيها ادام الاوضه خبط على الباب وفتح وهي واقفه وراه خايفه تدخل.
وقفوا كلهم بصت تمارا على عشق من بعيد وهي مبرقه عينها ودموعها بتنزل ورا بعض بسرعه مش مصدقه انها شيفاها كده توقعت ان ممكن يكون حاج محمد لان هو اللي تعبان وهو اللي في المستشفى وطلعت وهي مقتنعه انها هتعرف عنه خبر وحش لكن الصدمه بالنسبالها كانت عشق وهي شيفاها نايمه على السرير بالشكل ده فضلت تمارا تقرب خطوه خطوه نور وزهره مش قادرين يمسكو نفسهم خصوصا زهره وقفت تمارا ادام عشق مسكت ايدها براحه ملامحها كانت جامده علامات الصدمه مرسومه على وشها مفيش اي حاجه في ملامحها بتتحرك غير دموعها اللي بتجري على خدها.. قربت منها زهره براحه
زهره...تمارا انتي كويسه
تمارا.....
زهره...تمارا ردي عليا انا ماصدقت انك جيتي انا كنت لوحدي انتي بعيد وعشق في دنيا تانيه وانا مش اتصرف من غيركم
تمارا...بجمود..عشق مالها
زهره....معرفش
تمارا....بصتلها بغضب يعني متعرفيش انا سيباكي معاها يازهره مين اللي يعرف ازاي سبتيها يحصل فيها كده...ازاي انتي ادامي سليمه وهي لا نسيتي اتفاقنا يازهره زمان نسيتي اننا اتفقتا ان مفيش اي حاجه هتحصلنا طول ما احنا مع بعض ولو حصل اي حاجه برده هنكون مع بعض ليه سبتيها يا زهره ازاي متنفزيش الاتفاق ازاي هانت عليكي تسيبي كل ده يحصلها وانتي مش فيكي اي خدددددش
انطقي قوليلي ازاي سبتيها
زهره...بأنهيار معرفش قولتلك معرفش انا مكنتش في البيت اصلا كنت مع نور عند بابا بنطمن عليه وهي كانت بتدور على شغل ولما كلمتها وسألتها عملت ابه قالتلي ان لسه ربنا موفقهاش
اتصدم ليل من الجمله...وعرف ان كرامتها مسمحتلهاش تقوله انها ملقتش شغل.😔
زهره...وقالتلي خلاص هتروح بس هي مستنيه مستر ليل عشان طلب يشوفها وبعد كده ادم ونوح جم على المستشفى خدونا وجبنا ورق من الجامعة نور نسيته ورجعونا على البيت ولما رجعنا لقينا الدنيا زحمه في الشارع ادام البيت وفجأه لقينا مستر ليل نازل شايلها وهي ومش درايه بأي حد وكان معاه الجارد بتوعه جرينا بيها على المستشفى هنا ده كل اللي حصل انا مسبتهاش يا تمارا ومقدرش اسيبها او اسيبك انا يمكن اكون جبانه يا تمارا بس مش للدرجه اللي تخليني اشوف عشق بيحصل فيها كده واسيبها
دي عشق يا تمارا انا افديها بعمري ولو كنت معاها وشوفت اللي عمل فيها كده كنت قتلته والله العظيم كنت قتلته ياتمارا انا كنت معاها من الصبح لحظه بلحظه من اول ما نزلت الصبح وعدت عليا في المحل لغاية كل مكان كانت بتروحه وانا معاها على الموبايل. انا متخلتش عن عشق يا تمارا
عشق كانت في البيت مستر ليل هو اللي يقدر يرد على سؤالك ده او عالاقل يبعد اتهامك ده عني
نزلت دموع تمارا حست انها جرحت زهره وظلمتها...لكن تجاهلت اللي حاصل وبصت لليل
تمارا...ايه اللي حصل لعشق؟؟وازاي كنت معاها في الشقه فوق؟؟وايه اللي وصلها للشكل ده؟؟
عملت ايه في عشق؟؟
جاسر...تماراااا
تمارا...ولو مش انت اللي عملت فيها كده وانت اللي انقذتها ازاي سبت كل ده يحصل فيها؟؟
رد علياااااا عملت ايه في عشق
ليل....بحزن مصدقتهاش
بصوله كلهم باستغراب..
ليل....ايوه زي ما سمعتو مصدقتهاش ولو كنت صدقتها مكنش كل ده حصل..
تمارا....تقصد ايه
جاسر.. ما تتكلم يا جاسر في ايه.
ليل...بعد حادثه حاج محمد وبعد الكلام اللي قالته عشق واللي كلكم عارفينه انا مصدقتهاش ومقدرتش اصدقها لان بالنسبالي مكنش كلام يدخل العقل ولما طلبت اخرج اتكلم معاها عشق قالتلي كلام كتير وكوارث اكتر هتحصل وللاسف بردو مصدقتهاش رغم انها قالتلي على تفاصيل كتير تخليني اصدقها تفاصيل ميعرفهاش غير اهلي وتفاصيل ميعرفهاش غير ادم وجاسر ونوح وتفاصيل محدش يعرفها غير انا وريما اللي كانت خطيبتي زمان...حزرتني من حاجات كتير اوي بعضها حصل وبعضها لسه محصلش كنت مصدوم بس كنت ابتديت اصدقها لكن لما سألتها عرفت كل ده ازاي قالتلي انها حلمت حلم من شهرين ونص تقريبا يوم ما قابلتو حاج محمد وان حاج محمد كان اول حاجه تتحقق من حلمها اللي هو كان بطل من ضمن ابطال حلمها...ووافقت انها تروح معاه عشان تمنع اي حاجه هتحصل وحاولت تمنع الحادثه لكن حصلت حاولت تمنع حادثة تمارا وهايدي بس حصلت حتى انهرده هي سبق وحاولت تقنعني انها تمنع اللي هيحصل واوديكم على شقة الزمالك بتاعتي اللي هي شافتها ودي محدش يعرف عنها حاجه وانا بكل غباء كدبت عليها وقولتلها ان حلمها غلط مفيش شقه في الزمالك وسبتها وده لاني كنت مش مصدق غصب عني اللي اتقال كلام ميدخلش العقل ومحدش يصدقه بسهوله بس كنت حاطتها تحت عيني واجرت للجارد بتوعي شقه ادام الشقه بتاعتكم عشان تكونوا تحت عنينا منها مراقبه عشان اعرف دي مين اللي عارفه عني كل ده وحاجه تانيه جوايا كانت مصدقاها وكنت حابب اني احميها واحميكم...انهرده قابلت عشق عشان اقولها اني موافق انكم انتو الاربعه تشتغلو معانا في المجموعه وده كان جزء من الحلم اللي هي حلمته بس هي قالتلي لا ورفضت وقالتلي انها لقت شغل..كدبت عليا حاولت اقنعها رفضت رفض تام المهم روحتها ولما روحتها اتفاجئت ان الجارد اللي سايبهم لا هما على القهوه زي ما طلبت منهم ولا حتى واقفين في الشباك طلعت زي المجنون وفضلت اتخانق معاهم كانو حتى الشباك قافلينه واحد منهم راح فتحه وكانت الصدمه لما شوفت عشق بتجري زي المجنونه في الشقه بتحاول تدور على اي حاجه تنجدها كانت بتجري ناحيه الشباك وفاخر لحظه مسكها واحد فيهم بعنف والتاني قفل الشباك....محستش بنفسي وقتها غير وانا ادام شقة حاج محمد انا والجارد وبكسر الباب كانوا تلاته بيحاولو يعتدو عليها واحد منهم كان كاتم نفسها عشق كانت بتموت في ايده لو كنت اتاخرت ثانيه بالظبط حقيقي كان جرالها حاجه منظهرها اللي شوفتها عليه كان كفيل يخليني اقتلهم بس اكتفيت بأني واثق اني خلتهم مش نافعين مقدرتش اكمل عشان عشق كان لازم الحقها وجبتها على هنا ده كل اللي حصل
الكل كان بيسمعه في ذهول البنات منهارين
تمارا...يعني ايه مين دول وليه عملو كده وازاي لحقو اصلا لما انت كنت لسه موصلها انت بتحاول تكذب صح
جاسر...تمارا اهدي بقى شويه
تمارا...اهدى ايه انت مصدق اللي هو بيقوله صدقه انتو قرايب ومهما حصل مش هيهمكم غير نفسكم وسمعتكم وبس هتدوسوا علينا وتفعصونا باوسخ جزمه عندكم عارف ليه عشان احنا ملناش حد يا جاسر باشا ليل باشا بيحاول يقنعني ان مش هو اللي عامل كده وفاكر اني هصدقه انا هقتلك بايدي لو عشق حصلها حاجه انت فاهمممممممم
وفي اللحظه دي قلم نزل على وش تمارا عمل صدى صوت فالاوضة
زهره نور...تمارااا
google-playkhamsatmostaqltradent