رواية صدفة مع صعيدي الفصل العاشر بقلم شهد التوني
رواية صدفة مع صعيدي الفصل العاشر
كراميل بخضه :مالك في اي
اسد بعيون حمراء مش بيرد
قامت كراميل من علي السرير وقربت منو وجايه طبطب عليه لقيت اللي زقها علي ارض ابعدي عندي متلمسنيش خالص انا محبتيش غيرها ومش عحب غيرها غوري بره
خرجت كراميل من الاوضه وهيا منهاره من العياط لقيت بنت عمتها في وشها
نداء:اي ده مالك بتعيطي ليه
كراميل بدموع :مفيش حاجه انتي صحيه ليه
نداء بمكر :ها انا كونت رايحه اشرب خشي نامي يلااااله هيا مش دي الاوضه بتعتك
كراميل بتوتر :ا يوا
نداء :طب يلااااااله خشي
دخلت كراميل الاوضه تاني وعنيها كلها دموع واسد زاي ما هو
كراميل بخوف منو :م م كن اف ضل هنا لي الص بح (ممكن أفضل هنا لي الصبح)
طلع اسد علي السرير بغضب من غير ما يرد عليها أغلق النوار
خافت كراميل تنام جنبو في راحت نايمه علي الركنه فضلة تعيط بحرقه وبصوت وطي لي يسمعها وتفتكر كل الذكريات الحلوه اللي بينهم
كراميل في نفسها :ده اانا قولت انك عوضي في الدنيا تعمل معايه كده تمد ايدك عليه وتكسر قلبي ده انته الوحيد اللي آمنت علي نفسي معاك وحبيبتك اكتر من نفسي اه يا وجع قلبي.
فضلت كراميل تكلم في نفسها وهيا بتعيط لحد ما راحت في النوم
* *'' '' '***' '' ' * * * ********************** * * *****
تانى يوم الصبح
صحي اسد من النوم شاف كراميل نايمه بعيد عنو وعنيها ورمه من العياط قريب ليها اسد جري
اسد بوجع على اللي عملو فيها :كراميل حبيبتي
فتحت كراميل عنيها شافت اسد قامت مفزوعه
كراميل بخوف :انا مشيه اهو مش هتشوفني تاني في الاوضه
اسد بحزن:انتي خايفه مني انا انا حبيبك اسف على اللي حصل امبارح
كراميل بهستريا من العياط :لا مش حبيبي وابعد عني وملكيش دعوه بيا
خدها اسد جوه حضنو جامد :بسس اهدي اسف صدقني مش هعمل كده تاني
كراميل زقت اسد جامد بعيد عن حضنها وبصوت عالي:بقولك ابعد عني وملكيش دعوه بيا اقولك انا مش عايزا اعيش معاك طلقني يا اسد
اسد :دخ بقلم علي وش كراميل بصوت جمود لو سمعت الكلمه دي تاني مش هيحصل ليكي كويس +صواتك ميعليش عليه مش اسد الأنصاري اللي كل كبير و ظغير بيخافوا منو في البلد حرمه هتعلي صوتها عليه وخرج ورزع البابِ وكراميل اترمت علي السرير تعيط بهستريا
نزل اسد والغضب مالي وشو
الچد:رايح فين يا ولدي من غير واكل
اسد والغضب علي وشو :رايح اوكل رعد
الچد بقلق :ربنا يستر
عثمان داخل من الباب :خير يا چدي مالو اسد
الچد:معرفش يا ولدي بس شكالو متخانق مع حد
عثمان :ربنا يستر يا چدي
*
اسد وقف قدام رعد وعنيا كلها شرار مش كفايه اللي حصل عايز اي تاني يا همام الكلب بس المردي مش هتعرف تعمل حاچه لو مخديش روحك في ايدي ميبقاش انا اسد الأنصاري كفايه اللي ماتو بسبك
فضل سرحان في اللي عملو مع كراميل
اسد في نفسو :غبي هيا ملهيش دعوه باللي حصل وانا كونت قاسي عليها ازي ايدي اتمدد عليها اه يا قلبي
نداء بدلع:احم القمر سرحان في اي
اسد بجمود : انتي اي اللي چيبك اهني
نداء بمكر:كونت بتمشي فا شوفت قفص في القمر ده
اسد :واللهي يعني انتي مش خايفه
نداء بدلع:هههههه انا اخاف
اسد:اي اللي چيبك اهني انا عارف انك مش بتحبي كراميل
نداء بمكر:انته ازي تقول كده دي متربيه معايه وشكرآ علي طريقتك في الكلام انا هنا بس عشان بابا وماما راحو الحج فا انا جيت اقعد بنت عمي
اسد شاف كراميل شايفه من الشباك:طيب ممكن تمشي دلوق
نداء لحظة ان كراميل وقفه عملت نفسها مشيه قامت وقعت علي أسد
نداء:اه رجالي
اسد عدلها :انتي كويسه
وبص علي الشباك ليقه كراميل دخلت وهيا بتعيط قام أسد سيب نداء وجري علي فوق داخل الاوضه ليقه كراميل قاعده ومربيعه رجالها وبتعيط قريب اسد منها كيرو
كراميل قامت ولسه خارجه من الاوضه مسك ايدها انتي رايحه فين
كراميل :ملكيش دعوه روح كمل كلام مع نداء
اسد :بطلي هبل هيا اللي جت تكلم معايه
كراميل :واللهي طيب ينفع تسيب ايدي
اسد :ولو مسبتيش
كراميل :هتسيب ايدي يا أسد وله هتمد ايدك عليه زي الصبح
اسد بندم :اسف
كراميل بدموع :انته كسرت قلبي.
اسد:والله مقدار
كراميل بعياط لو سمحت سيبني
شدها اسد لي حضنو :مش هسيبك هتفضلي في حضني
كراميل :ليه ما انته محبتيش غيرها
اسد:انتي عارفه انا بحبك قد اي
كراميل ما هو باين
اسد :متزعليش اوعدك مش هيحصل اللي حصل ده تاني
كراميل :بجد
اسد: وحياتك عندي
قامت كراميل وقالت بطفوله بس انا ملايش دعوه مش هتصلح كده
شدها اسد لي حضنو قالها تحبي تروحي فين يا ست الاكل
كراميل :نفسي اروح مكان في بحر
اسد:بس كده من عنيا قومي البسي
كراميل بفرح :قول واللهي
اسد ضحك علي طريقتها :واللهي ياقمر
سيب اسد كراميل تحضر الشنطه وداخل عند صفيه
اسد:هيا لسه تعبانه يا مرات عمي
صفيه:حبيبي اخرين جيت
اسد:لو كانت ماتتت كونت نهيت حياتك
صفيه بتوتر:انا
اسد بزاعيق :بلاله انا بلاله بتاع حسك عينك تقريبي ليها تاني انا كل ده عامل حساب لي عمي الله يرحموا
خرج اسد ورزع الباب واتكلم في الفون
اسد: انا خريج من البلد يومين عايز ارجع اليقي كل حاجه تمام
..... :كل شي جاهز يا باشا
اسد:مش عايز غلطه
قفل اسد في الفون ونزل عند الچد
نزل بأس راسو
اسد:حبيبي كيفيك
الچد:بخير طول ما انته بتضحك وبخير
اسد:ربنا يخليك ليا يا كبير انا خريج يومين بره البلد
الچد:علي فين يا ولدي
اسد:ِ. ِ..
الچد:تجي وتروح بسلامه يا ولدي خالي بالك من نفسك
اسد :عنيا يا چدي
****'
عند همام
همام في الفون :السلاح جاهز
...:ايوا يا باشا
همام :جاهز نفسك عشان هجيم عليهم قريب
----:كلنا جاهزين يا رايس
قفل همام الفون وهو بيضحك بخبث
دياب :خير يا ابن ابوي اول مره اشوفك بتضحك
همام :و اخرين هخد حقي من ابن المركوب هع هع هع
دياب :ربنا يشفيك يا خوي انا مشي
همام:غوار في دهيه
*
اسد :جاهزه يا ست البنات
كراميل :ايوا بس نداء عيب اسيبها وامشي
اسد :متخفيش هيا هتفهم اللي احنا عرسين جداد
كراميل :انا فهمتها اللي احنا يومين بس وجين
اسد ':طيب يا قلبي يلاااله بقاا عشان نلاحق
كراميل :هنرواح فين ونبي قولي
اسد:شويه وتعرفي
نزلت كراميل واسد تحت عيون الحقد وسود القلب من ناحيتها
* **
بعد ساعات في الطريق
كراميل بنوم :لسه بدري
اسد:لا يا روحي خلاص اصلآ وصلنا
نزل اسد و كراميل من العربيه
كراميل وهيا مبرقه عنيها اي ده
اسد بضحك :هيكون اي مطار
كراميل بفرحه :ههههه متقوليش اني هركب طياره ههه
اسد :يخربيت ضحكتك اللي هتخليني اقطع شفايفك دلوقتي
كراميل :بس عيب
اسد :طب يلااااله قدمي
كراميل :بس اانا خايفه
اسد:.....
.
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية صدفة مع صعيدي" اضغط على اسم الرواية