رواية الملاك والشيطان والرومانسي البارت الحادي عشر 11 بقلم مريم حسن سليمان
رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الحادي عشر 11
رحمه: انتي ليه مش بيضه زي ملاك ي اسراء
اسراء بغل: دي خلقه ربنا يحبيبتي
كريمه: رحمه عيب
اسراء: عادي يطنط
ملاك بصوت واطي: طنط الله يرحم امك
فارس ضحك بصوت عالي
اسراء بإعجاب: اي بيضحك يفارس مضحكنا معاك
فارس: احم ولا حاجه .. اهاا دماغي
اسراء: ايدا مالك انت تعبان او حاجه
فارس ماسك دماغه جامد و..
فارس:اي ده هو في ايه
كريمه: مفيش يحبيبي خد مرتك واطلع
ملاك: انا هفضل معاكوا
فارس: وانا كمان
كريمه: طب هخش اني بجي ارتاح شوي
فارس / ملاك: ماشي يماما
فارس بيهمس ل ملاك: هيا اللي قاعده جمب سلوي دي تبقي اسراء اللي بتعتبريها اختك
ملاك: اها
فارس: اممم ، وهيا جايه تعمل ايه احم قصدي تنور في اي وقت
ملاك ضحكت: مرات ابويا مسافره ف هيا هتقعد معانا يومين
فارس: اممم
هدي: بتتهامسوا تجولوا اي متسمعونا معاكوا
فارس: احم لا ده كلام كبير عليكي
هدي اضايقت وبصت الناحيه التانيه
فارس بغمزه: متيجي نطلع احسن يملاكي
اسراء وهدي بسرعه: لاء خليكو
فارس بستغراب: ليه ف اي مهم ؟
هدي: احم متخليكو معانا شويه عادي
ملاك وهيا بتقوم: بكرا بقي
طلعت هيا وفارس وهدي جريت دخلت ل سناء امها وهيا متعصبه
هدي: يماا مش هتفكري في خطه بجي نقدر نفرقهم ... وكملت بخبث: عشان اتجوز فارس وناخد الاملاك وكل حاچه تبجي لينا
سناء بتفكير: هشوف يبت دني مستنيه اليوم ده بفارغ الصبر هخلي كريمه تبجي خدامه تحت رچلي ...
#الكاتبه_مريم_حسن
هدي لنفسها ( انا اللي مستنيه اليوم بفارغ الصبر متي هتجوز فارس ويحس بحبي ليه ويحبني زي مابحبه )
سناء: روحي خلي بدريه تعملي قهوه عشان اعرف افكر وننفذ بسرعه
هدي: ماشي يماا
اسراء قاعده في الاوضه مضايقه جداا ورنت علي امها
ساميه بشر: ها يبت ي اسراء اي الاخبار عندك
اسراء: يماا شكلنا مش هنقدر نفرقهم
ساميه: هنقدر امشي بس علي الخطه وهنقدر
اسراء: يماا دول شكلهم حبو بعض يماا
ساميه: ومالو ميحبوا بعض بس هنفرقهم يعني هنفرقهم
اسراء: بس يماا في حاچه غريبه جوي حوصلت وحنا جاعدين
ساميه بتركيز: احكي يبت جولي اي اللي حوصل
ملاك: حلو العصير ؟
فارس: جداا
ملاك: اي خدعه
فارس بضحك: الصراحه اسراء دي باين عليها مش سهله
ملاك ضحكت: يعني لا هيا طيبه في اوقات
فارس: اهاا .. الا قوليلي بقي اي الحلاوه دي
ملاك: بجد الفستان شكله حلو
فارس بغمزه: حلو ده قليل ده حلو جامد
ملاك ابتسمت وقالت بتلقائيه: بس انت قولتلي انه شكلي وحش ومش لايق عليا
فارس: انا يبنتي .. امتي الكلام ده
ملاك: هاا .. لا لا متاخدش فبالك هنام بقي علشان تعبت
فارس: تصبحي علي جنه شبهك يملاكي
ابتسمت ملاك ونامت
ساميه بتركيز: احكي يبت جولي اي اللي حوصل
اسراء: كنا بنتكلم وفجأه فارس يما مسك راسه دقيقتين وبعدين قاال هو في ايه وطريقه كلامه اتغيرت وفالاول مكنش بيتكلم كان قاعد هادي
ساميه بتفكير: مش فاهمه يبت .. عادي يعني اي الغريب في اكده
اسراء: يماا ده كان هادي فالاول وبعدين بقي بيتكلم وبجي بيهمس لملاك ويضحكوا
ساميه: اني مش عارفه
اسراء: طيب يماا .. اني هنام بجي
ساميه: ماشي .. بت ي اسراء كلي كـاتير يبت
اسراء بضحك: مشي يما يلا سلام
بقلمي مريم حسن
في يوم جديد
فارس صحي لقاها نايمه جمبه فضل باصص عليها وبيتأمل ملامحها البريئه وبيبتسم بعدين فاق من شروده
فارس: انتي .. قومي بتعملي اي هنا !
ملاك بنوم: عايزه انام شويه بس بقي
فارس بزعيق: قوميي اتخمدي في الاوضه اللي جمبي انتي م امتي ونتي بتنامي جمبي اصلا
ملاك قامت بسرعه: انا اسفه .. وفتحت الباب وخرجت
فارس لنفسه ( ليه بتعاملها بالطريقه دي باين عليها طيبه وغلبانه وتتحب بملامحها البريئه الجميله دي .. وانت مالك بتدق كده ليه شيل الافكار دي من دماغك ي فارس )
ملاك: صباح الخير
الجميع: صباح النور
كريمه: تعالي يلا يبتي افطري فينه جوزك
ملاك: نازل اهو يماما ، اومال فين اسراء
كريمه: باين لسه مصحيتش
ملاك بخبث: ماشي يماما هطلع انا اصحيها
كريمه: ماشي يبتي
طلعت ملاك لها لقتها نايمه في سابع نومه بصت ليها بإبتسامه
ملاك: من برا بريئه ومن جوا شيطانه هعمل فيكي كل اللي عملتيه معايا بالظبط هخليكي تترجيني وهخليكي تتمني الموت وابتسمت بشر ودخلت جابت حاجه من الحمام وضحكت بخبث و ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الملاك والشيطان والرومانسي" اضغط على أسم الرواية