رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الحادي عشر 11 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الحادي عشر 11
اسد: انت ي بت ي اللي اسمك مؤااتي مش المفرووض تقوومي الصبح تعملي لجوزك قرة عينك الفطاار
ابرار: تعرف تسكت بلااا قرة عيني بلااا طين وبعدين اناا بعمل الفطاار للكل
اسد: فطااري اناا يكوون مميز عن الكل
ابرار: تعرف تسكت و تخليني اعرف اعمل الااكل
اسد: بيرو اتكلمي بااحتراام شووية
ابرار: ولو متكلمتش بااحتراام هتعمل اي
اسد: هعمل كده
وقرب منهاا وبااسهاا ويعد كده بعد عنهاا وحط جبينة ع جبينهاا
ابرار بوجة احمر من الكسووف: يلاااهوي عليك طاالع قليل ادب كده لمين اللي حتى مااما مروة محترمة و عمو حسين كماان ده حتى اخووك الصغير محترم عنك
اسد: ي بنتي انت مرااتي مش حد غريب
بيتكلموا هماا الااتنين وهماا قريبين من بعض جاامد شبة حااضنين بعض
فرااس: احم احم مااذا تفعلون
ابرار اتنفضت وبزقت اسد بسررعة ورجعت تعمل الاكل مع الخدم
اسد بزعيق: انت يااض حد سمحلك تدخل من غير ماا تخبط
فراس باستغرااب: اخبط ع اي انت علفكرة واقف ف المطبخ ي فصيح
اسد: اي ده بجد
فرااس: اه ي اخوويا وقرب منه وهمس جنب ودنة: لماا تحب تلعب بديلك العب ف اوضتك مش ف المطبخ
اسد بعصبية: اختفي من وشي حالاا عشاان مقتلقش
فرااس: مش مااشي المطبخ ملك للجميع مش صح ي مراات اخوياا
ابرار: صح طبعاا سيبوا ي اسد براحتوا
اسد: هووف اناا جوزك علفكرة مش هو يعني تقفي ف صفي
ابرار: متعملش زي الااطفاال ويلاا انتوا الااتنين بررة يلاااااااا
فرااس: حااضر متزوقيش
اسد: حساابناا بعدين ف الااوضة مااشي
وطلعوا هماا الااتنين
وبعد فترة اتغدوا كلهم مع بعض و كل وااحد خرج ف مكاان
****************
عند فرااس كاان مااشي بعربيتوا ولقى بنت بتجرري ووراهاا سااب بيجري ورااها وجت قداام العربية كاانت هتخبطهاا بس الشب شدهاا ع اخر لحظة و بقت ف حضنة نزل فرااس بسررعة من العربية
فرااس: اي اللي بيحصل هناا
نور بصريخ: إلحقني ارجووك ده شخص مش كوويس بيحااول يقررب مني بطريقة مقززة
فراس بصلهاا وقلبة دق فوراا
فراس ف نفسة: يلااااهوي هو في كده جماال يخرب بيت جماال امك ي شيخة
قطع تفكيرة شاادي: بس ي بت بطلي كلااام فاارغ ويلاا عشاان نمشي و نسيب الااخ يرروح مطرح ماا كاان راايح ومسك ايدهاا وشدهاا وكاان مااشي
وهي بتعيط و بتستنجد ب فرااس
راح فرااس قرب منة و ضربوا بالبوكس ف وشه راح شاادي سااب ايد نور ورد الضربة ل فراس وفضلوا يضربوا ف بعض هماا الاتنين والنااس ف الشاارع اتلمت عليهم وفضوا الخنااقة
راح اخد فرااس نور عربيتة ودخلهاا ودخل ولف من النااحية التاانية بس فرااس مستسلمش ورااح جررى و ركب معااهم ف العربية
شاادي: انت فااكرني هسيبهاالك
فرااس: بطل تفكيرك المتخلف دهوخليك طبيعي زي النااس اناا هاخدهاا اوصلهاا بيتهاا
شادي: وانت فااكر اني هسيب حبيبتي تمشي معااك
نور قلبهاا دق جاامد اول ماا قاال حبيبتي
فرااس: حبيبتك اي و زفت اي وبعدين اي الكلاام اللي بتقولوا ده فرااس معجبوش الكلام لاانوا اعجب ب نور وقلبوا دقلهاا
شاادي: اه حبيبتي انت ليك شووق ف الموضووع
فراس: اه لية
شاادي: انت مين اصلاا عشاان تدخل
وقعدوا فراس و شاادي يتخاانقوا لغااية ماا قطعتهم نور
نور بصريخ: ماااااااا تهددددووووا انتوا الاااتنين ونزلووني من هنااا اي القرف ده.
فراس و شاادي ف نفس الوقت: لااا مش هنسيبك طبعااا
نور: لية ان شاء الله
فرااس بحب: مش من اهلااقي اسيب واحده قمر زيك تمشي لوحدهاا
نور: ماا تحاررم نفسك انت كماان وسيبووني انزل
شااادي بحب ظااهر من عينية : عمررك شوفتي واحد سااب حبيبتة تمشي لوحدهاا وهو موجوود
نور كل لماا شاادي يكلمهاا قلبهاا بيدق بسررعة و بتتوتر جاامد
وبعد شووية كاانت نور وصلت بيتهاا
نور: شكرااا
شاادي:هتووحشيني ي حبيبتي
نور طلعت تجرري بسررعة و مشت
*****************
ف عربية فراس و شادي
فرااس: هو انت لية بتقوول حبيبتي دايماا
شاادي بحب: عشااان هي حبيبتي بجد متتخيلش بحبهاا قد اي ده اناا بعشقهاا فوق ماا تتخيل
فرااس مااسك اعصاابوا باالعافية لاانو للاسف حبهااا
********************
عند نور ف شقتهاا البسيطة المكونة من اوضتين و صالة ومطبخ و حماام
دخلت نوور
نور: نااادو انت فين ي بت
نادين طفلة تبلغ من العمر 9 سنوات
نادين بتذمر: كده ي نوور اتأخرتي اووي كده لية
نور: متزعليش ي روحي كتبتي Home Work بتااعك
نادين: اه كتبتوا كلوا
نوور: شطوورة حبيبتي
ودهلت نور تغير هدومهاا ولبست بيجاامة وقعدت ع السرير وكاانت بتفكر ف شاادي وملاامحوا وشكلوا هو و بيتكلم و هو بيتخاابس عليهاا وكاانت بتضحك ع طريقتة وافتكرت وهو بيقوول عنهاا حبيبتي وقلبهاا دق جاامد وابتسمت ابتساامة واسعة
نادين: يلاا ي نوور عشاان جعاانة مووت
نور: حااضر ي ناادو من عيووني
وقاامت وجهزت الااكل واكلت هي واختهاا
********************
عند اسد و ابرار ف اوضتهم
كاان قااعد اسد ع الكنبة ومااسك كتفة و بيتألم
ابرار قربت وقعدت جمبة: ماالك ي اسدي شكلك تعباان
اسد: لاا ي ابراري مفيش حااجة نتشغليش باالك انت
ابرار باصرار: لاا تعباان يلاا قوول ماالك
اسد: عاارف انك عنيدة اووي ولاازم تعرفي
ابرتر: اه يلاا قوول
اسد: مفيش ي ستي بس كتفي واجعني شووية
قاامت ابرار بسررعة و رجعت
ابرار: اقلع التيشرت
اسد بصدمة: هتتحرشي بياا ي بت
ابرار: يلااهوي ع تفكيرك اقلع عشاان احطلك كريم
اسد: اه بحسب
وقلع اسد التيشرت و ابرار قربت منوا جاامد كاانت شبة حضنااه وكاانت بتحطلوا المرهم و بتدلكلوا كتفة وهو مستمتع بقربهاا منه جاامد
بعد شووية كاانت خلصت ابرار ولسة هتقووم رااح اسد شااددها ف حضنة
ابرار بشهقة: سيبني
اسد بتسلية: لاا خليكي كده عاجبني الوضع وقرب منهاا وبااس ع راسهاا وبعد كده باسها ع خدودهاا ولسة بيقرب من شفايفهاا وهي بتحااول تزقة بس مش قاادرة لاانة حااكم عليهاا اووي ف حضنة وبسة هيبوسها البااب خبط هماا الااتنين كانوا ف شبة عاالم تااني فاقوا ع خبط البااب
ابرار زقتة بسررعة وقاامت لبست الااسدال بتاعهاا لاانهاا قااعدة ب بجاامة
فتحت البااب
الخادمة باحترام: ف حد تحت عاايز حضررتك
ابرار: مااشي انزلي انت واناا جاية
اسد قاام لبس تيشرتة و نزل هو و ابرار
ونزلوا تحت ودخلوا الدواار
ابرار بصدمة: اي ده هو انت
يااترري مين اللي جااي ل ابرار
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية