Ads by Google X

رواية عندما تلتقي العيون الفصل الحادي عشر 11 بقلم نجوى ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية عندما تلتقي العيون الفصل الحادي عشر بقلم نجوى ابراهيم


رواية عندما تلتقي العيون الفصل الحادي عشر


ادم لسه بيحط راسه علي المخده عشان ينام وصلته رساله من فون غريب مضون الرساله كان 
(ادم متصدقش ولا كلمه من اللي انا قولتها عمر كان بيهددني بيك انا بحبك اوووي تعال انقذني هبعتلك الموقع ودا فون عمر متردشعلي الرساله مستنياك ي حبيبي تيجي تنقذني منه بحبك اوووي) 

ادم قامت نط مع علي السرير وفتح النور وبدا يلبس هدومه بسرعه واستعجال واللي هي عباره عن تيشرت ابيض بارز عضلاته بشكل ملحوظ وبنطلون اسمر وكوتش ابيض وسرح شعره لورا بس في بعض الخصلاته اتمردت ونزلت علي جبهته مما زاده وسامه 

احمد.. ادم في اي بتلبس رايح فين 

ادم... بسعاده ملحوظه عهد ي احمد بعتتلي رسساله بعنوانها من فون عمر ومستنياني انقذها منه انا لازم اروحلها فورا 

احمد... اهدي ي ادم وفكر بعقلك مش ممكن دا يكون عمر نفسه وعاملك كمين عشان يوقعك ويخلص منك 

ادم... بتفكير تصدق ممكن دا شخصيه واطيه وممكن يعمل اي حاجه بس ممكن برضو تكون عهد ومحتاجه مساعدتي 

احمد... احنا عرفنا العنوان لازم نراقبه شويه ونعرف معظم تحركاته وبعدين تقدر نهجم عليه بالقوات بتاعتنا في السفاره هنا وخصوصا انه مهرب سلاح ومطلوب في مصر 

ادم... بس انا مش قادر استني ي احمد انا عاوز اشوف عهد وحشتني اوووي وحاسس انها في خطر 

احمد... انا مقدر والله ي صاحبي وضعك بس لسلامتك وسلامه عهد لازم ناخد احتياطنا وخصوصا ان عمر خاين وبيطعن في الضهر 

ادم... ماشي هستني ونراقبه اول ما النهار يطلع لاني خلاص مبقتش مستحمل فراق عهد ولا ساعه 

احمد... اول ما الصبح يطلع هنطلع علي العنوان دا ونعين اتنين من السفاره هنا يراقبوا المكان ويكونوا متخففين انا ليا صحاب هنا في السفاره 

ادم... ربنا يستر ومياذيش عهد 

احمد... ربنا يستر ي صاحبي يلا نام عشان يومنا طويل بكرا 
........... ............... .............. .............. ..........
ليس هناك شخص بلا قلب يحب بلا هناك أناس تجردت قلوبهم من المحبه والرحمه 

عند عهد صحيت من نومها مخضوضه علي مابوس شافت فيه ادم مربوط وحد بيضرب فيه وجسمه كله كدمات وجروح متفرقة فضلت تنهج وقامت اتوضت وصلت فرضها وقرات وردها وبدات تدعي ربنا ان ادم حبيبها يلاقيها ويرجعوا سوا مصر 

عمر... صحي وفطر وكلم رجالته اللي مراقبين ادم وعارفين عنه كل صغيره وكبيره 

عمر... ههههههههه ي مرحب ي مرحب ببطل الابطال عفارم عليكوا ي رجاله سلام 

عمر.... بقا حيت وراها كاليفورنيا ي حبوب دا الحب ولع في الدره فعلا (اما انت ي عمر غلس غلاسه الواحد مش طايقك بس قمر قمر 😂😂😂هنزلكوا صور للابطال) 

عمر... الو ايو ي رجاله عاوز ادم الشرقاوي متكتف قدامي في ظرف ساعه 

شخص مجهول... اوكي سيدي سنجلبه فورا 

ادم كان خارج هو واحمد رايحين يراقبوا عمر عشان يشوفوا عهد وينقذوها وفجاه جت عربيه سودا جيب كبيره من ورا ادم وسحبوه جواها وطاروا ادم فضل يقاوم ويضربهم ودا لان قوته الجسديه لا تقل عنهم حاجه بس واحد اداله ابره منومه وفجاه راح في عالم تاني 

ببعد مرور فتره من الوقت وصلوا للمكان اللي كان فيه عمر وعهد ونزلوه وربطوه علي الكرسي 

بعد ساعه ادم بدا يفوق وكان عنده صداع رهيب والرؤيه كانت ضبابيه بالنسباله بس هو شايف طيف بني ادم 

عمر... مرحب بروميو اخيرا فوقت دا انت منور كاليفورنيا ي راجل 

ادم.. بعد ما اتاكدت عنده الرؤيه وعرف ان دا عمر بدا يضحك بصوت عالي ضحكه رجوليه صارخه ما هو انت ي عمر لو مش محسوب علي الرجاله غلط وخاييف مني مكنش ربطني كدا لكن لو راجل كنت واجهتني من غير ما تستخدم رجالتك ي نغه 

عمر  ....بعصبيه شديده وضرب ادم بونيه خلت بوقه ينزف اخرس انا ارجل منك وهوريك هعمل اي في حبيبتك قدام عينك 

ادم.  .والله لو لمست شعره من عهد لاقتلك بدون رحمه 

عمر.... دا لو عشت اساسا بالريموت اللي في ايدي دا اقدر انسفك من علي وش، الارض الرجاله زرعولك قنبله في انفك طول ما قلبك بيدق وهي بتك توك تك توك تك توك هتقف في حاله وحده بس وتفتت جوا جسمك وكان مكنش ليها اثر لو قلبك وقف غير كدا هتفضل شغاله وبتتحرك نحيه المخ وبتكه من الزرار دا انسفك 

ادم..... هههههههههههه مش بقولك جبان ومتقدرش تواجه وبتتحامي في رجالك اوعي تفتكر هتتخوفني بالكلمتين دول لا ي حبيبي مش ادم الشرقاوي اللي يخاف غير من اللي خلقه 

عمر... ضربه في وشه وفضل يضرب فيه لحد ما وش ادم بقا كله دم 

ادم... اتفوووو تف في وش عمر وقاله لو قدرت افك نفسي اترحم علي نفسك ي عمر ي دمنهوري 

في الوقت دا عمر مشي وجاب ععد قدام ادم وادم اول ما شافها اتهبل وفضل يصرخ ويقول لعمر يسيبها والا هيقتله 

عهد.. ..ادم اهدي متعملش كدا هو مش هيقدر يلمسني 

عمر.... شد عهد من شعرها وبدا يلمس وشها 

ادم ...فضل يتنطط والكرسي اللي قاعد عليه قرب يتكسر من الخبط اللي بيخبطه 

عهد..... ابعد عني ي عمر  وبدا تضرب فيه بكل قوتها 

عمر.... ههه هههه هههه هقتلهولك ي عهد رجالتي زرعوا قنبله في انفه وبضغطه زرار وحده هخلص عليه ههه هههه ههههه


عهد.... لا لاااا مستحيل انت اكيد بتقول جدا عشان تخوفني لا ادم قول انه بيكدب عليا 

عمر.... تحبي اوريكي جزء ثواني في زرار في الريموت اللي معاه بيخلي القنبله تعمل ذبذبات فبالتالي بتخلي في صداع في دماغ الشخص وتخلي انفه ينزل دم اول ما ضغط علي الزرار دا ادم بدا يصرخ من وجع دماغه وانفه نزل دم كتير 

عهد..... لاااااااا ي عمر انا مستعده اعمل اللي انت عاوزه بس متاذيش ادم ابوس ايدك وبدات تعيط بهستريا واول ما جت تقرب من ادم عمر شدها لعنده علي فين ي حلوه 

ادم... عهد متقربيش خليكي مكانك هتتاذي 

عهد.... ادم ادم وعيطت كتير وهي مش عارفه تتصرف وفجاه دخل احمد ومراد وكل رجاله البوليس وقبضوا علي عمر وفكوا ادم 

عمر..... اووووعي تفتكر اني هسيبك ي ادم لااا انا وراك وراك هخرج وهقتلك وهاخد عهد برضو وهاخد منها اللي عاوزه وقدام عينك 

عهد.... جريت علي ادم وحضنته كتير وادم حضنها بس بعدها بسرعه خوفا عليها من القنبله المزروعه في انفه وملهاش غير حل واحد ان ادم لازم قلبه يقف لثواني عشان القنبله تعطل وتتفتت جوا انفه وساعتها مش هتاذيه 

ادم... عهد بصي احنا قدامنا حل واحد بس عشان افضل معاكي انك تمسك سلك كهربا باقوي فولت وتصعقيني بيه وساعتها قلبي هيقف والقنبله هتتفتت جوا انفي ومش هتاذيني 

عهد.... ادم انا مستحيل اعمل كدا انا اموتك بايدي مستحيل ي ادم مستحيل 

ادم... عهد متفكريش بقلبك فكري بعقلك انتي درستي سنه اسعافات اوليه وتقدري تنعشي قلبي لما يقف وساعتها القنبله مش هتاذيني 

عهد.... مش قادره ي ادم مش قادره وجريت باسته وحضنته 

ادم.... حضنها جامد وكانه اخر مره هيحضنها فيها وبعدين بعدها وقالها انا جاهز 

عهد... فضلت تعيط وشدت اعلي فولت في المكان وصعقت ادم بيه ووقع قلبه وقف 

مراد.... عهد بسرعه ي عهد انعشي قلبه بسرعه قبل ما يموت منك بسرعه ي عهد 

عهد.... بدات تنعش قلب ادم وتعمله تنفس صناعي وانعاش للقلب وادم بدا يستجيب معاها ويرجع للحياه 

ادم.... حضن عهد حضن كبير كانه اووول مره يشوفها وعيط 

عهد.... ادم خدني من هنا احنا لازم نرجع مصر 
.............. ................. ................. .................
في مصر وبالاخص في فيلا محمود الشرقاوي والد عهد 

نجوي.... محمود انا عاوزه اشوف بنتي بقالها كذا يوم تليفونها مقفول وانا مش عارفه اوصلها 

محمود..... انا هكلم محمد واعرف منه اي اخباره وهنروحلهم انهارده 

محمود... الو محمد اي ياخويا عهد فين ي محمد 

محمد..... والله زمان ي محمود ياخويا عهد اتخطفت ي محمود من عمر اللي كنت مامنله وهتجوزه بنتك خطفها ومسافر بيها برا 

محمود.... ايه بنتي ي محمد  ومسك قلبه ووقع 

نجوي.... محمود اصحي ي محمود الو محمد الحقني محمود وقع 

محمد... انا جاي دلوقت حالا ي نجوي اتصلي بالاسعاف 

نحوي... اتصلت بالاسعاف وفضلت سانده محمود وبتعيط 

اتنقل محمود للمستشفي ودخل العنايه نتيجه ازمه قلبيه 

محمد... اهدي ي نجوي باذن الله هيبقا بخير 

نجوي.... انا مش عارفه اشكرك ازاي ي محمد انك جيت 

محمد.... نجوي دا اخويا الوحيد مهما حصل بينا مشاكل عمري ما اتخلي عنه 

وقضوا اليوم سوا في خوف وقلق علي محمود لحد ما الدكتور طمنهم وقالهم انهم يقدروا يشوفوا محمود 

محمود.... محمد انا اسف علي اي حاجه حصلت زمان انا الفلوس عمتني ومفرقتش بين معامله اخويا وبين طمع الفلوس 

محمد... انسي ي محمود الماضي  احنا اخوات وملناش غير بعض وعفكره ادم لقي عهد وهيرجعوا بكرا 

محمود.... بفرحه شديده بجد بنتي راجعه يارب تسامحني وانا موافق علي جوازها من ادم انا مش هلاقي حد يسعدها قد ادم 

محمد... بفرحه ايوا كدا ي راجل خلينا نفرح 

............ ........... .............. ...........
في كاليفورنيا وبالاخص في ولايه لوس أنجلوس حيث يقم بطلنا الوسم وبطلتنا الجميله 

ادم... عهد الحيوان دا ضربك او اذاكي 

عهد... انا كنت خايفه اووووي ي ادم لمتعرفش تنقذني منه دا بني ادم قذر 

ادم.... اخدها في حضنه بتملك وحس انها كانت ممكن تضيع من ايده فضمها ليه اكتر 

عهد... ادم انت بتوجعني ضلوعي هتتكسر 

ادم... بعدها براحه عنه انا اسف بس متخيلتش انك ممكن تضيعي مني انا ممكن اموت والله عهد هو انا قولتلك بعشقك قبل كدا 

عهد... لا مقولتش وضحكت ضحكه بريئه

ادم.... انا بعشقك ي عهد وبعشق كل حاجه فيكي انا بحبك اكتر من اي حاجه في الدنيا انا تخطيت مرحله الحب من زمان 

عهد... وانا بحبك اووووي ي ادم وبحب اليوم اللي جمعنا 

نسيبهم يحبوا في بعض شويه النحانيح دول 😂😂😂😂 
.
ادم وعهد هيرجعوا مصر 

ياتري هتجوزوا فعلا ولا القدر ليه راي تاني 

وياتري خلصوا من عمر فعلا ولا في عقبات هتواجهم


يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent