رواية حكاية التلات بنات الفصل الثاني عشر والأخير بقلم ملك أسامة
رواية حكاية التلات بنات الفصل الثاني عشر والأخير
ريهام بأبتسامه: اعرفكوا نور الهواري اخو نورين التوأم
الكل بصدمه معادا سمية:إيه!!!
نور:ممكن أنا افهمهم!!
ريهام:أكيد
نور قعد و الكل قعد قصداه عشان يفهموا
نور:زمان أنا اتخطفت من الحضانه فاكره يا نورين!!اتخطفت و بعد كدا اللي خطفوني حطوني في ملجأ و حازم الهواري جه و اتبناني و بقيت ابنه نور الهواري لما كبرت قولت إني لازم ادور علي أهلي و بابا ساعدني في كدا و لاقينا ماما و شوفت ريماس و بسمة بس في السر و شوفتك يا نورين لما كنا في المستشفي لكن مكنتش أعرف إنك أختي
نورين بعياط:يعني انت أخويا!!!
نور:آه
ريماس:احضنك عادي!!!
نور:أكيد
جريوا التلات بنات عليه و حضنوه كان الكل مصدومين لكن تداركوا الموقف و سلموا علي نور و احتفلوا احتفال كبير
..................
باليل
التلات بنات كل واحده واقفه مع حبيبها قدام عربيته
آدم:نورين أبقي فكريني اقولك حاجه بكرا
نورين:لااااع بالله اوعي تقول هتقتلني!!
آدم:ههههه لا القتل دا لسه بدري عليه يلا سلام يا نوري
و ركب عربيته و مشي
نور من فوق:مش يلااا ولا إيه!!
مالك:اخوكي دا رذل وربي
ريماس:ولااا متشتمش أخويا هاااا
مالك:غوري يابت أطلعي فوق غوريي
ريماس ضحكت و طلعت وراها بسمة و نورين و وليد و مالك روحوا ريهام اصرت إن نور يبات معاهم و هو وافق و البنات قالوله أنه هيسهر معاهم و طبعآ وافق فضلوا طول الليل الأربعة يحكوا عن حياتهم لحد ما تعبوا و ناموا صحيت نورين تاني يوم ادت فرضها و لبست و نزلت وصلت المديرية و نزلت كان الكل بيرحب بيهاو فرحانين برجوعها جدآ دخلت عند اللواء و طلعت دخلت لفريقتها اللي كانوا عاملين احتفال خاص ليها الاحتفال خلص و أدم اخدها و طلعوا
أدم:بحبك
نورين:إيه داا إيه دااا في حد يخض حد كدا مش عيب
آدم ضرب علي مقدمه رأسه بخفه و قال:عيب صح المفروض اخضك علطول و اقول بحبك و بموت فيكي و هتجوزك
نورين بضحك:ولااا أبعد عني
أدم شدها و قربها ليه و قال:لو مبعدتش
نورين:هنادي الفرقة كلها و اعملك فضيحه
أدم:بتحبيني!!!
نورين:احمم اناا أستغفر الله يابني عيب كدااا
آدم:بتحبيني و هتجوزك
و باسها من خدها و دخل نورين اول ما دخل فضلت تنط من الفرحه(ما محبه إلا بعد عداوة حقيقي يا رجاااله😂) و دخلت وراه
...........................
في كلية بسمة
بسمة سمعت بنتين بيتكلموا علي وليد
الأولي:مززز مززز يعني
التانيه:يابخت حبيبته بيه
كان فيه قدام البنتين ازازتين بيبسي بسمة ميلت برأسها و كبتهم عليهم
وليد:إيه اللي بيحصل دا!!!
الأولي:يا دكتور دي بسمة الغبية
بسمة:اوبس من غير قصد والله يا حبيبتي
التانيه:لاا يا دكتور قصدها
وليد:برا أنتوا الاتنين يلاا
البنتين طلعوا و هما بيبصوا لبسمة بشر
خلصت المحاضرة و بسمة طلعت لاقت اللي بيشدها و كان وليد
بسمة:إيه داا أنت بقيت تخطف أطفال ولا إيه!!!
وليد:شششش فكراني مشوفتش اللي عملتيه
بسمة بدلع:شوفت إيه يا ليدوو
وليد:ليدوو لا أنا كدا هتهور
بسمة ضربته بأيدها و زقته و مشيت
وليد:عليا الطلاااق مجنونه أنتي ياااا بت
.......................
في شركه مالك
ريماس:ماااااااااالك
مالك مسك الملف و حدفه عليها و قال:حراااام عليكي هتقطعيلي الخلف قبل الجوااااز حتي
ريماس:حبيبي حبيبي
و وطت جابت الملف و حدفته علي مالك
مالك برفعه حاجب:شكلك عايزة تتأدبي صح!!!
مالك قام و بدأ يجري وراها في المكتب كله و هي بتجري و بتضحك
مالك:مسكتك
ريماس:مااالك أبعد
مالك:قوليلي بحبك
ريماس:لااا مش قايله أبعد بقي
مالك:لاا مش هبعد
ريماس:بحبك ياسيدي أبعد بقي و زقته و قامت
...........................
ريماس و نورين اتخطبوا و بسمة عملت خطوبة تاني معاهم و عاشوا شهرين في سعاده وسط حبايبهم لكن أكيد في خناق
.............
يوم الفرح
في أوضة البنات
التلات بنات بيجهزوا و نورين بتغني:حبيت و أخيرا جاني اللي سنين اتمنيته دعوة و ربنا جبهالي بعلن للناس حبيته
ريماس:يااااه بقيت ويااااه ويااااه دي أحلي حياه
بسمة:دا قالهالي حبيبي قالهالي و بقي بالنسبالي بكل الناااس
سمية و ريهام بيضحكوا و فرحانين علي فرحتهم
التجهيزات خلصت و العرسان خلصوا لكن آدم لحد دلوقتي مجاش من المديرية
نورين:آدم اتأخر ليه هو قال رايح المديرية و جاي علطول
ريماس بتحاول تهديها:أهدى يا نورين أكيد جاي ماما مالك اتصل!!
ريهام:موبايل آدم مغلق
نورين:أنا كنت حاسه أنا كنت حاسه
نور حضن أخته و حاول يهديها و هو خايف أكتر منها وليد جاي بيجري و بيقول:آدم...
وليد: آدم جه يلاا بسرعه
نورين حمدت ربها و دخلوا التلات بنات الأوضة عشان نور يسلمهم للعرسان نور دخل بعدهم بدقايق و أخد نورين و سلمها و طلع أخد بسمه
ريماس: إيه يا عمنااا و أنا!!
نور: لااا أنتي تستني بقي عشان عريسك مش طايقه أصلا
ريماس: إلاه؟؟
نور برق و أخد بسمه و طلع و فضل مده برا و بعد وقت دخل بعد إلحاح شديد من ريهام و مالك و أخد ريماس و فضل يلف بيها و يحضنها مش عايز يديها لمالك
مالك و هو بيمسح وشه: أموته دا يعني ولا إيه؟؟
ريهام بضحك: معلش يابني
مالك قرب منه و شد ريماس و مشي و نور وراهم و متنرفز
..................
العرسان بيرقصوا و الفرحه ماليه المكان نور لمح بنت قاعده لوحدها قرب منها
نور: تسمحيلي!
مستناش الرد و شدها و بدأوا يرقصوا مع الباقي
نورين: حبيبتي إفتحي شباكك أنا جيت
آدم: أنا واقف تحت البيت
مالك و هو بيلف ريماس : مش هعمل زيطه و سيط
وليد و هو بيحضن بسمه: وحشتينيييي
طبعآ كان لكل عريس فقره و التلاته غنوا للبنات
ريهام بأبتسامه:الحمدالله
و بصت عليهم نظره رضا و انضمت ليهم في الرقص
تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حكاية التلات بنات" اضغط على اسم الرواية