رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الثاني عشر 12 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الثاني عشر 12
ابرار بصدمة: اي ده انت ي يووسف وحشتني اووووي ي جدع
يوسف: وحشتيني اكتر ي قمر الكوون
اسد بغضب و غيرة: مش هنتعرف ب حضررتك
ابرار: ده جو قصدي يوسف ابن عي حسن الكبير وده ي جو جوزي اسد
اسد: اتشرفت بيك ي يوسف
يوسف: الشرف لياا طبعاا
ابرار: اقعد ي يووسف ده عمو حسين ابو اسد جوزي
حسين: ازيك ي ابني عاامل اي
يوسف: تماام ي عمي
فرااس جة من برره: ي اهل الداار اناا جيت
ابرار: نوورت البيت
فراس: ده نورك ي مراات الغاالي
اسد: طب ادخل ي اخوياا الااول
فراس: اديني دخلت اي دا اي دا ده احناا عندناا ضيووف واناا معررفش مش نعرف هوو مين
ابرار: ده يوسف ابن عمي و ده فراس اخو جوزي
يوسف بنفااذ صبر: بطلي تقوولي زفت جووزي جووزي انت اي اناا جااي هناا عشاان اطلقك منو اصلااا
ابرار: يووسف انت اتجننت اي اللي انت بتقولوا ده
يوسف: بقوول الحقيقة ي ابرار انت بتااعتي اناا وحبيبتي اناا انت لياا اناا مش لحد تاا.........
قاااطعة اسد ببوكس ف وشة خلاااة جااب دم من منااخيرة
ونزل ف اسد ضرب بقى
اسد: انت اتجننت ف دمااغك عشااان تتكلم عن مرراتي كده انا هقتلك
وبيضربوا ف بعض هماا الاتنين فرالس و حسين بيحااولوا يفصلوا بينهم و مش قاادرين
ابرار وهي بتمسك درااع اسد و بتعيط: خلااااص و النبي ي اسد اهدددي و سيبة كفااااية ارجووووك
اسد اول ماا شااف الدمووع ف عنيهاا سااب يوسف وقرب منهاا و مسحلهاا دموعهاا واخدهاا ف حضنة
وهي بقت بتعيط و تشهق ف حضنة لغااية ماا هديت ف الاخر
ابرار: اطلع بررة ي يووسف و متجيش هناا تااني اناا احترمتك بس هو عشاان عمي يلااا اطلع
يوسف: همشي ي ابرار لكن الزمن بيناا طوويل وهرجعلك وهااخدك و هتبقي بتااعتي في الااخر
اسد لسة هيقرب عشاان يضربة وقفت ف وشة ابرار وهدتوا و يوسف مشى لكن استحلفلهم اللاااول بانوا هيرجع تااني
*********************
عند بيت نور عبدالسلاام
الباب كاان بيخبط
نور: قوومي ي ناادو افتحي البااب
نادين: هووووف هو مفيش غيري هنا ماا تفتحي انت وقاامت ناادين فتحت
ناادين: نعم مين حضررتك
شاادي:مش ده بيت نور
ناادين: اه هوو عاايز اي
شادي: نااديهاا ي امورة
نادين: نوووور تعاالي شوفي ف واحد عاايزك
قاامت نور لبست الاسدال بتاعها و طلعت
نور: مين اللي عا...
قطعت كلاامها لماا شافت شاادي ف وشهاا
نور: انت بتعمل اي هناااا
شاادي: جااي ل حبيتي فيهاا حااجة
ناادين: وهي مين حبيبتك ان شاء الله
شادي: انت ي قمر
نادين:عموو احترم نفسك لو سمحت
شاادي: اختك شبهك اووي علفكرة
نور: ي عم انت عااايز اي مني
شاادي: كنت جايبلك شغل
نور: بجد فين
شادي: سكرتيرتي ف شركتي
نور: الاانترفيوو امتى
شاادي: انت مقبوولة من غير انترفيوهاات علفكرة وتقدي تبدأي من بكرة كماان
نور: شكراا
شادي: ده العنوان
******************
في بيت حسام الانصاري
حسن: انت اي اللي عمل فيك كده
يوسف: والنبي ي بابا هي مش نااقصة
ياسين: اي يااض اللي عمل فيك كده
حكاالهم يوسف اللي حصل
يوسف:ارتااحتوا لماا عرفتوا
حساام قرب و مسكة من يااقة قميصة
حساام: عااايز تخررب ع بنتي ي يووسف عايز تخرب بيت بنت عمك
يوسف: بالله ي عمي ابعد الواحد فية اللي مكفية مش نااقص
حسن قرب من ابنو: اوعاااك ي يووسف تقررب من بنت عمك تاااااني ابدااا فااهم
ياسين: خلاااص ي يووسف هي اتجووزت ابعد عنهاا
نووال: اسمع الكلااام ي ولدي بلااااش تخررب الدنياا
يوسف: مش هستسلم و ابرار هتبقى لياا غصب عن الكل فاااهمين
*******************
في اوضة اسد و ابرار
اسد عمال راايح جاااي ف الااوضة
ابرار: ماا تهدى شووية ي اسد و تقعد
اسد: اسكتي خاااالص اناا مش طاايق نفسي حتى ف ابعدي عني
ابراار: هوووف اهوو بعدت ي عم الاااسد لماا نشووف اخرتهاا معااك وقاامت لبست اسدالهاا
اسد: راايحة فين
ابرار: هرووح اقعد ف الجنينة شووية
اسد: مااشي متتأخريش
نزلت ابراار الجنينة وبعد فترة
صررخت ابراااار بصووت عاالي خلى كل اللي ف البيت طلع يجرري يشووف في اي
اسد اول مااا سمع صووت ابراار خااف عليهاا جاامد و طلع يجرري وكاان اوول واحد وصل فيهم
اسد بخووف: ابراار ماالك
ولسة بيعدل وشة و اتفاجأ من اللي شاافة
يااترري شااف اي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية