رواية حب بنت الشوارع الفصل الثاني عشر بقلم ملك أسامة
رواية حب بنت الشوارع الفصل الثاني عشر
حياه أخدت نفس طويل و دخلت المكان و كل الذكريات بتهاجمها ذكريات طفولتها في المكان دا ألتفت قدامها و كانت الريسه قاعده.»
حياه بجمود: عيزاكي
الريسه: كنت مستنياكي
الريسه قامت و حياه وراها دخلوا أوضة و قعدوا قصاد بعض.»
حياه: أحكي اللي عندك
الريسه بزهق و هي بتحرك إيدها: فلوس
حياه فتحت شنطتها و طلعت فلوس كان صقر مديهالها لو احتاجتها.»
حياه:أحكي
الريسه:زمان كنت بشتغل في كباريه يحيي الدسوقي كان بييجي الكباريه شافني حبني و أتجوزني من ورا أبوه خلفنا عمار قعدنا خمس سنين و بعد كدا عرفت إني حامل فيكي كنت هقوله بس لقيته في نفس اليوم طلقني و أخد عمار رجعت لشغل الكباريه تاني و عشان أنتي متعرفيش إني أمك كنت بحطك مع البنات بتوع الكباريه
حياه بخنقه:و أنتي أيش عرفك أنه أبويا!!أنتي كنتي شغاله في كباريه يعني دا شغلك
الريسه:شغاله في كباريه آه لكن حد يلمسني لا كان آخري ضحكة رقصة غير كدا لا
حياه:ليه خبيتي أنك أمي!!
الريسه:كنت هعيشك إزاي!!أنا معيشه نفسي بالعافيه و مش حمل حد تاني
حياه بصتلها بقرف و أخدت شنطتها و كانت هتطلع بس وقفت::عارفة كنت جايه و أتمني إن الكلام دا يبقي كدب و إنك مش أمي كنت فاكره إنك بتضحكي عليهم بالكام كلمه دول مكنتش أتمني أمي تبقي بالقذارة دي
الريسه بصتلها و كانت في لحظه هتندم لكن بصت للفلوس و بدأت تعدهم حياه بصتلها بوجع و طلعت ركبت تاكسي و وصلت قدام بيت صقر حاسبت التاكسي و نزلت أول ما دخلت صقر جري عليها و هي ما صدقت تلاقي الأمان و بدأت تعيط بدأت تعيط و هي بتفتكر من بداية حياتها لحد دلوقتي من وقت ما كانت بتتحايل علي الريسه إنها تعرف أمها و الريسه كانت بترفض لحد دلوقتي لما عرفت إن الريسه هي نفسها أمها هي نفس الست اللي كانت بتوجعها هي أمها نفس الست اللي كانت بتكسرها و تضربها هي أمها..!
حياه فضلت في حضن صقر بتعيط بحرقه مش عايزة تسيبه أو مش قادرة.»
صقر حس بيها بتترخي بين إيده شالها و تطلع علي أوضتها و أبوه طلب الدكتور.»
الدكتور جه و صقر أخده يكشف عليها و ناهد معاها و هو خرج..
الدكتور:إنهيار عصبي نتيجة تعرضها لصدمة
صقر:كل دا سبب أمها كله بسببها هي السبب
صقر دخلها أوضتها و قعد جمبها و بدأ يلعب في شعرها
*في ڤيلا عمار*
عمار علي الموبايل: أمم يعني خرجت لوحدها من غير سواق طيب حلو المره الجاية أول ما تخرج من غير سواق تكلمني علطول
خلص كلام و رمي الموبايل جمبه و قال:يا أنا يا أنت يا صقر يا صفتي زي ما حرقت قلبي علي أبويا هحرقلك قلبك علي حبيبتك
*عند صقر *
حياه فتحت عينها و صقر أبتسملها بيطمنها مسكت إيده و اتكلمت بتوهان:أنا عايزة أهلي
صقر بوجع:حاضر يا عيوني حاضر أنتي بس قومي بالسلامه و هتروحيلهم حاضر
باس رأسها و أتنهد بأسي و هي غمضت عينها بأرتياح و نامت تاني.»
*تاني يوم *
حياه صحيت و كان صقر حاطط رأسه علي المخده و باقي جسمه في الأرض و نايم أبتسمت و قامت من جمبه أخدت هدومها و دخلت أخدت دش و لبست طلعت كان صقر لسه نايم بصتله كتير بعد كدا أخدت شنطتها و نزلت و لحسن حظها محدش كان صاحي ركبت تاكسي بعد ما رفضت الحراسه و السواق.»
*ڤيلا عمار*
عمار و هو بيتعدل في نومه:حلو أقطع عليهم الطريق و خدها علي المخزن و متعملوش حاجه غير لما أنا أجي
خلص كلامه و قام لبس و نزل كانت مرات أبوه تحت و بتأكل أبوه سلم عليها و باس رأس أبوه و مشي.»
*عند صقر*
صحي و اتجنن لما ملقاش حياه موجوده و دور عليها ملقهاش طلع عند الحراس و أتجنن أكتر لما عرف إنها خرجت و ركب عربيته و بدأ يتصل بيها.»
في نفس الوقت كانت رجالة عمار قطعوا الطريق علي التاكسي اللي راكبه فيه حياه و طلعوا منه حياه و خدروها و أخدوها و موتوا صاحب التاكسي و مشيوا بحياه.»
عمار وصل المخزن و فتح موبايله و دخل شافها و هي متربطه بالحبل و ابتسم و اتصل علي صقر اللي رد من أول مره كأنه مستني خبر منها حتي لو من عدوه.»
عمار بضحك:مستعد تشوف حبيبت القلب و أنا بتعدي عليها!!
صقر بزعيق:لاا يا عماار أوعي عماار دي قبل ما تكون حبيبتي دي أختك يا غبي
و نكمل بكرا
متوقعين إيه بقي!!عمار هيصدق!!صقر هيتصرف إزاي
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب بنت الشوارع" اضغط على اسم الرواية