رواية حب بنت الشوارع الفصل الثالث عشر بقلم ملك أسامة
رواية حب بنت الشوارع الفصل الثالث عشر
عمار بتريقة:أوووه بجد أختي!! و اختي دي عمل شيطاني ولا إيه
صقر بتعب:عماار وحياة أغلي حاجه عندك متعملش كداا
عمار:أغلي حاجه عندي أنت دمرتها يا صقر
صقر:مش أنا السبب و الله ما انا والله
عمار:أومال مين
صقر:قولي بس مكانك عشان خاطري يا عمار لو لسه صحوبيتنا مهمه عندك
عمار غمض عينه بوجع و أتنهد:المخزن القديم هستناك مش هعمل فيها حاجه لحد ما تيجي
صقر قفل الموبايل و أتنهد براحه و غير مسار الطريق للمخزن القديم و زود السرعة
*عند عمار*
شئ جواه مصدق صقر و أنه مش السبب في شلل ابوه و شئ جواه بيقول لا لو مش هو يبقي مين السبب!!
اتنهد و قام فتح الباب بتاع أوضة حياه و كانت حياه صحيت و أول ما الباب أتفتح أتفزعت.
عمار:أهدي أهدي أنا مش هعملك حاجه صقر جاي دلوقتي
حياه بصتله بأستغراب و في نفس الوقت قلبها بيدق بعنف
عمار دقق في ملامحها و أخد باله إن عيونها نفس عيونه نفس الغمازات و واخده من ملامحه أستغرب معقول!!طب إزاي!!
حياه بخوف:صقر جاي!!طب أنت مين و هو جاي إزاي!!
عمار أتنهد:لما ييجي هتفهمي
قفل الباب و سابها في الاوضه و هي كانت نوعآ ما أرتاحت.
*عند صقر*
كان وصل قدام المخزن و نزل بسرعه و دخل
صقر أول ما شاف عمار قاعد:هي فين!!
عمار شاورله علي أوضة و هو جري فتحها و أول ما لمح حياه جري عليها حضنها..
عمار بصلهم و أستغرب نفسه ليه مش عايزه يحضنها!!
عمار:مش هتحكي ولا إيه ولا أنا جايبك هنا تحضن!!
صقر هز رأسه و بعد عن حياه
صقر:قبل أي حاجه حياه تبقي أختك
عمار:أنا مش جاي أحكي عن اختي و مش أختي أنا عايز أسمع حكاية أبويااا
صقر:أبوكواا يا عمار مش ابوك بس أبوكواا
عمار بنفاذ صبر:هتحكي ولا لا!!
صقر:هحكي حاضر
صقر أتنهد و بدأ يحكي:لما سافرت أنا كنت بأخد بالي من أبوك زي ما قولت و في يوم مرات أبوك دي جت الشركة بتاعت ابوك تشتغل سكرتيرة ابوك وافق و بعد وقت أتفاجئ بيه بيتجوزها طبعآ متكلمتش و سكت لأني مليش حق المهم بعد شهرين من جوازهم رن عليا باليل و قالي بالحرف كدا "الزباالة بتخوني يا صقر هقتلها"و بعد كدا الخط فصل طبعآ أنا قلقت روحت علي البيت و لاقيته مرمي في الأرض في أوضته كنت لسه هساعده أضربت علي رأسي و صحيت زي ما أنت لاقتنا أنا و مرات أبوك و أبوك زي ما شوفته كان مش بيتحرك مش بسببي لا دا بسبب الضربة اللي أخدها علي ضهره وقتها أنت حللت كل دا أنا اللي عملته و مستنتش تسمع
عمار بصدمة:إيه اللي بتقوله دا؟؟
صقر:دي الحقيقة مرات أبوك هي السبب وانا قولتلك متثقش فيها بس أنت مسمعتش كلامي
عمار:و اللي يثبت!!
صقر:هثبتلك
صقر طلع من جيبه موبايله و فتحه علي ڤيديو
عمار:مين دا!!
صقر:عشيق مرات ابوك بيعترف باللي عملوه
عمار بيسمع و قلبه مصدق..مصدق صاحبه و حياته و عشرة عمره..مصدق كل كلمة بتتقال
عمار بدموع:وأنت ليه متكلمتش طول السنين دي!
صقر:عشان أنت كنت مصدق يا عمار مصدق إني أعمل كدا و آه خد بالك من مرات أبوك الأيام دي عشان اللي متأكد منه إنها بتحط لأبوك أدوية تخليه كدا زي ما هو
عمار بتوهان:أعمل إيه!!
صقر بصله جامد:تقوم تقفلها في وشها يا عمار و تطردها برا بيتك و تصلح اللي عملته
عمار بصله و قام حضنه:أنا أسف
صقر حضنه و بعد كدا بعد:اللي يستاهل الأسف مش أنا أختك هي اللي تستاهل يا عمار أختك اللي عاشت عمرها كله من غيركوا
عمار بصله و بص لحياة:أختي ازاي!!
صقر بدأ يحكي كل اللي حصل و منها عمار ربط بين كلام أبوه لما يسأله عن مامته و بين كلام حياه و قلبه مقتنع بكده و عينه لكن عقله...عقله محتاج إثبات أكبر
عمار:هنعمل تحليل
صقر:أكيد ولو عاوز دلوقتي كمان
عمار:يلا
طلعوا التلاتة من المخزن و راحوا معمل تحاليل و عملوا التحليل و النتيجة بعد يومين عمار مرضاش يأخد حياه معاه غير لما يمشي مرات ابوه من البيت و روحها مع صقر و روح هو علي بيته طلع أوضة أبوه و ملقهوش موجود دخل أوضته و كمان مش موجود ولا مرات ابوه ولا أبوه موجودين و كمان لأن مفيش خدم فمحدش هيعرف هما فين نزل المطبخ و هنا أتسمر مكانه و هو شايف أبوه واقع علي الأرض و مش بيتحرك
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب بنت الشوارع" اضغط على اسم الرواية