رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثالث عشر بقلم ميرولا ممدوح
رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثالث عشر
مجهول 1 _ طب ايه هتسيبها كده بتتخطب وبيفرحوا وبتاع، فين الانتقام اللي عايزين ناخده
مجهول 2 = م ده جزء م الخطه، انا سايبهم يفرحوا شويه بس وهخليهم يبقوا بيحلموا احلام ورديه وبعدين اخبطهم
مجهول 1 _ اهو انا نفسي بقي الخبطه دي هنخبطهالهم امتي انا مش شايف اننا بنعمل حاجه
مجهول 2 = متقلقش قريب اوي ووقتها محدش هينقذها من ايدي ولا هينقذ ابوها برضو
مجهول 1 = طب احنا هنعمل ايه الاول
مجهول 2 _ هنكسرها
مجهول 1 = ازاي يعني مش فاهم
مجهول 2 _ هنقولها الاول ع الحقيقة ف هتبعظ عنهم كلهم وبالتالي رأفت هيتكسر برضو ووقتها نقدر ننتقل ع المرحلة التانيه
مجهول 1 = اللي هي ايه ؟
مجهول 2 _ احنا ف الاول هنكون كسرتاها نفسيا هيتبقي بس ان احنا نقتلها وبعدين الدور ييجي علي رأفت وبكده نكون خلصنا فيه القديم والجديد
__________________
رامي = هااااا جهزتي ولا لسه
ساندي _ جهزت ل ايه ؟
رامي = للخروجه انتي ناسيه اننا خارجين انهارده ولا ايه
ساندي _ ا...اه بس يعني هو... اصلي يعني
رامي = نسيتي صح ؟!
ساندي _ لأ....ا..اااه.....لأ
رامي = يابنتي قولي انك نسيتي وخلاص ههههه
ساندي _ لأ منستش بس اصلي اه صح انا منسيتش بس ورايا مشوار مهم
رامي = وايه هو المشوار المهم ده
_ مش لازم يعني تعرف
= رايحه لوحدك
_ لأ بيتر هييجي معايا
رامي بغضب = وايه االي هيودي استاذ بيتر معاكي
ساندي بعصبيه _ هو في ايه م طول عمره بيوصلني ف كل حته عادي
رامي = وبعدين هو مش المفروض ف الشغل
ساندي _ لأ انهارده اجازه
رامي = طب انا هاجي
_ تيجي فين
= هاجي اوصلك انا وسيبي بيتر يرتاح علشان شغلة مرهق وبالمره نخرج بعد المشوار
_ ل..... لأ ماهو مش هينفع
= ايه ده ليه بقي ان شاء الله
_ علشان هو عارف انا هروح فين وبعدين هو بيودي المشوار ده علطول
= وايه يعني مش حجه قوليلي رايحه فين بس وانا هوصلك
_ اممم، طيب بس خليك فاكر ان انت اللي طلبت ههههه
_______________
رامي = ينهار اسود، هو ده النشوار المهم
ساندي _ قولتلك بلاش بس انت اللي مسمعتش الكلام هههههه
رامي = يقولوا عليا ايه واخد بنت اختي الملاهي
ساندي _ لو سمحت انا مأسمحلكش، الملاهي دي بتاعت الكبار برضو ههههه
رامي = ياشيخه اتنيلي ده علي اساس انك كبيره بمخك اللي زي مخ العيال ده ههههههه
ساندي _ مش هرد عليك دلوقتي، بعد م نطلع علشان انا مزاحي دلوقتي حلو ههههه
رامي = ماشي ياستي هههه، هتركبي ايه بقي
ساندي _ اول حاجه طبعا يعني طبعا النطيطه هههههه
رامي = ال ايه ياختي سمعيني كده تاني
ساندي _ النطيطه ايه مبتسمعش ههههه
رامي = ودي بتلعبي فيها ازاي بقي ان شاء الله
ساندي _ ايه بنط فيها عادي
رامي = طب يله يا هبله
ساندي راحت فعلا وقعدت تتنكط مع العيال الصغيره اللي بيطنطتوا فيها ورامي كان بيصورها ڤيديو من غير م تاخد بالها وعمال يضحك عليها
ساندي _ يااااااااه اما نطيطه بصحيح ترد الروح هههههه
رامي = طب ياستي هتروحي فين تاني بقي ههههه
ساندي _ الزحليقة
رامي = ما هو ده اللي كان ناقص
ساندي _ م انت اللي جيت استحمل بقي هههه
رامي = هو يوم باين من اوله انا عارف
بعد م خلصت ساندي جولتها ف الملاهي...
رامي _ ياااااه تخيرا خلصتي انا فكرتك هتباتي هنا ههههه
ساندي = لو مش عاجبك طلقني
رامي _ احنا لسه مخطوبين واصلا معندناش طلاق هههههه
ساندي = اه صح معلش اندمجت شويه ههههه
رامي _ مجنونه ههههه
= مين دي
_ لأ في لعبة جديه حلوه كده ومجنونه ابقي جربيها
= ااااه اذا كان كده ماشي هههههه
_ طب يله بقي مش هنروح
= لأ حيلك يابابا انا لسه مأكلتش آيس كريم ودرة
_ ده انتي مفتريه بشكل
= هاكلهم كمان ع الكورنيش
_ اول مره اشوف حد بيجيب الآيس كريم علشان ياكله ع الكورنيش
= اديك شوفت يله بقي
_ هه يارب صبرني يله قدامي
ع الكورنيش كان في شوية شباب بيعاكسوها ورامي كان بيجيب الآيس كريم للأستاذة واول م شافهم دمه اتحرق وراحلها
رامي بعصبيه = يله يا ساندي من هنا
_ ايه ايه حيلك حيلك واخد الجميل علي فين
رامي سحب ساندي من ايدها علشان يمشوا
_ انت مبتسمعش ولا ايه
في شاب منهم مسك رامي من لياقتة، م انت مش هتاخد الحلوه وتهرب بيها
رامي وقتها اتعصب اوي ومكنش شايف قدامه ضربهم كلهم لهم م هربوا وخد ساندي ومشي
رامي بعد م ركبوا العربيه = طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي، حد ضايقك تاني
ساندي ببكاء _ ايدي وجعاني
وقتها رامي افتكر انه مسكها جامد لما كان متعصب م الشباب اللي عاكسوها
رامي = انا اسف اوي سامحيني مكنتش اقصد، هي بتوجعك اوي
ساندي _ هسامحك بشرط واحد
رامي = ايه هو
_ تجيبني الملاهي علطول هههههه
= ههههه ماشي ياستي بس كده انت تؤمري ههههه
ساندي _ هو انا ممكن اسألك سؤال بس متفهمنيش غلط
رامي بتعجب = اسألي
_ هو انت ليه مكنتش عايز تتجوز، بس لو مش عايز تجاوب عادي مفيش مشكله
رامي بتنهيده = لا عادي، انا كنت متجوز واحده الاول وكنا بنحب بعض بس مع الوقت بدأت تصرفاتها تتغير معايا وبعدين كرهتني وماتت ف حادثة كنت انا السبب فيها لأننا كنا متخانقين، وبعدها قولت مش كلهم زي بعض، اعجبت بواحده تانيه وإتقدمتلها وخطبتها فعلا بس لقيتها بتكلم شاب تاني من ورايا وطلعت كانت بتمثل اتها لتحبني علشان الفلوس بس مش اكتر
ساندي بحزن _ انا اسفة اوي مكنت اعرف، مكنش قصدي افكرك
رامي = لأ عادي مش مشكله
فضلوا ساكتين باقي الطريق ورامي وصل ساندي البيت وروح وساندي يادوبك دخلت الشقة وحد خبط ع الباب
_ ايوه ايوه جايه اهه، الاهي تتخبط ف نافوخك يا رامي ههههه
ساندي فتحت الباب
= لحقت اوحشك يا را...... ثم تابعت بصدمه..... يوسف.....
#ارهقتني_مجنونه
#بقلم_ميرولا_ممدوح
هو ايه اللي جاب يوسف خطيب ساندي الاولاني دلوقتي ؟!
وهي هتعمل ايه ف الحاله دي ؟
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ارهقتني مجنونه " اضغط على اسم الرواية