Ads by Google X

رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الرابع عشر 14 - بقلم بسنت اشرف

الصفحة الرئيسية

رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الرابع عشر 14 بقلم بسنت اشرف

رواية تزوجنا لمنع الثار

رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الرابع عشر 14

وقفناا الباارت اللي فاات ع يووسف ضرب طلقة من المسدس الطلقة كاان مصوبهاا ع ابرار لكن اسد وقف ف وشهاا ف جات الطلقة ف درااعة 
ابرار بصريخ: لااااااااا اسددد 
اسد: متخاافيش اناا كويس اهوو 
ياسين جة من ورا يوسف وضربة ف رقبتة خلااه اغمى علية 
حساام:  انت كويس ي ابني 
اسد:  اه كوويس جدااا متقلقوش علياا 
ابرار:  اناا لااازم اتصل بالشرطة تيجي تاااخدة ده مجنووون 
واتصلت بالشرطة 
نوال جاابت قمااشة:  خدي حطيهاا لجوزك ع جرحة بينزف
خدتهاا ابرار:  شكراا ي مراات عمي 
وحطتهاا لاسد ع الجرح عشاان توقف النزيف 
ابرار:  يلاااا نرووح المستشفى بس عمااب تنزف جاامد 
اسد:  متخاافيش اناا كوويس اهوو 
ابرار:  لاااا ي اسد والنبي يلااا قووم معاايا ارجووك كاانت بتقولوا وهي بتعيط 
حساام:  قووم يا ابني نااخدك المستشفى احسن 
حسن:  اسمع الكلااام ي ولدي 
في نفس الوقت جت الشرطة وقبضوا ع يوسف 
وابرار اخدت اسد المستشفى و كاان معااها يااسين ابن عمهاا و ابوهاا 
*******************
في المستشفى 
الدكتور ضمد الجرح لاسد وادااه مسكن 
  حساام: حمد لله ع سلاامتك ي ابني اللي انت عملتوا عمرري ماا انسهوولك ابدا 
اسد: ع اي بس ي عمي دي مرااتي 
ياسين: ربناا يخليكم لبعض 
حساام: يااارب يولاااد كده انت هترجعوا البيت 
اسد: لاا هنساافر 
ابرار: اسمع الكلاااام ي اسد احناا هنرجع البيت و مفيهااش كلااام تااني 
اسد: مش هينفع عشاان الشغل 
ابرار: الشغل يتأجل لغااية ماا تخف
اسد: امري لله 
**********************
عند فرااس ف الشغل كاان بيخطط للمشرووع هو و كاارما. 
فراس: ماا برااحة بقى ي بنتي محسسااني اني طفل معااكي شغاالة اوامر 
كارما: مبحبش الكلاام الكتير ف الشغل واناا ببقى جااده اووي واناا بشتغل 
فراس: حد قاالك ان اناا بلعب ماا اناا بشتغل اهوو
كارما: بااين ع حضرتك 
فراس: اه بااين اوماال انت فااكرة مين ممشي الشغل غيرري هناا والشرركة نااجحة ع الاااخر 
كارما: مليش دعووة مش جااية اسمع انجاازاتك هناا  ف اخلص عاايزين نخلص الشغل 
فراس: هوو مفيش غيررك يشتغل معاايا مبعتش نور لية احسن منك 
كارما: مستر فرااس الزم حدودك معاايا 
فراس: ماا اناا لاازمها اهو يلااا اشتغلي 
*كارما حيدر  اخت شادي عمرهاا 22 سنة مغرورة جداا ف نفسها هي جميلة الملاامح عنيهاا خضرا بشرتهاا بيضا بتحط كرخة و بتلبس هدووم محترمة بس مشكلتعاا انهاا مغرورة اوووي لانها من عيلة غنية مش بتهتم غير بالشغل و بس~~~~
********************℡
عند نور و شادي 
شادي:يلاااهوي ع القمر اللي قااعد معاايا ي نااس 
نور: مستر شاادي الزم حدودك و اتكلم معاايا باحتراام يااريت 
شاادي: حبيبتي تطلب واناا انفذ 
نور: و بطل تقوول حبيبتي دي 
شاادي: اي اوامر تاانية 
نور بتفكير: امممم لاا لماا افتكر ابقى اقولك 
شاادي: مااشي لماا نشوف 
وبعد شووية قاامت نور عطت شغل ل مهندس من اللي شغاالين ف الشرركة ووقفت دقيقة و هو قالهاا حااجة ف ضحكت و شاادي شاافهاا و يااريتوا ماا شاافها 
شاادي طلع يجرري عيهم بسررعة 
شاادي: اي اللي بيحصل هناااااا دة 
المهندس:  مفيش حاجه ي مستر شاادي 
شاادي: اتفضل ع شغلك وانت تعااالي 
ورااح مااسك نور من ايدهاا و شدهاا ورااه ودخل المكتب ورزع الباب وراه 
شاادي بزعيق: الاستااذة مشيااالي تضحك مع المهندسين وجت عندي وعملت فيهاا المحتررمة بزياادة 
نور بدمووع: مسمحلكش تتكلم معايا كده علفكرة وبعدين انت ماالك بياا من الاساس اانت تبقاالي اي عشااان تكلمني كدة
شاادي: انااا ابقى حبيبك و هتجوزك وهتبقى لياا اناا وبس انت بتاااعتي ملكي وحبيبتي فاااهمة 
نور: ابعد عني ي مستر شااااادي اناا مليش ف الكلااام ده اناا بشتغل عندك هناا عشااان محتااجة فلووس لكن اوعى  تفتكرني من البنااات ايااهم. لااااااا ومليون لاااا كماان بس طالما انت معتبر كده يبقى بعد اذنك اناا هقدم استقاالتي 
وجت نور تقووم بس هو مسك ايدهاا و شدهااا 
شاادي: اناا عمرري ماا اعتبرك كده ابدااا ي نور اناا بحبكك من اول يوم شوفتك فية واناا عشقتك بجددد اناا عاايز اتجوزك مش من البناات ايااهم دول والله 
نور: مش هينفع ي مستر شااادي في فرق كبير بيناا  انت مديري واناا سكرتيرتك مينفعش ابدااا 
شاادي: اي هوو اللي مينفعش اذا كنت اناا بحبكك ي نور بحبك انت احناا كلنا بشر مفيش فرق بيناا 
نور بدموع: لااا فية ي مستر شاادي محدش من اهلك ممكن يوافق اصلااا اولهم اختك كاارما
شادي: اناا مليش دعووة بحد اناا اللي هتجوزك مش كاارما ولاا حد من اهلي 
نور: مش هقدر اسيب اختي ابداا ي مستر شاادي 
شاادي: واناا مش هخليكي تسيبيهاا اختك اختي 
نور: واناا برضوا مش موافقة 
شاادي: اناا هسيبك تفكرري برااحتك و مش هجبرك ع حااجة بس متمشيش خليكي شغااله 
نور بتفكير: ماااشي بس متتكلمش ف الموضوع تاااني 
شاادي: من عنيااا ي عنياا 
**********************
عند ابرار و اسد رجعوا البيت واول ماا وصلوا الكل اتخض ع اسد  ولكن اسد حكاالهم اللي حصل 
حسين: الحمد لله ي بنتي كوويس انك محصلكيش حااجة 
ابرار: الله يسلمك ي عمو 
حسين: خدي جوزك و اطلعي فووق خلية يرتااح شووية 
ابرار: حااضر ي عمو يلااا ي اسد 
*********************
في اوضة اسد وابرار 
ابرار قعدت اسد ع السرير و قلعتة الشوزه من رجلة وجااابت تيشريت خفيف بحملااات و لبستهوولة وادتة البنطلون 
ابرار: غير ل نفسك انت بقى البنطلوون 
اسد: مااشي شكراا 
ابرار: العفو 
ودخلت ابرار اوضة الهدوم و لبست بيجاامة باللون البينك و عملت شعرهاا كعكه و دخلت الحمام اتوضت و خرجت عشاان تصلي 
بعد شوية كاانت خلصت صلااه 
وراحت نزلت تحت شوية و رجعت وكاانت معااها صنية اكل و دخلت عند اسد 
ابرار: اسدي يلاا عش..........
قطع كلااامهاا انهاا شااافت.............
باااترى ابرار شاافت اي 
google-playkhamsatmostaqltradent