رواية ارهقتني مجنونه الفصل الرابع عشر بقلم ميرولا ممدوح
رواية ارهقتني مجنونه الفصل الرابع عشر
فضلوا ساكتين باقي الطريق ورامي وصل ساندي البيت وروح وساندي يادوبك دخلت الشقة وحد خبط ع الباب
_ ايوه ايوه جايه اهه، الاهي تتخبط ف نافوخك يا رامي ههههه
ساندي فتحت الباب
= لحقت اوحشك يا را...... ثم تابعت بصدمه..... يوسف.....
يوسف بلهفة _ انتي عامله ايه يا ساندونتي
ساندي بغضب = عايز ايه، انت مش مشيت خلاص جاي ليه دلوقتي
يوسف _ انا اسف اوي صدقيني مكنتش اعرف اني مش هلاقي حد تاني زيك، انا بحبك يا ساندي ممكن نبدأ من اول وتسامحيني المرة دي
ساندي بإستخفاف = هه، اسامحك؟.... اسامحك علي ايه ولا ايه، ولا لتكون نسيت اني من ساعة م خطبتني وانا بسامحك ع الغلطة الكبيرة قبل الصغيره
يوسف _ معلش اديني اخر فرصة علشان خاطري اثبتلك فيها حبي ليكي واني ماقدرش اعيش من غيرك انا اتغيرت فعلا يا ساندي
ساندي بوجه متهجم = بس انت فعلا خدت فرصتك الاخيره من زمان يا يوسف
يوسف _ طب اسمعيني المره دي بس انا ع.....
ساندي قفلت الباب ف وشه قبل م يكمل كلام
كانت متضايقة اوي وحاسة انها بتتخنق، هي حتي متعرفش لسه في مشاعر ليه ولا لأ بس اول م شافتة تسارعت نبضات قلبها وكانت حاسه انها مش قادرة تتحرك بس قررت انها تلبس قدامه قناع البرود
فوزيه = مين ده يا ساندي اللي كان بيخبط
ساندي _ مفيش يا ماما واحد غلط ف العنوان
فوزيه = طب يله يا حبيبتي علشان تتعشي زمانك ميتة م الجوع
ساندي _ مش عايزه اكل
فوزيه = طب تعالي كلي حتي لو قليل
ساندي _ ماما انا نعسانه وعايزه انام دلوقتي
فوزيه بتنهيده = ماشي براحتك
ساندي راحت الاوضه بتاعتها وقفلت عليها الباب وقعدت تعيط من غير صوت وهي بتفتكره وبتفتكر فترة خطوبتهم وبتفتكر هو سابها ازاي وحتي مسألش فيها ولما اتخطبت بس قرر انه يرجعلها تاني
ساندي لنفسها وهي بتمسح دموعها _ انتي اقوي من كده يا ساندي، بتعيطي ليه بقي دلوقتي، احمدي ربنا انه بان علي حقيقتة بدري والا كنتي هتبقي مخدوعه فيه طول العمر
قامت وغسلت وشها وبعدين قررت انها متفكرش فيه تاني وتنساه بكل الوحش اللي فيه
ف اليوم التاني ساندي كلمت رامي علشان تروح معاه الشركة
ساندي _ الو بقولك يا ياسطا متاخدني معاك الشركة انهارده هموت م الزهق
رامي = ياسطا..... في واحده رقيقة محترمة كيوت تقول لخطيبها ياسطا هههههه
وبعدين انتي مش روحتي الملاهي امبارح هتستعبطي ولا ايه هههههه
ساندي _ بلييز بليز بليز بليز بلييييييييييييييز
رامي = خلاص خلاص تعالي انتي زنانه اوي ايه ده ههههههه
ساندي _ هييييييييييييه
رامي = بس 5 دقائق وتكوني جاهزه
ساندي _ حاضر قبل ال 5 دقائق هكون جاهزه ههههه
رامي = يله يا مجنونه ههههه
ساندي لبست هدومها بسرعة ورامي خدها العربيه بس هي كانت سرحانة طول الطريق بتفكر ف المدعو يوسف ده وايه اللي جابه تاني بعد الوقت ده كله
رامي بعد م لاحظ انها سرحانة _ بتفكري ف ايه
ساندي = ...............
رامي _ ساندي
ساندي =................
رامي _ سانديييييي انتي يا بت
ساندي بعد م خدت بالها = هاااااه قولت حاجه
رامي _ ده انتي شكلك كده عامله مصيبه وبتفكري تطلعي منها ازاي هههههه
ساندي = ل...لأ مفيش حاجه
رامي _ طيب
وكملوا الطريق للشركه وهما ساكتين
بعد م وصلوا للشركة
ساندي = هو انا ممكن اسألك سؤال
رامي _ بس كده انتي تؤمري هههههه
ساندي = هو لو خطيبتك التانيه دي لو رجعتلك دلوقتي هتقبل ترجعلها ولا لأ
رامي _ هرجعلها ازاي وانا خاطبك يا هبله
ساندي = انا عارفه انك خطبتني علشان مامتك عايزه كده مش انت اللي عايز كده وانت كمان عارف اني وافقت ع الخطوبه علشان ماما عايزه كده ف بلاش لف ودوران وخليك صريح
رامي بتنهيده _ لو رجعت ازاي مش فاهم
= قصدي يعني لو رجعتلك دلوقتي وإتأسفت وقالت انها بتحبك والكلام ده، هتفسخ الخطوبه وترجعلها
رامي _ مش عارف يا ساندي علشان اكون صريح معاكي، انا عمري م اتحطيت ف موقف زي ده او حد سألني السؤال ده بس لو كانت صادقة ف كلامها هرجعلها وانتي كمان تبقي اتخلصتي مني طلام انتي مكنتيش عايزاني م الاول
ساندي لما سمعت كده اتضايقت اوي بس مكانتش عارفه هي اتضايقت ليه، هما فعلا مكانوش عايزين بعض، بس هو هيقدر بكل بساطه كده يسيبني ده حتي مقاليش انه هيفكر او اي حاجه او مهدلي حتي الفكره علشان مأتصدمش
رامي = بس انتي بتسألي ليه ؟!
ساندي _ لأ عادي اصل خطيبي الاول رجع تاني
رامي حس زي ميكون شوكة بتغرس ف قلبه، كان مخنوق اوي ولو خطيبها ده ظهر قدامة كان ممكن يقتلة ف ساعتها
مراد = مين ده
_ يوسف
= انتي صح كنتي جبتي ف سيرة خطيبك ده لما كنت ف المستشفي هو ايه الحكاية بالظبط
_ ايوه، انا كنت مخطوبه ليوسف من سنتين بس فركشنا
= ليه
_ كان بتاع مصلحة وكان خاطبني علشان يتفشخر بيا بس وسط صحابة علشان في كتير منهم اتقدمولي وانا رفضت
= وعرفتي منين
ساندي وهي بتدمع _ ه..هو مكنش بيحبني اصلا م الاول، كان باين بس انا حبي ليه كان عاميني كنت بحبة اوي ومكنتش شايفة عيوبه، مكنش بيهتم بيا وكان كل اللي فالح يعمله هو كلمتين حلوين كده كان بيضحك عليا بيهم وخلاص، كذا مرة اشوفة ف كذا حتة مع بنت مختلفة ولما كنت بكلمة كان بيقولي انها زميلتة وعلشان هو شاطر بيديها ملخصات ويشرحلها، ماكدبش عليك كنت بغير بس كنت باتبسط لما كنت مفكره انه شاطر للدرجه وناجح ف كليتة بس ف يوم لقيتة...... وقعدت تعيط..... لقيتة...... وانفجرت باكيه.......
مراد كان قلبة بيتقطع علي منظرها، دي كانت لسه بتضحك من شويه ازاي بتقلب ف ثانيه كده وياتري هي لسه بتحبة زي الاول ولا مشاعرها اتجاهه اتغيرت، كان بيأنب نفسة انه سألها وكان نفسة لو يرجع بالزمن وميسألهاش علشان ميفكرهاش بيه تاني
مراد = اهدي اهدي انا اسف مكنش قصدي افكرك، طب مش لازم تكملي، طب اروحك ترتاحي طيب
ساندي وهي بتمسح دموعها _ لقيتة ف مرة مع بنت وماسك ايدها ويقولها وحشتيني يا حبيبتي ومش عارف ايه وقتها مكنتش عارفه اعمل ايه وكنت واقفة مكاني لا عارفه اتحرك ولا عارفه اتكلم ولما واجهته قعد يضحك وقالي اومال انتي مفكره ايه انا ماشي مع مش عارف مين ومين ومين غيرك وقتها حسيت اني اتجرحت اوي وعمري م هرجع زي الاول بس الحمد لله بعدها نسيته وقررت اني ابدأ من اول تاني بس القدر شاكلة مش كاتبلي راحه، جه امبارح بعد م روحت وقعد يعتزرلي وطلب اننا نرجع تاني ونفتح صفحه جديده
رامي بقلق _ ط..طب وانتي رديتي ب ايه ؟
ساندي = قفلت ف وشه الباب ومخلتوش يكمل كلام بس خايفة يرجع تاني ده ممكن يعمل اي حاجه علشان يدمرني طلام منفذتش اللي هو عايزه
رامي بإرتياح _ متخافيش انا جمبك ونش هسيبك هتي لو فركشنا هنفضل اصدقاء
ساندي بإبتسامه = اتفقنا
________________
مجهول 2 = في ورفتين تانيين مربحين انضموا لفريقنا
مجهول 1 _ مين دول
مجهول 2 = تعالوا يله
ناردين بتذمر _ علفكره الريحة هنا تخنق اوي انا مش قادرة اتنفس
يوسف = بقولك ايه مش ناقصه امك الحكاية انا مستحملك من ساعتها بالعافيه
ناردين _ لو انا هتعامل كده هنا يبقي بلاها الشغلانه دي انا ماشيه
مجهول 2 = حرف واحد تاني واكون مخلص عليكوا انتوا الاتنين انتوا فاهمين
مجهول 1 _ طب ودول ايه لازمتهم
مجهول 2 = ناردين تعرف كل تفاصيل مراد وقريبه اوي منه وعايزه تدمره
قاطعة مجهول 1 _ بس ايه لازمتها برضو احنا عايزين ننتقم من رأفت مش من مراد
مجهول 2 = م تنت مسيبتنيش اكمل، هي تقدر تساعدنا برضو ف تدمير مراد علشان ايدها طايله وتعرف ناس يقدروا يخلصوا الحاجات ظي بسرعه ف احنا هنساعدها ف انتقامها مقابل انها تساعدنا ف انتقامنا
مجهول 1 _ طب والاخ التاني ده
مجهول 2 = ده يوسف اللي هيساعدنا ف تدمير رأفت برضو لانه عايز ينتقم من ساندي ف كده هنبقي كملنا وهنبدأ بالخفيف وبعدين نزود
__________________
بعد اسبوع.........
مجهول 2 خطف ساندي وهي ف السوق ووداها ف حتة كانت مألوفة ليها وحاسة انها تعرفها كويس ولقيت بيتر ف المكان ده برضو
مجهول 2 بعد م شال القناع
ساندي بشهقة _ عمو سمير....
سمير ( مجهول 2 ) = ايوه بشحمة وبلحمة
ساندي _ ا...انت اكيد بتهزر معايا يا عمو صح
سمير = وانا ههزر ليه يعني
_ عمو انا مش بحب المقالب دي، بيتر م تتكلم ولا تقولك حاجه
بيتر = بابا عايز يقولنا حاجه يا ساندي بس هنشوف هو عايز ايه وتمشي
سمير _ ساندي رأفت ده ميبقاش ابوكي، وانا هو ابوكي الحقيقي
بيتر وساندي ف صوت واحد = ايييييييييييه....
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ارهقتني مجنونه " اضغط على اسم الرواية