رواية عشق جنوني الفصل الرابع عشر بقلم سارة محمد
رواية عشق جنوني الفصل الرابع عشر
(واخيرا اليوم المنتظر أسر وساره رجعو مصر ويوسف كان محضر مفجأه لجنى في الفيلا ومراد كان جهز كل حاجه لكتب الكتاب وشمس في انهيار )
أسر: يلا يا ساره الضيوف بدأو يوصلو
ساره: خلصت خلاص
(طلعت من الحمام وكانت لابسه فستان اسود طويل بأكمام مش طويله وفردت شعرها البني وصل لحد نص ضهرها بدون مكياج علشان متضايقش أسر )
أسر وكان منبهر بيها: اي الجمال دا يخربيت جمال امك
ساره بخجل : بس يا منحرف
أسر : انتي لسه شوفتي انحراف
ساره: احم يلا ننزل
أسر: عاوز اقولك حاجه
ساره: قول
أسر : انا وقبل ما يتكلم سمعو يوسف من برا بيخبط
أسر بغضب : ادخل يا عملي الاسود
يوسف دخل
يوسف: خليك كدا مش طايقني اوباااا
أسر : اي يلا
يوسف : بس يا عم دا في وحش كاسر معانا في الاوضه
ساره ضحكت بخجل أما يوسف لقى قلم نازل على وشه
يوسف: اعااااا بتضربني لي طاااااه
أسر بغضب وغيره: اخلص قول عاوز اي احسن اقسم بالله هكسحك
يوسف : على فكره انا طول عمري بعاكسها احم المهم كنت عاوزه أوري ساره الخاتم دا بما أن هي بنت وكمان صاحبة جنى وكدا
ساره:. جميل اووي ثم تابعت بخبث : بس هو انت بصفتك اي هتقدملها خاتم زي دا ( ملحوظه الخاتم كان من الالماس )
يوسف : لهو انتي متعرفيش
اسر:: اخلص يا زفت
يوسف :. مهو عقبال عندك ناوي اعترف بحبي انهارده
ساره بصدمه وفرحه: بتهزر انا مكنتش اتوقع انك تقع بالسهوله دي
يوسف:. شوفتي اخوكي نمس بردو
أسر: طيب يلا يا نمس اطلع برا
يوسف: كاسر معنوياتي انا خارج من ام الاوضه الكئيبه شبه. صاحبها انا. رأي تنقلوا اوضتة ساره
أسر: في الزباله
يوسف: هو اي
أسر: رأيك
يوسف:: عيل سمج يلا اخلصو انزلو
خرج يوسف من الاوضه وساره واقفه بتضحك
أسر:: بطلي ضحك بدل وربنا ما ننزل انهارده
ساره: بس بقا
أسر: صحيح انتو قولتو لجنى اصلا
ساره: اه اتصلت قولتها اني تعبانه وعاوزاها تيجي تشوفني
أسر. : طب يلا
ساره : احم كنت عاوز تقول. اي قبل ما يوسف يدخل
أسر: هتعرفي بعدين يلا
نزلو تحت واستقبلو الضيوف
____________________________
مراد بخبث:. يلا يا بطل
شمس ببكاء: انا مش فاهمه انت عاوز تتجوزني لي أنا اي زنبي لي أنا
مراد:: مش عشان جمال عيونك علشان انتي اتحديتيني وانا بقا محدش يتحداني
شمس: خلاص اسفه والله رجعلي امي ومش هخليك تشوف وشي تاني
مراد: مش بمزاجك هتجوزك غصب عنك وهطلقك في الوقت اللي يعجبني ويلا اخلصي البسي الفستان دا علشان المأذون تحت ولو سمعت صوتك تحت غير بالكلام الللىي انا عاوز اسمعه هتزعلي
خرج مراد وشمس فضلت منهاره ولبست ونزلت هي ومراد وكانت مغيبه تماما عن الواقع لحد ما فاقت على صوت المأذون
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
____________________________
ساره؛: جنى اتأخرت اوي
أسر: متخافيش زمانها جايه اهي وصلت
اول ما جنى دخلت النور طفا والعاب ناريه وبلالين بتفرقع لحد ما النور قاد (ملحوظه كل دا في الجنينه)
يوسف: كل سنه وانتي طيبه يا اجمل ما فيي. الكون
جنى : كل دا عشاني
ساره: وانتي في اغلى منك
أسر: كل سنه وانتي طيبه يا جنى
جنى : ميرسي والله مش مصدقه نفسي
يوسف اخدها ففي وسط الجنينه وكل اللي موجودين ونزل على ركبته
يوسف : تتجوزيني
ساره بخجل : ها
يوسف: اخلصي ركبتي وجعتني
جنى بتوتر وخجل: م موافقه ولكن جواها شعور تاني أن هي مش مبسوطه لكن يمكن علشان متعرفوش اووي أو مش متعوده عليه هكذا حدثت جنى نفسها
يوسف لبسها الخاتم وقام
يوسف : بحبك
جنى بخجل: ش شكرا
يوسف بضحك :هسكت على شكرا دي علشان عارف انك مكسوفه
ساره: اععععععع مبروك مش مصدقه نفسي
أسر:: مبروك يا اهبل
يوسف: ععيب على فكره دا انا حتى هتجوز
ساره وجنى حضنو بعض ويوسف وأسر كمان
وبعد وقت
أسر: تعالي نرقص
ساره وأسر قامو. رقصو وفي وسط رقصهم جات بنت
البنت : ازيك يا أسر
أسر بعدم اهتمام: تمام يا رضوى
رضوى : هي مش دي بردو اللي كانت بتشتغل هنا ايوه انا. شوفتها قبل كدا
أسر شد ساره من وسطها لعندو : اقدملك مراتي ساره
رضوى : مش مصدقه. إن أسر الخطاب من أكبر رجال الأعمال في. الوطن العربي اتجوز خدامه
ساره حست بنغزه في قلبها وجريت جوا الفيلا
اما أسر ضرب رضوى بالقلم ونده للأمن يرموها برا ويوسف لغى الحفله وجريو ورا ساره
أسر: سااااااااااااااااااره لاااااااااااااااااااا
____________________________
اياد صاحب مراد : اي يا بطل وقعت ولا اي
مراد:بس يلا قال وقعت قال انا مراد السويفي يلا
اياد: هتقع وهتشوف وهي دي اللي هتوقعك
بعد وقت كبير الضيوف كلهم مشيو ومتبقاش غير مراد وشمس اللي كانت مغيبه عن الواقع
مراد: يلا اطلعي اوضتك ومشوفش وشك غير لما اناديلك
شمس قامت وهي ماشيه وقعت من طولها مراد جري عليها وشالها وطلع بيها بسرعه على أوضته وطلب الدكتور حاول يفوقها لكن دون جدوى الدكتور وصل وكشف عليها
مراد بخوف حقيقي : خير يا دكتور
دكتور: خير هي عندها صدمه عصبيه ودا سبب في رفع ضغطها دا غير أن هي مأخدتش دول السكر بقالها فتره
مراد بصدمه: سكر
الدكتور :ايوه المدام عندها السكر ياريت تاخد حقن الأنسولين في معادها وكمان اديها الدوا دا لو. حرارتها ارتفعت
مراد: شكرا اتفضل
الدكتور مشي. ومراد دخل لشمس لقاها نايمه زي الملايكه قرب منها وباسها من جبينها وفجأة
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية