Ads by Google X

رواية عشق الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم سهير احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم سهير احمد


 رواية عشق الأدهم الفصل الرابع عشر 

الشباب : نننععمم 
: فيه ايه هو حضرتك احنا قولنا حاجه غلط 
محمد : لأ أبدا 
أدهم : بابا بعد اذنك 
محمد : اتفضلوا ثوانى بس 
أدهم بغضب : ممكن أعرف المهزلة دى ايه سببها 
محمد : مهزله ايه يا أدهم 
أدهم بغيرة : أنت مكنتش تعرفهما جايين عايزين ايه 
محمد : لأ وبعدين أنت مالك ده قرار البنات وهما حرين فيه 
أدهم : لا مش حرين ويا أنا يالجوازه دى
(مش عارفه محسسنى أن المأذون واقف ليه ) 
محمد : تطلعى يا أمينه للبنات فوق وهاتيهم
أمينه : ماشى 
أمينه : البسى  دريس أننى وهى حلو كده وانزلوا يلا
ملك : واحنا شكلنا وحش يعنى أما ننزل كده 
أمينه : لأ أبدأ انزلى للضيوف بسبونج بوب وعشق تناولهم باسدال الصلاه والله 
عشق : واحنا ننزل ليه أصلا 
أمينه : فقره الأسئلة تخلص وهبقى أقولك يلا 
البنات نزلوا ودخل بها المطبخ 
أمينه : خدى ياملك طلعة الصينيه دى 
ملك : وأنا مالى خلى عشق 
أمينه : عشق هنشيل دى يلا 
عشق : الله طيب ماتطلعيهم أننى 
أمينه : عوض عليا عوض الصابرين ماتخلصى ياجزمه يابنت الجزمه أننى وهى 
ملك : طيب ماتزوقيش 
البنات : السلام عليكم اتفضلوا 
: بسم الله ماشاء الله قمرات 
محمد : تعالوا يابنات اقعدوا جمبى هنا 
: هاه قولت ايه حضرتك 
محمد : الرأى رأيهم برده 
عشق بهمس : أننى فاهمه حاجه 
ملك : إن شاء الله أعدمك إن كنت فاهمه 
محمد : قومى ياملك ورى دكتور حسام الجنينه 
ملك بهمس : ماتوريهاله أنت يابابا 
محمد : قومى يابت يلا 
ملك : اتفضل 
محمد : تعالى بقى يافندم أوريك أوضه المكتب
عند ملك وحسام 
حسام : ازيك 
ملك : أحسن منك 
حسام : قسما بالله لسانك سم 
ملك : محدش طلب رأيك 
حسام : عارفه أنا موافق على الجواز دى لسبب عايزة تعرفي ايه هو صح 
ملك : لأ 
حسام : علشان أقصلك ا لشبر ونص لسانك ده اللى أننى فرحانه بى
ملك : ياعم لسانى وأنا حرة فيه أنت ايش حشرك بينى وبين لسانى
ثم استنى هو أنت جاى تتقدم 
حسام : يا شيخه أنتى لسه قائمه تعرفى 
ملك و قد تذكرت عمر : بس أنا مش جاهزة للجواز دلوقتى 
حسام : احنا مش هنتجوز على طول أكيد هيبقى فيه فترة خطوبه يعنى 
عند عشق وحازم 
حازم : ازيك ياعشق 
عشق : بخير الحمد لله 
حازم : يستاهل الحمد 
أحم أخبار المذاكرة ايه 
عشق : هه كويسه يعنى 
حازم : لو احتاجت أى حاجه قوليلى وأنا أفهمك
عشق :  آه طبعا 
حازم محاولا خلق موضوع للحديث : هو ازاى أننى وملك أخوات يعنى السيوفى والشرقاوى ازاى 
عشق : أصل أنا بنت صاحب عمو محمد وبابا مسافر فأنا قاعده هنا معاهم وملك أكتر من لأختى ليا يعنى ( محمد قالها تقول كده لما راحت تعيش معاهم شغلوا مخكم كده  🤔🧐) 
حازم : ربنا يخليكم لبعض 
عشق : آمين 
حضر الجميع إلى الصالون مرة أخره والشباب هيموتوا ويعرفوا حصل ايه 
: هاه نقول مبروك 
محمد : ادونا  يومين أسمع آرائهم ونتكلم إن شاء الله 
: إن شاء الله تستأذن احنا بقى 
أدهم بغيره : اتكلمتوا مع بعض ربع ساعه أقدر أعرف قلتم ايه 
عشق : عادى ازيك وكده يعنى 
أدهم : وأنت تتكلم معاه ليه 
عشق : أمال كنت أعمل ايه 
أدهم : تقدمة الحاجه وتطلعى ولا لازم تتكلم طبعا مينفعش تسكتى 
عشق : أنت بتزعقلى ليه الله هو أنا اللى قولتلكم تقوموا 
أدهم : عمال أبصلك أنك تخلى عندك دم وتقوم مفيش حاجه خالص 
عشق : لأ على فكرة أنا عندى دم كويس أوى وأنا غلطانه أن أنا بشرحلك حاجه أساسا 
عمر بهدوء : هتوافقى 
ملك صدمت من هدوءه : أنت عايزنى أوافق 
عمر : هتوافقى ياملك 
ملك ببرود : هصلى وأشوف رأيى 
عمر : تمام 
أمينه : بصوا بقى الجواز مش لعبه صلوا وقولوا رأيكم قدامكوا بدل اليوم يومين ولو عايزين أكتر كمان ماشى تمام 
البنات : تمام 
أمينه : ليه يامحمد مقلتش معندناش بنات للجواز 
محمد : مقدرش أنا عارف ان الشباب بيحبوهم بس أنا مش متأكد من البنات المشكله ان مفيش واحده فيهم قالت مش موافقه 
أمينه : بس أنت عارف ولادك 
محمد : اللى فيه الخير يقدمه ربنا 
أمينه فى سرها : يارب مايوافقوا متكسرش قلب العيال والنبى 
يومين مروا على الجميع ببطئ وكأنهم سنتين الجميع منتظر يسمع البنات قرارها ايه 
محمد : هاه قلتوا ايه 
البنات : ................
يتبع الفصل التالي:اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent