رواية حب بنت الشوارع الفصل الرابع عشر بقلم ملك أسامة
رواية حب بنت الشوارع الفصل الرابع عشر
عمار قرب من أبوه بخوف و بيهزهه و هو خايف قرب إيده من رقبته و بيتحسس نبضه..
عمار لنفسه: الحمدالله في نبض خفيف
عمار شال والده و طلع بيه البواب فاتحله باب العربية حط أبوه ورا و ركب قدام و ساق لأقرب مستشفى نزل شاله وهو بيصرخ فيهم حد يلحقه الدكتور و المساعدين أخدوا الأب و دخلوا بيه الأوضة عمار قعد علي الأرض و حط رأسه بين إيده بحزن دقايق و خرج موبايله من جيبه و اتصل علي صقر عشان يجيب حياه.»
*عند صقر*
أول ما عرف لبس و خلي حياه تلبس و نزلوا علي المستشفي اللي عمار قاله عليها حياه مكانتش فاهمه في إيه بس حاسه بنغزة في قلبها و أول ما نزلوا ما العربية نزلت تجري كأنها عارفة مكان أبوها فين.!
صقر سأل في الريسبشن علي أوضته و خدها و طلعوا أول ما لمحوا عمار حياه جريت عليه و حضنته.»
حياه : هيبقي كويس متخافش
عمار : هو ممكن يموت وانا لسه مجبتش حقه!!
حياه: هيبقي نصيبه كدا
عمار طلع من حضنها: طيب و نصيبه يموت و ميعرفش بنته!!
حياه بصتله بدموع و حضنته و الاتنين بيعيطوا صقر بصلهم بحب و نزل يجبلهم أكل.. جاب الأكل و طلع لقي حياه قاعده و عمار نايم في حضنها من التعب حاول يهزر عشان الجو.»
صقر بهزار: علي فكرة دي حبيبتي يعني هاا واخد بالك
عمار بصله بطرف عينه و خرج من حضنها: مش مراتك يعني!! وبعدين تعالالي هنا أنا سيبهالك تحضنها وكداا لكن هي من النهارده أختي خلااص
صقر: يااخي كفاارة أخيرا صدقت
عمار بغيظ: و هجوزها للي أنا اختااره
صقر: و دا من أيه دا معلش!!
عمار: اختي يا جدعع
صقر بتحدي: و حبيبتي
عمار بتحدي أكبر: و اختي
صقر بصلها وهي بتأكل: عاجبك كدا!!
حياه بضحك: أنا بأكل مليش دعوة بحوارتكوا
صقر و عمار ضحكوا عليها و بصوا لبعض نظرات عتاب من صقر .. و وجع من عمار قطع نظراتهم خروج الدكتور..»
الدكتور: غيبوبة سكر بس سيطرنا عليها بس مع الأدوية اللي بيأخدها كان ممكن يموت لكن ربنا سترها
عمار بعد فهم: ادوية إيه!!
الدكتور: ادوية ترخي الجسم تمامآ يعني تخليه زي ما هو كدا و الجرعة زادت جدآ و مع السكر كان ممكن يموت عمتآ هو كويس بس نايم شوية
عمار هز رأسه بتوهان و قعد علي الكرسي و صقر جمبه.»
عمار أصر علي صقر يروح حياه و فعلآ أخدها و روحها و رجعله تاني.»
عمار و هو نايم علي أرض الجنينة و صقر جمبه: عارف أنا اكتشفت إني غبي
صقر بضحك: يووه دا من زمان
عمار بصله و ضحك و ضحكه بيعلي أكتر و صقر فهم هو بيضحك ليه و ضحك هو كمان.»
صقر بضحك: لسه فااكر!!
عمار: و دي حاجه تتنسي دا أمك كانت تقف قدامنا و تقول يا ولاااد الكلب اغبية شبه بعض
صقر ضحك و هو بيفتكر لما كانوا بيحبوا يشربوا عصير برتقان و عليه شوكلاته و ناهد تزعق فيهم.»
صقر: طب ما تيجي!!
عمار بصله بصدمة: اجي إيه محدش بيعملها دي
صقر: يلا بس يلاا
عمار قام معاه و اشتروا عصير برتقان و شوكلاته و قعدوا في الكافتريا يشربوا العصير مع الشوكلاته.»
عمار: طب والله طعمها حلو أمك ديي عليها حركاات
صقر: بس عشان متسمعكش دي ليهاا ودان في كل حتهه دي
عمار ضحك و صقر كمان معاه و قضوا اليوم في المستشفي.»
*مر يومين والد عمار خرج و التحاليل طلعت و أثبتت النتيجة فعلآ و عمار هيأخد حياه من بيت صقر *
حياه في حضن ناهد بتعيط: هتوحشيني
ناهد بدموع: وأنتي والله متنسناش هاا
حياه: مستحيل طبعآ
باست إيدها و حضنتها تاني و سلمت علي عاصم و صقر واقف فوق بيبص عليهم و وليد اللي جه من السفر جمبه.»
وليد: أنزل سلم عليها
صقر بصوت مخنوق: مش بحب لحظات الوداع
وليد: هتزعل أوي
صقر بصله و رجع بصلها: هاين عليا أحضنها و اخبيها في حضني بس متروحش
وليد بصله و اخده من إيده و نزلوا سلموا عليهم و حياه ودعت المكان اللي حبها بدأ فيه و مشيت مع أخوها..»
مر يومين و الأوضاع كانت استقرت جدآ و حياه مش بتكلم صقر طول اليومين و جابوا مساعدين في بيت عمار و ممرضة مسؤوله عن والد عمار و حياه بتهتم بيه جدآ و بتروح الشركة مع اخوها و عمار بدأ يعلمها واحده واحده عشان تمسك معاه الشركة.»
*في يوم *
حياه في مكتبها بتشتغل سمعت خطوات هي عرفاها كويس رفعت عنيها و بصت لصقر بلا مبالاه و رجعت بصت للورق تاني.
حياه بجمود: نعم!!
صقر ضحك: آيه نعم دي يابت اللي يشوفك كداا يقول مبتحبنيش
حياه بصتله و أتنهدت: ما أنا فعلآ مبحبكش
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب بنت الشوارع" اضغط على اسم الرواية