Ads by Google X

رواية طوفان قلب الفصل الخامس عشر 15 - بقلم سمية عامر

الصفحة الرئيسية

رواية طوفان قلب البارت الخامس عشر 15 بقلم سمية عامر

رواية طوفان قلب كاملة

رواية طوفان قلب الفصل الخامس عشر 15

كانت ياسمين قاعدة مندمجة في الغنا و بتضحك بتلقائية ولكن فجأة فتحت عينيها وهي بتضحك اتصدمت لما شافت معتز قدامها قاعد بيسقفلها و بيضحك
قامت ياسمين وهي خايفة 
و قام معتز من مكانه راح عندها شدها من ايديها قعدها و قعد جنبها 
معتز بحب و نظرة جنون : وحشتيني جدا ووحشني حضنك 
ياسمين بخوف : ابعد عني والا هصرخ و الم عليك الناس 
معتز : ليه كده يا روحي معلش دلوقتي نروح بيتنا و اصالحك ووعد مني مش هزعلك ابدا و اخليكي اسعد إنسانة في العالم و تغنيلي كل يوم ولولادنا الحلوين بس لو انتي مش عايزة ولاد انا هجبرك يا روحي لاني بعشقك و احب يكون لينا ولاد كتير 
كانت ياسمين قاعدة الصله وهي  خايفة و مرعوبة من جنونة 
قرب معتز منها اكتر ولكن هي صرخت بصوت عالي : ابعد عنييييي متلمسنيش 
حط معتز أيده على شفايفها بعنف و قال بعصبية : لا لا منصحكيش تعملي كده يا روحي لأن انهاردة و دلوقتي لاما هتكوني من الأموات ..
ضحك و كمل كلامه : او هتكوني مراتي 
...
في بيت عم احمد 
عز بقلق : ازاي خرجت كده في الوقت ده لوحدها دي حتى مأكلتش 
يارا : انا شوفتها ماشيه مع واحد بيتجهوا ناحيه الخليج 
عز : واحد مين ..طب منديتلهاش ليه 
يارا : كنت هلحقها ولكن اختفوا 
اتعصب عز و كمان معاه تليفونها يعني مش هيعرف يوصلها 
راح ناحيه الباب و كان هيخرج ولكن يارا وقفته بكلامها: عز انا هاجي معاك ثانيه 
جريت لبست و راحت خرجت معاه و راحوا عند الخليج 
كان عم احمد طلع ينام من التعب و الإرهاق 
...
معتز بعصبية نادى على واحد من رجالته و يجيب عقد الجواز اللي جهزه 
معتز : يلا يا روحي امضي 
ياسمين : أمضي على ايه يا مجنون انا متجوزة 
ضحك معتز و ضربها بالقلم : بقولك أمضي الحوارات الفاضيه مبقتش تنفعني 
صرخت ياسمين : بقولك انا متجوزة من عز و بحب جوزي و عمري ما همضي و حتى لو مكنتش متجوزة لو انت اخر واحد في العالم انا عمري ما هتجوزك انت اصلا مش موجود في حياتي انت مجرد فراغ يا معتز واحد مريض وانا عمري ما هحبك 
....
في بيت باسم 
كان قاعد متعصب من اخوه اللي خدعة و كذب عليه انه فاقد الذاكرة و دخل اوضته ملقاهوش ولا لقى لبسه 
باسم بعصبية : انا هوريك يا مجنون أن مكنتش احطك في مصحه مبقاش اخوك الكبير
لبس باسم بدلته و خرج بره على اعتقاد منه أن معتز في بيت عز ورا ياسمين 
ركب عربيته و اتجه للبيت اول ما وصل اترددت أنه يخبط الباب و لكن في الأخير خبط 
فتحت ندى الباب 
ارتبك باسم ولكن فضل واقف مكانه 
ندى ببرود : ايه اللي جابك هنا 
باسم بحزن : ازيك يا ندى عامله ايه 
ندى : كويسة 
باسم : ندى أنا آسف على اللي حصل بس كان لازم اعمل كده عشان مصلحتك سامحيني 
ندى : اسامحك على ايه كل شئ قسمه و نصيب وانا هتخطب قريب الحياة لسه قدامي طويلة 
باسم بغيرة و حزن اكتر : تتخطبي بالسرعة دي ..اقصد الف مبروك 
ممكن اكلم عز 
ندى بجفاء : عز في تركيا 
باسم : شكرا 
لف باسم عشان يمشي وهو في قمه حزنه 
كانت ندى بتبص عليه وعينيها ممتلئة بالدموع 
ندى بتعب و حزن : ارجوك متمشيش 
وقعت على الأرض انهارت في البكاء ازاي قدر أنه يبعد عنها بعد الحب ده كله بعد ما اتحدت العالم كله عشانه ..ازاي قادر ينسى كل لحظاتهم الحلوة و لياليهم اللطيفة ..ده جزاء اللي يحب من كل قلبه أنه يقع في حاله من الخذلان و الأسى 
"كنت أعلم أن الجميع تركني بمفردي و رحل ولكنني لم احزن لأجلهم ...و لم أشعر برحيلهم ولكن ..حينما رحلت انت شعرت بأنني الان وحيدة حقا لانك كنت الجميع بالنسبة لي ..أقسم لك إن أخبرتني انك سترحل وتأتي بعد مئة عام كنت لأنتظرك ولكن روحي لا تتحمل رحيلك الأبدي "
لف باسم و حضنها بكل قوته و عيونه بتبكي 
لفت ندى ايديها على رقبته و هي بتتكلم : ارجوك متمشيش مش هقدر ..وهو كمان مش هيقدر يكون من غيرك متعملش فينا كده 
بعد باسم عنها و باسها وهو مش مركز هي قالت ايه : انا اسف مش هبعد تاني حقك عليا انا كمان مقدرش من غيرك انتي كل حاجه في حياتي 
ضحكت ندى و خدته و دخلوا جوا 
...
رفع معتز أيده عشان يضرب ياسمين بالقلم : مش هتتجوزيني صح يبقى هتموتي هنا 
نزلت ضربه على خدها صوتت منها و اتجرحت 
قام معتز و شدها من ايديها جامد و ركبها العربيه و ركب جنبها و لسه هيطلع لقى عز واقف قدام العربيه و عروق جسمه بارزة و عينه حمرا و ماسك جهاز الكهربا في أيده و المسدس في الايد التانية ..
google-playkhamsatmostaqltradent