رواية عشق جنوني الفصل الخامس عشر بقلم سارة محمد
رواية عشق جنوني الفصل الخامس عشر
تمنيت أكون دمعه .. حتى أولد في عينيك .. وأعيش على خديك .. وأموت عند شفتيك
مراد دخل الأوضه لقاها نايمه زي الملايكه قرب منها وباسها من جبينها اول مره يعمل كدا مع حد بس حس انو روحو هتتطلع لو حصلها حاجه حس انو قلبو بيدق بسرعه وفي لحظه نسي توعدو ليها وانتقامو مع أن هي معملتش حاجه غلط بس هو حس انها هانتو هو نسي طلب دا بمجرد انو شافها تعبانه كدا
مراد:: يا ترى انتي حكايتك اي وانا لي مهتم بيكي كل دا مش عارف بس حاسس. إن قلبي كان هيقف بمجرد اني شوفتك كدا ولا لما عرفت أن عندك سكر حسيت بنغزه في قلبي يا ترى انتي مين وحكايتك معايا هتكون اي
فون مراد رن
مراد:. الو اي يا بابا
عاصم: صحيح اللي انا. سمعتو دا انت فعلا. اتجوزت
مراد::ايوه خير في حاجه
عاصم: ايوه في في انك تتجوز من غير علم ابوك تلاقيك اتجوزت واحده وسخ** من اللي انت تعرفهم
مراد وعيونه بدأت تتحول وبيطلع شرار
مراد: اقفل يا بابا علشان اقسم بالله كلمه كمان وهنسى اصلا انك. ابويا
قفل مراد في وشه وشمس في الوقت دا كانت بدأت تفوق ومراد حاول يتمالك اعصابه علشان ميخوفهاش
مراد: انتي كويسه حاسه بحاجه
شمس بعياط وغضب:. لا
مراد: خلي خلافنا على جنب دلوقتي وكلي انا طلبتلك اكل علشان تاخدي الدوا
شمس بغضب: شكرا مش عاوزه منك حاجه
مراد بغضب يحاول اخفاءه بصوت عالي نسبيا:قولتلك خلي زفت خلافاتنا على جنب وكلي علشان تاخدي الدوا.
شمس. بخوف : طيب
وبالفعل بدأت تأكل ومراد أداها الدوا
شمس: انا هاخد الحقنه ( الأنسولين)
مراد: أسألك سؤال من امتى عندك سكر
شمس: من خمس سنين تقريبا
مراد: ومقولتيش لي
شمس: وانت اصلا كنت. مديني فرصه اعترض على. الجوازه دي
مراد:: عموما ارتاحي وانا هنام على الكنبه بس متتعوديش على كدا
شمس: لاا شكرا هنام في. اوضه تانيه
مراد: لا اولا انتي مراتي فعادي ثانيا علشان الخدم مميقولوش حاجه واقلعي الطرحه وغيري هدومك انا بقيت جوزك عادي
شمس.: عاوزه اخد شاور
مراد: ادخلي وجبتلك لبس في الدولاب
وبالفعل قمت اخدت شاور ولبست بيجامه كرتونيه وسابت شعرها مفرود وكان شكله طفولي لأنه مبلول وطلعت لقت
___________________________'__
أسر: سااااااااااااره لاااااااااااااااااااا
دخل أسر ويوسف وجنى لقو في واحد غريب ماسك ساره ورافع عليها مسدس
أسر: سيبها وهديك اللي انت عاوزه
الرجل بخبث : تاخد اي يا. بشا انا حطيت ايدي. عليها خلاص وبصراحه عجبتني ف هاخدها وهطلع بهدوء
أسر شاور ليوسف انا يلهي الراجل ويوسف فهم
يوسف : طب بص يا ابو الكباتين عاوز تاخدها خدها كدا كدا هي مش من العيله
ساره: اه يا واطي يا معفن دا انت طلعت اوطى خلق الله
جنى: وقال عاوز تتجوزني ءآمن على نفسي معاك ازاي انا دلوقتي يا واطي يا معفن
كل دا وأسر بيلف منن ورا الراجل من غير ما ياخد باله
الراجل: باااااااس انتو كلتو دماغ امي وهووب بحركه من اسر كان الراجل على الارض والراجل بيحاول يقوم لكن أسر مسك المسدس وضربه في رجله ويوسف طلب البوليس وساره جريت على حضن أسر
أسر: اهدي خلاص محصلش حاجه
ساره: انا مش زعلانه علشان كده
أسر :. امال اي
ساره: علشان المعفن دا بيقوله خدها خدك ربنا يا بعديد وقال اي اختي وصاحبتي وماعرفش اي
صدمه حلت على يوسف وأسر وثواني وانفجرو من الضحك
يوسف بضحك: دا انتو البنات دماغكو دماغ جزمه بقا مزعلتيش انك كنتي هتموتي وزعلانه علشان بعتك
أسر:. بعد الشر عليها يا زفت وحبيبتي انا شاورت. ليوسف. علشان يشغله وهو عمل كدا علشان يشغله
جنى: طب كويس انو مطلعش واطي
يوسف: واطي اي بس دا انا. حتى زوج المستقبل
جنى:: غور ياض.
يوسف: عنيفه انتي
أسر: طب عن اذنكو احنا بقا
أسر وساره طلعو الاوضه
ساره: ممكن أسألك سؤال
أسر : اكيد
ساره : انا عارفه أن انت متجوزني علشان تحميني بس بردو لي تتجبر انك تتجوز خدامه عندك
أسر:: اولا انتي مش خدامه ثانيا انا مش مجبور ثالثا مش عارف اي ساعدتك بس في حاجه جوايا قالتلي اعمل كدا مش عارف لي
ساره:............
أسر: ساكته لي
ساره: ولا حاجه بعد اذنك اتجهت. ساره غيرت هدومها وراحت علشان تنام وأسر استغرب ردة فعلها بس راح كمان وغير هدومه ونام على الكنبه
______________________________
جنى: امشي انا بقا
يوسف : لا الجو متأخر خليكي معانا
جنى : مش هينفع لازم اروح
يوسف: تروح اي يا مانجه اانت خليكي انهارده ونروح الشركه سوا بكرا
جنى : طيب انا هنام
يوسف :. وانا كمان تصبحي على خير
وبمجرد دخول جنى غرفتها وفكرت في أحداث اليوم وطلب يوسف لها حست أن هي مش مبسوطه وان الامر عادي بالنسبالها
جنى: يعني معقول اكون مش بحبه
لا لا بحبه بس مش متعوده عليه
وثواني ونامت نوم عميق
_____________________________
وقد حل الصباح على جميع ابطالنا
أسر:: ساره اصحي يلا ومسك ايديها ولقى
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية