Ads by Google X

رواية ارهقتني مجنونه الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

   رواية ارهقتني مجنونه الفصل الخامس عشر بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل الخامس عشر

سمير _ ساندي رأفت ده ميبقاش ابوكي، وانا هو ابوكي الحقيقي

بيتر وساندي ف صوت واحد = ايييييييييييه....

سمير _ زي م سمعتوا

بيتر بعصبيه وغضب = بابا انا زهقت من هزارك السخيف ف ياريت تدخل ف الموضوع اللي جايبنا علشانه هنا علطول

سمير _ هه ومن امتي وانا بهزر يا بيتر، ولا انت متعرفش اني مليش ف الجو ده

ساندي بهيستيريا = انت مستحيل تكون ابويا، انت لا ربتني ولا علمتني ولا اكلتني ولا شربتني، انت حتي الزيارة مكنتش بتجيها ومعاملتك ناشفه، حتي سماعة التليفون مكنتش بترفعها عليا، جاي بعد كل ده عايزني اقتنع انك ابويا

سمير _ لو مش مصدقيني نعمل تحاليلي ال DNA ولا اقولك اسهل اسألي رأفت نفسه وهو هيجاوبك

بيتر مسك سمير من لياقتة بغضب وعصبيه = انت مجنون صح، عارف يعني ايه الكلام ده، يعني انا بقالي 12 سنه بحب واحده وتطلع اختي ف الاخر،

ساندي ببكاء غير مستوعبه لما قاله _ ب....بيتر ا...انت بتقول ا...يه ؟!

تابع بيتر بغضب ولم يلقي لها بالا = ضيعت عمري كله مستنيها تخلص دراستها علشان اتقدملها بعد م تكون خلصت اللي وراها علشان متشغل بالها بخطوبه وجواز وهي لسه بتدرس وتيجي انت تقولي بعد العمر ده كله بكل بساطه انها اختي
استحملت كتير علشانها، ولما اتخطبت لرامي كان قلبي بيتقطع عليها بس فضلت ساكت وكان عندي امل انها تفركش لما قالتلي انها وافقت علشان مامتها وانت بكل بساطه جاي تدمر كل ده

سمير وهو بيشيل ايد بيتر _ بقولك ايه متزيطش فيها ع الاقل احترم اني ابوك يا بيتر واني اكبر منك

بيتر = انت ازاي كنت مخبي عليا كل ده

ساندي وهي تهم بالوقوف _ انا م مصدقاك انت كداب اصلا وهروح اسأل بابا بنفسي

سمير بإبتسامة خبث = تمام اوي روخي وإسألي رأفت يمكن اكون بكدب عليكي زي م انتي قولتي، هه وخدي ف ايدك بيتر واهو يعرف الحقيقة بالمره

ساندي بعصبية وهي بتمسح دموعها _ تمام اوي بس عارف يا راس الفجل انت لو طلعت بتضحك عليا ودي لعبة منك صدقني م هعتقك

سمير بعصبيه = هتندمي يا ساندي علي كل كلمة قولتيها وساعتها محدش هيقدر ينقذك من تحت ايدي

بيتر بغضب _ ايه يابا انت ناسي اني موجود ولا ايه، لو لمست شعرة واحده بس من ساندي وقتها هتبقي نهايتك علي ايدي انت فاهم

سمير = انت اتجننت يالا اوعي تنسي اني ابوك

بيتر _ من اللخظة دي لا انت ابويا ولا اعرفك، ودلوقتي بقي تقدر تعتبر نفسك متهدد مني تمام

وخد ساندي ف ايده وطلع

سمير وهو بيجز علي اسنانه = هتندم، هتندم اوي يا بيتر ع اللي انت قولته دلوقتي ده، وبالنسبة ليكي يا ساندي هتندمي برضو علشان خدتي ابني مني واللي جاي كتير بس الصبر

______________

ساندي ببكاء = ا...انا م...ش ف..ا...همة ح..اجة، هو ايه اللي حصل ده م..ن شو...يه

بيتر وهو بيمسح دموعها من وشها _ متخافيش هنروح لعمتو فوزيه دلوقتي ونفهم منها كل حاجه

ناردين بتذمر = طب احنا بقي جايبنا هنا نعمل ايه

سمير _ احنا كده خلصنا الخطوه الاولي، الخطوه التانيه بقي هنخطفها ونعذبها شويه وبعدين نقتلها، والدور اللي جاي علي رأفت بقي

مجهول 1 ( اسامه ) = طب م نخلص عليه علطول

سمير _ لأ انا عايز اعذبه الاول علشان استمتع وانا بخلص عليه، وقتها بس هستمتع بطعم الانتصار

اسامه = زي م انت عايز بس انا كل اللي يهمني اني اخلص عليه بإيدي

سمير _ روق كده ومتستعجلش وكله ف معاده

________________

ساندي وبيتر راحوا لفوزيه

فوزيه = ايوه ايوه جيه اهه، ياباااااي م قولت جايه، مين اللي جاي دلوقتي ده، جايه اهه

فوزيه فتحت الباب واتخضت من منظر بنتها وهي بتعيط بس اللي خلي قلبها يدق بسرعه اكتر ان بيتر كانت عينه بتطلع شرار وواقف جمبها، وقتها بس حست انهم عرفوا الحقيقة

فوزيه بحزن _ عرفتوا الحقيقة مش كده

بيتر بعصبيه = انا عايز افهم كل حاجه دلوقتي وليه ابويا بيقول انه ابو ساندي

فوزيه بحزن _ طب ادخلوا الاول افهمكوا

ساندي بغضب = مش داخله انا عايزه اعرف الحقيقه ودلوقتي، قوليلي انه بيكدب وانا هتصرف، بس قولي انه بيضحك عليا وطمنيني

فوزيه _ طب ادخلوا علشان اعرف افهمكوا مش هينفع نتكلم هنا

ساندي كانت لسه رايحه تتكلم بس بيتر خدها ودخلوا جوه

فوزيه = الاول يا بنتي لازم تعرفي اننا حبيناكي اوي انا ورأفت زي بنتنا بالظبط

ساندي قاطعت فوزيه _ يعني ايه، يعني اللي قاله عمي ده صح، يعني كل ده كان وهم وانا امي ميته اصلا وسمير ده اصلا مش بعتبره ابويا، يعني انا كده يتيمه صح

انهارت م العياط، كانت بتعيط بهيستيريا وبيتر كان بيحضنها وبيحاول يهديها طبعا بعد م اتأكد انه اخوها يعني ومش غريب عليها

ساندي = وانا اللي كنت مفكره ان خطوبتي من يوسف كانت اسوأ حاجه دلوقتي بس اتأكدت ان خياتي كلها كانت وهم، عيلتي اللي كنت مفكراها انها الحاجه الحقيقية ف حياتي طلعت وهم وطلع مليش عيله اصلا

فوزيه ببكاء _ سامحيني يا بنتي انا مكنش قصدي انا وابوكي اننا نخبي عليكي حاجه زي دي بس خوفتا تضايقي، بس انا هقولك ع الحقيقة وهقولك علي كل حاجه دلوقتي

ساندي = هه حقيقة، حقيقة ايه بعد اللي عرفتها، انا خلاص همشي من هنا وتقدروا تنسوا من دلوقتي ان كان في واحده ف حياتكوا اسمها ساندي

فوزيه ببكاء اكثر _ طب اسمعيني يا ساندي انتي مش فاهمه حاجه استني افهمك

ساندي = لأ انا فهمت خلاص، وفهمت كويس اوي، من انهارده انا ميته بالنسبه ليكوا وانتوا كملن ميتين بالنسبه ليا

وجريت ساندي لبره وبيتر طلع وراها

ساندي _ انا مش مصدقه، انا حاسه اني ف حلم وان كل ده هيخلص بمجرد اني اغمض وافتح عيني

بيتر بحزن وأسي علي حالة ساندي = انا برضو مش مصدق اللي بيحصل ومتلخبك ومش فاهم حاجه

وقعد يعيط لأول مره قدام حد وخصوصا ساندي
هما الاتنين قعدوا يعيطوا بس ساندي وهي وسط عياطها اغمي عليها وقعدت تنول دم من بؤها وبيتر نقلها للمستشفي

بيتر _ الدكتووورررررر بسررررررررررعه، فين الدكتوووووووووور اللي هناااااا

الدكتور = في ايه يا فندم

بيتر بعصبيه _ لو حصل لساندي حاجه هيبقي التمن رقبتك انت فاههم

الدكتور بخوف فهو يعلم بيتر لأنه اتعامل معاه قبل كده = ح...حاضر يا استاذ بيتر، عن اذنك

بيتر كان قاعد بره وفكر انه يكلم رامي علشان ييجي، هو حس انه بيحبها وحس كمان انها بدأت تحبه بس الاتنين مش معترفين بده لنفسهم

بيتر _ الو يا رامي

رامي = الو يا بيتر، خير في حاجه، صوتك مغير

بيتر _ رامي ساندي...

رامي قاطعه بلهفه = ساندي مالها هي كويسه صح

بيتر _ احنا دلوقتي ف مستشفي****** ممكن تبجي تشوفها وهفهمك كل حاجه

رامي بقلق وصوته بدأ يتغير = ايه اللي حصل يا بيتر

بيتر _ مش هينفع اقولك ف التليفون تعالي وانت هتعرف

رامي = خلاص 5 دقائق بالكتير واكون عندك

بيتر _ تمام

_________________

فوزيه رنت علي رأفت وهي بتعيط

فوزيه = الحقني يا رأفت

رأفت بقلق _ ايه اللي حصل يا فوزين

فوزيه = ساندي وبيتر عرفوا الحقيقة

رأفت بإندفاع _ ايه

فوزيه = بقولك عرفوا الحقيقة بس مسمعونيش حتي اقولهم الحقيقة كلها ( وقالتله ع اللي حصل )

رأفت _ ط...طب اهدي كده وانا هحاول اشوف حل، هرن عليها هي اكيد هترد عليا وهفهمها كل حاجه

فوزيه ببكاء = ياريت يا رأفت انا خايفه اوي مترجعش تاني

رأفت _ متخافيش انتي روحي بس ريحي شويه وانا لو هتصرف واكلمك

______________

رامي بعصبيه ممزوجة بقلق = انا عايز اعرف ايه اللي بيحصل هنا

بيتر حكي لرامي كل اللي حصل واللي عرفوه ورامي كان متضايق اوي، كان بيتقطع علي خال حبيبته ساندي اللي كل م تطلع من صدمه تدخل ف صدمه جديده، البت دي رقيقة اصلا ازاي بيحصل معاها كل ده وهي متستحملش اصلا الهواء الطاير، انا حاسس انها مش هتموت موتة ربنا لأ دي هتموت من الصدمات

رامي وبيتر شافوا الدكتور خارج ف سألوه عن حالة ساندي

الدكتور _ هي كويسه دلوقتي وقدامها 5 دقائق وتقوف بس هي اتضغط كتير علي أعصابها علشان كده نزفت

رامي بقلق = طب وايه الحل

الدكتور _ حاولوا تخلوها تستريح الفتره دي ومحدش يعصبها او يضايقها تاني، لحد م تعدي الفتره دي بس لأنها واضح انها مرة بكذا حاجه ادوا لكده مش حاجه واحده بس، عن اذنكوا

بيتر وهو بيفتكر اللي مره بيه الفتره اللي فاتت من يوسف اللي كان كل شويه يكلمها وهي تقفل ف وشه وده كان بيضغط علي اعصابها وكمان افتكر العصابة اللي خطفوها وغير كده الحقيقة اللي لسه عارفينها ف كل دول حصلوا ف اوقات قريبه من بعض

رامي لبيتر = يعني انت وساندي طلعتوا اخوات

بيتر _ ايوه

رامي = طب هنعمل ايه علشان نطلعها م المود ده

بيتر _ هنفسحها

= نفسحها ؟!!!

_ اه انا عارف ساندي كويس اوي، ساندي الحاجه الوحيده اللي بتنسيها الدنيا بما فيها وبتنسيها نفسها شخصيا هي الملاهي ف هنوديها هنتك

رامي وهو بيبلع ريقة = هو مفيش غير الملاهي

_ جرا ايه يا وحش انت خايف تروح هناك ولا ايه

= لأ وانا هخاف من ايه يعني، خلاص ملاهي ملاهي المهم تطلع من اللي هي فيه

كانوا قلقانين بره لغاية م الدكتور جه وطمنهم انها فاقت بس وقتها سمعوا صوت صويت ساندي

ساندي _ عاااااااااااا..

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent