رواية تزوجنا لمنع الثار البارت السادس عشر 16 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل السادس عشر 16
في المستشفى
كاانوا اسد و ابرار و حسين و فراس
لأن الااتصاال اللي جالهم في البيت كاان من المستشفى بيقولولهم ان مروة فااقت
اسد: فين مااما ي دكتوور نقدر ندخلهاا
فراس: قولناا ي دكتوور حالتهاا ازااي دلوقت
الدكتور بابتساامة: اطمنوا الحمد لله المداام حالتهاا بقت عشرة ع عشررة دلوقت و تقدروا تدخلولهاا وتااخدوهاا معااكم البيت كماان
حسين: الف حمد و شكر ليك ياااارب
*******************
في الااوضة اللي موجودة فيهاا مروة
حسين دخل علطوول و رااح عندهاا وحضنهاا وبااس ع راسهاا وع ايديهاا وكاان حاضنهاا جامد
حسين: حمد لله على سلااامتك ي حبيبة قلبي من جووة متعرفيش مكنتش عاايش وانت ف الغيبووبة
مروة: الله يسلمك ي حبيبي هو اناا اتأخرت اووي كده
حسين: فووق ماا تتخيلي
اسد: احم احم هنقطع عليك ي حااج بس محتااجين نسلم عليهاا احناا كماان عشاان وحشتناا
فراس: ايووة بالظبط كده وقرب من ابووة وشده قوموا وقرب هو من امه وقرب وبااس ع راسهاا
فرااس: كده ي امي كل ده وانت بعيدة عننا انت متعرفيش احناا محتااجينك ف حيااتنا قد اي اووعي تعملي فيناا كده تااني مااشي
مروة بحناان: حبيبي ربناا يخليكم لياا كلكم
اسد قرب من امة وحضنهاا وبااس ع راسهاا وع ايديهاا وع خدودهاا
اسد: ياااه ي ست الكل ربناا يباركلناا فيكي داايماا ي قلبي
مروة وافتكرت اللي حصل قبل ماا تتعب
مروة بحزن: لااا ابعد عني اناا زعلااانة منك و مش هكلمك تاني يلااا ابعد عني
اسد: واناا مقدرش ع زعلك ابداا ي ست الكل اناا اسف
مروة: لااا بردو مش هصاالحك ابداا غير لو ابرار قالتلي
ابرار قربت منهاا وحضنتهاا: حمد لله ع سلاامتك ي ماااما
مروة: الله يسلمك احلى مااما اسمعهاا ف حيااتي
اسد: قوليلهاا تساامحني عشاان هي محصمااني بسببك علفكرة
ابرار: واناا ماالي ي عم مش لاااقي حااجة تلبسهاالي قاال مخصمااه بسببي
مروة: اه فعلااا انا مخصمااه عشاان زعلك وانت بنتي ولو كاان اللي حصل ده ف بنتي اناا كنت قتلت جوزها بايديا
ابرار بدمووع: لااا ي ماما اناا مش زعلااانة منو ابداا يلاا انت كماان صالحية و مش تزعلي منو
مروة: عشااانك بس
***********************
نسيت اقولكم ان يوسف حسب التقرير الطبي اصدر انه مريض نفسي و حطووة ف المصحة يتعاالج واول ماا يتعاالج هيخرج و مش هيتحكم علية سجن
*********************
في صبااح يووم جديد
في شركة شاادي حيدر
نور: مستر شاادي الاانسة كارما باعتة لحضرتك الملفاات دي و بتقولك ان والد حضرتك ع وصوول
شاادي: مااشي ي نور هااتي الملفاات
نور: اتفضل
شاادي: شكرا
نور: ولو ده شغلي
شاادي: تمااام
و بعد فترة ليست كبيرة دخل حيدر من باب الشركة ال كل وقف احتراما لية وهو سلم ع الكل و هو داخل
لغاية ماا وصل مكتب شاادي و دخل
شاادي قاام بسررعة و سلم ع ابوة: نوورت الشركة كلهاا ي حااج
حيدر: منورة بالنااس اللي فيهاا ي ابني
شادي مسك الفون و رن ع نور
شادي: نور ابعتي كارما و هااتي فنجانين قهوة لو سمحت
نور: اوامرك ي مستر شاادي
وبعد شوية جاات كارما
كارما: واناا اقول الدنياا نورت لية
حيدر: تعاالي ي بكااشة اخباار الشغل معااكي
كارما: تماام التماام ي حج
نور دخلت بالقهوة
حطت الفنجانين
نور: اتفضل ي مستر شااادي اي اوامر تاانية
شاادي: دي ي بابا نور السكرتيرة بتااعتي
حيدر: ازيك ي بنتي جميلة اوي انت ي نور
نور:تسلم ي بية
حيدر: لاا بية اي بس انت تقوليلي ي اونكل
نور: شكراا لذوق حضرتك ي اونكل
كارماا: مش هنخلص بقى وانت مجبتليش لية قهوة معااهم.
نور: مستر شاادي قالي فنجانين بس
كارما: خلااص اتفضلي دلوقت
وطلعت نور و قعدوا يشتغلوا بعد كده الوقت عدة و كل واحد رجع بيتة
***********************
في بيت السيوفي
رجعوا البيت وكاانت معااهم مروة
ابرار: نورتي البيت ي ماما والله
فراس: حقيقي ي امي برجعوك رجعتي الفرحة للبيت من تااني
مروة: حباايبي ربناا يخليكم
اسد: و يخليكي ليناا ي ست الكل
حسين: بس بصرااحة ابرار مقصرتش معاانا ابداا كاانت بتعمل كل حااجة في البيت
اسد: و بتعمل شووية اكل ي مااما من الاخر شااطرة زيك بالظبط
مروة: ي حبيبتي ي بنتي ربناا يخليكي ليناا احسن مراات ابن في الكوون
وعقباال ماا اشووف مرااتك و تكوون زي ابرار كده نفسي افرح بيك انت كماان
فراس: هااتولي عرووسة انتوا واناا مستعد اتجوز دلووقت
اسد: ي رااجل مستعجل اووي انت
فراس: مش لماا نلااقي عرووسة حلوة الاااول
مروة: اختااار بس انت واناا هجوزهاالك لو كاانت مين
فراس: مااشي ي امي هختاار
اسد: ع اسااس ان في حد يرضى بية
فراس: بس ي اسد اناا الف مين تتمنااني
اسد: اه انت هتقوولي ان مكنتش هبلة زيك مش هتلااقي
فراس: اقعد انبر فيهاا انت لغااية مااا افضل سنجل بائس علطوول
اسد: مااشي ي عم بائس انت
**********************
في اوضة اسد و ابرار
اسد: مش هتسااعدي جوزك الغلباان يغير هدوومة
ابرار: طفل انت عشاان اسااعدك
اسد: مش طفل بس واخد رصااصة في ايدي عماالة تشلع ناار طب تعاالي غيريلي ع الجرح
ابرار: دقيقة اجيب علبة الااسعافاات
اسد: مااشي
و جابت ابرار علبة الااسعافات الااولية و قربت منو و ساعدتة يقلع التيشرت و قعدت عشاان تغيرلة ع الجرح و كااانوا قريبين اووي من بعض
و هي كاانت بتغيرلة و انفااسة السااخنة بتلفح في رقبتهاا خلتهاا اتوترت جداا و كاانت بتعمل بسررعة عشاان تخلص رااحت خبطتة في الجرح
اسد بهمس جنب ودنهاا : اوبااا برااحة شووية ي ابراري
ابرار بتوتر: ماا..شي
اسد بخبث: ماالك متوترة لية اووي كده
ابرار بتوتر وهي يكااد يغمى عليهاا من قربة منهااا و طريقتة في الكلااام و لااا رريحتة الرجولية و هي قريبة منه
ابرار: لااا....انااا......اناااا.... بس ي اسد خليني اعرف اغيرلك ع الجرح
اسد بخبث: اناا ساااكت اهوو
خلصت ابرار و جااية تقووم رااح شدهاا اسد بسررعة خلاااهاا وقعت علية و رااح قرب من شفاايفهاا و قبلهاا بهدوء و حب و شغف و مشااعر كتيرة و هي كااانت بتباادلة بمشااعر مضطربة جدااا
وكاانت اللحظة ليهاا سحر خااص بالنسبة للاتنين
وبعد شوية بعد عنهاا لماا حس بحاجتها للهوا
ابرار بعدت عنة و قاامت بسررعة دخلت اوضة الهدوم و هي بتتنفس بسرعه و صدرها بيعلوا و يهبط من كمية التوتر اللي اتوترتهاا و كاانت بتفكر انهاا كاانت بتشووف اي مشهد في التلفزيون و البوسة دي كاانت بتحسهاا شئ مقزز مش مقبول مكنتش متووقعة انهاا بالطريقة دي وانهاا هتكوون حاابة الحااجة دي و مستمتعة بيهاا كماان و كاانت بتباادلة
و حاولت تهدي نفسهاا و غيررت هدومهاا و خرجت
و هو بره كاان حالوا ميقلش عنهاا كاان تااية من جماالها و من سحر البووسة و مش متوقع انو يحااول ابداا يبووس واحدة ست بالطريقة دي و يكوون مستمتع و هيمااان اووي و مش عاارف يفسر مشاعرة دي اي
و خرجت ابرار و نااموا الااتنين من غير ولاا كلمة من اثر المشااعر المتضااربة
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية