رواية عشق جنوني الفصل السادس عشر بقلم سارة محمد
رواية عشق جنوني الفصل السادس عشر
في يوم جديد على أبطالنا
مراد صحي وقام اخد شاور وفي الوقت دا كانت شمس بتصحى ومراد خلص وطلع كانت قاعده ماسكه دماغها
مراد: مالك قاعده كدا لي
شمس: مفيش
مراد : طيب انا هروح الشغل
شمس: اااا يعني
مراد: عاوزه اي
شمس : عاوزه اشوف ماما
مراد : بعدين
شمس: اي اللي بعدين عملت اهو اللي انت عاوزه بس عاوزه اشوف ماما
مراد بغضب: قوووووولت بعدييييييين
شمس بعياط: حرام عليك عملتلك اي كل دا علشان رفضت اقلع الحجاب علشان انا محترمه قولتلك مش عارزه شغل كنت سيبني منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اخي
مراد اتعصب وراح شدها من شعرها وفضل يضربها مفاقش الا على صوت فونه
كانت شمس تقريبا فاقده وعيها مراد سابها ودخل غرفة الملابس
اما شمس كانت حالتها لا تحسد عليها كانت بتنزف من بوقها ومناخيرها
عند مراد لبس بدله سودا تحتها قميص ابيض وساعه فضي
طلع من الغرفه ومبصش على شمس وطلع برا غرفة النوم ونزل للخدم
مراد : منى تطلعي دلوقتى لشمس تفطريها وتديها الدوا ومش عاوزها تطلع من الاوضه خالص فاهمه
منى: تمام يا بيه
مراد: لو طلعت من الاوضه مش هيحصلك كويس
منى: تحت امرك
مراد مشي وطلع من الفيلا
_____________________
أسر كان بيصحي ساره
اسر: ساره اصحي
ساره: ممم سبني بقا
أسر: قومي يلا ورانا مشوار مهم
ساره: مشوار اي حرام عليك أنا ملحقتش انام
أسر: قومي هنروح لعمك
ساره انتفضت من مكانها وكان باين عليها الخوف : لي هنروح هناك انت هتوديني ليه
أسر: لا يا هبله أنا عمري ما هسيبك
ساره: طب هنروح لي طيب
أسر: علشان هتطلبي ورثك
ساره: مش عاوزه حاجه اصلا
أسر: لا عاوزه هتجيبي ورثك انتي لو مأخدتيش ورثك أنا مش هاعرف انتقم
ساره : وانت عاوز تنتقم لي
أسر بارتباك: هه لا قصدي علشانك وكدا يعني
ساره بشك : اها طيب هقوم ولسه كانت هتقوم أسر شدها قعدت على رجلو
ساره: ممكن تسيبني عيب كدا
أسر: لا عادي أنتِ مراتي
ساره: لا ابعد عشان مكملتش الجمله وكان أسر انقض على شفايفها في قبله عميقه بينت اشتياقه ليها فضل يبوسها بعمق واشتياق وساره كانت بتحاول تقاومه لكن دابت هي كمان معاه واستسلمت معاه وكانت قبله مليانه بالحب والاشتياق بعد عنها لما حس انها بحاجة هوا
أسر بخبث : نفسك قصير اوي على فكره
ساره بغضب طفولي : انت قليل الادب اصلا
وسابته وجريت على الحمام
ساره دخلت اخدت شاور وخلصت بس كانت نسيت هدومها
ساره: هنقول اي مهو انتي متخلفه اصلا المره الكام تنسي فيها الهدوم نقول في بس متخلفه
بعد ربع ساعة
أسر : يا بنتي خلصي بقالك نص ساعه جوا
ساره: اطلع من الاوضه طيب
أسر: لي
ساره: ملكش دعوه اطلع
أسر راح عند الباب فتحو وقفلو بس فضل في الاوضه واستخبى في غرفة الملابس
ساره اطمنت انو خرج وطلعت بالبرنس ودخلت الاوضه لقت
______________________________
يوسف صحي ولبس بنطلون جينز رصاصي على تيشرت ابيض وجاكيت رصاصي وساعه سودا وكوتش أبيض وراح علشان يصحي جنى وكانت جنى في الوقت دا صحيت ولبست هدوم من عند ساره واللي كانت عباره عن بنطلون جينز اسود وتيشرت ابيض وجاكيت اسود وكوتش اسود وساعه سودا
يوسف راح لقاها طلعت من الاوضه اخدها ونزلوا راحو على الشركه
ساره فتحت الباب واتفاجأت بأسر صوتت بس آسر لحقها وحط أيده على بقوها
أسر: اهدي يا مجنونه دا انا
ساره: وانت بتعمل اي هنا
أسر: يعني هو انا راضي زمتك حد يسيب القمر دا ويمشي
ساره: اطلع برا يا أسر عاوزه البس هدومي
أسر: البسي حد حايشك
ساره :. يووووه بقا أطلع اخلص
أسر: مش هاطلع
ساره: أسر لو سمحت بلاش كدا اطلع برا
أسر : اووووووف طيب طالع
طلع أسر ولبست ساره فستان ابيض في اسود طويل بحملات رفيعه
وسابت لشعرها الطويل العنان وطلعت
ساره: يلا انا. خلصت
أسر: تمام يلا
طلعو وركبو العربيه
ساره: هنروح فين دلوقتي
أسر: هنروح نفطر في اي مطعم وبعد كدا نروح لعمك
ساره: بلاش موضوع عمي دا
أسر: لي
ساره: معرفش خايفه
أسر : متخافيش انا معاكي محدش هيقدر يقرب لك
اتجه أسر لمطعم وطلبوا فطار وفطرو وبعدين مشيو راحو شركة السويفي
_____________________________
في شركة السويفي
وصل مراد الشركه وطلب قهوه ودخل مكتبو
السكرتيره: مفيش مواعيد الا اجتماع واحد يا فندم
مراد: الغي اي اجتماعات وهاتيلي اي ورق محتاج يتمضي انا مش هاطول هنا
السكرتيره:: أمرك يا فندم
طلعت السكرتيره وسرح مراد في شمس وشكلها فقرر يتصل. على. الخدامه
مراد: الو
منى : ايوه يا بيه
مراد :: اخبار شمس هانم اي
منى : مرضيتش تفطر يا بيه. ولا. تاخد الدوا
مراد بعصبية:. يعني اي تحاولي معاها تاني فاهمه
منى: امرك يا باشا
_____________________________
في سيارة أسر
كان أسر اتصل على المحامي يسبقو. على شركة السويفي وكان أسر وصل الشركه
ساره :: هو انا ممكن أتنازل عن حقي عادي
أسر: انتي خايفه كدا ليه
ساره: خاايفه عليك والله
أسر يا بننتي متخافيش والله
وفجأة في عربيات كتيره جم وضربو نار وواحد جيه. ضرب. أسر على دماغو وخطفو ساره
الأمن جري على. اسر شالوه وطلبوا الإسعاف واتصلو بلغو مراد
مراد: بتقول. اي. اللي حصل انا جاي حالا
نزل مراد راح لعربيتو وساقها لطريق المستشفى واتصل. على يوسف
يوسف : الو مين
مراد :. انا مراد السويفي
يوسف: خيييييير
مراد : اخوك في المستشفى
يوسف: اي اللي حصل
مراد: معرفش لما نوصل هنعرف
يوسف : انا. جاي. حالا
نزل يوسف وراح على المستشفى
______________________________
منى: يا شمس هانم لو مأكلتيش هيحصلي مشكله
شمس : قولت ممش عاوزه اتزفت
منى: يا هانم علشان خاطري كلي
وبالفعل بدأت شمس تاكل واخت الدوا وفضلت قاعده سرحانه ازاي تهرب من مراد اتجهت شمس للشرفه واتفاجأت بكم الحراسه اللي قدام الفيلا فقررت أن. هي تهرب بالليل افضل
_____________________________.
عند ساره.
هيدي: عفارم عليكو يا رجاله
شخص ما: انتي تؤمري يا هيدي هانم
هيدي. : فلوسكو كلها مع عمار
شخص: هتعملي اي. مع البت دي
هيدي:: هعمل عمايل سودا وبعد كدا. هرميهالكو زي الكلبه
شخص: هو دا الكلام المظبوط
هيدي: خليكو مراقبينها كويس لحد اما ارجع
____________'______________
في المستشفى
وصل. يوسف ومراد واشتد بينهم الكلام
يوسف: متأكد أن انت اللي عملت كدا
مراد :: ووالله قولتلك اكتر من مرا معملتش حاجه عاوز تصدق. صدق
الدكتور خرج
يوسف: خير يا دكتور
الدكتور : للأسف الخبطه كانت جامده ادعو أن ميدخلش في. غيبوبه
يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية