Ads by Google X

رواية كسره قلب الفصل السادس عشر 16 بقلم نور الشامي

الصفحة الرئيسية

   رواية كسره قلب الفصل السادس عشر بقلم نور الشامي


رواية كسره قلب الفصل السادس عشر 

انصدم اسر عندما سمع كلمات لاتويا فهي ستدمر كل ما حاول فعله اذا علم احد انه علي قيد الحياه فتحدث بحده مردفا : وعايزه اي تقولي لدعاء اني عايش صح
لاتويا بضيق : الطبيعي اني اقولها بس انا مش هقول علشان عارفه ان ابن الصاوي مبيعملش خاجه غير لما يكون ليها سبب وسبب قوي كمان وبصراحه انا عايزه اعرفه
اسر : مينفعش حد يعرفه وعلي العموم انا نازل مصر بعد يومين بس برده من غير ما خكحد يعرف اني عايش وياريت متقوليش لحد علشان متبوظليش كل ال بحاول اعمله دا رقم تليفوني لو احتاجتي حاجه كلميني سلام

القي اسر كلماته ثم ذهب فوقت لاتويا تنظر اليه بدهشه حتي ذهبت هي الاخري وفي الصباح في المستشفي في الصعيد كان حاتم وغاليه ودعاء ورغد وعلا جالسون امام عرفه الفحص حاي خرج الطبيب فتحدث حاتم بلهفه : ابوي عامل اي دلوجتي يا حكيم
الطبيب : حالته لسه مش مستقره ربنا معاه بعد اذنكم

ذهب الطبيب وترك الجميع في حاله حزن رهيبه فتحدثت رغد بحده : مبسوطه يا وش الفقر والله ما حد نحس الراجل غيرك انتي ازاي مرته
حاتم بعصبيه : رغد عيب اكده انتي اتجننتي عاد ازاي تتكلمي اكده مع امي
رغد بسخريه : امك ؟ بتسمي دي ام والله ما تنفع لا ام ولا زوجه ولا اي حاجه
حاتم بغضب شديد :بس بجا اكتمي جبر يلمك انتي فقدتي الذاكره ولا فقدتي عقلك

وفجأه اوقفهم صوتها الذي صدم الجميع فألتفت حاتم ووجد امامه مريم زوجته الاولي التي طلقها قبل زواجه برغد ولكن لماذا هي هنا الأن فتحدث حاتم بدهشه مردفه : انتي اهنيه ليه خير
مريم : جيت علشان اطمن علي ابوي
دعاء بضيق : ماله الحج سليم يا مريم هو زين
مريم : لع اجصد الحج محمد انتي نسيتي اني كنت بجوله ابوي في يوم الايام هو زين صوح
رغد بسخريه : ومين دي كمان بجا ان شاء الله
مريم بدهشه : مالك يا رغد للدرجادي نسيتيني
رغد بحده : هو انتي كنتي حد اعرفه يعني علشان انساكي انا مش فاكره حاجه اصلا علشان افتكرك
مريم بأستغراب : انا مريم مرت حاتم .... اجصد كنت مرته
رغد ببرود : ودلوجتي طليجته اي ال جايك اهنيه
حاتم بضيق : براحه يا رغد جالتلك انها جايه تطمن علي ابوي
رغد : طيب اولعوا بجاز انا ماشيه

ذهبت رغد من المستشفي وجلست مريم مع حاتم فأقتربت دعاء من علا وتحدثت بهمس مردفه : جومي معايا

نهضت علا مع دعاء وذهبوا من النستشفي الي الفيلا وصعدوا الي غرفتهم فوجدوا رغد فتحدثت علا بدهشه : في اي

رغد بجديه : انا عارفه كل حاجه وعارفه انك مش انتي ال جتلتي اسر الله يرحمه وجولت الكلام دا لدعاء بس كان لازم اعنل خطه علشان اجدر اكشف كل حاجه وخطتي اني فهمت الكل اني فقدت الذاكره وانا فهلا فقدتها بس مؤقت ومحدش كان يعرف غير دعاء بس
علا بصدمه : بجد يعني انتوا عارفين الحجيجه
دعاء : احنا للأسف مش عارفين حاجه غير ان واحده تانيه ال جات مكانك جوليلي وانتي مخطوفه مشوفتيش اي حاجه تعرفنا مين ال عمل اكده
علا بحزن : لا مشوفتش اي حاجه والله حاولت بس معرفتش اشوف اي حاجه
دعاء بضيق : هنحاول نعرف مينفعش نسكت

مر اليومين ووصلوا اسر واسامه الي القاهره ومنها الي الصعيد ذهب اسر الي شقه خاصه بها يعلمها واسامه الي المستشفي ليطمأن علي محمد كان اسر يجلس في شقته وامامه جهاز اللاب توب يشاهد الفيلا بأكملها فمن الواضح انه يضع كاميرات مراقبه في كل مكان في الفيلا كان يري علا ودعاء والجميع ولكنه انصدم عندما وجد مريم ماذا تفعل هنا مره اخري اغلق اسر اللاب توب وارتدي ملابسه واستقل سيارته وذهب اما في الفيلا فخرج محمد من المستشفي فتحدثت رغد بحده : انتي اطمنتي
علي ابوي لحد ما خرج من المستشفي ياريت تخرجي انتي كمان ولا هتفضلي عايشه معانا اهنيه
مريم بضيق : ايوه هطلع اطمن عليه بس وامشي علطول
دعاء بحده : مريم جولي الحجيجه انتي عايزه اي
مريم بأرتباك : انا مجدرتش اعيش من غير حاتم عايزه ارجعله تاني
حاتم بصدمه : ازاي يعني ؟
مريم بحزن : يعني انا بحبك وعايزه ارجع اعيش معاك مره تانيه
رغد بعصبيه : بجولك اي مش معني اني فقدت الذاكره اتي اسمح لحد ياخد جوزي مني فاهمه
مريم بحده : دا جوزي جبلك وانتي السبب في طلاجنا انتي ال خطفتيه مني
علا بضيق : لع يا مريم هي مخطفتش جوزك منك حاتم بيحبها وهي اكتر واحده اتظلمت منه وبعد ما حياتهم بدأت تكون كويسه تجولي اكده
غاليه بعصبيه : اكتمي انتي ملكيش صالح يا مجرمه
رغد بغضب : ما خلصنا بجا هو انتي موركيش شغالنه غير طول النهار تأذي فينا كفااايه انتي عايزه اي عاد
غاليه بغضب : انتي لسانك طول جووي وانت يا حاتم عاجبك ان امك تتشتم وتتهان من مرتك
مريم بحده : عيب امده يا رغد اتكلمي زين
دعاء بغضب : وانتي مال اهلك بتتدخلي ليه
حاتم بعصبيه : اكتموا بجااااا بس اي التهريج دا انترا مالكم كلكم اتجننتوا وانتي يا رغد احترمي نفسك شويه متنسيش ان دي امي ومسمحش لاي حد يعلط فيها اكده
رغد بغضب : امك يبجي طلجني بجا وخليك معها ومع ست الحسن والجمال
حاتم بعصبيه : ماشي هطلجك انتي ط ...

وقبل ان يكمل كلمته تلقي لكمه قويه علي وجهه اصمتته وووو


يتبع الفصل السابع عشر والأخير اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية كسره قلب" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent