Ads by Google X

رواية حب بنت الشوارع الفصل السادس عشر 16 بقلم ملك أسامة

الصفحة الرئيسية

    رواية حب بنت الشوارع  الفصل السادس عشر بقلم ملك أسامة


 رواية حب بنت الشوارع  الفصل السادس عشر

صقر اتجمد مكانه مش عارف يعمل إيه و إيده علي الاوكرا بيتنفس بسرعه حاول يفوق نفسه و قرب من التسريحة فتح الدرج و طلع المسدس بتاعه فتح موبايله اتصل بعمار..» 
*عند عمار *
كان لسه هيقرب من البنت بس موبايله رن طلعه من جيبه و أستغرب إن اللي بيرن عليه صقر فتح.»
عمار: الو ياعمناا آيه وحشتك 
صقر: عمارر اسمعني تعالي الڤيلا و معاك الشرطة بسرعه 
عمار: شرطة ليه و في إيه!! 
صقر: مش وقته تعالي بسرعه و متجبش حياه 
عمار كان هيرد بس صقر مداهوش فرصة و قفل.. عمار طلع اوضته بسرعه و لبس و هو خارج حياه خرجت من أوضتها و وقفت قدامه و عمار رفض إنها تيجي لكن هي نزلت و ركبت في العربية فأضطر يأخدها.» 
*عند صقر *
فتح الباب براحه و أخد نظرة بعيونه قدر يحدد العدد اللي تحت و اللي قدامه و قدام الأوض خرج براحه و سحب الراجل اللي قدامه في الأوضة و كتم بوقه و ضربه بالمسدس علي دماغه فقد وعيه سمع دربكة قدام أوضته فهم أنهم أتجمعوا كلهم قدام بابه و دا اللي كان عايزه فتح الباب و المسدس كان لسه في إيده و بدأ يضربهم و لأنه عارف إيه الإصابات الحيوية و إيه لا مكانش بيموتهم مجرد إغماء و بس و مهتمتش بالإصابة اللي جت في كتفه مع الأصوات دي كلها الكل صحي و وليد و عاصم طلعوا بمسداستهم و وليد مع صقر فضي الموضوع..» 
*في عربية عمار*
بيسوق بسرعه و الشرطه وراه وصل و نزل و منع حياه إنها تنزل و دخل هو و الشرطة خبطوا و اتفاجئوا بالمنظر.
صقر بتعب و هو بيبصلهم:متخافوش إصابات عادية هيفوقوا يعني 
عمار بصله و لاحظ تعبه و بص علي كتفه:إيه يا صقر الغباااء دا إيدك بتنزف 
صقر:مش مهم 
مكملش الجملة بسبب أنه فقد وعيه..عمار قرب منه و سنده هو و وليد و طلعوا حطوه في الإسعاف اللي جت إحتياطي.» 
الشرطة اتعاملت مع الموقف و أخدوا الناس و أخدوا أقوال الكل و مشيوا.» 
*في المستشفي*
عمار هو و حياه و وليد مع صقر و حياه بتبصله بدموع.
صقر:أهو عشان كدا قولتله ميجبكيش 
حياه ضربته في كتفه:والله
صقر:اهههه كتفااااي 
حياه:ياارب التاني 
صقر:أهون عليكي طيب!!
حياه:لا متهونش 
عمار:يالله علي المحن 
صقر:اللي غيران مننا يعمل زيناا 
عمار:هو مش غيرة خاالص دا أنا هرجع في وشكوا من المحن دا 
كلهم ضحكواو صقر:يلاا عايز اروح 
وليد:يلا كدا كدا الدكتور كتبلك علي خروج 
صقر قام و حياه قربت تسنده باس رأسها:أنا بخير مش محتاج تسنديني 
حياه:لا محتاج إيش فهمك أنت 
صقر ضحك و مشي معاها و عمار و وليد قدامه.» 
*تاني يوم *
حياه صحيت صبحت علي أبوها و فطرت معاه هي و عمار و اخدها و نزلوا راحوا لڤيلا صقر و سلموا علي ناهد  و عاصم و قعدوا صقر نزل و قعد معاهم و بعدها بوقت وليد و مها و فطروا مع بعض..» 
صقر:صح يا بابا معرفتش مين اللي عمل كدا!!
عاصم بصله و بص لناهد:لا 
وليد:هو اللي عمل كدا أكيد مختل عقليآ أساسا 
صقر بصله و رجع بص لأمه و أبوه بشك:أنتوا معرفتوش مين عمل كدا بجد!!
ناهد:آه يا صقر في إيه 
صقر:لا مفيش 
حياه بصتله بعنف عشان لاحظت نظراته 
صقر بصوت واطي:آيه!!أنا حساس أنهم عرفوا حاجه 
حياه:متبصلهمش كدا دول ابوك و امك 
صقر اتنهد و كمل أكله و الكل بيأكل في صمت.»
*مر اسبوع في تجهيزات كتب الكتاب و صقر نسي حكاية التحقيق دي و الكل بقي مشغول في التجهيزات * 
*في يوم *
صقر كان في الشركة و رقم غريب أتصل بيه رد.»
صقر:الو 
علي الجانب الآخر:مش ناوي تعرف عمتك قتلت مين ولا ايه!!
صقر:مين 
مفيش رد و الشخص قفل صقر اتعصب و خرج من المكتب ركب عربيته و وصل قدام الڤيلا نزل بخطوات سريعه و دخل.»
حياه بابتسامة:أهلا صقر 
صقر بصلها و بص لأمه:أنتوا برضو لسه معرفتوش مين اللي بعتلنا الناس دول 
أمه بتوتر:لا لسه 
صوت من ورا:بس أنا عرفت... 
*للتذكير عمة صقر هي ام وليد*...

يتبع الفصل  السابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent