Ads by Google X

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الحلقة السابعة عشر 17 بقلم شهد محمد موسى

الصفحة الرئيسية

رواية تزوجت معاقا ذهنيا البارت السابعة عشر 17 بقلم شهد محمد موسى

رواية تزوجت معاقا ذهنيا كاملة

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل السابعة عشر 17

_في احدي المخازن_
_بصراخ وبكاء:انتوا مين وعايزين مني اي.....
$اخرسي يابت انتي مش عايز اسمع صوتك....
_بصراخ: أهههههه إلحقوني....حد يلحقني...........
في وسط صراخها دخل شخص من باب المخزن .........
_بسخرية:يا مرحب بنورين هانم ......
نورين بخوف وصدمة:إلياس بيه.......
إلياس قعد علي الكرسي المقابل للكرسي الي هي مربوطة فيه وحط رجل علي رجل.........
إلياس :اممم هو ......
نورين بخوف:انت...انت...مش ..كنت..يعني
إلياس بإبتسامة لا تنم علي الخير :تؤتؤتؤ هدّي نفسك شوية... كده خطر علي صحتك واحنا محتاجينك........
نورين بخوف وهي تبتلع ريقها بصعوبة: عاااوز مني اي.......
إلياس بهدوء قاتل وابتسامة باردة: انتي عارفة إجابة السؤال ده كويس فخديها من قصيرها واتكلمي عشان متندميش ......
نورين بخوف اكبر:اتكلم اقول اي......
إلياس بإبتسامة باردة: بلاش استعباط عشان انا لغاية دلوقت هادي فمتجبرنيش آذيكي ........
نورين بخوف ودموعها بتنزل: انا مبستعبطش صدقني انا مش عارفة انت عايز اي........
إلياس شاور بعنيه لأحد الرجال الي واقفين فقري من نورين ومسكها جامد من شعرها........
_بزعيق:اخلصي يابت واتكلمي.......
نورين بآلم وبكاء: أهه سيبني والله معرف انتوا عايزين اي........
إلياس شاورله يسيب شعرها......
إلياس بإبتسامة باردة: انا هخلي نفسي طويل معاكي للآخر وهبسطهالك ايه الي حصل من بعد ما انا خرجت من الاوضة عند ماما ........
نورين جسمها ساب اول ما خلص كلامه وبدأت تتنفض من الخوف والرهبة..........
نورين بتهتهه ودموع غزيرة: م..ممم..مح..صلش حاجة.......
هنا ولم يستطع إلياس الحفاظ علي هدوئة اكتر من كده وراح قام من علي الكرسي و صرخ في وشهاا بغضب.....
إلياس :انتييي كدااابة......لاني شوفتك  وانا خارج من اوضتي وانتي خارجة من اوضتها وماسكة في ايدك حقنة فاضية وبتترعشي من الخوف وعمالة تبصي حواليكي زي يالي عاملة عاملة  وروحتي نزلتي بسرعة وانا روحت داخل اوضتها عشان شكيت فيكي ولقيت....لقيتهاا ميته.......
"اتحولت نبرة صوته في الاخر لحزن وآسي شديد ....."
وبعدين راح صرخ في وشها تاني:  ولما نزلت ادور عليكي كنتي اختفيتي وسألت المستشفي وكل حته كنتي فص ملح وداب ......قتلتيها ليه عملتلك اي هي.......
نورين بخوف ونحيب شديد:مقتلتهاش صدقني.......
إلياس بصراخ:بطلي كددددددب لحسن اخلص عليكي دلوقت.......
"وراح طلع المسدس وصوبه ناحيتها"
نورين إرتجفت من الخوف اول ما شافت المسدس....
نورين بهلع وبكاء :غصب عني......قاسم بيه هو الي طلب مني كده..والله انا مقتلتهاش بمزاجي ........
"انا كشهد مبهور وصعبان عليا إلياس وبعيط ناوو عشان انا مرهفة الحس🙂🥺"
إلياس حس بنغزة قوية في قلبه وحاول يبتلع تلك الغصة المريرة التي شعر بها في حلقه..............
إلياس بهدوء :إحكيلي كل حاجة بالتفصيل والا اعتبري نفسك في عداد الموتي من دلوقت.........
نورين بهلع وبكاء:والله هقول كل حاجة بس نزل المسدس ابوس إيدك.......
إلياس نزل المسدس ورجع قعد علي الكرسي تاني بس المره دي بتعب شديد.......
إلياس بتعب:إرغي........
نورين بشهقات : انا اول ما جيت البيت عندكم كممرضة لولدتك وشوفت قاسم بيه انجذبتله واتمنيت انه يكلمني ولو ثانية وكنت بفضل ابص ليه كل ما اشوفه وكنت بتحجج بأي حجة عشان اقدر ادخل اوضته واشوفه وهو مكانش بيعبرني كان يقولي حطي الحاجة وامشي حتي مكانش بيبصلي .....لحد ما في يوم وانا كنت بوديله كباية القهوة.......
Flash back💙
نورين دخلت الاوضة علي قاسم كان خارج من الحمام ولافف فوطة حوالين وسطه وكان واقف قدام التسريحة.......
نورين برقة:القهوة يا قاسم بيه......
قاسم بصلها من فوق لتحت وابتسملها ابتسامته الجذابة.............
قاسم :هاتيها هنا علي التسريحة.....
نورين قربت منه وحطتها  علي التسريحة وهي تكاد تموت من الفرحة مش عارفة علي اي بس هي تكاد تموت وخلاص🙂😂
نورين برقة:تؤمر بحاجة تاني.....
قاسم مسك إيدها وشدها ليه فهي بحركة تلقائية منها حطت إيدها التانية علي صدره العاري وبصت في عنيه وهي قلبها بيدق جامد بس مش خجل تؤتؤ ولا خوف حتي تؤتؤ بردو دي سعادة وفرحة زايدة من قربهم 
"انا :بالمختصر قلة أدب عشان متعبش نفسي🙂😂"
قاسم وهو بيمشي ايده علي خدها برقة :انتي جميلة اوي.......
نورين برقة: شكراً.......
قاسم إتجرأ وقرب منها اكتر وهي ما عارضتوش بل كانت مستسلماله خالص وحصل الي حصل بقي .......
Back 💙
نورين ببكاء:ومن ساعتها وانا بشوفه دايما بالليل في اوضته بعد ما الكل بينام وبفضل معاه وجه في يوم قالي بتحبيني قولتله اوي فقالي تقدري تعملي اي حاجة عشاني قولتله ايوة فقالي انه لو بحبه بجد  اعمل الي هو هيقولي عليه وهو يضمنلي اني مش هيحصلي حاجة وهيفضل معايا فإداني حقنة وقالي اني اديهالها واخرج بسرعة من البيت وده الي انا عملته وهو كان مكلف حد يستناني وخدني ومشي لكن والله مكنتش اعرف انها هتموت بس عرفت بعد كده  ........"وزادت في البكاء "
إلياس باصصلها بإستحقار وغضب وكل ما هو بشع في الدنيا......
إلياس بسخرية:بتعيطي علي اي لو علي قتلك فمتخافيش انا كنت بهددك بس انا عمري ما كنت قاتل ولا هكون ...........بس اقولك عيطي يمكن دموعك تغسل وساختك وشرفك............"قال الاخيرة بإستخفاف واستهزاء شديد"
وراح قام من علي الكرسي ووجه كلامه للرجالة........
إلياس بجمود:فكوها وخلي عنيكوا عليها .........
نورين ببكاء:انا قولتلك كل حاجة سيبني امشي بالله عليك.......
إلياس بسخرية:وانتي تعرفي الله أصلا .........علي العموم لية هحتاجك بعدين......
نورين سكتت وفضلت تعيط........
وإلياس خرج من المخزن........
    ___________💙___________
_في فلة السيوفي_
4  A.m
ريناد قاعدة قلقانه لانه إلياس إتأخر  وكانت عمالة تتحرك في الاوضة وبعدين قعدت علي طرف السرير وهي عماله تهز رجليها..........لغاية ما باب الاوضة اتفتح ودخل إلياس..........
ريناد قامت وقفت واتكلمت: إتأخرت كده ليه.......
إلياس بصلها بتعب ومردش.....فتح زراير القميص ورماه ورمي نفسه علي الكنبة بتعب ورجع دماغه لورا...
فريناد قربت منه وقعدت علي جمبه علي الكنبة وبدأت تمشي إيد في شعره .... والتانية مسكت إيده بيها   وبصتله بحنيه.....
ريناد بإبتسامة هادية: مالك ......
إلياس بصلها بصمت وفي دموع في عنيه 
ريناد بقلق:إلياس حبيبي مالك..........
إلياس رمي نفسه في حضنها ومسكها بتملك كأنه طفل صغير خايف يبعد عن حضن امه ودفن وشه في رقبتها وبدأت دموعه تنزل............
ريناد حست انه فيه ماء بينزل عليها فعرفت انه بيعيط.....ففضلت تطبطب عليه وتمشي إيديها في شعره وهي قلقانة....
ريناد بقلق:إلياس حبيبي إهدي وقولي في اي........
إلياس بنبرة مبوحة:انا تعبان اوي يا ريناد... تعبان...."وكان بيزد تمسه بيها "
ريناد بقلق:طب تعبان من اي يا حبيبي........
إلياس بنبرة مبوحة:انا كنت شاكك فيه بس قولت يمكن انا غلطان وظالمة......بس شكي طلع في محله.........آهههه "قال كلمته الاخيرة بآلم شديد نابع من قلبه"
"إلياس بس والله بعيط🥺"
ريناد عيطت وهي مش فاهمه حاجة من كلامه بس صعب عليها منظرة وحالته ونبرة صوته الي توجع قلب اي حد..........
ريناد بدموع: شششش اهدي يا روحي ....اهدي...
إلياس علي صوت نحيبه وزادت نبرة الالم الي في صوته........
ريناد حاولت تتماسك قدام نبرة صوته الي حقيقي قتلتها فمحدش في الدنيا يقدر يشوف حد عزيز عليه في الحالة دي  مبالك بقي بيحبه.............
ريناد بتماسك:قوم معايا ياله......
إلياس رفض يقوم وزاد تمسك بيها....
ريناد :إلياس حبيبي انا معاك والله مش هروح في حته تعالي هنروح عند السرير بس.........
إلياس قام معاها وهي كانت لسة حضناه بس شافت ملامح وشه كمية الآلم الي فيها عيطت مقدرتش تتماسك قدامه........لغاية ما وصلوا للسرير راحت فردت نفسها وهي دموعها مغرقة وشها وشاورتله بإيديها انه يجي في حضنها........وهو لبي طلبها بكل تأكيد مش لانها طلبت كده لانه هو الي محتاج ده..........
ودفن وشه في صدرها وهي فضلت تمشي إيديها علي شعره .........
ريناد بدموع ونبرة عملت جاهده علي جعلها هادئة مطمئنة: انا مش هقولك متعيطش عشان عارفة انه اوقات الدموع بتريحنا  وبتخفف من وجعنا ولو شوية انا معرفش في اي ولا عايزة اعرف دلوقت كل الي هقولهولك اني جمبك ومعاك ....."وراحت باست دماغه"
وهو دفن وشه أكتر وتشبث بيها  وفضلوا علي الوضع ده لغاية ما غلبة النوم هو وريناد.......
"بصوا انا تعبت نفسيا اكتر مانا تعبانة🙂"
    ___________💙___________
وعدي اليوم علي ابطالنا بأحزانه بأفراحة بمفاجآته.........
وتشرق شمس يومٍ جديد علي ابطالنا........
_في شركة MCK_
قاسم قاعد علي كرسي مكتبه ومرجع دماغه لورا ومغمض عينه.........
دخل أمير المكتب عليه......
أمير بإبتسامة: الله انت هنا.......
قاسم رجع دماغه وبصله واتكلم
قاسم بسخرية:لاء هناك.......
أمير بإبتسامة:لاء بتكلم جد والله انت مكنتش بتيجي الشركة غير كل فين وفين دلوقت بقيت بتيجي كل يوم لاء والأغرب بقي انك بتيجي بدري كمان.....
قاسم بهدوء:اممم عشان أبقي مع مراتي اطول وقت ممكن....
أمير بصدمة:مراتك..!! انت اتجوزت امتي ومين..؟؟؟!
قاسم بهدوء ونظرات ثاقبة:اتجوزت بسمة وامتي مش لازم بقي.......
أمير بصدمة أكبر: بسمة...!!
قاسم ببرود:اممم بسمة فابعد عنها بقي عشان بقت تخصني.....
أمير بغضب: بس انت عارف اني بحبها دا غير انكوا مبطيقوش بعض.....
قاسم بسخرية:تؤتؤ متضحكش علي نفسك انك بتحبها انا وانت عارفين كويس اوي انك كنت بتستخدم اسلوبك الجميل  عشان تستدرجها للغرض الي في دماغك فبلاش لف ودوران اما بقي احنا مبنطقش بعض فالقلوب عند بعضها بقي..........
أمير بغضب: مش هسيبك تتهني بيها يا قاسم ......
"وراح سابه وكان خلاص هيفتح الباب"
قاسم ببرود:ابقي فكر تقرب منها خطوة وساعتها هتشوف وشي تاني.......
أمير بإبتسامة خبيثة:دا لو فضلت حر أصلا........"وراح فتح الباب ومشي..."
قابل بسمة وهي خارجة من باب الاسانسير.....
بسمة بإبتسامة مرحة:ازيك يا مستر أمير......
أمير بسخرية:كويس جدا يا مدام قاسم "وراح دخل الاسانسير ونزل"
بسمة بإستغراب :ماله ده...!!! لاء ثانية واحدة كده هو قال مدام قاسم....!!!!! "اول ما خدت بالها زاد إستغرابها وليه قال كده......."
وراحت دخلت المكتب عند قاسم وكالعادة من غير ما تخبط علي الباب.....
قاسم بسخرية:قسماً بالله انا لو بفهم حمار كان فهم من زمان........
بسمة بسخرية:مهو كان هيفهم عشان الحمير بتفهم بعضها بسرعة ......
"انا:هات الدكتور عشان يخيط😂"
قاسم وقف من علي مكتبه وبدأ يقرب منها ......
قاسم بهدوء: اممم يعني انا حمار.....
بسمة بتوتر وهي بترجع:لاء انت فهمتني غلط خااالص.......
قاسم بسخرية:امم واي الصح بقي.....
بسمة بإندفاع: انت جحش مش حماااا........ يختاااااااي "خدت بالها كالعادة من الي عملته وكانت خلاص لزقت في الباب..."
"انا:شاطرة جيتي تكحليها عميتيها خالص😂😂"
قاسم كان خلاص وصلها وراح حط ايديه علي الباب فبقت بسمة محاصرة......
قاسم كان بيبص لعنيها وملامح وشها الي متوترة وخايفة.....................وراح قرب من ودنها وهمس: بتبقي شبه الكتكوت المبلول طول مانتي واقفة قدامي........ 
بسمة غمضت عنيها وزادت ضربات قلبها من قربه وانفاسه الي بتلفح بشرتها البيضاء................
قاسم رجع بص علي وشها  لقاها مغمضة عنيها  وشفايفها بتترعش شكلها كان مغري بالنسباله واجتاحته رغبة انه يقبلها بس حاول يسيطر علي نفسه وبعد عنها وإداها ظهره واتكلم.........
قاسم بجمود:كنتي جاية ليه......
بسمة فتحت عنيها اول ما حست انه بعد عنها وحاولت تلتقط أنفاسها الي كانت هربانه منها.....
بسمة بصعوبة في الكلام:كنت جاية اقول انه انا وسجي بنستأذنك انه  نمشي بدري النهاردة علي الساعة 3 كده...لو ممكن.......
قاسم بهدوء: وايه السبب
بسمة في سرها:وانا مال اهلك يا حشري....
بس ردت عليه بهدوء عشان ميتكلمش...
بسمة :قراية فاتحة أختي ولازم نكون معاها .........
قاسم بهدوء:طيب.......
بسمة بخفوت:ممكن أسأل سؤال ......
قاسم بهدوء:أسالي....
بسمة حمحمت واتكلمت:احم..بصراحة قبل ما ادخلك شوفت مستر أمير ولما قولتله ازيك قالي كويس يا مدام قاسم........هو يقصد اي.....
قاسم لف ليها واتكلم بإبتسامة خبيثة: متخديش علي كلامه هو احيانا بيقول اي كلام متخديش في بالك........
بسمة مقتنعتش بكلامه وبصتله بشك بس ردت عليه وقالت:طيب.....
وراحت فاتحة الباب وخرجت من غير ما تستأذن.........
     ___________💙___________
_في فلة السيوفي_
إلياس صحي وفتح عينه لقي ريناد في وشه وبصاله بإبتسامة حنونة وكانت بتلعب في شعره.......
ريناد بإبتسامة:صباح الخير.......
إلياس عدل نفسه وسند ظهره علي ظهر السرير......
إلياس بتعب:صباح النور......
ريناد مسكت إيديه الاتنين وبصتله بحب ..........
ريناد بإبتسامة هادية: ها بقيت أحسن...
إلياس اتنهد بحزن وبصلها ومردش.....
ريناد بإبتسامة:طب بص قوم خد دش ياله عشان في مفاجأة حلوة ......
إلياس اتنهد وقال :مفاجأة اي
ريناد باسته في خده وقالته بإبتسامة:مانا لو قولتك مش هتبقي مفاجأة ياله قوم بسرعة........
إلياس قام بتعب من علي السرير وقام دخل الحمام.......
وريناد اتنهدت وبصت في آثره بحزن علي حالتة الي هي متعرفش اي السبب فيها بس هي مش هتتكلم معاه لغاية ما هو يكون جاهز انه يتكلم معاها...........
شوية وخرج من الحمام مش لابس غير بنطلون وجزئه العلوي عاري.....
ريناد قامت من علي السرير وفتحت الدولاب و جابتله تيشرت وراحت وقفت قدامه وبدأت تلبسهوله.........
ريناد بإبتسامة ونبرة مرحة: اكيد مش هنزلك بعضلاتك دي والخدم يتفرجوا عليك....
إلياس ابتسم غصب عنها وراح حاضنها اول ما لبسته التيشرت.......
وهي بدلته الحضن وهمست جمب ودنه: بحبك يا إلياس 
إلياس بهمس هو الآخر وهو بيدفن وشه في رقبتها أكتر: وانا كمان.....
وبعدين راحت ريناد بعدت عن حضنه بس كان لسة محاوط خصرها بإيده...
ريناد بإبتسامة:ياله ننزل بقي......
إلياس بعد شعرها الي كان نازل علي عنيها بإيده واتكلم بهدوء : استني  اكلم الدكتور عشان يجي يشوفك....
ريناد بإبتسامة:طب تعالي ننزل بس وهخلي نادين تكلمه عشان محدش يشك فيك..........
إلياس اتنهد وقالها: طيب......
وراحت شدته من ايده ونزلوا تحت في الجنينة........
ريناد بإبتسامة:غمض عنيك.....
إلياس بهدوء:ليه.....
ريناد بإبتسامة مرحة:ياعم غمض عنيك بس هو انا هخطفك.......
إلياس ابتسملها وغمض عنيه ومشي معاها لغاية مكان معين في الجنينة....
ريناد بإبتسامة:فتح عنيك ......
إلياس اول ما فتح عنيه لقي قدامة تورتاية جميلة وعليها صورته وتعالت الاصوات حواليه: سنة حلوة يا جميل.....سنة حلوة يا جميل.....سنة حلو يا إلياس....سنة حلوة يا جميل......
هيييييي......ياله حالا بالا بالا حيو ابو الفصاد هيكون عيد ميلاده الليلة أسعد الاعياد فاليحيا ابو الفصاد............
أمجد بإبتسامة حنونة وهو يحتضن إلياس:كل سنة وانت طيب يا حبيبي ......
إلياس بادله الحضن ولمعت الدموع في عنيه ورد عليه بإبتسامة:وانت طيب يا بابا.........
أحمد بسعادة وهو بيشد رجل البنطلون لإلياس:تل تنة وانت أيب يا نيسو"كل سنة وانت طيب يا ليسو"
إلياس بعد عن أمجد وشال أحمد باسه في خده وقاله:وانت طيب يا حبيبي........
احمد بسعادة:ياله قطع التويته "ياله قطع التورتة'
إلياس باسته تاني وقاله بإبتسامة:حاضر........ وراح نزله في الارض.....
وبص لريناد الي ابتسمتله بحب وراحت حضناه وهمستله :كل سنة وانت معايا .........
إلياس بنفس الهمس:وانتي معايا يا احلي حاجة حصلتلي في حياتي.....
ريناد بهمس:إبعد والا هيشكوا فينا ومش عايزة أشوف لمعة الدموع دي تاني.........
إلياس بعد وابتسم وبدأ يقطع التورتة 
وريناد شالت أحمد من الارض عشان قصير فمش هيشوف..........
واحتفلوا بعيد الميلاد وبعيدن فضلوا قاعدين مع أمجد ..........
  ____________💙____________
3 p.m
إلياس وريناد كانوا قاعدين في الاوضة وإلياس حاطط دماغه علي فخذها وهي بتلعبله في شعره وأحمد كان بيلعب باللعب في الاوضة بس في البلكونة........
إلياس بإبتسامة هادية: عرفتي منين انه النهاردة عيد ميلادي
ريناد بإبتسامة:اما صحيت الصبح قبل مانت تصحي نزلت تحت فكانوا الخدم بيتكلموا فعرفت فقولتلهم خلاص احنا هنحتفل بيه بقي..........حبيت اعمل اي حاجة تخرجك من الي انت فيه....
إلياس باس أيديها وقالها بإبتسامة:بحبك........
ريناد إبتسمتله بهدوء وقالت:مش حابب تقولي في اي........
إلياس كان لسة هيتكلم بس الباب خبط.......
ريناد :مين....
إحدي الخدم:الدكتور وصل .....
إلياس عدل نفسه وقام وقف وراح فتح الباب......
إلياس بنبرة حاول جعلها طفولية:هو فين.......
الخادمة بإبتسامة:جاي مع باباك بس هو قالي اطلع اقولها.........
إلياس :طيب خليه يجي بسرعة.....
الخادمة بإبتسامة:حاضر......
وراحت مشيت وشوية ودخل امجد ومعاه الدكتور ..
وبدأ الدكتور يكشف علي ريناد وإلياس وأمجد واقفين جمب بعض..
الدكتور بإبتسامة:متقلقوش عليها المدام..
google-playkhamsatmostaqltradent