رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الثامن عشر 18 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الثامن عشر 18
في بيت اسد و ابرار
مروة: صبااح الخير ي حباايبي اقعدوا افطروا
اسد: تسلم ايدك ي ست الكل
ابرار: بجد ي ماما اكلك فية سحر خااص كده
مروة: والله انت حبيبتي و بعدين اناا عاايزة ادوق اكلك اناا كماان
ابرار: بس كده من عنياا احلى اكل هيتعملك طبعااا
حسين: ربناا يخليكم و يديم المحبة بينكم
اسد: يااارب ي بابا
مروة: هتدوم ان شاء الله اصلاا ابرار بنتي مش مرات ابني بس
ابرار: وانت والله ماامتي بجد اناا بحبكك اووي
قربت منها مروة و حضنتهاا: وانت حبيبة قلبي ربنا من جووة
اسد: احم احم بغير اناا علفكرة
ابرار بغيظ: فصيل اووي انت علفكرة ورخم اووي كمااان
اسد ببرود: من بعض ما عندكم ي ابراري
ابراار اتغااظت منة جاامد و متكلمتش
***********************
عند كارما وقفناا لماا كاان واحد من الاشخااص بيقرب منهاا بطريقة مقززة وهي بتصووت و بتحااول تبعد بس هما ماسكينهاا جاامد و وتحد فيهم كاان خلااص قرب منهاا جاامد و فجأه جة فرااس بسررعة و شده من عليهاا و ضربوا جاامد وقرب التاني عشاان يضرب فراس من ورا ع راسة بالعصااية
رااحت كاارما صوتت بصووت عاالي: فرااس الحق
بس قاالت ده في نفس الوقت اللي الشخص ضربة بالعصااية ع راسة بس هو ما استسلمش و ضربهم و بعدين هماا طلعوا يجروا و هو وقع اثر الضربة ع راسة
كاارما جريت علية بسررعة: انت كوويس
فرااس: اناا زي الفل قداامك اهوو و زي ماا انت شاايفة ضربة بسيطة اوي ع راسي
كارما: انت بتهزر مش شاايف راسك بتنزف دم ازااي كوويس بقى
فراس: ي بنتي اناا قووووي جداا
كارما: بطل غرور ي عم و شوف نفسك واقع ازااي مش قادر تقووم ولسة بتقوول انك قووي
فراس: لاا باينلك مستقلة بقدرااتي اووي علفكرة
كارما: نينينينيني قووم واخلص بقى عشاان اخدك المستشفى عشاان يخيطولك جرحك
فراس: طب خلي عندك دم و تعاالي سااعديني اقوم ولاا البعيدة مبتحسش
كارما: اطلب بذوق ي عم انت
فراس: تصدقي اني غلطاان اني سااعدت واحده زيك
كارما: محدش قالك اعمل نفسك بطل
فراس: والله ده كاانوا هيعملوا
فيكي *** بس انت تستااهلي
كاارما اتصدمت من الكلمة اللي قالهاا
كارما: اي ي حيواان ي ساافل
فراس: مش بقوول متستااهليش اللي يساعدك بدل ما تشكريني قااعدة بتشتمي فيااا
كارما: اناا لو قعدت معااك ثانية تااني هتجبلي جلطة
فراس: احسن نرتااح من غرورك
كارماا: قوووم يلاااااااااااااا
فراس: ماا برااحة ي بت
كاارما: يخرب بيت برودك ي شيخ
فراس: شكرااا
***********************
في مكتب شاادي رايح جااي و متوتر جداا
قربت منو نور
نور بتوتر: مستر شاادي في حااجة مالك
شادي: لاا مفيش متشغليش باالك انت
نور: لاا عاادي لو عاايز تقول قول يمكن اقدر احل معااك
شاادي: كاارما اتأخرت و رنت علياا كتير وانا كنت عامل الموبايل سايلنت و لماا رديت عليهاا الفون فصل و برن عليهاا بيديني مغلق
نور بتفكير: عاادي ممكن يكوون الفون بتااعها فصل شحن
شاادي: ممكن تكوون واقعة في مشكلة عشاان كده مش بترد
نور: ان شاء الله خير و بعدين ممكن ترن ع المستر فراس وتسألة اذا كاانت موجودة معااه ولا مشيت
شادي: صح ازااي مجتليش الفكرة
نور: عشااان تعرف قيمتي بس
شاادي: ان كاان ع قيمتك فا انا عارفهاا كويس
و بعد كده رن ع فراس و رد علية و طمنوا ان كارما كويسة وكارما كلمت اخوها وقالتلوا انهاا جاية ف الطريق
نور: شوفت اهي كويسة بس انت اللي متشائم اووي
شادي: اناا مش متشائم ولا حااجة بس خاايف ع اختي
نور: ربناا يخليكم لبعض
شاادي: ويخليكي لياا ي نوري
نور: مشتر شاادي لو سمحت
قاطعهاا شادي: لو سمحت اي ي نور انت لي مش عاايزة تحسي بياا لية مش عاايزة تفهميني اناا والله العظيم بحبكك جداا وعاايز اتجوزك ع سنة الله و رسولة اناا مطلبتش منك نعمل علااقة غير شرعية انت اي اللي مخليكي معترضة علياا هو اناا وحش للدرجة دي
نور: الفرق ما بينا كبير ما ينفعش انت شوفت بس معااملة الانسة كارما لياا ازااي و اكيد البااقي هيكوون زيهاا و هتبقى سيرتي ع كل لساان ما شغاالة سكرتيرة عندك
شادي بعد فهم: ازاااي.
نور: يعني النااس هتقوول علياا كلاام مش كوويس واناا هتجوزك طمعاانة في فلووسك و ان اناا اغريتك و ضحكت عليك
شاادي: قطع لسااان اللي يقوول عليكي كده ده انت ست البناات
نور: بس..
قاطعهاا شادي: مبسش احناا ملنااش دعووة بكلاام الناااس اناا عاايزك انت بس و انت متهتميش لحد غيرري.
نور: و ناادين
شادي: سبق و قولتلك اختك هي اختي و هتيجي تعيش معاانا مهيااش هتذودناا اوي
نور: و اهلك
شاادي: اهلي موافقين و بعدين انت هتتجوزيني اناا ولا اهلي
نور بتردد: خلااااص ع بركة الله
شاادي بفرحة: بأذن الله هنيجي نتقدملك اناا و اهلي بكرة
نور: من عمي هاخد منة معااد و ارد عليك
شاادي: انت متعرفيش اناا مبسووط قد اي
نور: ياارب داايماا مبسووط
***********************
شخصٌ واحد ولكنك بالنسبة لي كُل شيء💗🩹.*
مروة: هتوحشووني ي حبايبي متتأخروش علينا
اسد: مش هنتأخر بأذن الله
ابرار: وانت كماان هتوحشيني اووي ي ماما اناا هكلمك كل يووم بأذن الله
حسين: تروحوا و ترجعولناا بالسلااامة ياارب
ابرار: تسلم ي عمو
اسد: يلاا مع السلااامة ي جمااعة
مروة: ربناا يجعلكم في كل خطووة سلااامة و يوفقكم في حيااتكم و يباارك فيكم و يحفظكم
ابرار: ويخليكي ليناا ي ماما
اسد: و منتحرمش منك ابداا ي ست الكل
وخرجوا ساد و ابرار و هماا لاا يعلمون ما يخبئة القدر لهم
***********************
ركب اسد و ابرار العربية وخرجوا برة الفيلااا و فجأه ظهر واحد و هو بيضحك ضحكة شريرة و اعتقد ان الكل عاارفينة
ههههههههه لو مش هتكووني لياا ي ابرار مش هتكوووني لغيرري
***********************
في بيت حساام الانصااري
حسااام: يعني اي الااهماال اللي انتوا فية ده ازاااي يهررب منكم
مدير المستشفى : احناا بلغناا البوليس و اكيد هيقبض علية
حسااام: عااارف لو بنتي جرالهاا حااجة هقتلكم كلكم
الدكتور: اهدى ي فندم ان شاء الله خير
حسن: اهدى ي حساام اكيد البوليس هيمسكوا
حسااام: اناا لااازم ارووح لااابراار بسررررعة
و خرج حسااام يجرري برة البيت وطلع وراه حسن اخووة و يااسين
***********************
في العربية
ابرار: شغلناا شووية قرءان عشاان الواحد يرتااح في السكة
اسد: حااضر من عنياا
و فعلااا شغل سورة« البقرة»
بعد شووية
ابرار:في اي ي اسد ماا تهدي السررعة شووية
اسد: مش عااارف بحااول اهدي بس الفرااامل مش شغاالة
ابرار: يلاااهووي و هنعمل اي
اسد: متخافيش ان شاء الله خير
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية