رواية نصف جناني الاخر البارت الثامن عشر 18 بقلم ايزيس
رواية نصف جناني الاخر الفصل الثامن عشر 18
هنا كانت ماسكة بيضة وفجأة سابتها وانهارت بكا لما افتكرت أسر
سليم حضنها وقال ...أنا بكره أسر عشان زعلك
هنا منهارة ...أنا اللي زعلته يا سليم أنا اللي زعلته أنا بحبه اوي
.....وانا بعشقك وربنا انتي كل حياتي بس قولي زعلتيني ليه بقااااا احكي يا هنا روحي
هنا بصت بصدمة...أسر ..أنا ...أنا مش قصدي عليك انت أنا قصدي بحب زياد
أسر قرب منها مسك دراعها شدها وقفها قدامه واتكلم بغضب
أسر ...هناااااا ما تختبريش صبري لو كررتي الجملة دي مرة تانية هتشوفي حاجة مش هتعجبك
هنا بتحاول تخلص دراعها من أيده ...أنا قلتلك طلقني انت ليه مش بتفهم
أسر بيحاول بتحكم ف غضبه مسك أيدها بهدوء وقعدها وقعد جمبها
أسر بهدوء...هنا احكيلي ايه اللي مخوفك صافي هددتك قالتلك أنها هتئذيني أو تقتلني ولا قالتلك هتقتل حد من أهلك أنا عارفها بس ما تخافيش انا معاكي اتكلمي يا حبيبتي
هنا بتفكر...انت حتي مش قادر تتخيل هي عملت ايه اومال ازاي هتتقبل الحقيقة أنا مش ممكن ادمرك يا أسر أنا عارفة اني لو قلتلك هتسامحني بس اكيد هتقتل معتز وتضيع نفسك عشان كده مش لازم تعرف
أسر وهو بيشاور قدام وش هنا...روحتي فين ايه قررتي تحكيلي صح
هنا ...أنا معنديش حاجة أقولها.. وصرخت..معنديييييش
محمد كان بيتصنت و دخل لما سمع صراخ هنا ...أسر تعالي عايزك شوية
محمد واسر واحمد دخلوا مكتب محمد وقفلوا علي نفسهم
زينب وسليم كانوا مع هنا بس كلهم ساكتين
وبعد نص ساعة خرجوا من المكتب
اسر دخل عند هنا وطلب من الكل يخرج
أسر قرب وقعد جمبها ع السرير ..هنا لآخر مرة بقولك احكيلي اللي حصل معاكي
هنا.......مافيش رد
أسر ...تمام انتي عايزة ايه دلوقتي
هنا ...طلقني
أسر بكل برود ...انتي طالق
هنا انصدمت ودموعها نزلت...ا انت تطلقتني صح
أسر ...صح 🙄
بتعيطي ليه مش هو دا اللي انتي عايزاه
هنا بتمسح دموعها ...دي دموع الفرح علي فكرة
أسر ...اوك أنا ماشي ..
هنا لسة بتعيط ..أمشي فاكرني هاقولك اقعد ولا ايه ..احنا مش بنستقبل غربا ف بيتنا
أسر ابتسم بس رجع لوضع الجد بسرعة .. اوك ووقف وخرج
وهنا انهارت بعدها
أسر بص لمحمد وقال...أنا طلقت هنا
زينب ضربة علي صدرها ...يا مصيبتي ليه يا ابني والطفل اللي بينكم
أسر بص لهم كلهم بصدمة ..طفل ايه
محمد ...هي هنا ما قالتلكش أنها حامل ولا ايه
أسر اتحرك ناحية اوضة هنا وكان هيروح لها بس محمد همسه بحاجة رجعه تاني واسر مشي بحزن
&&&&&&&&
أسر رجع البيت وهو شاكك مليون ف المية أن صافي هي ورا خوف هنا وقرر يعرف الحقيقة كلها
أسر دخل الفيلا لقاهم كلهم متجمعين
أسر ...بابا أنا طلقت هنا
شادي وخالد ...😳😳
ياسمين ...😱😱
صافي وجيجي ...😊😊
خالد....ايه اللي حصل يا أسر ..
أسر بص ل صافي وجيجي ...دي كانت رغبتها هي
وبعدها طلع أوضته وشادي وراه
شادي...أسر ايه الحكاية فهمني
أسر ...اقعد هاحكيلك كل حاجة
&&&&&&&&&&
جيجي طلعت اوضتها وشغلت الصب بأعلي وفضلت ترقص دخلت بسرعة صافي
صافي....انتي مجنونة ولا غبية انتي عايزة اللي ف الفيلا يقولوا ايه فرحانة روحي اسرهي برا ف أي حتة
جيجي ..بقولك ايه أنا مش بحب شغل النكد دا ابدا أنا مسافرة يومين شرم احتفل بطريقتي وهاخد معايا ميرا ومعتز وريكو
صافي ...روحي المهم ما تفضحناش
جيجي ...اتس اوكي
وجهزت شنطتها وسافرت
أسر ممد ع السرير في أوضته وحاطط أيده تحت راسه وبيفكر ايه اللي ممكن يكون خوف هنا لغاية ما غلبه النوم ونام
مر يومين واسر وشادي بيحاولوا يوصلوا لأي حاجة عن الموضوع ومش عارفين
وهنا ما بتروحش الجامعة ومش راضية تحكي اي حاجة عن الموضوع
وف يوم قررت تروح الجامعة لأنها مخنوقة
في المحاضرة
الدكتور ...مشروع التخرج بتاعكم هيكون مشترك يعني كل اتنين مع بعض
وبدأ يختار الطلاب
الدكتور ...هنا محمد فكري مع ندي يوسف الطويل
وشيري رشاد مع زياد كمال السعدني
زياد ...اوووف كان نفسي اكون مع هنا
شيري...ياربي بقي أنا بحاول ابعد عنه بأي طريقة عشان متعلقش بيه اكتر ابقي أنا وهو جروب واحد ياخي تبا للظروف
أسر كان ف مكتبه ومش قادر يركز كل تفكيره ف هنا نفسه يشوفها مسك فونه وكلم والدة هنا اللي قالتله انها راحت الجامعة ..أسر جاتله فكرة حلوة ضحك قام خرج
بعد فترة
هنا خارجة هي وصاحبتها من الجامعة وبيضحكوا لأن شيري بتحقد علي ندي عشان شريكة هنا اللي بيسموها وحش الكيميا وفجأة
بيضة تيجي طايرة وتخبط في هدوم هنا بصت بصدمة لقيت أسر ساند علي عربيته وبيضحك
جريت عليه وهي عاملة كده ...😠😠😠
هنا...ايه اللي انت هببته دا
أسر ببرود ...عادي كان ليا تار عندك وخلصته 🙄
هنا مسكت بيضة ورمتها علي عربيته وقالت ...طب اهو
اسر ضحك ومسك بيضة تانية وضغط عليها فعصها ووقعت علي دريس هنا وطبعا المشهد دا كله تحت أنظار طلبة كتير
ميتين ضحك عليهم وزياد كان باصص والحزن ف عينيه وبعدين فكر شوية وابتسم وقال من انهاردة مش هاقف في طريق سعادتك يا هنا أنا بجد فرحان وانا شايفك مبسوطة كده ولازم ارجعلك فرحتك تاني
هنا اتجننت ومسك بيضة رمتها علي بدلة أسر
هنا ...أنا هاروح ازاي دلوقتي
أسر ...تعالي اكسب فيكي صواب واوصلك
هنا ...بصفتك ايه
أسر قرب عليها وهمس لها ..بصفتي ابو اللي ف بطنك
هنا انصدمت برقت
أسر مسك أيدها وركبها العربية وركب جمبها
أسر وهو بيسوق...هنا مش هتقوليلي ايه اللي حصل معاكي
هنا عيطت ..أسر لو سمحت لو بتحبني بلاش تحكي في الموضوع دا تاني خلينا صحاب
أسر ...صحاب ؟؟؟؟!!!!
وصلها لغاية البيت وهي طلعت وبعدها أسر رجع الشركة محبط
لسة هيدخل مكتبه وقفته داليا السكرتيرة
داليا ...أسر باشا هي مدام هنا بقيت كويسة دلوقتي ..أنا قلقانة عليها من اخر مرة كانت هنا واغمي عليها وشالها معتز ومشي بيها
أسر ..بتقولي ايه الكلام دا امتي بالظبط
داليا ...قبل ما حضرتك تيجي بيوم مدام هنا جات الشركة وكانت مبسوطة اوي دخلت المعمل بتاعها وقعدت فترة فيه لغاية ما كل الموظفين مشيوا حتي أنا بس نسيت ملف مهم ورجعت أخده عشان اكمله ف البيت بس لقيت معتز شايل مدام هنا ودخل بيها الاسانسير
أسر كان مصدوم م الكلام دا ...فين معتز
داليا ...من يومين اخد إجازة بس انا عرفت أنه سافر شرم
أسر قرر يرجع لهنا
وفعلا راح خبط ع الباب
هنا فتحت كانت لابسة بيجامة ميكي
هنا ...ايه اللي جابك تاني
أسر مسك أيدها وخلوا وقفل الباب وجرها وراه علي اوضة نومها
هنا ...سحبت أيدها بعنف ...انت مجنون أخرج من اوضتي انت طلقتني ومش من حقك تشوفني بشعري
أسر بغضب ...هنا مش طالبة غباء أنا جوزك أنا رديتك بعد ما طلقتك علي طول اقعدي وردي عليا بصراحة ولو كدبتي أو خبيتي حاجة مش هيحصلك كويس فاهمة
هنا خافت من طريقته ..وهزت راسها بحاضر
أسر ...لما اغمي عليكي في الشركة ومعتز شالك ايه اللي حصل بعدها
هنا قامت مفزوعة وجسمها بقي بيرتعش
أسر وقف حضنها بحنان ...هنا احكي ماتخافيش ما حدش هيقدر يئذيكي طول مانا معاكي
هنا انهارت ف حضنه ..بس هما فعلا اذوني اذوني يا أسر غصب عني
أسر اتجنن في اللحظة دي ...ايه اللي حصل. احكي
هنا حكت لأسر كل اللي حصل
أسر ....
&&&&&&&&
في شرم شلة شباب بتعمل كل حاجة تغضب ربنا
جيجي ....معتز فين الدراجز (المخدرات) اللي وعدتني بيه
معتز ...صنف جديد يسطا يستاهل بقك لا منخيرك هههههههه
وفضلوا يسكروا ويشربوا ويرقصوا
&&&&&&&&&&
أسر ...أنا هاشرب من دمه
هنا....أسر ابوس ايدك مضيعش نفسك اوعي تقتلوا هتتحبس ومستقبلك هيضيع
أسر ...بقولك اوعي من طريقي يا هنااا ودفعها وقعت ع السرير وهو خرج زي المجنون وما ردش علي حد وكان ناوي يسافر شرم و يقتل معتز ركب عربيته زي المجنون بس فجأة توصله مسج علي فونه
يفتحها أسر ويوقف عربيته فجأة وينصدم ويغير مسار عربيته
&&&&&&&&&&&
قرابة الضهر ف شرم
جيجي بتفتح عينيها بتعب تبص جمبها تشوف معتز مجرد من هدومه وهي برضو والسرير فيه د*م
جيجي ....لااااااااااا يا حيواااان
&&&&&&&&&&&
أسر كان بيتكلم مع شخص
الشخص ..
أسر .. انت متأكد من الكلام دا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية نصف جناني الاخر" اضغط على أسم الرواية