Ads by Google X

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية الملاك والشيطان والرومانسي البارت الثامن عشر 18 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي كاملة

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثامن عشر 18

فارس بخبث وبيقرب: انا بسمع صح .. وكمل بحب: انا اللي بحبك اوي 
ملاك بهدوء: يعني !
فارس بابتسامه: يعني بحبك 
ملاك بخجل: احم .. ونا كمان 
فارس ابتسم بحب ووووو نسبهم احنا بق 
سليم: ياربي يبت ده لسه مزعلك وجايه كمان تقوليلي مش عارف اي ... بصي بق انتي المفروض تعملي الحاجات اللي بضايقه 
رحمه بخوف: يالهووي لا ده يقتلني 
سليم بمرح: اسمعي كلامي بق ... هنخرج بكرا عشان وحشتيني 
رحمه بضحك: والله انت كمان وحشتني اوي 
محمد بغضب وصوت زي فحيح الافعي: بتكملي ميييين يرحمهه !!! 
رحمه اتخضت: انااا مممش بببكلم حدد 
محمد بغضب: مش هعيد كلامي تاني 
رحمه بخوف: ككنت بببككلمم سللليمم 
محمد بغضب: سليم !! وبتقوليله وحشتني !! بتاع اي انك تقوليله كد ... اي لل بينك وبين سليم يرحمه 
رحمه بعياط: مفيش حاجه بينا والله احنا صحاب واخوات وبعدين انت مبتثقش فيا ي محمد  قققصدي ي ابيه 
محمد بعصبيه: اخوات !! وبتقوليله وحشتني .. خيبتي ثقتي فيكي ي رحمه انا يمكن كنت اكتر واحد بيثق فيكي 
رحمه بعياط: انت بتزعقلي ليهه .. انا معملتش حاجه قولتلك سليم اخويا وبعدين انت مالك مضايق ليه انا فارس مش بيضايق لما بكلم سليم قوي كد ده المفروض اعتبره اي ده 
محمد بهدوء: انا اسف .. اسف اني اتعصبت عليكي وكمل ببرود: اعملي الل انتي عايزاه بعد كده مش هتحكم فيكي تاني واقولك متكلميش ده واعملي ده ومتعمليش ده انا اسف 
رحمه: ابيه ... سليم زي اخويا والله 
محمد وهو خارج وبيقفل الباب: ميهمنيش. 
رحمه فضلت تعيط لحد منامت..
اسراء: امااا ملاك وفارس خرجوا النهارده وكان خارج وهو ماسك ايديها يمااا ولما جم طلعوا الاوضه ومخرجوش لحد دلوك شوفي خطه ناجحه بجي اني قرفت 
ساميه بغل: بجي اكدهه حاضر اني هفكر لخطه ناجحه وتنفذيه بلحرف 
اسراء: ماشي يمااا 
ساميه: عينك متتقفلش يبت خليكي مركزه مع كل اللي فالدار 
اسراء: حاضر يما حاضر 
......
سناء: تامر اليوم الخطه هتتنفذ 
تامر بحزن شديد: ليه السرعه دي
سناء بخبث: اي تامر يحبيبي انت زعلان ليه داحنا هنستفيد جوي ركز يحبيبي 
تامر بتردد: حاضر
سناء بخبث: اكده احبك اني 
.....
نزلت ملاك تحت وهيا لقتهم قاعدين كلهم مبسوطه 
سلوي: اي دهه انتي اتحجبتي 
هدي: الله شكلك حلو اوي بالحجاب 
رحمه: شكلها قمر اوي 
اسراء واقفه مضايقه 
ملاك: بجد يبنات شكلي حلو  .. اصل فارس هو الل خلاني اتحجب بس انا فرحانه اوي اوي
سلوي: كويس والله 
ملاك: في خبر تاني حلو 
كلهم: اي هوااا 
ملاك بفرحه: فارس اعترفلي انه بيحبني 
سلوي بفرحه: الله 
رحمه: اخيرااا 
هدي بألم: الحمدالله ربنا يخليكو لبعض 
فارس وهو نازل من ع السلم: النهارده في حفله يجماعه .. هعمل حفله كد ع الضيق الحقوا اعزموا صحابكو المقربين بق 
رحمه بفرحه: اللله 
تامر بيهمس ل سناء: سناء مش النهارده طيب 
سناء: اليوم الخطه هتتنفذ ي تامر كفايه اكده 
تامر: خليها بكرا بجي عشان خاطري 
سناء لنفسها : اهو بكرا احسن مننفذش خالص وهمست: خلاص ماشي يتامر 
في المساء البيت كله متزين وشكله حلو اوي وكلهم فرحانين وكريمه جت م عند قرايبها(فاكرينها مامت فارس) كانت فرحانه اوي ب ابنها انه اتعالج وبقي كويس وفرحتها كبرت لما عرفت ان فارس بيحب ملاك وهي كذالك.
كانت واقفه قدام المرايا بتبص لنفسها بابتسامه بطرحتها اللي زيداها جمال اكتر 
فارس بحب: ملاكي قمر اوي 
ملاك: بجد شكلي حلو 
فارس: شكلك قمر اوي 
ملاك: يلا ننزل طيب
فارس: طب منخلينا هنا مش عاوز حد يشوفك قمر كد 
ملاك بغضب: يعني انا مكنتش قمر 
فارس: ومين قال كده انتي كنتي قمرين والله 
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك: شكلك انت كمان حلو اوي 
فارس بغرور مصطنع: عارف عارف 
ملاك ضحكت: مغرور ... اصلا القميص اللي انا منقياه هو اللي محلوك 
فارس بغمزه: يبتت 
ملاك بضحك: ايوه 
فارس: احم يلا عشان اتاخرنا 
رحمه كانت واقفه جمب سليم وعماله تضحك 
سليم: لا بس اي الحلاوه دي ... قمرر
رحمه: عارفه عارفه 
سليم: احم محمد اللي جاي علينا ده ولا بتهيألي
رحمه: اهه هوا 
سليم: لا انا تعبان ونبي مش عاوز انضرب 
رحمه ضحكت بخفه 
محمد: عامل اي يسليم 
سليم باستغراب: الحمدالله والله انت عامل اي 
محمد: تمام ومسك ايد رحمه ومشي 
هدي كانت واقفه لوحدها وفجاه جه حد من وراها 
سليم: بخ 
هدي بخضه: خضيتني يعم 
سليم: احم عامله اي 
هدي: بخير 
سليم وقف جمبها: لايقين اوي علي بعض علفكرا 
هدي: هما مين 
سليم: احنا ... ققصدي رحمه ومحمد 
هدي: اممم بحسهم انا كمان لايقين لبعض 
سليم: فعلا 
اسراء بتكلم نفسها: الاهه ده في شويه مزز هنا جامدين اوي اديني لبست حاجه حلوه وشكلي قمر اروح اشقط العيال دي وخلاص اي اللي انا بقوله ده 
محمد بغضب:ممكن اعرف اي الل لابساه ده 
رحمه بهدوء: لابسه اي ! 
محمد بغضب: مش حاسه ان الفستان ضيق شويه  
رحمه: ابيه انت قولتلي انه مبقاش يهمك 
محمد بهدوء: تمام ... بس علفكرا الفستان وحش 
رحمه بإستفزاز: بس ده عاجب سليم اوي 
محمد ببرود: زوقه وحش ...سلام 
وفجاه نزلت ملاك وفارس والانوار كلها انطفت ومفيش غير نور بس جاي عليهم وبعدين اشتغلت اغنيه "صاحبه الصون والعفاف احلي واحده في البنات اللي عمر ما قلبي شاف زيها في المخلوقات تسمحيلي برقصه هاديه تسمحيلي بقربي منك حلم عمري تكوني راضيه عن وجودي بس جمبك ياا خلاصه الجمال يا نشيد العاشقين يا اجابه عن سؤال كان شاغلني من سنين كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقي اساس حكايتي والاجابه كانت انتي .. انتي كنتي غايبه فين ❤️❤️❤️❤️✨"( كتبت نص الاغنيه نا اسفهه 😂) وبدأو يرقصو سلو 
ملاك: هيا الانوار علينا احنا بس ليه انا مكسوفه 
فارس بضحكه خفيفه: متتكسفيش ... عاوز اشكرك جداا يملاك 
ملاك: تشكرني علي اي 
فارس: انك عالجتيني .. بحبك اوي 
ملاك بضحك: انت كنت بتجنني والله شويه تزعقلي وشويه بتتجنبني وشويه تبقي لطيف معايا ... علفكرا م ناسيه القلم اللي ضربتهولي 
فارس: انا ضربتك .. ايدي تتشل والله انا اسف 
ملاك: ولا يهمك 
فارس: عاوز اقولك انك اجمل حاجه حصلتلي فحياتي 
ملاك بابتسامه: ربنا يخليك ليا 
تسريع الاحداث 
خلصت الحفله بعد م رقصوا كلهم والمعازيم كلوا وكانت حفله جميله اوي وطلعت ملاك وفارس 
وفي الصباح 
العمده: يلا ي تامر اتاخرنا ع الشركه 
تامر بخوف: معلش يخويا روح اليوم انت عشان تعبان جوي ومش هقدر 
العمده بقلق: مالك تعالي نروح المستشفي 
تامر: لا لا بلاش 
العمده: خلاص هرن ع الدكتور 
تامر بخوف: انا هبقي كويس هنام شويه وهبقي تمام روح انت 
العمده: خلاص ماشي 
اسراء: امااا اليوم هنفذ اني مبقتش طيقاهم
ساميه: خلاص ماشي نفذي 
اسراء بشر: حاضر يماا 
ملاك: فارس قوم بقي الساعه بقت 9 ونص
فارس بنوم: شويه كمان 
ملاك: طب زمان بابا راح الشغل يلا قوم 
فارس: امم .. صباح الخير اي القمر ده 
ملاك بخجل: بس بقي ويلا اتاخرت 
فارس باس راسها ودخل الحمام وبعد شويه..
ملاك: فارس بابا بيرن عليك 
فارس: خارج اهو ... هاتي 
فارس بأسف: اسف يبابا عارف اني اتاخرت انا بلبس وجاي اهو 
*حضرتك فارس رضوان 
فارس: اايوه مين حضرتك 
*تعالي بسرعه ع المستشفي *** والدك في خطر ...
google-playkhamsatmostaqltradent