Ads by Google X

رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

   رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثامن عشر بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثامن عشر 

قاطعهم رنين تليفون ساندي من رقم غريب

ساندي ردت = الو مين ؟!

_ لو عايزه اخوكي الحلو ده ميتقتلش تعالي خوديه من هنا ف البيت القديم.....

وقع من ساندي التليفون وهي مش مصدقه حاجه،
معقول كل ده بيحصلي هو انا مش مكتوبلي راحه ابدا
طب ليه انا طيب، انا عملت ايه علشان يحصلي كل ده
قعدت تعيط ورامي حاول يهديها ويعرف منها مين اللي كلمها وقالها ايه

رامي = اهدي اهدي يا ساندي متقلقيش كل حاجه هتبقي كويسه بس مين اللي كلمك وقالك ايه

ساندي ببكاء _ د....ده س.....سمير بيقو..لي اروح اخد ب...يتر م ظظنهالبيت القديم

رامي = طب هروح انا اشوف الحكايه دي

_ لأ علشان خاطري، انا هروح انا هو طلبني انا مش حد تاني، وبعدين خلينا نخلص م القصه دي

رامي بعصبيه = وانا قولت مش هتروحي ف حته وانا هروح اشوفه انا وانا كلمتي تتسمع

ساندي ببكاء اكثر _ ا...انت مين اصلا علشان تقولي اقعدي ومتقعديش، الواضح ان كلكوا كده شبه بعض مفيش حد فيكوا مختلف، انا هروح واعلي ما ف خيلك اركبه

راحت وفتحت الباب ولسه كانت هتطلع بس رامي مسكها بعصبيه

رامي بعصبيه = لما نشوف الهانم هتطلع ازاي من هنا بقي

طلع وقفل عليها الباب من بره

ساندي ببكاء _ علشان خاطري افتح يا رامي، اوعدك اني هعمل كل اللي تقولي عليه بس افتح الباب انا عايزه اخويا علشان خاطري سيبني اروح اجيبه

رامي بعصبيه = مش هتروحي ف حته يا ساندي واللي عندك اعمليه ( ومشي )

ساندي لنفسها _ ماشي يا رامي لما نشوف هطلع ولا لأ

ساند قعدت تدور علي مخرج والمخرج الوحيد اللي كانت ينفع تخرج منه هو الشباك
بس المشكله الوحيده انها كانت ف الدور الخامس ومكنتش هتعرف تنط ف قررت انها تربط نفسها بحبل وتربطه ف حاجه وتنزل

ساندي بتنهيده = هجرب وأمري لله بقي

نزلت بالحبل براحه بس كانت هتقع كذا مره وجت عند الدور الاول كده والحبل فلت منها ووقعت بس لحسن حظها ان الدور الاول مكنش عالي

ساندي _ ااااااااااااه منك لله يا رامي ااااااااااه لو طلعت سليمه من عند سمير هوقعك وقعة زي دي بس الصبر ااااااااااه

راحت وكان ظهرها بيوجعها وطبعا كانت واخده فونها معاها علشان لو احتاجت ترن علي حد ترن

______________

رامي راح لفوزية مامت ساندي علشان يعرف مكان البيت القديم ده

رامي _ تك تك تك

فوزيه فتحت الباب

فوزيه = رامي، انت جايب ساندي صح

_ لأ يا طنط انا عايز اعرف منك حاجه دلوقتي علشان معنديش وقت

= ايه هي قلقتني

_ تعرفي مكان البيت القديم ؟

= بيت ايه القديم دي ؟

_ بيت يعرفه اللي اسمه سمير ده وبيقول عليه البيت القديم

فوزيه وقد انفجرت باكيه = لأ علشان خاطري خليها بعيده عنه خالص هو عايز منها ايه مش مكفيه اللي عملوا لحد دلوقتي

_ بس يا طنط اهدي انا سيبتها ف الشقه وقفلت عليها ف مش هتعرف تطلع منها، ممكن بقي تقوليلي ع المكان علشان مفيش وقت

= هو ف شارع******

_ تمام، يله بقي سلام

ومشي وسابها عماله تعيط وتندب علي حظها

رامي راح للبيت اللي فوزيه بعتتله عنوانه ولقاه غريب شويه بس مإهتمش

اما ساندي ف كانت رايحه للبيت القديم علشان تنهي الموضوع ده

________________

سمير بضحكة شريره = ههههه خلاص ساندي جايه اهي والدور علي ابوها

ناردين بعصبيه _ بس انا مش جايه هنا علشان ساندي ولا ابوها انا جايه علشان رامي

= م رامي جاي ف الطريق برضو اوعي تنسي انا مين وانا عند وعدي

يوسف _ طب وابوها ده بره مصر اصلا

= هههه ابوها جه هنا الصبح وتلاقيه ف الطريق لهنا دلوقتي ههههه

يوسف _ ايه ده وانت عرفت منين

= اصله هددني وقالي انه جاي يوريني مقامي ومش عارف ايه ف قولتله اني ف البيت القديم، ميعرفش انه جه للموت برجليه هههههه

_ اومال فين الراجل اللي كان بيبقي معاك علطول ده مش ده المفروض انه هيشتغل معانا ف الخطه

سمير بلا مبالاه = قتلته

ناردين ويوسف ف صوت واحد _ ايييييييه ؟!؟

= ايه مبتسمعوش، قتلته
وده هيكون جزات اي حد برضو يتدخل ف شغلي خلوا الموضوع ده ف بالكوا تمام

ناردين _ انت مفكر نفسك مين انت متعرفش اني ممكن اوديك ف داهيه دلوقتي

سمير = تؤ تؤ انتي دلوقتي ف بيتي انا وكل اللي ف بيتي بيمشي بقوانيني انا

ثم تابع بخبث _ شكلك كده نسيتي يا كوثر هانم انك دلوقتي مبقيتيش ناردين بتاعت زمان، انتي كوثر خدامة رامي بيه ههههههه

ناردين ( اللي هي كوثر برضو ) = احنا مش قولنا نقفل ع الموضوع ده

_ ولو مقفلتش

كوثر لنفسها = هتندم، والله هتندم يا سمير بس لما اخلص من رامي الاول

_ روحوا دلوقتي مش عايز حد يعطلني واعملوا اللي قولتلكوا عليه

( مشيوا علشان ينفذوا اللي سمير قالهم عليه )

_________________

رأفت = انا خلاص يا فوزيه حوالي ساعتين كده وابقي عندك

فوزيه _ ساعتين ليه انت المفروض تبقي هنا ف ظرف نص ساعه

= م انا ورايا مشوار مهم هروح اعمله الاول وبعدين ابقي اجي

_ طب خد بالك علي نفسك

= ماشي، يله سلام دلوقتي

_ سلام

رأفت بعد ان اغلق الخط بتوعد = ماشي يا سمير ان ما خليتك تندم م ابقاش انا علشان تبقب تتحداني تاني

وراح للبيت القديم وهو ناوي يخلص م الحكايه دي

يتبع الفصل التاسع عشر والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent