Ads by Google X

رواية عشقت نقابها الفصل الثامن عشر 18 بقلم لقي محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت نقابها الفصل  الثامن عشر بقلم لقي محمد

رواية عشقت نقابها الفصل  الثامن عشر

وفجأة لقينا بيقول بصدمة
_ ننننعععمممم انت لو قربت منها انا هقتلك فاااهم
قولت بخوف
_ في ايه يا ليث
قال وهو بيرمي الفون على الأرض لحد ما اتكسر ميت حتة
_ هيخدوها مني ااااااااه يا روقية هيخدوها مني
قولت وانا بحاول اهديه
_ هي مين دي
قال بعصبية ممزوجه بصدمة
_ ت.. تا.. تاليا هياخدوا اختي مني يا روقية اااه
قولت بصدمة
_ ايه مش انت قولتلي انها ميته
قال بصراخ
_ طلعت عايشة طلعت عايشة
قولت بدموع
_ طب ممكن تهدى علشان تعرف تتصرف وتفهمني في ايه
قالي ببكاء
_ عايزين ياخدوكي مني مقابل أنهم يرجعوهالي
حسيت أن لساني اتلجم من الصدمة قولت بتهتها
_ ت .. ت .. انت .. انت هتسيبني زيهم صح .. صح .. ماترد عليااااا
قالي بهدوء ما قبل العاصفة
_ ولا هسيبك ولا هسيبها
قولت وانا بمسح دموعي بجمود
_ ازاي ده
قالي بخبث
_ ازاي دي بقى بتاعتي انا
قولت بخوف عليه
_ ليث انت كويس
قال بإبتسامة وحب
_ طول ما انتِ جمبي انا هبقى بخير
قولت بهدوء
_ طب واختك
قال بإبتسامة
_ هرجعها
قولت وانا بحاوط وشه بأيدي
_ ليث حبيبي متأكد انك بخير
نزل ايدي بهدوء وقال بإبتسامة
_ كده انا هتهور اهدي عليا الله يحفظك ( كلمة الله يخليك دي غلط لان دي خلية من الخلاية يعني ربنا يخليك من الدنيا اتمنى اكون عرفت اوضحها )
حسيت أن وشي بيطلع نار وقولت
_ احترم نفسك يا قليل الادب انت
غمز و قال بخبث
_ هو أنتِ لسة شوفتي حاجة
ضربته على كتفة وقولت
_ اتلم ، صحيح هي فين قمر
قال بمرح
_ والله ما في قمر غيرك
بصيتله وقولت بصوت واطي وانا خارجه
_ سافل
ضحك وقال
_ سمعتك على فكرة
وشي احمر وخرجت بسرعة
وكانت .......
__________________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم، الله اكبر ، لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير، الحمد لله، اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا عدد خلقك ورضا نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك
__________________________________
عند إيهاب
لف لقى بنت بتبتسم وبتقول
_ انت كويس يا كابتن
الدموع اتجمعت في عيونه من تاني وقال
_ لأ
كان هيلف ويكمل مشي لقى ايد بتشده وبتقول
_ طب ممكن اخد من وقت القمر دقيقة
ابتسم غصب عنة وقال
_ اتفضلي
سحبته من ايدة وراحت جنينة حرصت انها تكون مش مليئة بالناس اووي علشان يعرف يتكلم
قالت له بإبتسامة بشوشه
_ اقعد يا عسل
قعد بهدوء وعيون حمرة وقال
_ اتفضلي
قالت بمرح
_ الجميل ماله بقى
قطرات من الدموع نزلت على خده وبعدها شلال دموع نزل
_ كلهم سابوني
قالت بهدوء
_ كلهم مين
قال بشهقات متتاليه وحزن دفين
_ كلهم حتى ليث
قالت يترقب
_ مين ليث ده
قال بشهقة
_ صاحبي
قالت بهدوء محاولة التخفيف عنه
_ امممم وانت اللِ مزعله ولا هو اللِ مزعلك
قال بتبرير
_ انا بس والله هو .. هو مش عايز يسمع مني .. هو فهم غلط ... انا .. اه بحبها .. بس .. بس مخنتوش .. حبيتها غصب عني...
ادته منديل وقالت
_ طب أهدى بس
قال وهو بياخد المنديل منها بضعف
_ هو هيسامحني صح
قالت بهدوء وإبتسامة
_ هيسامحك بس لو حاولت
قال بإبتسامة فرح
_ ازاي وانا هراضية
قالت بمرح
_ انت وطريقتك بقى
قام بفرحة وقال بإمتنان
_ شكرا جدا
قالت بمرح
_ لا شكر على واجب يا قمر
كانت هتمشي بس وقفها صوته وهو بيقول
_ ........
_________________________________
اللهم وفقنا لما فيه الخير والصلاح ، اللهم اختر لنا ولا تخيرنا ، اللهم لا تختبرنا في ما لا طاقة لنا به واغفر لنا وارحمنا انت مولانا فانصرنا على القوم الظالمين ، اللهم استرنا فوق الارض وتحت الارض ويوم العرض عليك
________________________________
عند روقية وليث
كانت قمر قاعدة في الصالون علشان تدي ليهم المساحة
قدت معاهم يوم لطيف جدا بالنسبة ليها واخدت رقم رقية علشان يتواصلوا مع بعض
دخل ليث وهو ساحب رقية على الاوضة وقال
_ من انهارده هتنامي هنا
وشها قلب اللوان قالت
_ هااا لأ طبعا ما في اوض كتير
قال وهو بيقرب مني بخبث
_ بس انا جوزك يا روكا
قولت بخوف
_ ما انا عارفه بس المفروض انا انام في اوضه وانت في اوضه
فضل يقرب مني لحد ما لزقت في الحيطة وحاوطني بالحيطة وقال
_ لية إن شاء الله شيفاني سوسن قدامك
قولت بإرتباك وانا بزقه
_ لأ.. هو الاوضة كتمت كده ليه
ضحك بتسلية وقال وهو بيقرب اكتر وانا شوية وهدخل في الحيطة
_ تؤتؤ أنتِ متوترة كده ليه
قولت بدموع
_ ليث بتكلم جد اوعى
بعد بسرعه وقال بخضة
_ رقية أنتِ كويسة .. انا والله مكنتش اعرف انك بتخافي مني اوووي كده
قولت بهدوء وانا بمسح دموعي
_ معاملتك معايا قادرة تخليني اخاف منك لسنين قدام
مسح دموع بخوف وقال بندم
_ انا اسف اوعدك اني هعوضك عن كل اللِ شوفتية معايا
ضحكت بسخرية وقولت
_ تعوضني .. ماشي
كنت خارجة لقيته قال بعصبية
_ أنتِ رايحة فين
قولت بهدوء
_ خارجة
قالي بخبث
_ اممم طب اخرجي
بصيتله بتحدي وقولت
_ ماشي
روحت علشان افتح الباب لقيته مقفول
بصيتله بغيظ وقولت
_ هات المفتاح
قالي بخبث
_ تؤتؤ
نفخت بخيظ وقولت
_ ليث
قرب مني وقال
_ قلب ليث وعقل ليث
بصيتله بملل وقولت
_ بلاش محن كلاب
دور عينة بملل وقال
_ عبو شكلك فصيلة
كتمت ضحكتي وقولت
_ عندك مانع
ابتسم بخبث وقال
_ لأ خااالص يعني
راح نام على السرير وقال
_ أطفئ النور علشان عايز انام
ربعت ايدي بضجر وقولت
_ يا سلام وانا هنام فين
شاور على السرير وقال بخبث
_ هنا
ابتسم بخبث وقولت
_ ده يعينك
فتحت الدولاب واخدت حاجة افرشها على الأرض وروحت اخدت مخده من على السرير وحطيت الحاجة على الأرض ونمت
قالي بغيظ
_ بزمتك كده ينفع
قولت بمرح
_ إذا كان عاجبك
نمنا احنا الاتنين وجه الفجر قومت بتسحب (هنخلي ليث هو اللي يتكلم ) وكانت رقية نايمة سرحت فيها شوية وهي شبة الملايكة بملامحها الهادية و وشها الجميل فوقت على الاذان روحت حطيت هدومي في الشنطة و كتبت كارت لرقية
بصتلها بصة أخيرة وشيلتها وروحت على السرير نيمتها للحظة حسيت اني بنيم بنتي غطيتها كويس ومشيت
ياترى ليث رايح فين ؟ وايه اللي مكتوب في الكرت ؟ وايه هتكون رد فعل رقية ؟

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent