رواية مابين الحلم والحقيقة البارت الثامن عشر 18 بقلم اميرة اسامة الجزء الثاني من رواية دار الايتام
رواية مابين الحلم والحقيقة الفصل الثامن عشر 18
رجع ليل مع عشق البيت...
تمارا...كده ياعشق تسبينا وتمشي.هوننا عليكي
زهره...خلاص بقى ياتمارا المهم انها رجعت
عشق...حقكم عليا غصب عني والله بس بجد اتصدمت ولقيت نفسي بمشي من غير اي تفكير بس اكيد كنت ههدي وارجعلكم تاني انا من امته بسيبكم بس.
نور....لا سبتينا وبعدين لو مكنش ليل رجعك كنتي هتكلمي زهره وتمارا وتعرفيهم مكانك وتاخديهم وتسبيني😔
عشق...اسيبك ايه بس يا عبيطه انتي لا طبعا وبعدين انتي زي تمارا وزهره يا نور يعني خلاص بقيتي واحده مننا
جاسر....كنت فاكرك انتي العاقله بتاعتهم ياعشق طلعتي مجنونه زي صحبتك
تمارا...تقصد مين🙄🙄
جاسر...لا طبعا مش انتي يا وحش الحته😂
عشق...والله مش جنان يا جاسر بس حقيقي اول مره احس اني مش قادره افكر فحبيت ابعد
ادم...بصي هو يمكن معاكي حق بس كان لازم تسألي ليل عالاقل
عشق...خفت يا ادم خفت اعرف انه ليه علاقه بالست دي وهو عارف اللي حصلنا بسببها
نوح...خلاص بقى حصل خير المهم انك فهمتي من ليل والمهم انك رجعتي على فكره ماما مبطلتش اتصال كل شويه تطمن عليكي
عشق...حبيبتي والله اسفه مكنتش عارفه ان كل ده هيحصل بس صراحه خفت اتواجه مع حنان دي وابوظ الحفله ليكم خصوصا ان دي ليها ردود افعال محدش يتوقعها غيرنا
ليل...مكانتش هتقدر تعمل اي حاجه عشان عارفه اللي ممكن اعمله معاها المهم عايزك بس تعرفي انتي والبنات اني مش هسيبها وقريب اوي هفرحكم
ابتسمت عشق وسكتت
نوح...صحيح يا ليل انت عرفت مكان عشق ازاي
ليل...بصلها وابتسم اقول ولا لا
عشق...عادي بقى😊
ليل...ابدا بس لقيت في اوضتها كشكول كاتبه في مذكراتها ومن ضمن اللي هي كتباه انها بتحب الحسين فقولت اكيد هتكون هناك..
تمارا...ايوه صح انا ازاي مجاش في بالي المكان ده انتي خلتيني اصلا مش عارفه افكر
جاسر...المهم انها بخير الحمد لله
زهره...طيب بالمناسبه دي بقي تشربوا ايه😁
ادم...بضحك انتي تااااني وبتعزمي بقلب
زهره...لا اطمن في كل حاجه خلاص😂😂 منك لله يانور بوظتي سمعتنا
نور... انا مالي😂😂
ليل...ماشي يا زهره شكرا يا ستي على العزومه اللي بجد المرادي بس احنا لازم نمشي بى الوقت اتأخر
وقبل ما انسى بالنسبه للمفاجأه اللي كنت قولتلكم عليها انا قولت لعشق وهي وافقت الاسبوع الجاي انا والشباب واخدين اجازه اربع ايام..وقررنا نطلع الساحل نغير جو ونفك شويه وانتوا هتيجوا معانا ليل...ايه رأيكم
تمارا..ايه ده بجد موافقه طبعا
زهره...وانا كمان
نور...معلش انا مش هقدر
نوح...هو ايه اللي مش هتقدري ليه ان شاء الله
نور...عشان بابا يا نوح مقدرش اسافر واسيبه اخاف يحصل حاجه وبعدين لو فاق انا معرفش اقوله ايه لا مش هقدر
ليل...نور حاج محمد لسه زي ما هو وبعدين احنا هنغير جو من الضغط اللي فات ده كله وارقامنا في المستشفى يعني لو اي حاجه حصلت ساعة زمن بالطياره هنكون عنده مش قصه وبعدين يا ستي لما يفوق ويقوم بالسلامه انا اللي هقوله وهقوله كل اللي حصل واننا مكنش ينفع نسيبكم
نور...ايوه بس انا مش هعرف مش هبقى مطمنه
نوح...بقول ايه متبقيش اوڤر ماهو قالك اهو لو احتاجونا ساعه زمن ونكون عنده وبعدين احنا استحاله نسافر ونسيب حد فيكم هنا خلاص خلصت🤨🤨
تمارا...متخافيش يانور بابا هيبقى كويس والله وبعدين احنا كلنا محتاجين نغير جو
عشق...نور على فكره لو مش جيتي انا كمان هفضل مش هينفع اسيبك لوحدك
زهره...وانا كمان
تمارا...هي جت عليا وانا كمان😒
جاسر...اهو شوفتي الكل هيأعد عشانك
نور...طيب خلاص امري لله بس لما بابا يفوق مليش دعوه انتوا اللي هتقولوله
ليل...دي سبيها عليا يا ستي.
نور...خلاص موافقه
تمارا...ايوه كده يا ساتر بومه
ضحكوا عليها البنات😂😂
ليل...طيب هنقوم احنا بقى طبعا بكره اجازه نشوفكم السبت ان شاء الله لو احتاجتو اي حاجه عرفونا
عشق...بابتسامه حب تمام😊
ليل..يلا يا شباب
جاسر...قام وقف يلا بينا
سلموا البنات عليهم ومشي ليل والشباب
ليل..كان طاير من الفرحه عشان قدر يوضح الحقيقه لعشق عشان اعترفلها بحبه عشان شاف بخط ايدها اعترافها بحبها ليه..وسمعه منها
اما عشق...فبعد ما دخلت اوضتها شالت الكشكول غيرت هدومها ونامت عالسرير وهي حاضنه صورته وفضلت تفتكر كل اللي حصل بينهم وتضحك بفرحه
عشق....بحبك يا ليل وعمري ما تخيلت اني احبك بالشكل ده يارب خلي اللي جاي احلي بلاش توجع قلوبنا...عدي وقت مش قليل ولسه عشق على حالها نايمه وحاطه الصوره ادامها وهي بتمشي اطرافها عليها بحب😊❣️
رن..تليفونها أبتسمت اول ما شافت أسمه فتحت الخط
عشق ..الوو
ليل...نمتي
عشق...لا لسه
ليل...بتعملي ايه
عشق...اممم ولا حاجه اعده عالسرير مش بعمل
ليل...اممم وصورتي بتعمل ايه في ايدك🤨🤨
عشق...اتخضت😳وفضلت تبص للاوضه بسرعه ايه ده انت شايفني ازاي
ليل...بضحكه رجوليه هو انتي من الناس اللي بتعترف من قبل اول قلم
عشق..مش بهزر عرفت ازاي
ليل...امممم يعني مسكاها..طيب عموما يا ستي حسيت ولا هو انتي بس اللي بتحسي🤨
عشق...بأبتسامه ليل انا مش بهزر
ليل...والله العظيم حسيت نايمه عالسرير ولسه مش جايلك نوم ومش بتعملي اي حاجه طبيعي تكوني ماسكه صورتي اللي خلاكي خدتيها معاكي وانتي ماشيه وبهدلتيها معاكي مش هتاخديها الوقت
عشق...بضحك انا بهدلتها🙈
ليل...ايوه الصوره كانت محطوطه عالكومدينو ومحترمها انتي حطتيها فالشنطه ومشيتي بيها ومرمطتيها معاكي
ضحكت عشق...كنت بفسحك الحق عليا
ليل...اذا كان كده يبقى موافق يا ستي
عشق...ماشي...روحت
ليل...اه روحت من شويه بس امي كانت لسه صاحيه وقلقانه اعدت معاها شويه واتكلمنا وطمنتها واتكلمنا بخصوص اللي هيحصل مع حنان وطلعت خدت شاور وقولت اشوفك نمتي ولا لا وانا وحظي بقى
عشق...وايه اللي هيحصل مع حنان بقى
ليل...لا سبيها بقى دي مفاجأه وانا واثق انها هتعجبك انتي بالذات بس سبيني يومين كده وهفرحك
عشق...بس انا مش هقدر استني يومين😔
ليل...لا بقولك ايه هما اصلا مش يومين يومين يعني انا اقصد كام يوم ولو عملتي ايه مش هقولك الوقت
عشق...كده
ليل...ااه كده ومتضغطيش عليا عشان مش هقول بردو 🤨
عشق...خلاص مش هضغط عليك بس لازم اعرف
ليل..هعرفك والله المهم انا مش عارف اقولك ايه بس انا مبسوط ياعشق ويمكن بقالي فتره كبيره اوي مفرحتش زي انهرده كنت مبسوط معاكي ومبسوط اني احساسي طلع صح..عشق ممكن اطلب منك طلب
عشق...بحب طبعا❣️
ليل...بصي هو مش طلب اد ماهو اتفاق عايزك توعديني بيه
عشق...حاضر
ليل...اي وقت تحسي ان في حاجه انتي مش فهماها متمشيش من غير ما تفهميها او تسأليني متحكميش عليا من غير ما تسمعي مني انهرده يا عشق يمكن كنت حاسس اني حبيتك بس لما اختفيتي بقيت ادور عليكي زي المجنون كنت خايف عليكي بجد حسيت ان قلبي مش في مكانه غير لما لقيتك عشان خاطري ياعشق متعمليش فيا كده تاني...أساليني وصدقيني انا مبعرفش اكدب ولو في حاجه انتي شاكه فيها صدقيني هقولك الاجابه بكل صراحه حتى لو ممكن تزعلك..اوعديني يا عشق متعمليش فيا كده تاني
عشق...كانت بتسمعه وقلبها مش مبطل دق صوته وكلامه واحساسه كان مخلبها طايره ومتأكده من حبه ليها..
عشق...اوعدك بس عشان خاطري انت كمان متزعلش مني
ليل...يمكن كنت مضايق وزعلان وحاسس اني لو شوفتك هكسر دماغك دي بس اول ما شوفتك كل ده راح ومبقتش زعلان منك
عشق....اتنهدت تنهيده طويله بحب😍😍😍
ليل...كلتي ولا لا
عشق...اه الحمد لله وانت
ليل...الحمد لله يلا نامي بقى عشان ترتاحي
عشق...هتنام
ليل...اه هنام خلاص
عشق...ليل صحيح بكره كنت عايزه انزل انا والبنات
ليل...تروحي فين
عشق...محتاجه اجيب حاجات والبنات كمان محتاجين يشتروا حاجات خصوصا بعد موضوع السفر ده يعني حابين يجيبوا الي ناقصهم
ليل...عايزين تنزلوا امته
عشق...ممم مش عارفه بس يعني بعد ما نصحى بشويه كده
ليل...خلاص عرفيني قبلها وانا هاجي اخدكم مكان ما تحبوا
عشق...لا طبعا مش هينفع ده لف وبعدين اكيد مجربتش تنزل مع بنات بتعمل شوبينج
ليل...ملكيش دعوه عايز اجرب
وبعدين مش هينفع تنزلوا لوحدكم مش هبقى مطمن
عشق ..متقلقش مش هيحصل🙈 حاجه
ليل... ياستي سيبك من الحلم بقى وبعدين انا مقصدش كده يعني مش هينفع تنزلوا انتوا الاربعه لوحدكم وبعدين انتي مش عيزاني ولا ايه
عشق...ليه بتقول كده لا طبعا مقصدش بس
ليل...مفيش بس🤨 معنديش بنات تخرج لوحدها
عشق...خلاص بس مترجعش تندم
ليل...انا راضي المهم ان بكره ميعديش من غير ما اشوفك
عشق...اممم قولتلي بقى
ليل...فهمتيها الوقت🤨
عشق...😂😂غبيه معلش بس والله فاصله عالاخر
ليل...طيب يلا نامي بقى ولما تصحي الصبح صحيني تمام
عشق...متأكد 🤨
ليل...يعني ايه
عشق...يعني اصلي عارفه انك مبتحبش حد يصحيك من النوم
ليل....بضحك لا ياستي صحيني متقلقيش
عشق...ماشي تصبح على خير🙈😍😍😍
ليل...وانتي من اهل الخير😉
............
اما عند تمارا كانت متعصبه جدا بتتصل بجاسر وطول الوقت مشغول حاولت تاني واخيرا رن
جاسر...الووو
تمارا...بقالي ساعه بكلمك مشغول وبعدين واايت
جاسر...بارتباك..وصوت باين عليه الخنقه اه معلش يا تمارا كنت بتكلم في التليفون
تمارا...ايوه مانا عارفه انك بتتكلم في التليفون بتكلم مين
جاسر...هايدي ياتمارا
تمارا ...سكتتتتت خالص
وسكت جاسر شويه ولما لقى سكوتها طول
جاسر...انتي معايا ياتمارا
تمارا...معاك
جاسر...ساكته ليه بتتكلمي عشان تسكتي انا قفلت عشان ارد عليكي لما لقيتك بتتصلي كتير
تمارا...لا ابدا كنت بطمن عليك لقيتك اتأخرت بس ادام انت كويس خلاص
جاسر...خلاص ايه هتقفلي
تمارا...اه عايزه انام ومش عايزه اعطلك عشان ترجع تكلم هايدي ميصحش بردو قفلت معاها عشان تكلمني
جاسر...تمااااارا اتعدلي وبلاش طريقتك دي عشان انا على اخري
تمارا...وعلي ايه انا كده كده هقفل
جاسر...تمارا بجد انا مش شايف ادامي وبقالي ساعه بتخانق مع هايدي مش بحب فيها يعني ولا حاجه
تمارا...وانا مسألتكش يا جاسر ومش عايزه اعرف انت حر انت وخطيبتك
جاسر....بعصبيه ياتمارا بلاش الله يرضى عنك تستفزيني وانا متعصب
تمارا.. انا مستفزتكش يا جاسر بس متحسسنيش انك قفلت معاها عشان بس ترد عليا انا بقالي ساعه بتصل بيك ولما لقيته بيدني مشغول وانتظار مشغول وانتظار قلقت عليك مش اكتر عشان كده فضلت مصممه اتصل بس لو اعرف انك بتكلمها مكنتش اتصلت اصلا ياجاسر..
جاسر...انا فعلا يا تمارا قفلت عشانك
تمارا...بعد ساعه ياجاسر مكنتش قادر تبعتلي مسدج وانت بتتكلم
أو تقفل معاها لحظه تطمني وترجعلها بس شكلك مكنتش عارف تقولها ايه..
جاسر...تمارااااا حاسبي على كلامك من امته وانا بخاف من حد
تمارا...واضح يا جاسر فعلا انك مش بتخاف منها
جاسر...تماااارا متعصبنيش
تمارا...تصبح على خير
جاسر...تمام يا تمارا وانتي من اهله
قفلت تمارا الموبايل وفصلته خالص وهي بتعيط ورمته عالسرير وفضلت تعيط طول الليل لحد ما نامت..
فضل جاسر مخنوق واعد يشرب في سجاير كان مضايق من هايدي
وواصل لاعلى درجات العصبيه..
عشان تمارا زعلت وحس بغيرتها
جاسر لنفسه...بقيت اكرهك يا هايدي كل ما اقرب خطوه من تمارا تكوني انتي السبب في البعد ده مش فاهم بس هفضل مستحملك لحد امته....مسك جاسر موبايله وهو متعصب اتصل على ليل
ليل...بصوت واضح عليه انه نايم شويه
الوووو.ايوه يا جاسر
جاسر...انت نمت
ليل...يعني عيني راحت بس لسه منمتش اوي في حاجه ولا ايه مال صوتك
جاسر...اسمع ياليل انا مش هفضل مستحمل هايدي كتير انا على اخري
ليل...وده من امته ما كنا بنبوس الايادي
جاسر...ليل انا مش ناقصك
ليل...ايه متخانق معاها ولا مع تمارا
جاسر...الاتنين يا ليل بس تولع هايدي المهم تمارا قفلت وهي زعلانه وموبايلها اتقفل وانا صراحه مش عارف اعمل اي خطوه معاها بسبب الزفته دي
ليل...طيب اهدى وكل حاجه هتظبط متقلقش اما بقى عشان زعل تمارا عشق قالتلي ان هما بكره نازليين عشان يعملوا شوبينج وانا هروح معاهم ودي فرصه تعالى انت كمان وصالحها
جاسر...الله وعشق بقت تبلغك يعني
ليل..لا وحيات امك انت هتفوق عليا ما كان وشك قالب الوقت
ضحك جاسر...بس ميمنعش اني افرحلك يا قطه
ليل...اظبط ياض اعدتك مع نوح كتير هتيجي على دماغك
جاسر. بضحك لا بجد ايه الحوار
ليل...بعدين عايز انام
جاسر..طب اي حاجه طيب ايه حصل
ليل...اطلع من دماغي قولت مش وقتك
جاسر..يبقى حصل ماشي يامعلم هسيبك الوقت بس هتحكيلي
ليل....بارد زيه بالظبط
جاسر..هو مين
ليل...هو في غيره نوح طبعا
المهم ايه هتيجي بكره
جاسر...اه بس متقولش ادامها اني جاي عشان ممكن مترضاش تيجي
ليل...ماشي اخلع بقى مش قادر
جاسر...تصبح على خير
ليل.. وانت من اهله
قفل جاسر وهو مرتاح شويه انه هيشوفها بكره..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مابين الحلم والحقيقة" اضغط على أسم الرواية