رواية تزوجنا لمنع الثار البارت التاسع عشر 19 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل التاسع عشر 19
في المستشفى عند فرااس و كارما
الدكتور خيط الجرح ل فرااس و اداه دواء وقالوا على ميعااد تاني عشاان يجي يغير ع الجرح
وخرج فراس هو و كارما
كارما: يلااا سلااام عاايز حاجة تااني
فراس: تعرفي انك ندلة اوووي
كارما: شكرااا وبعدين بتغلط فياا لية
فراس: بدل ماا تروحيني البيت و تطمني علياا و تشوفيني بقيت كويس ولاا لا سيبااني ومااشية
كارما: يووه متحل عن دمااغي بقى اناا قرفت
فراس: محسساني اني قاعد ع دمااغك مثلاا لااا ي ماما اناا قااعد في ملك الحكوومة
كارماا: اناا مااشية و سيبهالك اولع انت والحكوومة
كان في عسكري معدي
العسكري: لية حضرتك عملناالكم اي ده انتوا شعب يجيب النقطة بصحيح و ناكرين للجميل اووي
العسكري قاال كلمتة و مشى
فراس بضحك: حتى العسكري شاايف انك نااكرة للجميل مش اناا لوحدي
كارما: خلاااص ي فرااس اناا ناكرة للجميل ابعد عني بقى و رااحت ضربت الارض برجلها و مشيت
فراس: طفلة اوووي و عصبية اوووي و قمرر اووي برضوا يووه اناا ماالي بيهاا لما اقووم امشي احسن
***********************
شاادي: اهلااا نورتي لية كل التأخير ده بقى
كارما: معلش بس حصل معاايا و حكتلة اللي حصل
شادي: طب انت كوويسة فيكي حااجة
كارما: اناا كويسة جداا مفيااش اي حاجة والله
شاادي: طب كويس والله يشكر فرااس اناا لازم اتصل علية عشاان اشكرة
فرااس: يووة علية شخص غلس اووووي
شادي:ده انت صحيح ناكرة الجميل
كارما: يوووه انت تقولي ناكرة الجميل و الظابط يقولي كده و فرااس يقوولي كده ي شيخ حراام عليكوا
شادي: يبقى مش اناا بس اللي بقوول
كارما: يووه اناا خارجة و سيبااك غوور انت كماان
شادي: بت بطلي قلت ادب اناا اخوكي الكبير برضوا
كارما: مااشي ي كبير و خرجت
**********************
عند اسد وابرار العربية كاانت ماشية سريع جداا و اسد مش قاادر يتحكم فيهاا و ابرار قااعدة بتعيط و بتدعي و اسد متوتر جداا
ابرار: اسد هو احناا كده هنموووت
اسد: هشششش اسكتي ي ابراار متتكلميش خاالص.
ابرار: خلااص بس قوولي اي اللي بيحصل
اسد: الفراامل مش موجوودة ي ابرار ارتااحتي
ابرار بشهقة: بلاااهوي وده حصل ازاااي
اسد بعصبية: معررفش ي ابرار و اسكتي خااالص
ابرار: براااحة و ربناا معاانا بالكل
اسد: ونعم بالله العلي العظيم
***********************
في بيت حسين السيوفي
دخل حساام بسررعة ووراه اخوة و ابن اخووة
حساام: ابرار و اسد فيين
حسين: اسد و ابرار سافروا النهااردة
حساام: طلعوا من امتى
حسين: لسة من شووية مش كتير ماالك في اي اللي بيحصل
حسااام: يووسف هررب واحناا منعرفش ممكن يحصل اي
فراس: اي في اي مالكم متجمعين كده لي
مروة بشهقة: يلااااهوي اي اللي حصلك ده
فراس: متخاافيش ده جرح بسيط المهم في اي
حسين: يوسف هرب من السجن
فراس: متخاافوش اسد وابرار اكيد هيكونوا بخير
مرووة: رنلي ع اخوواتك خليني اطمن عليهم
فراس: حااضر ي ماما اهدي
وبالفعل رن ع اسد و ابرار و ردوا في الاخر
**********************
عند اسد و ابرار
ابرار: اسد عماالين يرنوا كتير
اسد: سيبك دلوقت و هدي اعصابك خاالص
ابرار: لااا اناا هرد يمكن تكوون اخر مرة نكلم فيهاا بعض
اسد: برااحتك ي ابرار
و بالفعل ابرار ردت ع الفون
مروة: اسد حبيبي انتوا كويسين
ابرار: اه لية هو في حااجة
مروة: يوسف هررب
ابرار: يبقى هو اللي عمل كده
حساام خطف التليفون من مروة
حسام: ابرار بنتي انتوا كويسين جرالكم حااجة
ابرار بعيااط: لااا احناا مش كويسين خاالص العربية مش فيهاا فراامل و يمكن دي تكون اخر مرة نتكلم فيهاا
مرووة بصريخ: يلاااهوى انتوا كويسين فين اسد اديهولي
حساام: حااول تتحكم في العربية
فرااس: انتوا فين دلووقت
حسين: لاا متقولوش كده انتوا مش هيجراالكم حااجة
ابرار بعيااط: اناا بحبكم كلكم اوووي هتوحشووني
حساام: لااااا بنتيييييييييي
فراس: قولوا انتوا فين دلووقت
ابرار: قولوا ي اسد
اسد: احناا ع طريق ***
اسد: طب اقفلي دلووقت اخلصي.
وبالفعل ابرار قفلت معااهم
اسد: ابرار افتحي بااب العربية و نطي
ابرار:وانت
اسد: سيبك مني اناا خليكي في نفسك اخلصي يلاا
ابرار: لااا اناا مش هنزل واسيبك
اسد: مش وقت عناااد دلوقت واسمعي الكلااام
ابرار: لاااا مش هنزل ي اسد و هفضل معااك داايماا لاخر نفس
اسد: انزلي ي ابرار و متصعبيش علياا الدنياا
ابرار:مش هنزل ي اسد
و خلال ما هماا بيتنااقشوا كاانت جااية عربية كبيرة باتجااهم و هوبااااا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية