Ads by Google X

رواية عشق جنوني الفصل التاسع عشر والأخير 19 بقلم سارة محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق جنوني الفصل التاسع عشر والأخير بقلم سارة محمد


رواية عشق جنوني الفصل التاسع عشر والأخير

رد اياد على التليفون وكان مراد
اياد : الو اي يا مراد
مراد : انا عرفت مكانهم هبعتلك اللوكيشن
اياد: واسر
مراد: خلاص جهزت كل حاجه تخص أسر
اياد: طب انا جاي حالا
قفل اياد وبص لجنى اللي كانت عيونها بتلمع من الدموع
اياد : كل حاجه هتكون كويسه
جنى: انا خايفه
اياد مسك ايد جنى وباسها وقال بحنان: اوعي تخافي ابدأ انا معاكي مش هيحصل حاجه
ثم قبل رأسها وقال : لما ارجع هعترف ليكي بحاجه
دق قلب جنى كثيرا في هذه اللحظه
جنى : تعترف بأيه
اياد : لما ارجع
جنى : تمام
اياد: انا همشي دلوقتي ولو حصل حاجه كلميني على الرقم اللي اديتهولك
جنى: حاضر
وبالفعل مشي اياد وراح للوكيشن اللي اداهولو مراد وكان واقف على البوابه مراد ومعاه واحد كمان
اياد : هنعمل اي دلوقتي
الشخص بخبث ': كل شر إن شاء الله
مراد: يلا نهجم مفيش وقت
في الداخل كانت ساره تبكي بشده بينما كان يوسف يحاول تهدأتها
يوسف : يا بنتي اهدي بقا والله كله هيبقى تمام
ساره: انت اي برودك دا يا اخي ولا كأننا مخطوفيش واخوك مرمي في المستشفى
يوسف: انتي خايفه على اخويا أسر يا بنتي طور بغل عجل حمار كدا يعني متقلقيش
الشخص: اه طور وبغل وعجل وحمار ها
التفت يوسف وساره للصوت الذي كانو يعرفونه جيدا
يوسف : يا باشا مقصدش
فاقت ساره من صدمتها وكانت ستتحدث ولكن قاطعها صوت رصاص تجاه مراد ولكن اتت باياد
مراد بصراخ : ايااااااااااااااد
الشخص ولم يكن سوى أسر
أسر: يلا بسرعه اطلع يا مراد وخدو معاك وانت يا يوسف خد ساره وامشو من هنا
ساره : انا مش هاسيبك
أسر بصراخ: يوسف خدها واطلعوا
وبالفعل اتجه يوسف وساره ومراد واياد الذي أنصاب في كتفه وتبقى بالداخل أسر الذي كان يقاتل وبشده وفجأه ظهر له عاصم والد مراد
عاصم : والله وجيت لحد عندي يا ابن الخطاب
آسر : وصلت يا جبان
عاصم: جبان انا عملت حجات مينفعش تتوصف بالجبن انا قتلت ابوك واغتصبت امك اللي انتحرت بسببي وقتلت اختك وقتلت اخويا ومراته ورميت بنتهم في الشارع وبعد كدا اكتشف أن كل حاجه بأسمها هي ادور عليها ملاقيهاش لحد ما يعدي اربع سنين واعرف انها عندك انت واخوك لا وكمان متجوزها متجوزه ابن اكبر أعدائي وانا بردو اللي حاولت اقتل ابني من شويه علشان اكتشفت خيانتو ليا اكتشف أن ابني كان بيساعدك علشان تتخلصو مني اه يا ابن الخطاب انتقم واعمل اكتر من كدا كمان
أسر : يا برودك يا اخي مش انت عملت كل دا انا بقا هنتقم لكل دول
عاصم يعني هتعمل اي يعني
وهو يخرج جهاز تحكم صغير هقتلك هحرقك
عاصم : ماقدرش لأن وفجأه ضغط أسر على زر التحكم وانفجر وفي ثواني كان المكان يملأه النيران من كل مكان
في الخارج
ساره بصراخ وهي تتجه للداخل ومراد يحاولون منعها
ساره : سبني حراااااااام عليك آسسسسسسسسسسر لاااااااا متسبنيش بالله عليك متسبنيييييييييييش اااااااااااه اسسسسسسر لاااااااا
يوسف : لييييييييه يا اسسسسسسسسر عملت كدا ارجع يا أسر حرام عليك ارجع
مراد: اهدي يا سااره اهدي
ساره : سيبني ادخله حرام عليك
وفجأه سمعو صوت من خلفهم
- حرمت عليك عيشتك يا بعيد بقا انا بولع وانت شغال حرام عليك
وفي اقل من ثواني كانت ساره بين أحضان أسر الذي حضنها بشده نظر أسر ليوسف وجده ينظر له بدموع ففتح له زراعه ثواني وكان يوسف بين أحضانه هو وساره
يوسف : فكرت اني خسرتك خلاص
آسر : على قلبك يا اخويا
ساره : انا مش هتكلم دلوقتي على فكرا
أسر : نبقى نتخانق بعدين
مراد : يارب نخلص من اللحظه دي الواد بيموت
اياد وهو يخرج رأسه من زجاج السياره
اياد: متخافش يا شق معاكم اسد
مراد بسخريه: طبعا امال
ساره وهي تنظر بمراد بحنق
ساره : هوا الاخ دا مش الشرير بردو ولا لي اي جابو هنا
مراد: احم انا شرير يا اخت ساره دا انا حتى اخوكي انتي مش فاكراني طب مش فاكره لما كنا صغيرين طب اي حاجه
ساره : مش عاوزه افتكر فاكره بس اول مره شوفتك ولا كمان اول لما خطفتني وكدا ها
مراد: هتتكلم انت ولا اتكلم انا
أسر : لا هقول انا
اياد : طب ما اقول انا ما تخلص ياعم انت وهو هموت
يوسف : اسد يلا في أي
أسر: هحكيلك بعدين يا قلبي
اياد: محن كلاب
أسر ' هعديها
وانطلقو جميعا للمشفي
في المستشفى
قام يوسف بالاتصال على جنى وأتت للمستشفى بسرعه وكانت تبكي بشده
وبعد ما سلمت على الكل وقفت بجانب لحالها وهي تبكي اقترب منها يوسف
يوسف: مالك بتعيطي لي
جنى : انا بصراحه عاوزه اقولك على حاجه
قالتها وهي تحرك دبلتها التي أعطاها لها من قبل
يوسف : اقلعي الدبله
جنى: اي
يوسف مينفعش تكوني لابسه حاجه من شخص انتي مش بتحبيه
جنى : يوسف انا
يوسف: انا عارف ان انتي مش بتحبيني يا جنى كل ما اشوفك مش بشوف الشغب اللي في عيون ساره تجاه أسر انتي يمكن معجبه بيا لكن مش بتحبيني وعلى فكره انا كمان اكتشفت أن انا مش بحبك انا طلعت بردو معجب بيكي حبيتك كصديقه لكن محبتكيش كحبيبه ولا زوجه وعلى فكره انتي بتحبي اياد
نظرت له جنى بصدمه بينمي اكمل هو : ايوه يا جنى انتي بتحبي اياد النظره اللي في عينك بتقول كدا لهفتك عليه بتكون كدا ولما يقوم بالسلامه اعترفي بكل حاجه
جنى بدموع: انا فعلا حبيته بس مش عاوزه اخسرك
يوسف: ومين قال إني هخسرك احنا هنفضل أصدقاء وكمان انا اللي هسلمك للواد اللي جوا دا دا انا في مقام أبوه وامك انتي
ضحكت جنى من وسط بكائها ثم ارتمت بأحضانه وهي تقول: انت اجدع واحد انا قابلته في حياتي
يوسف وهو ينظر لها ببراءه مصتنعه: انا يا بنتي شكرا على ثقتك الغاليه
ضحكت بشده ثم خرجوا للخارج حيث يقف الجميع
ساره: عا بقى احكيلي تعرفه منين
أسر : هقولك انا اعرف مراد من 3سنين تقريبا اتعرفت عليه في صفقه وبقينا أصدقاء وكمان عرفني اياد وبقيت انا وهو ويوسف واياد صاحب اوي وقربنا من بعض جامد ومن سنتين كدا جم عندي البيت وشاف صورتك اللي مع يوسف في اوضته استغرب لأنه كان يعرفك هو اي نعم سافر وانتي صغيره كان عندك 10 سنين بس عرفك سألني وحكيتله من ساعة ما اتقابلتو انتي ويوسف وهو كمان حكالي على أن عاصم بيدور عليكي عملنا خطه أننا نظهرك في الوقت المناسب بس لما تتميز السن القانوني واللي هو من كام شهر عملنا خطه انا وهو أن هو احم يعني يعمل انو بيغتصبك وكدا بس مكانش هيعمل حاجه ودي كان علشان نلفت نظر عاصم ليكي وبالفعل نجحنا في كدا لما دخل السجن قال لأبوه عليكي وعاصم دور وراكي وعرف ان انتي بنت اخوه فقرر انو يظهر علشان الورث ومراد اقنعه أن هوا بيكرهك وكدا حتى لما خطفك كان علشان يأكدلك حتى لما اتخطفتي عرفنا مكانك لأن كنت حاطط جهاز ترقب في السلسله بتاعتك وكمان في هدوم يوسف علشان لو السلسله ضاعت اعرف اوصلك عن طريق يوسف وكمان لما الناس هجمة علينا رشيت الدكتور انو يقولك اني دخلت في غيبوبه علشان أغيب عاصم
ساره وهي في صدمتها : سؤال واحد. بس الواد دا كان عارف قالتها وهي تشير ليوسف
مراد : اه ليه
ساره :لا ولا حاجه ثم خلعت حذائها وركدت خلف يوسف تحت نظرات الجميع وضحكاتهم
يوسف : الاه هو انتو مبتجوش اللي على الغلبان
بعد فتره ساره: شويه وهكمل علشان تعبت
يوسف: حسبي الله يا شيخه
ساره : تاني
أسر : خلاص يا ساره عيل وغلط
ساره: بلاش انت دلوقتي مقولتليش لي كل دا انا قلبي كان هيقف
أسر: لي
ساره : علشان بحبك.....
وضعت ساره يدها على فمها بسرعه وقالت : قصدي قصدي انا ماشيه
أسر شدها ليه وحضنها وقال بصوت هاني ولكنه مسموع: وانا بعشقك
صفر يوسف وجنى ومراد وسقفو بطريقه مضحكه ثم أردف مراد: يارب جو العشق الممنوع دا يخلص بقا عاوز اقول ليها كلمتين
أسر: ابو فصلانك يا اخي
مراد: بجد عاوز اقولها كلمتين
ساره : قول
مراد : ساره انتي بجد مش فاكراني مش فاكره واحنا بنلعب مع بعض مش فاكره انك كنتي على طول تقولي لي سندي كنا على طول مع بعض ولينا زكريات حلوه كتير
ساره بدموع: لا فاكره وكنت بتوحشني ولما سافرت انت اختفيت كنت كل يوم اقعد اعيط وماما تقولي اخوكي هيرجع
مراد وهو يضمها بحنان: ورجعت يا قلبي متعيطيش طول ما انا موجود ابدا
أسر بخنق: ما خلاص يا عم انت مصدقا ولا لي
مراد : اي يالا البرود دا اختي وبقالي 11 سنه مشوفتهاش
أسر : ايوه بس متحضنهاش بردو قاطعهم صوت اياد وهو يخرج لهم
اياد' : عمالين بتتخانقو ولا كأن في كلب مرمي جوا
مراد: اديك قولتها
اياد: هي اي
أسر: قصده على كلب
اياد: مش هرد دلوقتي ثم وجه نظره لجنى التي كانت تبكي في صمت
اياد بحنان وهو يمسح دموعها : بتعيطي لي
جنى : كنت خايفه
اياد متخافيش انا كويس
ساره: بت يا جنى انتي عندك حول في المشاعر يوسف مرمي هنا اهو
يوسف : لا يا ابلتي اصل المشاعر بقت لأياد
ساره وهي تفتح فمها بصدمه: ها
يوسف : بعدين بعدين
اياد : بس يلا بقى جنى تتجوزيني
جنى : قولت اي
يوسف : تتجوزيني جنى انا بحبك وعمري ما حبيت حد غيرك ولا هحب حد غيرك
جنى: موافقه
يوسف: طب ردي بيقولك بيحبك
اياد: تصدق اول مره تقول حاجه صح ردي يا جنى ردي
جنى: لما تكون جوزي هبقى ارد عليك
ساره: لا محترمه
مراد: طب هنقضيها اعترافات في المستشفى ولا لي عاوز اعترف انا كمان
ساره: وانت بتحب انت كمان
مراد: لا يا اختي أنا متجوز مع ايقاف التنفيذ يلا نغور من هنا بقا
وخرج الجميع وتوجه مراد الى فلته حيث شمس
مراد وهو يدخل اي الفيلا وينادي: شمس شموس انتي فين
نزلت شمس بأستغراب
شمس: نعم
مراد: لا تعالي فوق علشان انفذ على طول
شمس: تنفذ
سحبها مراد خلفه ثم صعد لغرفته وقفل الباب وقال: بصي بقا من مقدمات كدا انا بحبك ومن اول يوم شوفتك فيه ومش بس بحبك لا انا بعشقك
شمس : بجد
مراد: ايوه وردي بسرعه علشان انا مستني على نار
شمس: نعم
مراد: بقولك على نار في ردي
شمس : اقول اي
مراد : بتحبيني ولا لا
شمس: ايوه
مراد : ايوه اي
شمس : بحبك
مراد وهو يحملها : استغنى على الشقى بالله حملها واتجه بها نحو الفراش تحت صرخاتها
شمس: نزلني يا سافل
مراد :دا انا هقولك كلمه في بوقك
شمس: بطل سفاله وقلة ادب و قاطعها هو بقبله عميقه عبرت عن اشتياقو لها واستسلمت هي أيضا له وذهبو سويا لعلمهم الخاص بهم
___________________________
عند ساره واسر
أسر: ساره
ساره: نعم
أسر : تعالي معايا
ساره : فين
أسر: تعالي بس
سحبها وصعد بها لسطح الفيلا الذي كان مذين بطريقه جميله
ساره: انت اللي عملت كل دا
أسر : ايوه علشانك يا نور عيني
ساره : انا بحبك اوي
أسر : وانا بعشقك
ساره: هو انت لي عملت كل دا
أسر: علشان بحبك بحبك من اربع سنين من ساعة ما جيتي هنا بس كنت بحاول اقنع نفسي اني معجب بيكي بس بس لا انا بحبك قالها وشدها لأحضانه
ساره : وانا كمان بموت فيكي وابعد بقا علشان ممكن حد يشوفنا
أسر: نبهت على الكل محدش ييجي قرب هنا متقلقيش قالها والتهم شفتاها في قبله طويله وذهبوا هم أيضا لعامهم الخاص بهم فقط
________________________
عند جنى واياد
جنى: لي صممت اني اجي هنا كنت هروح البيت
اياد : لا هتفضلي هنا لحد كتب الكتاب
جنى : وامتى كتب الكتاب
اياد : بعد شهر
جنى: طب انا هطلع اخد دش وانت كمان ارتاح وهطلب اكل
اياد وهو. يقبل خدها: ماشي يا جميل
_________________________
كان يوسف يقعد عند الكورنيش فهذا مكانه المفضل وفجأه سمع صوت غناء فتاه وكان صوتها عذب لدرجه كبيره بعد فتره رحلت الفتاه وتبعها يوسف حتى وصلت لبيتها ثم رجع هو لبيته وهو لا يعرف لماذا يفكر بها
بعد اسبوع كان يوسف بيروح المكان كل يوم ويراها وهي تجلس هكذا كان فقط يتأملها ويذهب خلفها البيت ويرجع بيته بعدها إلى أن قرر في يوم مراجهتها وذهب للتحدث معها
يوسف : ممكن اتكلم معاكي
الفتاه: اتفضل
يوسف : ممكن اعرف اسمك
الفتاه: روز اسمي روز
يوسف : اسمك جميل اوي بصراحه انا هقولك كل حاجه من غير لف ولا دوران انا بقالي اسبوع بشوفك هنا كنت كل يوم اجي اشوفك واسمعك وانتي بتغني وامشي وراكي لحد البيت مش عارف ليه بس شكلي كدا حبيتك
روز: ها
يوسف : بصي هو هاتي رقم باباكي
روز: ليه
يوسف : هلاعبه بلايستيشن هيكون اي عاوز اخطبك
روز: انت صريح اوي
يوسف : عارف
روز : انا هديك الرقم بسبب
يوسف بعد ما اخد الرقم : ادتهولي لي
روز وهي تقوم وتتجه للطريق: اصلي بحبك
يوسف : قولتي اي
روز : بحبك وسلام بقى
يوسف: بتحبني انا
_______________________________
بعد مرور شهر واليوم هو موعد كتب كتاب اياد وجنى ويوسف وروز نعم حكى يوسف لوالد روز كل شىء وخطبها منه وحدد معه موعد كتب الكتاب وحكت له روز انا تحبه منذ شهرين عندما رأته اول مره على الكورنيش وكانت تأتي كل يوم لرؤيته وكان حب مراد وشمس يزيد كل يوم كذلك عشق أسر وساره وتم عقد قران الشباب الأربع وسار في داخل كل شخص منهم عشق للآخر يزيد كل يوم
في غرفة أسر وساره
أسر : بعشقك
ساره: بحبك
وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح ❤️

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent