Ads by Google X

رواية ارهقتني مجنونه الفصل التاسع عشر والأخير 19 بقلم ميرولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

  رواية ارهقتني مجنونه الفصل التاسع عشر والأخير بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل التاسع عشر والأخير

ساندي كانت رايحه للبيت القديم
ورامي كان رايح للبيت القديم
ورأفت برضو كان رايح للبيت القديم
بيتر كان محبوس ف البيت القديم
اما سمير ف كان مستنيهم ف البيت القديم

( دي هتبقي مدعكه يا عم الحج 🤦🏻‍♂️😂😂😂 )

ساندي اول م وصلت للبيت خدت نفس عميق

ساندي لنفسها = انا لو طلعت عايشه من هنا، هروح اعتذر لهوكموث ع اللي كنت بقوله عليه، ده هوكموث طلع احسن منه هه ربنا يستر

وهي داخله البيت اتفاجئت برامي هناك ورامي برضو اتفاجئ بيها

رامي بعصبيه وعدم استيعاب معا _ انتي.... انتي ايه اللي جابك هنا، انا قفلت عليكي هناك

ساندي بفخر = هه نطيت م الشباك

_ انتي هتستعبطيني ولا ايه، عايزه تقنعيني انك هتنطي م الدور الخامس

= في حاجه اسمها اني اقدر اربط نفسي بحبل وانزل م تفتح مخك شويه، وبعدين انا وقعت حتة وقعة بسببك هوقعهالك بعد م اطلع من هنا بس استني بس

سمعوا صوت جاي من وراهم

سمير بضحكه شريره _ هههههههه دي بتقول لما تطلع هههههه هي متعرفش انها مش هتطلع من هنا ولا ايه ههههههه

ساندي بعصبيه = اسمع يا راس الفجل انت
لو مبطلتش اللي بتعمله ده هخليك تكره اليوم اللي اتولدت فيه

_ هههه اوعي تنسي انك ف بيتي يا حلوه، واللي بيدخل ف عرين الاسد مش بيطلع منه وبيمشي بقوانينه برضو

ساندي بإستهزاء = ههههه عرين ايه ههههه سمعني تاني كده هههههه
ده الاسد لو سمعك هينتحر لأن الموت عليه اهون من انه يتشبه بيه واحد زيك جتك القرف

سمير بعصبيه _ هتندمي يا ساندي ع اللي انتي بتقوليه ده

بيتر دخل بعد م قدر انه يفك نفسه م الحبال ويهرب م الحراس

( انتوا نسيتوا انه ف المخابرات ولا ايه 😉😂 )

بيتر بعصبيه وعينيه اتحولت للون الاسود = سمير انت هتندم علي كل اللي عملته ده

ساندي _ بيتر، يله بقي تعالي علشان نمشي من هنا، وبعد م نطلع نبلغ عليه ونسجنه، خليه يعفن ف السجن

سمير بخبث = مش بسرعه كده يا حلوه في هدية الاول لازم اديهالك

ساندي _ مش عايزه من وشك حاجه يله يا رامي يله يا بيتر

سمير طلع مسدس وضرب طلقه ف الهواء

ساندي خافت اوي ورجليها مكانتش شايلاها

رامي لنفسه = الله يخربيت اليوم اللي سمعت كلام اني فيه وخطبتك

رامي لسمير _ شكلك كده متعرفش انا مين

كوثر ( ناردين ) طلعتلهم برضو

كوثر = ههههه هتكون مين يعني واحد مغفل هههههه

رامي مكنش مصدق نفسه، هي مش دي الخدامه بتاعته ايه اللي جابها هنا دي ؟!

رامي _ مين، كوثر ؟!

كوثر = مش كوثر بقي يا حيلتها انا ناردين نارديييييين اللي دمرت حياتها وبسببك ملامحها اتغيرت، ناردين اللي بسببك مبقاش حد بيتعرف عليها وبقي عندي وش مختلف عن وشي الحقيقي

رامي _ انا مش مصدق، ده انا أمنتك علي بيتي انتي ازاي تعملي كده

= م انت دمرتني ودمرت حياتي كلها ولا هيا حلال ليك وحرام عليا

رامي _ انتي كذابه ناردين ماتت من زمان

كوثر = اقولك أمارة علشان تصدق، فاكر الطريقه اللي المفروض يعني اني مت بيها، فاكر لما كنا بناخانق ولما وقعت ف النيل سيبتني ومشيت

رامي = يعني انتي اللي غلطانه وكمان بتدبسيها فيا انا، انا كنت صادق معاكي ف مشاعري وف كل اللي قولتهولك بس ابويا اللي مكانش موافق عارفه ليه ؟ علشان كان شايفك علي حقيقتك،
كان عارف انك عايزاني علشان الفلوس وبس علشان تكبري بيها الامبراطوريه بتاعتك

كوثر بعصبيه _ م انا قتلت اللي كان واقف بيننا وف الاخر ايه؟ فضلت علي اللي ابوك كان عايزه منك ومرضيتك برضو تتجوزيني

رامي بصدمه = انتي....... انتي اللي قتلتيه

راح وخنقها ب ايديه _ انتي ازاي تعملي كده، انتي ناكره للجميل وفوق كل ده هموتك هنا انهارده ومش فارق معايا سجن او غيره

( وقعد يضربها )

ساندي كانت بتعيط وبتحاول تحوش رامي عن كوثر بس هو مكانش شايف حاجه قدامه غير انه ينتقم من اللي حرمته من ابوه

يوسف دخل

يوسف لساندي _ ههههه ازيك يا سوسو بقالي كتير مشفتكيش، والله واحشاني ههههه

كلهم بصوا ليوسف حتي رامي وكوثر

ساندي = انت بتعمل ايه هنا يا حقير، مش مكفيك اللي عملته فيا لحد دلوقتي

يوسف _ تؤ تؤ مش عيب تكلمي يوسف حبيبك كده يا سوسو، انا كده هزعل منك هههههه

ساندي بعصبيه = هه واحد غبي، علفكره لو مفكر اني ساندي القديمه تبقي غلطان، انا دلوقتي حد تاني خالص ومش فارق معايا اي حاجه

يوسف _ لو مش فارق معاكي حاجه يبقي قولي لأخوكي باي بقي هههههه
ووجه المسدس اللي معاه ناحية بيتر

ساندي ببكاء = ا....انتوا عايزين مني ايه حرام عليكوا هو انا عملت فيكوا حاجه

بيتر بصوت عالي _ ساااندييييي امشيي دلوقتي

ساندي = يعني ايه امشي دي وانا جايه علشانك اصلا

بيتر _ قولتلك امشييي، رامي خد ساندي وطلع بيعا بره دلوقتي

سمير بعصبيه وهو بيضرب طلقة تاني ف الهواء = مفيش حد هيطلع من هنا

رامي _ طب ولو قولتلك هنطلع من هنا وكلنا كمان

سمير = هههه تبقي م عارف بتلعب مع مين

رامي راح لسمير وإتكلم بخبث _ وانا هوفر عليك وأعرف انا مين
( وخد المسدس منه بسرعه ورماه بعيد ع الارض )

يوسف _ هههههه دلوقتي بقي نبدأ ب بيتر

يوسف داس ع المسدس بتاعه بس لقاه فاضي ف رماه ويوسف وبيتر نزلوا ضرب ف بعض
وسامدي وكوثر كانوا بيضربوا ف بعض
ورامي وسمير نزلوا ضرب ف بعض برضو لأن بالرغم من ان سمير كان كبير ف السن بس بيتقن فنون القتال وكان زي ميكون شاب

( وكل واحد هنا لقي قرينه 🤦🏻‍♂️😂😂😂 )

فضلوا كده شويه لحد م سمير عرف ياخد المسدس بتاعه

سمير = ههههه دلوقتي بقي افهمك اكتر

وعمر المسدس وجه بضرب النار علي رامي بس بيتر ويوسف كانوا جمبهم وقتها
بيتر زق يوسف جامد وراح لرامي علشان يبعده
وهو بيزقه الطلقه جت ف بيتر بدال رامي ووقع ف الارض

ساندي اول م شافت المنظر ده مكانتش قادره تقف لحظه كمان كانت حاسه ان الكون كله عليها
هي خسرت كل حاجه، خسرت امها وباباها ودلوقتي هي مش عايزه تخسر اخوها كمان، مبقاش عندها حد خالص غيره
لحظه واحده بس وبقت عامله زي رامي لما عرف ان كوثر هي اللي قتلت ابوه،
ضربت كوثر علي راسها بخشبه كانت جمبها وكوثر قعدت تنزف شويه وبعدين اغمي عليها وجريت علي سمير علشان تضربه بس سمير طلع المسدس وجه يضرب عليها بس رامي وقف قدامها وخد الطلقه بدالها

لحظات من الصمت اللي كان ف ارجاء المكان
لحد م سادي بصتله بعيون مليانه دموع وكانت حمراء زي الدم
كانت وقتها قريبه منه اوي ف مسكت ايده اللي فيها المسدس وحاولت تفرغ الطلقات اللي فيه بس معرفتش تفرغ غير طلقتين والتالته جت ف كتفها خلتها مش عارفه تعمل حاجه تانيه

ف وسط الزحمه دي وسمير كان بيحط ذخيره تانيه ف المسدس
جه حد من وراه وضربه علي راسه

ده كان رأفت

( ياااااه يا اخي اخيرا ليك لازمه هنا، انا كنت فقدت الامل 🙂😂😂😂 )

ساندي راحتله وقعدت تعيط ف حضنه وهو كان بيضمها ويعيط هو كمان

____________________

بعد 7 سنين ...........

بيتر _ ياااااااه يابابا انت علطول بتحكيلي الحكايه دي بس برضو بحب اسمعها كل يوم
انت كنت شجاع اوي

رامي = اومال ايه بطولات يابني علشان تعرف ان ابوك مش اي حد برضو

ساندي _ ايوه ايوه حور ع الواد علفكره انا كان ليا دور بطولي برضو نسيت ولا ايه هههههه

بيتر = وانتي يا ماما كمان كنتي شجاعه اوي حلو كده ههههههه

ساندي _ يابني امك دي كانت بتعمل مقالب ف ابوك لما شبع منها ههههههه

بيتر _ ده علي اساس انك مش بتعملي فيه لحد دلوقتي ههههه، علفكره يا بابا ماما حطتلك جردل ميه فوق الباب علشان لما تيجي تفتح الباب يقع عليك هههههههه

ساندي بشهقه = انت عرفت منين

بيتر _ شوفتك وانتي بتحطيه وكالعاده كنتي بتكلمي نفسك بصوت عالي ههههههه

رامي بخبث = بقي كده يا ساندي ماشي انا هوريكي وطلع يجري وراها

ساندي وقعت وهي بتجري وكان في صوره مرميه ف بصت عليها ولقيتها صورتها هي وبيتر اخوها
شافتها وعينيها دمعت لما افتكرته

ساندي _ ياريتك كنت موجود، انت وحشتني اوي يا بيتر

رامي قعد جمب ساندي = بس هو لسه عايش، هو كلام ليه ذكرايات لسه فاكرينها وطلام هو لسه ف قولبنا يبقي هو عايش معانا، وبعدين متعيطيش كده زمانه بيبص م السماء وزعلان وهو شايفك كده

ساندي _ معاك حق،
ثم تابعت بتنهيده _ وحشتني ضحكت اوي

بيتر ( ابنهم ) = ماماااا باباااا

ساندي ورامي جريوا عليه _ ايييه في ايه

بيتر = تيتا بترن هرد عليها علشان خاطري هرد عليها

ساندي _ بقي كل ده علشان ترد علي تيتا هههههه

رامي = ربنا يخليلي ضحكتك اللي زي العسل دي ههههه

ساندي _ اعتبر دي معاكسه، لأ اوعي بقولك ايه هوريه الڤيديو اللي انت بتقع فيه بتاع كيس الشيبسي انا بقولك اهه ههههههه

رامي بخوف زائف = لأ بلا الڤيديو ده كده الواد مش هيحترمني تاني ههههه

بيتر _ فيديو ايه ؟

ساندي = ملكش دعوه كلم انت تيتا

رامي _ يا رب نفضل كده علطول هههههه

ساندي = نفضل ايه انت وراك شغل بكره انت ناسي ولا ايه ههههه

رامي _ بتموتي ف الخناق بس بحبك ههههه

ساندي = وانت بتموت ف المعاكسه بس بحبك ههههه

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent