رواية عشق النوح البارت الأول 1 بقلم بسملة بدوي
رواية عشق النوح الفصل الأول 1
What
مستحيل ي اونكل مستحيل ، عمري ما هتجوزه وراحت لامها الي قاعده على الكرسي ببرود ..... مامي قولي له بليز اني صغيره مينفعش اتجوز والنبي ارجوكي .
جاكي ببرود ....... جودي اسمعي كلام اونكل .
جودي بصراخ ......... لالا عمري يمامي عمري والله هموت نفسي ده انا بخاف من عمر جدا وكمان بيقولوا أنه من المافيا عايزه برده اتجوزه .
قاسم بغضب.. وماله ابني بقاا ، وكفايه أنه بيحبك ولو طلبتي نجمه من السما
جودي بدموع.. والله هموت نفسي لو اتجوزته .
جاكي ببرود........ اطلعي فوق ي جودي يالا .
جودي بصت عليها بدموع وطلعت تجري على غرفتها .
وطلعت صوره ابوها وقالت بدموع لي يبابي سبتني ليه مامي اتجوزت ونستني لي سبتني ،وبعدين انا مستحيل اتجوز عمر لو هموت وبعدين افتكرت
فلاش باك
جابر بحنان وحب ....... جوجو اصحي.
صحيت تلك الملاك الصغير من نومها وقالت بطفوله ....... يبابي سيبني اكمل نومي طب هكمل الحلم بس .
جابر بحنان وبيضحك على تصرفاتها الطفولية....... قومي بقولك .
جودي بتافف...... قومت يبابي قومت في اي .
جابر بحنان وحب ...... بصي انا عايز اقولك على حاجه ضروري جدا وعارف انك زكيه وقد المسؤولية صح .
جودي برقه .... صح
بصي انا الوقتي رايح مؤمريه واحتمال مرجعش .
جودي بدموع..... لا يبابي متقولش كده
جابر بحنان....... يعيوني انتي مفروض تبقي فخوره اسمعي بقا لو حصلي حاجه تتصلي على الرقم ده تمام ،وانا عارف أن امك ماهتهتمش بيكي يارتني سمعت كلام اهلي ولا اتجوزتها طلعت انانيه كل همها الفلوس .
كل ده وجودي بتبصله ببراءه .
وبعدين ...... ده رقم عمك في الصعيد تتصلي بيه واي مشكله تحصلك برده تقولي ليه اوعديدي يجودي .
جودي بحب...... اوعدك يبابي .
وفعلا ده كان اخر لقاء بنهم وجودي دخلت في صدمه مكنتش بتتكلم ولا اجتماعيه وكانت بتخاف من كل حاجه حتي خيالها ،وامها مكنتش قريبه منها خالص واتجوزت واحد تاني وعايشه حياتها عادي .
اند فلاش
جودي راحت تدور على الورقه وبعد عناء لاقتها واتصلت على الرقم ده
نوووح بصوته الرجولي الجذاب........ مين .
جودي بخوف من صوته...... ااااانا جودي .
نووح بعصبيه....... اي چلت الحيا ده اياك بنات اخر زمن ،بتتوصل لي ،لو انتي من اياهم طلبك مرفوض يحرمه جله حيا بحج وحجيجه .
جودي برقه...... انا جودي جابر الداهشمي .
نوح لسا هيقفل ...... وه انتي بنت اخوي.
جودي ....... ايوه .
نووح بعصبيه....... جولي ل ابوكي ميتصلش عاد تاني ما هو اختار الاچنبيه يتحمل العواجب .
جودي بدموع....... بابي مات .
نوووح بصدمه......وه وه اخوي مات .
جودي بدموع...... ايوه من سنتين ،وانا محتاجه ليكوا اوي مامي هتجوزني غصب لابن جوزها والنبي يعمو متسبنيش .
نووح بحنان...... متخافيش يحبيبه جلبي في اسرع وجت هكون عندك .
وقفل .
وفعلا بالليل نووح كان وصل نيويورك.
ودخل ولاقا جودي قاعده وجنبها شاب باين عليه الخبث والمكر وامها وجوزها والمأذون .
نووووح بعصبيه ....... ايه الي بيوحصل اهنه عاااد
جاكي بصدمه...... نوح .
نوح ببرود...... اه نوح ايه الي بيوحصل ده .
جاكي ببرود..... انت شايف اي .
نووح بعصبيه. ........ على جثتي الكلام ده وهاخد بيت اخوي معاي .
جاكي بعصبيه........ ملكش دعوه بنتي انا حره وانا ادرى بمصلحتها .
نوووح بصوت غاضب........ مصلحتها اي عاااد انتي كلبه فلوس متستحجبش لقب ام ،وكمان جابر اخوي عطيني الوصيه عليها لحد السن الجانوني
وخدها ومشا ومحدش اتجرأ ياخدها
وعدا سنتين وجودي عندها17 سنه ونوح 33سنه وعلاقتها بقت قويه جدا والعائله كلها حبوبها معادا ديانا بنت عمها ، نوح كان أقرب حد ليها وكان بيتحكم فيها في كل حاجه اكلها ،لبسها ،معاد نومها وكل حاجه .
ومن هنا جودي حبته جامد وجبت اهتمامه وخوفه الي عوضها عن ابوها وامها الي مكانتش بتهتم بيها كان كل همها الشوببنج والفلوس بس .
عندا سنه ومفيش حاجه اتغيرت غير حب جودي لنووح الي بيكبر اكتر واكتر
وفي يوم جودي كانت قاعده مع صحبتها الbest
ماجي.........انتي شكلك اتجننتي في دماغك صح .
جودي بدموع......... والله ما بايدي افهميني ي ماجي .
ماجي بعصبيه...... لا وربنا انتي في حاجه في دماغك في حد يحب عمه انتي هبله
جودي بدموع...... والله انا عارفه انه غلط بس مقدرش احب غيره ،كتير حاولت مفكرش فيه واقول خلاص أطلعه من تفكيري اول ما بشوفه برجع تاني ،انا مبحبوش بس انا بعشقه
ماجي بعصبيه....... انت عارفه فرق السن بينكم كام 15سنه ده انتي كمان كنتي بتقولي له يبابا انتي شكلت اتجننتي بجد ، وكمان انتوا صعايده عارفه يعني ايه ،يعني ممكن يقتلهوكي .
ماجي بانهيار ...... طب اعمل اي قوليلي وبتشاور على قلبها وده كل ما بيشوفه مبيبطلش دق وممكن اموت من غيره
ماجي بهدوء...... طب ما تقولي ليه وشوفي ردت فعله .
جودي برقه....... بجد طططب انا خايفه من ردت فعله بس من تصرفاته علياوتحكماته بيا بياكدلي أنه بيعشقني ،خلاص بالليل هقوله .
ماجي بهدوء ...... تمام همشي انا الوقتي وهبقي اكلمك بليل وبقي طمنيني .
جودي بحب...... حاضر باي يروحي .
في المساء .
كلهم كانوا وكان يترأس السفره الجد وفي الجهه الاخري يترأسها نوح بهيبه رهيبه وثقه وبعدين كلهم اجتمعوا ماعدا جودي .
نوع بصوت رجولي جذاب.......وه اومال چودي يچدي وين .
قاطعهم نزول جودي من على السلم وراحت قعدت في مكانها الي هو جنب نوح .
نوح بص عليها بتقييم من ملابسها المحتشمه وفرح أنها بتسمع كلامه ، وهي كانت بتتهرب من نظراته.
خلصوا اكل وكل واحد راح على غرفته .
نوح كان راح غرفته بس قبل ما يقفل الباب جودي ندهت عليه
جودي برقه
....... نوووح .
نوح بعصبيه .......وه چودي ما اناحذرت اكتير إياك انك متناديش عليه أكده اسمي بابا أو عمو افهمي بقا .
جودي بخوف ...... حاضر بس كنت عايزاك في موضوع مهم .
نوووح بحنان ......... نعم يحبيبت جلبي.
جودي بحب وكسوف وبدون اي مقدمات ...... انا بحبك .
نوح بحنان ........ وانا كومان بحبك يعيون نووح انتي بنتي .
جودي بعصبيه...... بس انا مابحبكش حب البت لابوها انا بحبك الحب التاني انا بعشقك .
نوح بصدمه وضربها ب الالم جامد .........وه وه ووووووه كيف يبنت المركوب
جودي ....... بنت عندها 18سنه طيبه لحد السذاجه جميله جدا بشره بيضاء على وردي بعيونها العسليه كنبع من أنهار العسل ورموشها الكثيفع وشفتاها التي تشبه الكرز في لونها وشعرها البني الطويل جدا جدا جدا لحد ركبتها وجسدها الذي يشبه الساعه الرمليه وفاتن بدرجه كبيره وقصيره القامه 155سم
جاسر ........رجل اعمال مشهور لكنه يقيم في الصعيد وكل خميس يذهب القاهره ليراقب أعماله عنده 33سنه اعزب قاسي جدا قلبه مثل الحجر يكره النساء بدرجه كبيره جدا لسبب هنعرفه بعدين في الروايه طيب جدا لاكن لا يحب أن يظرها الا للقريبين منه، طويل القامه 190سم بشره بيضاء عيونه زرقا مخيفه تشبه المحيط انف مستقيم وشفاه غليظه فكه حاد ولحيته كثيفه لاكن أعطيته مظهر رجولي جذاب جدا ومتمسك بالعادات والتقاليد الصعيد جدا .
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشق النوح" اضغط على أسم الرواية