رواية روح الفهد الفصل الاول 1 - بقلم شهد حربي
رواية روح الفهد الفصل الاول 1 - بقلم شهد حربي
روح ابعدي عني عشان هخطب
تخطب ايي انت بتهزر
لا مش بهزر
طب وانا
انا مش بحبك افهمي بقاا
فهمت متأخر الاسف عشان كدهه انا لي بقولك ابعد عني فاهم ابعد عنييي
هبعد ي روح
استنا من هنا وريح انسا انك تعرف واحدهه اسمها روح..
ومشيت وسبتو وانا بعيط بعد 3سنين حب جاي يقولي هخطب طب لو هو مش بيحبني ليهه عشمني طب ليهه قالي بحبك طب انا وحشه طب متحبش يعني كل دهه بتكلم وانا بعيط
مش هكسر قلبي تاني روحت وصليت
وبعد تفكير كتير نامت
تاني يوم صحيت
صباح الخير
صباح النور يبنتي احتلك اكل
لا مش عايزة انا نزله
ريحه فين
ادور ع شغل ي ماما
ماشي ي بنتي
ونزلت ادور ع شغل يطلعني من المود
وشوفي اعلان عايزين سكرتيره و روحت
لو سمحت انتو منزلين اعلان عايزين سكرتيره
ايوا يفندم دقيقه وادخلك
ماشي شكرا
وبعد شويه دخلت لي المدير
حضرتك كنتو عايزين سكرتيره
ايوا فعلا وفضل يبصلي
هو ف حاجه حضرتك وفجأ قرب مني
ابعد لو سمحت عني
انتي قمر اوي
لسهه هيقرب روحت لقيت فاظه ونزلي بيها ع دماغو
عشان تقريبا من بنات الناس تاني فكرني ضغيف لا ي بابا فوق
وحيات امي لهندمك
وانا عايزة اندم اشكل تعر ومشيت وانا متعصبه
ولفيت كتير بس مش لقيه روحت بعد يوم طويل ومش قادره
انتي وصلتي ي روح تعالي كلي يلا
حاضر ي ماما هغير وجايه
وبلفعل دخلت غيرت وطلعت
عملتي اكل ايي انهارده ي ست الكل
فرخ ورز ومرخيه
تسلم ايدك
عملتي ايي ي. روح انهارده
والله ي بابا ملقيت شغل خالص
طب كلي عشان عايزك ف كلمتين كدهه
حاضر واكلت وصلت الاكل ودخلت عند بابا
نعم ي بابا ف حاجه
اقاعدي عايزك
وقعت
بصي ي روح ف واحد متقدملك وقبل م تقولي كلمه انا نفسي افرح بيكي قبل م اموت
قمت وقفه وانا مصدومه.. بابا متقولش كدهه بعد الشر عليك بس صدقني انا لسهه مش عايزه اتجوز دلوقتي مش مستعده
يبنتي انا نفسي افرح بيكي ممكن لم تشوفي وتتعرفي عليه تحبي
بابا ارجوك
بعصبيه انا قولت كلمه مع الناس مينفعش ومش هترجع
يعني انت عايز تجوزني غصب عني
افهمي زي م تفهمي اجهزي عشان هو جاي
انا مش موافقه
انا قولت كلمه
طلعت وانا بعيط
معلشي ي بنتي انتي عارفه ابوكي
بعيط انا مش عايزه اتجوز ي ماما عشان خطري اتكلمي معاه مش عايزه اتجوز
قولتلو والله يبنتي بس هو منشف دماغو
اطلعي بره ي ماما هخلص وجايه
وكلمت صحبتي
الوو ايوا ي دينا الحقيني وحكيت ع لي حصل
طب بصي ي روح ممكن تحبي فعلا زي م بابكي قال
بس انا مش عايزة مش كفايه اتجرحت مره
يمكن دهه غيرو مش كل الرجاله زي بعض ي روح وفقي واطلعيلو
حاضر ي دينا تعالي بقا
حاضر سلام
سلام
حطيت ميكب خفيف ولبست دريس اسود ف ابيض
وماما جات ماشاء الله جميله اوي ي روح
شكرا ي ماما
قالتلي اطلعي هو بره
حاضر جايه ي ماما وراكي
وطلعت هو قمور اوي عندو دقن كدهه قمر يعني
ولقيت المأذون بره
موافقه ي عروسه
موافقه
وانت ي عريس
وافق
بارك الله لكم وجمع بينكم ف خير
لقيت امي و دينا بيزغرتو
وروحت معاه لقيت فله كبيره ااوي وجميله اوي
دخلت غيرت وطلعت لقيتو تعالي اقعدي ي روح
وقعت معاه
بصي ي روح انا بحبك من زمان
بصتلو من زمان ازاي يعني
بصراحه من خمس سنين
اتصدمت اكتر.. خمس سنين ولسه فكر تقولي دلوقتي
مش مشكله انا بس عايز اقولك انا مش هغصبك ع حاجه عشان عارف انك مكنتش موافقه وبس صدقيني انا هفضل احبك
بصتلو وقولتلو شكرا ي فهد
لقيتو قالي انا عايز اقولك انا عايش لي واحدي مش معايا حد من عليتي ابويا وامي ميتين ومعنديش اخوات ابويا سبلي كل حاجه الشركات والارضي وكل حاجه
يعني انت دلوقتي غني ومغرور يعني
انا لو مغرور مكنتش هتكلم معاكي كدهه
طب اسمك ايي انهارده
ضحك وقالي مسمعتيش المأذون ولا ايي مع علينا اسمي فهد
الله ضحكتك جميله واسمك اجمل
دي معاكسه ولا ايي
حاجه زي كدهه
واتكلمنا مع بعض وعرفني حاجات عنو اكتر وانا عرفتو ع نفسي وقولو انا كنت بحب واحد سبني واصدمت لم قالي عارف
ازاي عارف
م انا كنت برقبك
ايي فيلم الهندي دهه ي فهد
معلش بقا
وقمت عملتت فشار واتفرجنا ع فيلم رومانسي
ونامنا واحنا بنتفرج
فهد قال ولقه روح ف حضنو وضحك
روح قامت لقيت نفسها ف حضنو اتكسفت و قامت
احم صباح الخير
صباح النور
هقوم اعمل الفطر
حاضر وانا هقوم اغير
حاضر
روح قامت وعملت الفطر وفهد نزل
وبيفطرو وفهد قال هنتغدا بره انهارده
موافقه طبعا
لسهه فهد هيتكلم الباب رن
روح راحت تفتح
ايوا مين حضرتك
فهد موجود
ايوا اقولو ايي
انتي ايي جبك هنا
مين دي ي فهد
دي........
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية روح الفهد"اضغط على اسم الرواية